hey meiden, @daisy, wat onwijs k!t voor jullie! heel veel sterkte gewenst! @ de bruine afscheiding dames; Keep your head up! voor alle nieuwe dames ( die ik de laatste 9 blz ben tegengekomen) van HARTE! Ik ben trots, heb vandaag 1 hijs van een sigi gehad, alleen na het eten en vond er niks aan! Het gaat em lukken! Ook ik heb een opgezette buik, lijk wel 14w zwanger! pijnlijke (.)(.) en moe! verder helemaal goed! Ik ben ped.medewerker op een kinderdagverblijf. Bijna al mijn collega's weten het! Danjo van onze site is 1 van mijn beste dinnetjes dus... die wist het als 1 van de eerste anders moest ze het hier lezen! Verder weten allebei de ouders+broertjes+zussies het! En natuurlijk mijn beste dinnetjes... Ik kan het echt niet voor me houden! Heb het zwaar moeilijk hiermee! liefs mandy
inderdaad probeer ik er niet teveel over na te denken, ik zat net zelfs te twijfelen of ik anders niet nog een testje zou doen...maar ja...positief = positief toch? het gekke is dat het nu 2 uitersten zijn wel kwaaltjes en geen kwaaltjes! maar wie weet...zeur ik over een paar dagen wanneer mn misselijkheid eens ophoudt hahaha....wat is zwanger zijn toch heeeelijk hahaha
Pfff even een beetje frustratie hoor. Ik had eerst een afspraak op 10-12, aangezien ik mij in de dagen had vergist van mijn ongi (6dagen) heb ik weer gebeld en dat verteld. Nou het was niet nodig om de afspraak vroeger te doen. Dus ik heb gezegdd dat die echo dan ook langer op zich laat wachten. Toen zei ze zoiets van, maar zo vroeg kun je nog geen hartje horen dan ben ik al 9 weken, dan nog wachten voor de echo, geeeen idee of daar een wachtlijst voor is..... Zijn er meer mensen die pas een echo krijgen rond de 12e week? Ik had liever ook 1 gehad rond 8 weken, en niet dat ze bij de 12 weken echo zeggen dat het hartje gestopt is bij week 7 of zo.... Verder moet ik zeggen dat ik niks wijzer ben geworden, de vk geeft ook niks geen informatie hoe het allemaal in zijn werking gaat. Een felicitatie kon er niet eens vanaf toen ik gisteren voor het eerst belde.
Jeetje dat is idd niet zoals het hoort Bloem, ik voel me juist zo op mijn plek bij mijn VK omdat ze heel erg meelevend zijn en juist een vroege echo doen... Is er geen andere praktijk bij je in de buurt? Dan zou ik die is bellen voor een intake, ik bedoel, je moet er nog 8 maanden mee voort dus it better be good!
hey bloem, wat zijn ze daar kort door de bocht zeg! Toen ik de vk voor het eerst belde hebben we een intake afgesproken maar ook meteen een echo afspraak gemaakt. Maken ze een echo afspraak dan pas wanneer je op de intake komt?
Jammer bloem dat dat met de vk praktijk nog niet helemaal lekker loopt. Opzich is het normaal dat je rond 12 weken een echo krijgt, ligt een beetje aan de policy van de verloskundepraktijk. Bij de praktijk waar ik nu zit doen ze m standaard met 8 weken, maar ook omdat ze zelf echo apparatuur in huis hebben. Bij de praktijk waar ik eerst zat mocht ik met 11 weken op gesprek en werd dan idd een echo gepland, week later dus ongeveer. Maar goed, ik ben dankzij hun bijna mijn eigen leven verloren in de eerste zwangerschap, dus daar gaan we NOOIT meer terug. Opzich kun je vanaf 12 weken eigenlijk pas het hartje horen idd met een doppler op je buik ja. Soms iets eerder. Vorige zwangerschap met 10 weken was er niks te horen bij mij Dus leuk is inderdaad anders. Minder ook dat er geen felicitatie ofzo afkan. Jak. Wisseling van klachtjes heb ik ook wel hoor, gisteren dacht ik dat mijn (.)(.) er bijna af gingen vallen, nu voel ik ze een heel klein beetje maar niet in vergelijking tot gisteren! Ik ben heel erg bang misselijk te worden. Bij mijn vorige zwangerschap werd ik misselijk rond 6 weken en dat hield dus aan tot week 28 ongeveer Zie daar erg tegenop. Hoop dat het me deze keer bespaard mag blijven.
Ik zou ook proberen of je bij een andere praktijk mag als je je bij deze nu al niet fijn voelt. Maar het is volgens mij wel heel normaal dat je als je geen "bijzondere" zwangerschap hebt, je pas je eerste echo krijgt met 12 weken. En ik denk dat als het hartje al veel eerder zou stoppen, het ook wel eerder af zou komen. In ieder geval succes ermee.... gr Marieke
Het enige wat ik weet is dat ik nu dus 3-12-07 een afspraak heb (volgens mij was ze het flauw, want na een paar vragen mocht het een week eerder) voor een intake. En dan krijg ik formulieren mee om een afspraak te maken voor een echo :S Nou ja, het is ook al zo 3-12 eerst mijn verjaardag maar eens en natuurlijk hopen dat hij of zij blijft zitten, hahaha. Verder is alles goed, zit alleen bekaf op de bank al 2 uur lang,pfffff. Vandaag gewoon een beetje misselijk geweest en ik heb zoiets, als dat zo blijft vind ik het dikke prima In tegenstelling tot andere dames hoef ik niet zonodig boven het toilet te hangen hoor, hihihi. En om nu een andere praktijk te zoeken weet ik niet, hahaha. Niet iedereen hoeft zo te zijn als die tuthola aan de telefoon nauurlijk. En ik snap het ook wel, ze krijgt heel vaak iemand aan te telefoon die zwanger is dus daar is het heel normaal, maar voor mij natuurlijk niet he
Monkeylove, ik ben erg blij met je opmerking! Ik heb even niet meer gereageerd op alle berichtjes, omdat ik me niet zwanger voel! M'n borsten groeien niet, ik val juist af, ik pas nog in al m'n broeken...en ik lees hier alleen maar dat bij (bijna)iedereen vanaf de 4 weken alles al groeit... Sorry hoor, ik wil helemaal niet klagen, maar ik moet heel gelukkig zijn, maar ik voel me zo onzeker...zal wel aan de eerste liggen! Daisy, heel veel sterkte toegewenst, ik denk aan je!
Nou, bij mij is ook nog niks gegroeid hoor en ik voel me ook niet zwanger, maar ja hoe kan dat ook want er zit nog zo weinig he ik denk dat je je pas zwanger voelt als je met je hoofd boven de wc hangt of wanneer je je buik gaat zien van de baby. De buiken die nu groeien zijn van de darmen, hahaha.
mother nature, is toch niet klagen Mijn buik is opgezet maar verder groeit er nog niks hoor en t is zeker niet van de baby al En ik hoop dat ook zo te houden voorlopig Maar die onzekerheid is normaal hoor! Lekker spuien hier. Zwanger voel ik me dan wel, maar dat had ik bij mijn eerste ook veel minder tot niet eigenlijk, tot ik idd boven de wcpot hing Nog iets wat me opvalt trouwens, hebben jullie het s avonds/s nachts ook zo koud? En ik droom raar joh, heel apart
s'nachts heb ik het niet koud, maar net heb ik 2 uur rillerig onder de fleece deken gelegen, hahaha. En ik droom altijd dus dat is geen raar verschijnsel bij mij
Thanks meiden, voor die opbeurende woorden elke keer! YES! Ik heb ook iets! Ik heb het heel koud! Gisteren had ik de kachel op 23 gedraaid, man boos, had geen zin in een avondje sauna....maar ik zag blauw hahaha
Je moet maar zo denken, er zijn ook vrouwen die er pas achter komen met 20 weken of zo omdat ze wat aankomen en voor de zekerheid een test doen, die hebben ook nergens last van gehad Omdat je weet dat je zwanger bent ga je op alles letten en daardoor word je zo onzeker.
Ik kwam er bij mijn dochter pas met 4 maanden achter :s daarvoor echt niets gemerkt dat ik zwanger zou zijn! En wat betreft de kou... BRRRRRRRRR echt he? Ik zit met mijn lekkere dikke badjas van smorgens tot 's vonds als het ff kan
Ik ben trouwens leerkracht van een splitsklas. Onzettend leuk om ze het over een paar weken te vertellen!
Hee Mother Nature, je bent dus een collega van mij Ik sta ook voor de klas. Ik heb groep 3/4. En het is juist goed om je onzekerheid hier te delen. Het is zo fijn als er ook vrouwen zijn die hetzelfde voelen of vrouwen die je lekker helemaal opbeuren. Ik ben echt blij met dit forum. Ik heb ook nog steeds weinig tot geen klachten en blijf me daar onzeker over voelen. Ik merk wel dat als ik wat voel, het pas aan het eind van de middag begint en doorzet tot ik op bed ga. Gisteren had ik bijvoorbeeld hele gevoelige borsten, maar vandaag weer niet echt. Vandaag ben ik vooral moe, dus ik ga zo op bed.
leuk zeg, hoe ga je t ze vertellen? Allemaal een mooie tekening voor een kindje laten maken, daar een boekje van maken en zeggen, dank jullie wel t is voor mijn kindje hahaahahhah