Nee daar zou ik mij ook niet druk om maken Bloem, bij de ene groeit de baarmoeder gewoon sneller dan bij de ander..maar jij kan ook opeens een groeispurt maken, en dat heeft niets met de gezondheid van je baby te maken hoor. Onze baby's lijken natuurlijk al supergroot, maar bij onze knul is zijn voetje opgemeten en die is 1.7 cm...straks als ze groter zijn is alles ook sterker qua geluid en gaan ze echt op hun hoofd hangen in de baarmoeder, nu hebben ze nog zoveel ruimte dus die drijven lekker onderin het kommetje van je baarmoeder
OOOWWW, bedankt voor jullie reactie's Maar ik ben wel benieuwd hoe je dan voelt hoe groot je baarmoeder dan al is
Je baarmoeder is net als een ballon en gevuld met vruchtwater, je kindje is nog klein tot verhouding van je baarmoeder dus heeft veel ruimte. Door te kloppen of gewoonweg te drukken voel de VK of gyn. weerstand. Mijn gyn. leg zijn ene hand vlak op mijn buik, en klop met zijn andere vingers bovenop zijn hand..zo hoor je een hard vol geluid, en als de baarmoeder stopt is het een hol geluid die je hoor..je kan het zelf ook proberen in een stille kamer, liggend.
Okay, bedankt voor je antwoord Patricia Dan zal het wel goed zitten bij mij, want ik ben zo'n 1,5 weken geleden nog bij de dokter geweest en zij deed dat toen ook, als het niet zo goed was had ze het vasst wel gezegd . En ik maar afvragen waarvoor dat is
Die baarmoeder van mij zit echt al dik boven mijn navel. En de kleine houdt van zwemmen dus zit ie ook vaak bovenin. Maar het blijft allemaal een wonder wat het menselijk lichaam kan. Ik heb het raadsel opgelost hoor! Zo ik ga eens het eten doen!
Vorige week was ik bij de VK en die voelde 1x op mijn buik en zei gelijk daar is de baarmoeder. Thuis heb ik natuulijk nog gevoeld of ik ook iets kon voelen, maar nee helaas is het voor mij nog moeilijk te voelen. Maar misschien kan ik het kloppen eens proberen.
Even een vraagje: is het vruchtzakje de hele zwangerschap aanwezig of zit het kindje na verloop van tijd alleen nog in de baarmoeder zonder vruchtzak? Mijn man dacht dit ergens te hebben gelezen, maar wist dit niet helemaal zeker. Op het internet vind ik zo gauw ook niks. Iemand een idee?
Volgens mij aanwezig toch, want je vliezen breken dat is toch het balonnetje waar de baby in zit, of heet dat anders? Je kind zit iig niet alleen in de baarmoeder.
Nog even een vraagje voor jullie: wij zijn bezig alle mogelijkheden te bekijken hoe we het meubilair in de babykamer kunnen zetten. Mag een ledikantje bij het raam (met daaronder een verwarming) staan? Niet parallel aan het raam, maar met het hoofdeinde richting het raam en dan het voeteneinde schuin de kamer in wegdraaiend? Snappen jullie wat ik bedoel? En hoe denken jullie hierover?
hallo allemaal. over 2 daagjes weer naar de vlos. heb er wel zin in! kan ik eindelijk beebjes hartje weer horen. geweldig lijkt me dat! ik heb het idee dat ik het beebje elke keer als ik met mijn vingers in buik prik zo ongeveer net onder de navel voel zitten. kan dit? want daar is het wat harder en de rest is nog zachter van de buik. en als ik dan ga liggen, is het weg. weet iemand dit?
In Juli zal de verwarming niet aanstaan dus je kan het bedje wel zo neerzetten, maar later kan je kijken hoe je het anders neer kan zitten als het bedje te dicht bij de verwarming staat en ow jah... hou rekening met eventuele touwtjes en koortjes van gordijnen, dat kan gevaarlijk zijn als ze groter zijn en kunnen grijpen. En dat kunnen ze van de 1 op andere dag
Hoi, heb vandaag mijn klas getrakteerd op beschuit met muisjes om de kids te vertellen dat ik zwnager ben... vonden ze echt helemaal geweldig! liefs rensie
*TOET*TOET* mama Patries moet er doorrrrrrr Ik heb mijn kinderwagen! Ben helemaal hyperdepyper hahahaha Björn heeft ook al een proefrit gemaakt door het huis, en hij is echt werkelijk waar SUPER! Makkelijk opklapbaar, draait super, zelfs in onze kleine ienimieni huisje! Lang Leve de Quick Silver En de Maxicosi *zucht* nu kan ik dus ECHT niet meer wachten tot ons wumpje er is..wil zo lekker trots met zijn gezonde kids over straat paraderen!
@ Athina, leuke meubels heb je en wat heerlijk al die spulletjes voor je uitzet. Begint het al te kriebelen? Dat heb ik wel. Als ik de spulletjes zie die ik al heb, dan wil ik zoooo graag dat ons kindje er al is! @ Nannie, leuk dat je even weer langskomt. Wat zegt jouw gevoel dan wat het geslacht is? @ Heidi, hoe gaat het nu met je opa? @ Patries, hahah ik zie het al helemaal voor me hoe je aan het crossen bent door je huis. Leuk voor je! Hoe is het met de zieken? Het zou toch echt jammer zijn als Björn niet op de klassefoto komt. @ Rensie, leuk idee met het beschuit. Maar wat ga je trakteren als de baby er is Fijn dat de kids zo leuk reageren. Mijn kinderen hebben elke dag wel een vraag voor mij omtrent de baby: Weet je al of het een jongen of een meisje is? Komt de baby straks ook bij ons op school? Hoe gaat de baby heten? Kun je de baby al voelen? enz, enz. Ik hoop dat ik nu niemand ben vergeten, want dat zou niet zo leuk zijn Met mij gaat het even weer wat minder. Sinds gisteravond weer hoofdpijn. Had ik vorige week ook aan het begin van de week. En het is flink balen! Heb al na het eten geslapen en nu lukt het niet zo goed, terwijl mijn hoofd echt bonkt! Een paracetamol neem ik niet, ik weet dat het niet helpt. Ben gewend aan de wat zwaardere aspirines.
Ja heb hem lekker gedouched, en nog een kopje thee met veel honing gegeven voor het slapen...en het is nu stil, dus lig lekker in dromenland! Vervelende is dat Björn ook Ventolin heeft voor zijn astma, dus als hij verkouden word, is het ook gelijk heftig en krijg hij allerlei ontstekingjes op zijn longen of in zijn bijholtes..daarom ben ik gewoon extra voorzichtig met hem Ik kijk het morgen even aan, als hij niet waterig uit zijn oogjes kijk, hoofdpijn heeft of zwaar ademt breng ik hem naar school en dan zeg ik tegen de juf dat als het echt niet gaat ze mij moet bellen, dan haal ik hem gewoon weer op van school. Wacht nu even de nacht nog af, want 's nachts kan er een hoop veranderen heb ik al een paar keer gemerkt..
even terug over de vruchtzak Een zak met vloeistof beschermt de baby tijdens de zwangerschap. Deze zak wordt de vruchtzak genoemd, en de vloeistof is het vruchtwater. Als de vruchtzak breekt wordt het wel het breken van het water, of de vliezen genoemd. Soms zal de zak uit zichzelf breken verder kun je je baarmoeder bovenkant voelen door rustig op je rug te gaan liggen helemaal vlak en dan met je vingers in je buik de duwen zachtjes natuurlijk dan voel je eerst onderin een harde plek en dan voel je hoe verder je naar boven gaat een randje zitten das de bovenkant van je baarmoeder.Zo heb ik het ook geleerd in de kraamzorg.Maar het is wel moeilijk hoor even goed opletten. Met mijn opa is het zozo hij eet slecht drinkt slecht kan niet zonder zuurstof en ziet nog telkens rare dingen verpleging zegt ook dat hij erg ziek is....dus iedere dag is weer bekijken....is best zwaar.... nou ik ga mijn mandje in gr heidi
Een hele goeieavond, weer een hoop gelezen, weinig onthouden. Over je baarmoeder. Bij je eerste kindje groeit die niet zo snel als bij de tweede, derde enz . En je kunt hem ook gewoon heel goed voelen door van beneden (bij je uhhh....prut ) naar je navel toe te voelen. Moet je wel best een beetje drukken, maar dan voel je op een gegeven moment echt waar je baarmoeder stopt. Is een hele harde bobbelige bobbel. Je moet gewoon us aan je verloskundige bragen of zij het voordoet. Balen Patries, dat Bjorn ziek is. Hier is Nyala ook al vanaf vrijdagavond ziek. Koorts komt niet onder de 39. Ben vandaag bij de dokter geweest en ze heeft gewoon een flinke griep en luchtwegeninfectie. Moet ze dus weer aan de antibiotica. En Essie, ik heb nooit bij de kinderen de verwarming aanstaan. Liever een extra dekentje erbij. Ik weet niet hoe tochtig het bij jullie is, maar daar zou ik wel op letten. Morgen lekker controle! Zin in, maar ben niet bang, voel beebje echt heel vaak bewegen. En net ook weer van de buitenkant. xxx
Morgen allemaal! Voel me brak heb de hele nacht met Björn opgelopen. Zit nu dus knikkebollend achter de PC met een boterham met hagelslag en een kopje thee. Wil even alle meiden die vandaag een echo/controle hebben succes wensen!