Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ben ik weer ff..
    Met iets minder nieuws..
    Ik heb nu al zo'n 3 weken last van zwangerschapsisschias en ik moet erbij vertellen dat dat echt niet fijn is.
    De pijn valt mee als ik het thuis gewoon rustig aan doe.
    Nu is het zo dat als ik heb gewerkt, dat ik diezelfde dag en de dag erna helemaal kapot ben. Dan heb ik ontzettende pijn in mijn been en kan ik bijna niet meer lopen en staan.
    Vandaag naar cesartherapie geweest en het verhaal uitgelegd en we zijn tot de conclusie gekomen dat het verstandiger is om tijdelijk de ziektewet in te gaan.
    Voor hoelang weet ik niet, dat zien we dan wel.
    Aangezien ik het erg jammer vind, had ik er moeite mee om net op te bellen.
    Na die tijd viel er ook een spanning van me af en kwamen de tranen mooi los hoor..
    vervelend is dat..
    maar gelukkig had ik het idee dat ik wel begrepen ben door mijn baas.
    daar ben ik echt blij om.
    mja, nu zit ik dus in de ziektewet. kijken voor hoelang.

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    @nin0, dus ben gelukkig niet de enige hahaha :)

@knuffelkonijn, jeetje dat is vervelend meid.
    Maar denk dat je het beste er vanuit kan gaan dat je dit gewoon tot
    de bevalling zal hebben. Des te meer zal het meevallen als je straks
    misschien nog voor een paar uurtjes per week kan werken.

3. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Heidi, hihi heel herkenbaar hoor, ik kon ook echt niet meer wachten tot de officiele echo. Wanneer heb je je afspraak? Ben benieuwd of je gevoel gelijk heeft.

Tonka, auw kies trekken dat is niet fijn. Hoop dat je er niet al te veel last van zult hebben.

Patricia, heerlijk he die vergeetachtigheid. Heb er ook al een paar weken last van, vooral erg lastig met mijn werk.

Knuffelkonijn, vervelend dat je zoveel pijn hebt. Hopelijk helpt het om rustiger aan te doen (helaas is mijn ervaring niet zo, eerder dat je leert te leven met de pijn, als is het op sommige momenten onhoudbaar)

4. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    niesje altijd makkelijk een man die handig is... scheelt idd een hoop geld!
    dat hebben wij ook met schoonpa... en man natuurlijk ook wel... :)

Knuffelkonijn wat vervelend zeg nu goed je rust nemen hoe moeilijk dat ook is wellicht dat je dan later idd nog s even een paar uurtjes kan werken!

haha patricia mooi dom he ;) lijkt wel wat op mij ik heb ook vaak zulke acties...

ik ga zo even heerlijk in bad lekker met een boekje onderuit...en een masker natuurlijk!

5. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

22 mrt 2007
    549
    0
    0
    Oh knuffelkonijn, wat vervelend zeg, doe het maar rustig aan!

Hier weinig nieuws, gisteren carnaval gevierd, was wel geinig maar toch echt wel minder dan andere jaren!

Heb net even gesport, was een tijd niet meer geweest, maar is toch wel fijn hoor. nu wel erg moe en doe dus verder lekker niets meer!

gr mayo

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Goedenmiddag :D

Heb niet alles gelezen hoor :oops: sorry.

Maar even snel een bericht van mij. Vanmiddag bij VK geweest en alles was weer goed :D het hartje klopt schijnbaar zo sterk dat ze er verbaasd van kijken (vorige keer viel het me ook al op, toen had ik andere vk)

Wel schijn ik last te hebben van Isschias :S best vervelend, maar het hoort erbij denk ik maar ;) moet alleen nog kijken wat het is... Iig last van rug ;) en meestal zou het weer minder worden. Daar gaan we ook maar vanuit ;)

Voor de rest voel ik me toppie :D

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik stond net heerlijk te douchen, en ik kan mezelf niet meer goed scheren van onderen :oops: wat gaat die buik opeens hard zeg!
    Moest het op de tast doen hahahaha dat word mijn mannetje lief aankijken want ik ga niet met een oerwoud rondlopen ;)

Heb nog even een vraag aan jullie, misschien weet iemand het antwoord:
    Ik heb namelijk mijn verzekering gebeld om te vragen of ik een duurder pakket kon nemen, dat was mogelijk alleen zou het dan pas 1 januari 2009 ingaan :confused: .
    Betekend dat je ook niet meer tussentijds kan overstappen naar een andere ziekenfonds verzekering?

8. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

De meete verzekeringsmaatschappijen voeren veranderingen aan het begin van het jaar door. IUk hoefte niet zo nodig een upgrade, kijk wel even als die kleine er is straks.

9. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    patricia volgens mij kan je maar 1 keer per jaar overstappen maar wel per vervaldatum bij bijna iedereen is het ook op 1 januari ingegaan dus kan dat per 1 januari. Wel zijn er zorgverzekeraars die verschillende voorwaarden hebben dus je kan altijd eens informeren.

ik had het net ook trouwens met scheren... :(

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja ben niet zo happy met mijn verzekering, werken langzaam en nu gaan ze ook moeilijk doen met mijn fysiotherapie 100% te vergoeden terwijl ik de een van duurste pakketen daar heb :( Het is een wellus nietus spelletje en daar heb ik helemaal geen zin in, aangezien ik iedere maand netjes betaal.
    Daarom was ik nu bij andere verzekeringen aan het kijken, maar nergens staat wat over een opzegtermijn ofso. Toch eigenlijk belachelijk dat je nog maar 1x per jaar kan overstappen :(

@ Nannie, grappig he :) viel mij ook opeens op!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja klopt idd patricia, vorige maand was er ook een topic hierover ergens.. maar die was dus ook net te laat... Omdat je in december al moet opzeggen ofzo en dan tot 31 januari de tijd hebt om een nieuwe verzekering te vinden. Zelf ben ik veranderd van pakket, maar wel bij m'n verzekeraar gebleven. Ik zit hier gelukkig goed, want ik ben bang dat ik niet zo gemakkelijk over kan stappen door m'n ziekte verleden enzo. Maar ik ben bang dat je er dus nog even aan vast zit helaas...

12. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Dat heb ik bij zo'n blad van Ouders van Nu oid gratis gekregen! maar in

2006 dus de kans dat je die nog ergens vind is errug klein ;)

13. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    ik zelf heb t vrij goed bij mijn verzekering. mijn vriend heeft ze op de hoogte gesteld van t feit dat ik zwanger ben en in t ziekenhuis wil bevallen.
    ik kon tot 1 feb mijn verzekering wijzigen maar als ik wilde overstappen moest ik dat vorig jaar dec al aangeven.
    dus ik ben bang dat je tocheen jaartje nog bij je verzekering blijven moet.

ik ga nu lekker weer trainen. ben me aant voorbereiden op mijn laaste wedstrijd (24 feb) tot mijn bevalling .
    dus fijne avond allemaal en spreek jullie snel

liefs susanne

14. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Patricia ik was ook niet happy met mijn verzekering en heb t op de allerlaatste dag nog kunnen regelen gelukkig.
    In principe kan je alleen voor 1 jan overstappen.

15. Hoi..

Isschias heb ik dus oo last van. Misschien hebben ze jou gezegd dat het weer minder zou worden, maar mij hebben ze gezegd dat het in de zwangerschap niet meer overgaat. Ik ben er nu helaas door in de ziektewet terecht gekomen.
    Ik hoop dat jij er niet zo veel last van gaat krijgen als mij.

Liefs Wendie

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik duik zo lekker mijn bedje in, voel mij echt beroerd, koortserig, wiebelige benen..echt vaag :(

Ik wil alvast de dames voor morgen succes wensen!
    05 feb Nannie om 09.20 screeningsecho
    05 feb Vergo om 10.00 uur vlos
    05 feb Heidi77 om 13.30 uur vlos

Morgenochtend weer gezellig in de file staan op weg naar het gemeentehuis, ennuh mijn paspoort zit al in mijn tas ;)

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Weet een ervaren moeder hier trouwens al hoe het met de kleine gaat? Is hij / zij meteen automatisch meeverzekerd? (ik heb gemeld dat ik zwanger ben en krijg ook kraampakket e.d.) of zou je het na geboorte nog eens aan moeten geven bij je verzekeringsmaatschappij?
    Kids tot de 18e zijn "gratis" verzekerd toch?

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Geen ervaren moeder ;) maar je kindje is niet automatisch bij jou meeverzekerd volgens mij, omdat je zowiezo de keuze hebt, bij wie je je kindje laat mee verzekeren, bij jou, of bij je partner. (wie heeft de beste verzekering voor kinderen?)
    Ik dacht dat het opsturen van het geboortekaartje voldoende was, maarja, nu ik dat zo type ;) lijkt me dat ook weer wel TE gemakkelijk :p

19. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Kep ook een MINIMONKEY besteld!
    Helemaal super lijkt me dat ding en wat goedkoop
    Ik had al naar een Lodger weet ik veel welk type gekeken maar die is onwijs duur!

Ik ben benieuwd wanneer hij geleverd wordt. Wat ik hier hoor erg snel!

Ga lekker bank hangen...

20. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    via welke site kan dat dan? :oops: ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet wat voor soort draagzak? het is...

Deel Deze Pagina