Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Lientje wat een vervelende reactie van je baas zeg! alsof je door het moederschap ineens een heel andere werknemer wordt, bah!

mamavanperine! fijn dat alles goed was bij de punctie en gefeliciteerd met je meid!

Veraatje wat gingen jullie doen? geen iedee waar je het over hebt.

essie: het kan zijn dat je kindje ook bij verschillende soorten zeep je geur niet goed kan herkennen en eventueel niet wil drinken als je anders ruikt, en verder kan hij/zij inderdaad de zeep van je tepel afsabbelen, maar dat is volgens mij verwaarloosbaar omdat je het toch met water afspoelt.

Niesje: nog niet over nagedacht over kleding kopen. Weet wel dat dochter van vrienden van ons vorig jaar toen het warm was dagen gewoon in een rompertje heeft gelegen, omdat ze veel zweettte, dus denk dat ik in elk geval ook wat dingen met korte mouw haal, maar zeker ook met lange mouw, aangezien je van de NL zomers toch niet op aan kunt.

ML: Nick heeft wel drie maanden in 56 gezeten! wat een verschillen he!

Ik ben gisteren naar een meeting geweest met de decembermama's van 2006 van dit forum. We hebben lekker bijgekletst en onze kids flink gespeeld. Was errug gezellig!

Vandaag ook nog naar een verjaardag, dus Nick was nu echt helemaal op. Die ligt dus heerlijk te slapen...
    Mijn ukje in mijn buik protesteerde ook tegen de drukke dagen, want ik heb nu flink last van mijn banden...

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Pfff... heb vandaag echt veel pijn in mijn buik, veel trekken en steken en ongiachtig gevoel terwijl ik onwijs rustig gedaan heb...
    Vind dat toch wel een beetje eng hoor, maar jah...

3. Penny

Penny Bekend lid

Jun 18, 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Haai meiden,

Helaas het weekend zit er alweer bijna op :(

Mama van Perine, gefeliciteerd met de geweldige uitslag en natuurlijk dat het weer een meid is! Heerlijk.

Niesje, hihi toevallig dat we allebei de Mura en de Joolz leuk vinden. Ben benieuwd welke je uiteindelijk zal nemen.

Lientje, wat een rotstreek van je baas. Zou hem inderdaad schriftelijk antwoorden, met daarin een verwijzing naar zijn uitspraken tijdens het gesprek wat jullie voorafgaand aan de brief hebben gehad. Heel veel succes meis.

Gisteren even snel Den Haag in gegaan om een cadeautje te kopen voor m'n schoonzusje. Maar kwam natuurlijk weer allemaal leuke baby dingetjes tegen. Heb bij de Hema van die hydrofieledingen gekocht, en rompertjes, speentjes en spuugdoekjes. Hihi, ben 1,5 uur in de stad geweest en had zoveel tassen vol met leuks dat ik het bijna niet kon dragen.
    M'n vader kwam gisteravond terug van een klus in Valencia en is daar tijdens een paar vrije uurtjes speciaal voor Kruimeltje gaan winkelen :D Hihi, heeft eerst rond gevraagd wat een leuk babykleding merk is (Hij wil een hippe opa zijn zoals hij het zelf zegt) en heeft een heel schattig pakje van Le petit bateau gekocht. Vind het zoooo lief van hem, hij was ook helemaal ontroerd toen hij het vanmiddag gaf.

Morgen de hele dag op reportage. 1 onderwerp in Limburg en 1 in Brabant, vind die plee's bij de benzinestations altijd zo goor maar ik moet nu heeeeeel vaak plassen :( Heel stom maar daarom zie ik er nu al tegenop. Naja, zal het wel weer overleven en verder mag ik echt niet klagen.

Oeps, beetje veel tekst neergezet :oops:
    Iedereen hele fijne dag morgen.

Liefs, Penny

4. Penny

Penny Bekend lid

Jun 18, 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Monkeylove, klinkt inderdaad eng. Zal er allemaal wel bij horen maar toch. Hoop voor je dat het morgen over is. Sterkte meis.

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Morgen allemaal!

Ik wil even de dames die vandaag echo/controle hebben, succes wensen en veel plezier met spieken naar jullie kleintjes!

6. lovelykids

lovelykids VIP lid

JIPPIE! ! ! ! ! ik mag me ook aansluiten bij de 20 wk club. over een uurtje mag ik weer even hartje luisteren bij de vk. ben ook benieuwd naar mijn gewicht, ben nl thuis niks aangekomen. verder zal er wel niks bijzonders zijn. maar dan morgen... om 12.30 DE echo. daar heb ik ook al zo'n zin in.

wat betreft kleding voor straks voor de beeb, ik zorg dat ik van alles wat heb en als het echt warm is dan is het alleen romper aan of msschien zelfs alleen een luier. het mooie is natuurlijk dat ik al 2 voorgangers heb en dus ook wel al heel wat heb. maar ja wat nieuws erbij is altijd leuk.
    als ik nou morgen te horen krijg dat het een meid is (zoals bij de termijnecho voorspeld ) dan ga ik naar een schattig jurkje kijken ( of rokje) voor een jongen weet ik het niet.

tot straks

7. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Ik ben het hier wel mee eens en als je wat nodig hebt, de meeste winkels zijn 6 dagen per week open (wel afhankelijk waar je woont) en via internet is zo iets besteld, maar het is natuurlijk ook leuk om van die lieve kleine kleertjes te kopen, vooral nu.

8. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Wat voor kleertjes wij gaan kopen? Echt geen idee. Eerst weten wat het wordt woensdag.
    De dag van de 20 weken echo komt nu wel snel dichtbij en zo ook mijn 30e verjaardag!

Athina ik vier het ook de 8e maart. Je bent wel verwend zeg!

Vind het niet erg hoor. Al mijn vrienden en kennissen zijn al 30ers dus hoor ik er ook eindelijk bij. :D

Wie wil er een klein beetje zon? ;)

Gisteren heerlijk bij mijn schoonouders gegeten. Daar zijn ze de Chines aan het verbouwen en hebben ze alles voor de halve prijs. Dus met z'n 4en voor €13,- gegeten en nog was er over. :confused:

Dames vandaag met de 20 weken echo veel plezier en succes.

9. Hoi Meiden,

Ben ik ook weer. Gister weer hartstikke ziek geweest. Krampen in mijn darmen, was echt ontzettend pijnlijk. En we hebben alle drie bijna de hele zondag geslapen :) , we zijn alleen naar mijn ouders geweest om daar even mee te eten.

Vanmorgen weer een echo gehad, moest er 1 extra hebben omdat ze het gezichtje niet goed konden zien de vorige keer. Maar meneertje lag weer lekker te slapen :) Maar zijn lippen zijn helemaal gesloten, dus geen hazelipje. Maar we hebben wel weer even lekker kunnen kijken naar onz mannetje :)

Lientje wat jouw baas doet mag NIET! Hebben jullie een OR? Ook bij hun aangeven wat er gebeurd is en rechtsbijstand (of even het buro voor rechtshulp bellen om advies, voordat je gaat reageren). Hij heeft het mondeling al toegegeven dat het hem om je zwangerschap gaat. Daarnaast als ze je in een functie terug willen zetten, moet je een functioneringsgesprek hebben gehad, dat is vastgelegd en door jouw ondertekend! Vraag het allemaal even na, want hij doet echt dingen die niet door de beugel kunnen en jij staat volledig in je recht, elke rechter zal dat ook vinden.
    Ik vind het trouwens belachelijk dat veel werkgevers nog steeds zo doen.

Mama van Perine, wat fijn zulk goed nieuws :) en een meisje erbij hartstikke goed :) gefeliciteerd.

Ik ga maar is even wat doen :)

Groetjes, Christie

10. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Iedereen die vandaag voor de echo moet: veel succes en geniet er maar lekker van!

Heerlijk, ik heb vakantie. Ik ga zo maar eens flink opruimen hier in huis en proberen de babykamer leeg te krijgen zodat we zo snel mogelijk kunnen behangen, meubels kunnen halen en inrichten. Vooral dat laatste heb ik veel zin in.

Ik las hier ergens dat veel rompertjes in maat 50/56 niet nodig is?

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    ML, doe je rustig aan met je buik..?
    je heb natuurlijk een drukke week gehad, kan best dat je banden er nu last van hebben..of is het echt buikpijn..?

Christiea beterschap, alle drie lekker bijgeslapen, heerlijk om te slapen als je niet lekker ben! Gelukkig is je echo van vanmorgen goed gegaan! Gefeliciteerd!!

Senninha, ow schijnt bij jou ook de zon? Hahahaha hier ook..is het weekend voorbij, gaat eindelijk de zon schijnen :rolleyes:

Lovelykids, gefeliciteerd met je 20 weken grens :D
    En succes bij de VK straks!

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Lekker vakantie, geniet ervan meid :D :D
    De rompertjes heb je wel nodig, maar iemand die een groot kindje krijg zal er snel uitgroeien. Björn heeft heel lang met 50/56 gedaan, dus dat verschilt echt per baby hoor :)

13. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Oke, thanx! De meeste rompertjes die ik krijg zijn in maat 62 en had zelf nog maar één gekocht in maat 50/56, dus daar zal ik dan zeker nog wat van bij gaan kopen.

14. monkeylove

Nou het is wel echt buikpijn maar ook bandenpijn door elkaar heen...
    Vanmorgen nog heel even gevoeld, nu is het rustig. Ga zo een kijkje nemen bij het KDV en dan probeer ik nog maar even te liggen want heb niet echt lekker geslapen. Niet door de buikpijn maar door de pijn in m'n bilspier GRMBL!
    Nou ja haha, gaat wel weer over voor ik een jongen ben (Zou mijn moeder zeggen :( )

Iedereen die vandaag een echo krijgt goodluck!

15. monkeylove

Ja wat betreft die kleertjes, vind het best moeilijk hoor. Heb al best veel rompertjes. Voor de geboorte heb ik wel 1 maatje 50 en een maatje 56 gekocht, verder heb ik veel verschillend.
    Michelle groeide amper de eerste maanden dus die zat lang in 56 en Leroy die is in 1 maandje 8 cm gegroeid, dus die kon al gauw geen maat 56 meer aan. Dus laat het maar bij de kleertjes die ik nu heb en kijk de groei wel aan als de kleine geboren is.
    Leroy is overigens wel groot altijd geweest voor zijn leeftijd, hij is nu net 11 en net zo groot als mij en altijd en eeuwig de langste van de klas geweest... dus sjah....

16. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemorgen!

meiden met een echo vandaag veel kijkplezier!

ML, wel rustig aan doen hè en als het niet gaat ff bellen met verlos/gyn hoor! Ga je bij het kdv bij jou naast kijken?

Christiea beterschap!

Ik heb vrij veel rompertjes 50/56. Ook veel gehad. Koop inderdaad verder een paar luchtige setjes. Tegen die tijd zullen we nog wel veel meer setjes krijgen. Heb ook al best veel gehad.

Ben zo blij met m'n bugaboo... :) :oops:

Lee

17. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Mama van Perine, ik heb veel aan je moeten denken de laatste dagen. Zeker omdat ik zelf ook deze week de uitslag hopelijk ga krijgen van de punctie. Fijn om te lezen dat jullie een goede uitslag van de punctie hebben gekregen. En weer een meisje. Gefeliciteerd meid.

Lientje, wat een toestanden op je werk meid. Ik kan me goed voorstellen dat op deze manier je werkplezier flink wordt vergald. Als je een rechtbijstandsverzekering hebt, zou ik deze nu al inschakelen als ik jou was. Natuurlijk mogen ze je niet zomaar ontslaan, maar ik kan me wel voorstellen dat er straks een onwerkbare situatie zal gaan ontstaan. Wellicht kunnen ze je advies geven over een en ander. Heel veel sterkte hiermee!

18. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Ik had met de 1e 2 van maat 50 en 2 van maat 56.
    Na de geboorte kun je gelijk zien welke maat je kleine past en nieuwe rompertjes zijn toch zo bijgehaald? Je man rent even de Hema in dus das zo gepiept. En vergis je niet wat je allemaal krijgt hè. Ik kocht zelf wat bij in de maat die de baby had bij geboorte en de rest vroeg ik aan kleding kado en dan vaak een maat of 2 maten groter.

De kinderen waren bij geboorte 50 en 52 centimeter en verzopen allebei in maat 50. Maar het kan inene hard gaan.

19. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Monkey, jij zei toch dat je een ongesteldheidsgevoel had? Ik heb dat bij mijn vorige 2 zwangerschappen elke maand gehad. Denk wanneer ik normaal ongesteld had moeten worden. En nu voel ik het ook als de baby bijvoorbeeld aan het draaien is. Dan krijg ik een harde buik en ongesteldheidsgevoel in mijn rug. Ook als ik gewoon 's morgens wakker wordt en dus nog niks gedaan heb.

We hebben bijna 700 bladzijdes volgeschreven ;). Gaan we effe lekker?

xxx

20. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Wow 700 al. Die gaan we vandaag vast halen!

Share This Page