Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Och och meiden, jullie gaan toch veel te snel voor mij! Ik kan het echt niet bijhouden hoor! Maar goed nog 1 maandje en ik werk nog maar 3 dagen per week dus heb ik misschien ook wat meer tijd om bij te kletsen!

Maar even wat anders, weet niet of iemand er hier al over begonnen is, maar ik schrok me vandaag kapot dat Heath Ledger overleden is! Niet dat ik hem persoonlijk ken ofzo, maar dan denk ik: zo jong en je hebt een dochtertje, hoe kan je?
    Vind het ook vreselijk zonde want ik vond het geweldig om naar hem te kijken ;) Nee, ik ben in rouw vandaag!

Trouwens voelen al wat dames het babytje al bewegen? Ik al wel namelijk, sinds vorige week donderdag! Dacht eerst dat het me darmen waren maar nee hoor! Wel vroeg, maar goed weet waar ik op moet letten ;)

2. is niet vroeg volgens mij hoor sassa, want ik voel het ook al en ben een weekje minder ver dan jij.. :D
    ben op net 5 extreme home make over aan het kijken.
    wauw, wat een geweldig programma.
    ze doen het voor een meisje van 8 die al 1 keer kanker heeft overleefd en nu te horen gekregen heeft dat ze weer kanker heeft.
    zielig!
    nou, ik kijk zo weer ff verder.
    miss nog ff tot straks, en anders weltrusten!

3. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Misschien al eens nagedacht over een onderwaterbevalling? Ik ben ook als de dood voor de bevalling en toen heb ik me vorig jaar op de 9 maandenbeurs eens laten inlichten over de onderwaterbevalling. Klonkt allemaal zeer goed en het zag er allemaal goed uit (die vrouwen die gefilmd werden leken geen greintje pijn te hebben!)
    Het kost alleen wel wat centjes en je verloskundige moet er wel aan mee willen werken.

4. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Patries ik sluit me bij iedereen hier aan: wat een superverrassing! En wat een mooie foto's!
    Helaas moet ik daar nog een poosje op wachten en zal ik het met de foto van gisteren in mjn album moeten doen (en natuurlijk met onze :D super video :D ).

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Susi: Lees net pas jouw berichtje :oops:

Wat naar zeg dat jullie met de nek worden aangekeken :S alleen maar omdat je je niet zo kleed zoals zij willen? Woon je er dan nog wel prettig? Ik zou het niet fijn vinden.

Je weet inderdaad zelf van wie je tweeling is, maar als je toch die roddels hoort is het niet leuk inderdaad.

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Goedeavond meiden,

Zo net even alles teruggelezen, na een hectische leuke dag :D

Silla, vervelend dat je weer ziek ben zeg :(
    Wees niet getreurd want er zijn meerdere dames hier die steeds in de lappenmand liggen..heel veel beterschap, en bedankt voor je felicitatie :D

Susi, raar dat mensen je kunnen beoordelen op je kleding he :( eigenlijk te triest voor woorden. Maar gelukkig sta je er ver boven, en dat is goed..je moet je nooit verlagen naar zulke mensen.

Essie, ik heb bij de eerste ook gekeken naar een waterbevalling, totdat ik zag wat voor troep er in het water ronddwarel als je bezig ben. NIETS voor mij dus, want ik heb echt een hygienetic en zou echt gek worden als ik in mijn eigen vuiligheid lig. In bed is het ook een troep maar krijg je nog elke keer een schoon matje onder je..ik zie mezelf niet in mijn eigen vuil liggen...dan word ik gestressd en zou mijn bevalling niet echt bevorderen :) Mijn schoonzus heeft het wel gedaan, en die vond het geweldig :)

Knuffelkonijn, mooi programma he, ik moet ook vaak een traantje wegpinken bij Extreme House Make over. Helaas zit mijn mannetje nu "Filmpje" van Paul de Leeuw te kijken, niet echt mijn ding..ik krijg echt hoofdpijn van die drukke man :( Hij loop te gillen en te zweten in die film bah bah dat hij nog geen hartaanval heeft gekregen met dat drukke gedoe!

Penny had je gisteren nog gebeld naar Grohe voor je ophangbeugels..? Verschikkelijk als ze je zo lang laten wachten he.. :confused:

Nou ik duik lekker onder de douche en ga nog nagenieten van mijn dagje weg :D

Tot morgen, en alle dames die morgen een echo/controle hebben, SUCCES!

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi meisjes,

Hoe doen jullie het straks met de huisdieren? En dan doel ik eigenlijk meer de katten?

Ze mogen van mij alles (nou ja bijna alles natuurlijk ;) ) maar ik ben toch echt benieuwd hoe dat straks gaat.

Groetjes

8. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ooow haha, ga zo eens kijken, je maakt me nieuwschierig wie dat is :p
    Bij Patricia staat ook iemand in haar lijst die sowieso bij 3 van mijn Hyves-vrienden in de lijst staat...

9. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Die van mij mogen ook echt bijna alles. Ze zijn echt mijn troetelkindjes :D Ik weet nog niet hoe het straks gaat. De babykamer zal sowieso verboden terrein zijn voor ze en verder goed oppassen. Ik denk zelf persoonlijk dat de mijne hard weglopen als ze het kindje horen gillen ofzo, maar ik zie het tzt wel.
    Ik hoop alleen niet dat ons kindje allergisch is, daar kan en wil ik nog even niet over nadenken.

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hihihi, ik heb haar alleen niet in mijn lijstje staan hoor, du het wordt meer gokken ben ik bang. Maar al ik het niet vergeet stuur ik morgen wel even een berichtje naar je!

11. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ja haha, doe maar want ik heb al zitten zoeken, maar niets :p

12. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Onze katten mogen ook een hoop. Maar wil de kinderkamer graag dichthouden. Zou niet willen dat ons kind in de haren ligt. Onze katten zijn aardig gewend aan kinderen. Ze gaan het liever uit de weg, want ze vinden het toch wel vreemd zo'n klein mensje. Ze vinden alleen wel alles wat van de baby is leuk en gaan daar dus graag in liggen *zucht*

Goedemorgen allemaal!

Degene die onderzoeken of een echo hebben SUCCES!

Iedereen een beetje kunnen slapen?

13. tonca

tonca Actief lid

3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    Gister een echo gehad bij de gyn.
    Met de beeb alls oke alleen ik heb een te lage bloeddruk
    95 om 60 dus ja dat is best laag

verder nog geen kilo aangekomen
    De uk heeft nu zo ongeveer 8 cm en wat de gyn dacht is dat het een slurfje heeft

zou ik dan de 4de zijn met een ventje?

Vandaag wordt trouwens mijn kinderwagen opgehaald!

In de uitverkoop bij prenatal.

14. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    De bevalling, gelukkig duurt het nog even, het was nogal pijnlijk 36 uur met hele pijnlijke rugweeen en geen ontsluiting. Na een spuit pethidine ging het ietsje beter en kreeg ik 1 cm ontsluiting per uur. Uiteindelijk persen op de de baarkruk (half uurtje). Dat was een makkie vergeleken bij de ontsluitingsweeen en die baarkruk is voor herhaling vatbaar. Tijdens de bevalling heb ik gesmeekt om een keizersnee en het ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd, maar direct na de bevalling zei ik 'ik wil best een tweede hoor'. Oh en de placentageboorte ging pijnloos.

En bij ieder is het weer anders.

De verloskundige had het ook over onder water bevallen, misschien een optie, maar ik wil in ieder geval wel in het ziekenhuis bevallen. Ga er nog maar het een en ander over uitzoeken.

15. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    onderwaterbevallen is bij mij geen optie aangezien ik in het ziekenhuis moet bevallen wegens de keizersnede die ik bij tessa heb gehad.
    Verder wil ik ook op de baarkruk als ik natuurlijk ga bevallen maar dat wil ik eerst nog goed overleggen met gyn en verloskundige......

Net hele huis even opgeruimd was gisteren om 20.15 al in slaap gevallen en om 24.00 ff wakker om nanouk en daarna weer doorgeslapen tot 7.30 vanmorgen lekker hoor even goed slapen.Misschien dat ik volgende week wat fitter voel als ik deze week goed bijslaap.....

Verder niks spannends hier....
    o ja goedenmorgen allemaal...............

16. lovelykids

lovelykids VIP lid

goedemorgen!

slapen? wat is dat? zo slecht als vannacht hb ik nog niet eerder gehad. onder de deken was het te warmen er boven te koud. en dan lag ik ook nog op ieder geluidje te letten, want morris (1.5 jaar) is binnen drie weken alweer geveld door de griep. gisteravond had hij een temp van 39.8 en vanmorgen 39.2. en dan er ook nog bij spugen en diarree. arm kind. we zullen zien wat vndaag brengt. ben met hem thuis gebleven. ik had moeten werken, maar gelukkig was er iemand die voor mij kon invallen. anders had ik ook geen oppas want de kids gingen vandaag naar de creche.

17. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb ook twee zwaarverwende katten, maar op de kinderkamer(s) mogen ze niet komen.
    De eerste week dat Damian thuis was hebben ze op de kast gezeten vol verbazing kijkend wat er in die kinderwagen lag hahaha.

Ik was heel bang dat ze op hem zouden gaan liggen, maar ze zijn er veels te schijterig voor.
    Zelfs nu moeten ze niets van Damian hebben, eentje laat zich soms onder begeleiding aaien, maar de ander word al zwaar hysterisch als hij in dezelfde kamer is als Damian.

18. lovelykids

lovelykids VIP lid

o ja wat betreft katten.
    maak je daar maar niet zo druk om (heb ik ok wel gedaan hoor bij de eerste) maar het gaat allemaal vanzelf. onze katten mogen ook alles, maar bij beide geboortes heb ik ze de eerste 2 dagen maar weinig gezien. vooral de kamer waar ik bevallen was, daar wouden ze niet heen. en de ruimte waar de baby was wouden ze ook niet zijn.
    maar het komt allemaal goed, want nu wille beide katten wel een aai van beide kids. en de een is dan nog niet zo bijzonder, maar de andere kat is een echte schijterd en die staat juist met de neus vooraan.
    dus als je gewoon goed oplet en je verstand gebruikt dan komt het echt goed.

19. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Morgen dames..! :D

Vertel vertel ML, wie van mijn lijst zijn het dan, want iedereen op mijn hyveslijst (excl. de mama's van hier) ken ik in uit het priveleven, ik heb geen onbekende in mijn lijst staan...dus ben erg benieuwd :D :D :D

Wij hebben geen katten alleen een hond :D
    Toen Björn geboren was hadden we wel een poes en die kwam alleen even snuffelen toen we uit het ziekenhuis kwamen en daarna een paar dagen iedereen ontlopen in huis, vooral met de kraamhulp en kraamvisite. Ze moeten even wennen, maar katten kunnen goed hun eigen weg vinden binnen het gezin.

Hier Kl**e geslapen, weer tig x mijn bed uit om te plassen *zucht* :rolleyes:

20. lovelykids

lovelykids VIP lid

en dan nu mijn bevallingsverhalen.
    bij maud was ik ten eerste 2 wk overtijd en ben ik de 20e mei gestript en werd mij meegedeeld dat ik 3 cm ontsluiting had. daar had ik helemal niks van meegekregen en vond dus ook dat ik best de hele dag bij mijn zusje op verjaardag kon. vervolgens 's avonds gewoon in bed gegaan en lekker gaan slapen. toen begon hetom ongeveer 5.30 met gebroken vliezen en een uurtje later voelde ik iets. achteraf bleek dat de eerst wee te zijn. om 7.30 de vk gebeld en die was er om 8 toen had ik al goede weeen en 8 cm ontsluiting en iets voor 9 begon ik met persen. helaas wou het in geen enkele houding vorderen (baarkruk, liggen op de rug, op de knieen) dus tegen 11 uur naar het ziekenhuis daar is een kiwi (mini-vacuum) er bij gehaald en om 11.20 was ze er. had toen een klein scheurtje waar 1 hechting voor nodig was. verder geen naweeen gehad.
    bij morris ging alles nog sneller. ik zag 's ochtends een heel klein beetje slijmerig bloed wat geen naam mocht hebben dat was mijn eerste signaal, maar verder niks aan de hand. vervolgens een dik uur later had ik de eerste wee en net als bij maud zat ik er gelijk goed in.( remco was al aan het werk en had maud naar de creche gebracht gelukkig.)
    eerst de vk gebeld, want het ging zo snel dat ik niet wist wat ik nou als eerste het beste kon doen. die zei bel je man. dus gedaan die was om 10 thuis en binnen 10 min. stond het bed klaar en moest hij de vk bellen die was er iets na half 11 en 10.50 was morris er. de vk had geen eens tijd om het spul klaar te zetten. heb daarna ook wel aardig wat last gehad van naweeen, maar geen scheur of knip gehad.
    hoop nu dus ook op een vlotte makkelijke bevalling
    ik zie er ook niet tegen op, maar ja het is toch steeds weer anders en dat maakt me weer nieuwsgierig.

sorry beetje lang geworden terwijl ik het zo kort mogelijk verteld heb

liefs saskia

Deel Deze Pagina