Goedemorgen allemaal. Hier weer heerlijk geslapen vannacht. Sinds ik heb gebeld dat ik in de ziektewet wou, gaat het een stuk lekkerder. Het is nog wel jammer dat ik op het moment niet werk, maar ik heb me erbij neergelegd en ga ervan genieten... De pijn is een stuk minder en ik ben minder moe (eindelijk) en ik slaap gewoon een stuk relaxter... Fijne dag allemaal. Liefs Wendie
niesje ik heb nooit voor bandenpijn kussen tussen de benen gedaan dit deed ik wel voor mijn bekken klachten etc...ben je gisteren erg druk geweest?want anders heb je gewoon misschien wat last van je heupen... klachten bij bekkeninstabiliteit Pijnklachten Pijn middenvoor in het bekken (op of rond het schaambeen). Deze pijn kan uitstralen langs de binnenkant van het bovenbeen, naar de lies, of de schede. Pijn links en/of rechts onder in de rug ter hoogte van de twee kuiltjes. Deze pijn kan uitstralen over de hele bil, naar de lies, de achterzijde van het bovenbeen en soms ook het onderbeen. Pijn rond de stuit (het laagste punt midden onder in de rug). De pijn neemt vaak toe bij vermoeidheid en bij bepaalde bewegingen zoals bukken, draaien in de rug, omdraaien in bed, fietsen op een hobbelige weg, hardlopen of andere schokkerige bewegingen. welke klachten horen niet bij bekkeninstabiliteit; Het gevaar bestaat dat alle ongemakken die een zwangere heeft worden toegeschreven aan bekkenpijn of instabiliteit. Deze aandoeningen zijn erg onwaarschijnlijk als de pijn niet wordt gevoeld op een van de genoemde plaatsen (rond het schaambeen, de stuit, of de linker- of rechterbil). Pijn uitsluitend in de onderbuik of uitsluitend aan de zijkant van de heupen heeft meestal een andere oorzaak en is geen bekkenpijn of instabiliteit. Pijn in de onderbuik aan de zijkanten van de baarmoeder kan ontstaan door het groeien van de baarmoeder; dit wordt ook wel bandenpijn startpijn: Startpijn Een van de kenmerken van bekkenpijn is `startpijn': pijn bij het starten van een beweging zoals opstaan uit een stoel. Sneller moe worden. Pijn en vermoeidheid gaan bij bekkenklachten meestal hand in hand. De vermoeidheid treedt het snelst op als men op één plek blijft staan en bij slenteren. Stevig doorlopen geeft vaak minder klachten, uiteraard is het zaak om een goede lichaamshouding aan te nemen. Fietsen is vaak beter vol te houden dan wandelen. Dit geldt niet voor iedereen; de ernst van de klachten speelt hierbij een rol. Langdurig in dezelfde positie zitten of liggen kan onplezierig zijn. Langzamer herstellen van vermoeidheid en pijn na een vermoeiende dag heeft iedereen wel eens een dagje nodig om weer de oude te worden. Je gaat een keer vroeg naar bed en dat is het dan. Bij vrouwen met klachten van bekkeninstabiliteit ligt dat veel extremer: een uurtje winkelen is soms al voldoende om de volgende dag meer pijn en vermoeidheid te hebben dan gewoonlijk.
Vanochtend voor het eerst de baby gevoeld denk ik. Werd wakker met ineens een stekende pijn onderin mijn buik dus ik leg mijn hand op mijn buik, voel ik ineens een hele bult er op zitten. Dus ik draai op mijn zij (lag op mijn rug) en ineens is de bult weg hahaha. Denk dat meneer of mevrouw even dwars wou liggen Apart gevoel zeg!
PANIEK! Wordt net gebeld door de babywinkel! KAMER IS AL GELEVERD! ik ging er vanuit dat de levertijd enige tijd zou duren want we hebben de rommelkamer (toekomstige babykamer) niet eens leeg gehaald laat staan dat we zijn gaan klussen! Ze willen ook dat we het zsm komen ophalen maar ja....WAAR MOET IK HET KWIJT! Krijg ventje ook al niet te pakken pfffffffffffff en ik wordt eind v/d middag teruggebeld! Arghhhhhhh
Nou Sil komt niet op een dag aan hoor. Als ze je aan het einde van de middag bellen dan zeg je gewoon dat je man nog aan het werk is en dat jullie vanavond dit bespreken en je ze morgen zelf terug belt. Zit je ook niet de hele dag in de stress.
Of je geeft aan dat je over een week pas vervoer kunt regelen, dan heb je ff tijd om de boel op te ruimen en plaats te maken. Relax meid, laat je niet gekl maken door zo'n winkel, ze kunnen zoveel willen zeg.
sil het is hun probleem dat de kamer eerder gelevert word kan jij niks aan doen.....Dus als je manlief vanmiddag niet hebt gehad dan bellen ze morgen maar weer en je kan gewoon uit leggen dat jullie nog aan het verbouwen zijn en dus nu geen plek hebben als het bedrijf netjes is zullen hun het oplossen....niet te druk maken en zeker niet je kaas van je brood laten eten....gr heidi
Leuk Esthertje80 dat je een jongen krijgt! Maareh niets ten nadele van al die jongens hoor, maar ik vind eigenlijk wel dat het even tijd wordt voor wat meiden! Misschien dat het inderdaad zo is dat alle bevruchtingen die in oktober plaatsvonden jongens zijn en de novemberbevruchtingen meiden worden (zoals die Chinese kalender aangeeft, voor zover die klopt). Maar aangezien de novemberbevruchtingen minder ver zijn, volgen die uitslagen iets later, oftewel de meiden worden iets later bekend. De (vroege) oktoberbevruchtingen zijn al zo ver dat het geslacht al zichtbaar is: en dat zijn jongens :-k : Is dit wellicht ook iets van bandenpijn: ik heb al een aantal keer midden in de nacht gehad dat als ik mijn been strekte, ik ineens echt in (de holling van) mijn lies een vreselijk vreemde pijnscheut kreeg. Echt omschrijven kan ik de pijn niet, maar het lijkt alsog iemand het vel in mijn lies echt uit elkaar staat is trekken. Is dit dan ook bandenpijn? Of herkent iemand anders dit? Groetjes, Ester.
Whoe Essie, dat klinkt vreselijk 'vel in je lies uit elkaar trekken" bwaaaa. Heb wel steken in m'n lies maar die lijken dieper te zitten dan wat jij omschrijft. Voelt meer als spiertjes die uit rekken, vooral als ik snel rechtop ga staan of (beetje raar om te verwoorden) onder de douche als ik m'n bovenlichaam ver omdraai. We zijn inderdaad wel toe aan wat meiden erbij. Volgens m'n berekeningen moet ik op 3 november bevrucht zijn. Dus laat maar komen die meid. Lees elke avond op bed een paar pagina's in verschillende "Namen boekjes", kwam er gisteren achter dat ik me vooral concentreerde op meiden namen! Haha, misschien weet ik het dus wel onbewust. NORA blijft trouwens maar in m'n hoofd rondgaan, krijg het er niet uit.
mmm Heidi ik wil het eigenlijk niet horen Heb namelijk in mijn vorige zwangerschap last gehad van bekkeninstabiliteit. Ik had zelf ook niet het idee dat het bandenpijn was, maar ik hoop stiekem dat het misschien uitstralingspijn was van die banden. Essie, ben benieuwd of je theorie gaat kloppen. Uiteindelijk zal het denk ik toch zo 50/50 60/40 gaan worden.
Die hadden wij ook als 2e van de 3 namen alleen manlief wil echt maar maximaal 2 namen dus is die naam afgevallen. Ik had dan wel Noora met dubbel O want dat is de officiele Scandinavische schrijfwijze en het komt zo minder vaak voor.
Noora is ook leuk, maar weer iets verwarrender. Ik ga toch voor uber simpel. Enige wat ik minder vind is dat het wel een beetje op Nuria lijkt. (andere achterkleinkind van m'n oma die ze helaas niet zo vaak ziet.) Zal binnenkort even m'n hele namenlijst die ik inmiddels heb hier neer zetten. Haha, kunnen jullie met z'n allen schieten!
mmm zo'n namenboekje moet ik misschien ook maar eens gaan aanschaffen, is toch wel handig. Ik vind Nora leuk, verder in mijn omgeving idd Nuria, Noor, Mesa en dus ook Nora Misschien dat je voorgevoel klopt maar kan ook niet hihi Ik had al een stuk of 4 meisjes namen en geen één jongensnaam en wij krijgen dus een jochie. Ik vind het zo lastig om een naam voor het leven te kiezen. Damian stond al vast toen ik nog niet eens zwanger was. Zijn tweede naam is Collin, vind ik ook nog steeds een erg leuke naam maar ja die hebben we dus al in gebruik
leuk . Ik vind nora trouwens ook een erg leuke naam of noor... Zat zelf als tweede naam voor een meisje te denken aan Leonoor of Leonora, enerzijds wat truttig anderzijds vind ik het toch wel erg mooi (we zochten namen om mijn vader 'leo' te vernoemen) Alleen m'n man vind het dus 10x niks zucht... afkeuren daar istie van mij goed in hoor, maar met wat nieuws komen; ho maar ! Nouja, na woensdag wordt het wat gerichter zoeken en zal die wel moeten (van mij!)
*inbraak* hihi was ff meelezen hier wou alleen ff een tipje geven mijn vader heeet ook leo en mijn dochter is ook naar hem vernoemt ze heet leonie vond het zelf ook een hele leuke naam en je hoort hem niet echt superveel nou s6 met uitzoeken van een naam voor je kindje groetjes mo1978
hey ook weer ff berichtje van mij moet zo werken en heb totaal geen zin. ben zo moe dat is echt niet leuk meer. maar inderdaad heidi, ik denk dat ik daar toch best last van kan hebben mijn moeder had t ook al over bandenpijn en ik merk t echt vooral als ik erop duw of op een hobbelweggetje fiets. niet prettig. ik ben trouwens benieuwd wat wij krijgen. mijn vriendje vermoed een jongen en ik ook maar als ik de chinese comceptie moet geloven dan wordt t een meisje. is ook meer dan welkom hier ik ben op 1 of 2 nov bevrucht dus we zien t 3 maart. als ie dan maar meewekt de kleine. ik had t met de namen juist andersom. wij waren t meteen over de naam eens voor een jongen en van een meisje zijn we t nog niet zo lang geleen eens geworden. dus ik wet niet of t een voorteken is, we merken t vanzelf. ik ben er weer vandoor, want de plicht roept. groet susanne
die hebben we ook in gedachten gehad, maar ik ken meerdere leonie's, dus wij zaten meer te denken aan de richting van: Leone en Leona . En ik moet telkens denken bij leonie aan: Leo-Nie(t) :s . Beetje gekke kronkel, maar dat gaat niet uit m'n hoofd... dus vandaar ook dat deze naam ook al afviel. Ondanks dat de mensen die ik ken die zo heten, wel hartstikke leuke mensen zijn (dat is soms wel anders en dan valt een naam daardoor al af, best zonde soms!) Maar wel toevallig !
Haha, bij die van mij precies zo Athina! "Schat wat denk je van .....? " krijg steeds als antwoord "Mja mja" of "Het word geen hond!" Daar heb ik toch niets aan! Elke avond ben ik met boeken en lijstjes in de weer, heb al een paar keer heel perongeluk expres een namenboekje op z'n kussen gelegd! Maar hij trapt er niet is. Zegt alleen maar welke namen hij echt heel stom vind! Hopen dat onze kerels inderdaad snel mee gaan denken! Vind het in m'n uppie zo lastig!
Lastig he die namen. Soms heb ik ineens een naam in gedachten maar een maand later vind ik er al niets meer aan..... We hebben nu 1 meisjesnaam en 2 jongensnamen. De jongensnamen stonden eigenlijk al lang vast, meisjesnaam nog niet. Maandag weten we wat het word, dus ben benieuwd.
Tja ik weet ook niet echt of het m'n vel is. Het zouden ook goed m'n spieren kunnen zijn, de pijn is te kort om het echt te kunnen plaatsen. Het is in elk geval als ik m'n been strek/uitrek. Mijn mannetje zei gisteren ook al dat hij dacht dat het een spier was, maar meende met mijn stomme kop dat er in de lies geen spieren zitten . Ik weet het dus niet meer.