Hahaha Maarit kwam als Supergirl ter wereld Raar he, en dan gewoon helemaal niet uitscheuren.. Mij hebben ze de verdoving gegeven toen ze Björn op mijn buik legde, de zuster was oplettend geweest en die had al van mij gehoord dat ik als de dood voor naalden ben..dus zodra Björn op mijn buik werd gelegd, zette zij de verdoving..heb er niets van meegekregen
Christiea, zag je ze knippen...? Damn dat had ik wel gelijk aangegeven toen ik de verloskamer binnenkwam, als jullie moeten knippen..gewoon knippen, maar NIET zeggen want ik schop je echt voor dat bed vandaan! Gelukkig hoefde het bij mij niet, maar ik zou echt gek worden als je dan ook nog eens zie hoe ze die schaar daar beneden erin zetten
oei dan moet ik m'n beeld misschien toch maar gaan bijstellen.. nouja of niet voorlopig zie ik er niet tegenop en als ik het beeld bij ga stellen misschien wel
Eh ja ik zag ze knippen. En ze hebben het ook gezegd dat ze het gingen doen omdat de vacuumpomp erbij gehaald werd. Maar ze hebben het eerst verdoofd en daarna pas tijdens een wee gedaan dus heb er niks van gevoeld. maar het idee was niet zo fijn nee! Wat ook erg was, dat vond ik tenminste, toen ze aan het hechten waren dat er een arts-assistent mee ging kijken en steeds zei: oh zo doe je dat..ja ja! En hoe je doe je die steek dan...bla bla bla. Nou daar heb ik wel wat van gezegd, want ik vond dat ik na 5 dagen al genoeg proefkonijn was geweest en ik wilde naar Steijn want die was toen al naar de neonatalogie gebracht.
Nou geloof me maar, als je net zo'n weeënstorm hebt zoals ik smeek je bijna op je knieën dat je een ruggeprik wilt. Ik was er ook zo eentje die altijd zei, een ruggeprik nooit van mijn leven stel dat ze misprikken. Maar toen ze hem gezet hadden wou ik dat ze dat uren geleden gedaan hadden. Met de tweede wist ik dus beter. Toen ik werd ingeleid werd riep ik ook gelijk dat ik een ruggeprik wilde als het me teveel werd. Maar ja de bevalling ging zo snel dat toen ik er om vroeg al 5 cm had en dus alleen nog maar die pethedine prik mocht. Hou daar dus rekening mee als je een ruggeprik zou willen dat als je meer dan 4 cm ontsluiting hebt je hem dus niet meer krijgt.
Wow, wat een heftige verhalen allemaal! Ik ben wel zo'n miep die erg tegen de bevalling op zie en als ik dit allemaal lees....
dames baarkruk bevallen verschilt per verloskundige hoe happig ze erop zijn hier doen ze zelf in waterbevallen etc dus die van mij zijn niet erg moeilijk al wordt het hier waarschijnlijk een keizersnede..... nou verder niks te melden....ja lekker alle dingen voor de baby aan het wassen....gr heidi
Maar Christiea, bij voorbaat een knip voor de vacuumpomp..? Waarom dan? Björn is ook met de vacuumpomp gehaald, maar ze zouden het alleen doen als ze hem er echt niet uit zouden krijgen.
Niet doen Over een jaar praat jij er ook zo over, als het echt allemaal zo traumatisch zou zijn,zouden wij nu niet meer in verwachting zijn van een volgend kindje
Ja ze wilden de pomp gaan gebruiken en moesten daarvoor een knip zetten zeiden ze. Weet ook niet waarom, misschien als het zonder kunstverlossing was gegaan dat ze het ook gezet hadden, omdat het te smal/nauw was? Ik heb er eigenlijk nooit naar gevraagd, later ook niet. Stom he? Veraatje iedereen ziet op tegen de bevalling, maar tegen het einde lijkt het alsof je er klaar voor bent en heb je iets van: ok kom maar op. Wil mijn kind zien en vasthouden. Eén advies: spreek met je man af hoe ver je het wilt laten gaan, en dan bedoel ik. Als het jou te gek wordt en je wilt bijvoorbeeld toch naar het ziekenhuis, ook voor pijnstilling oid. Spreek een teken af zodat hij kan ingrijpen, want je wordt echt geleefd. Tenminste dat is onze ervaring en mijn vriend en ik hebben nu die afspraak ook gemaakt, ook omdat we nu een beetje kunnen verwachten wat er zou kunnen gebeuren. De ene bevalling is de andere niet, wie weet gaat het deze keer bij mij heel snel en is dit mannetje er zo. En wat Patricia zegt: je bent het zo weer vergeten. Mensen die nu horen dat ik zwanger ben kunnen het niet geloven: dat je dat nog wil na die bevalling die je hebt gehad. En 1 vriendin is nu over de streep getrokken en probeert nu zelf zwanger te worden, als ik het voor een tweede keer aandurfde moet het toch echt geweldig zijn zei ze
Veraatje ik zag er de eerste keer ook enorm tegenop maar het is waar wat ze zeggen, de ergste pijn ben je alweer vergeten zodra je je kindje in je armen hebt.
ik heb bij de eerste bevalling de baarkruk gebruikt, maar maud is niet op de kruk geboren. ze wou er absoluut niet uit en ik heb dan thuis ook alle houdingen die je kunt bedenken gehad om vervolgens in het ziekenhuis geholpen te worden met een kleine vacuum. maar van wat ik mij ervan herinner is dat ik de houding wel prettig vond maar van het krukje vasthouden (lees krampachtig vasthouden en fijn knijpen) heb ik toch 2 dagen spierpijn gehad in de armen. dus veel zinnigs kan ik er verder niet over zeggen
Jeetje wat een verhalen allemaal. Eerst hebben we het over "jippie ik ben zwanger en ik voel al wat" en nu hebben we het al over de bevalling Zie e rook wel tegen op hoor, maar ja ik bekijk het maar zo het hoort er nu eenmaal bij. Het moet er toch echt uit! Ben mijn frustraties al weer te boven. Was ook zo kwaad op mezelf dat ik onderdeel van de haard omgooide. Schoonmoeder heeft me geholpen met opruimen. En inderdaad.... hormonen ........ ppppppppffffffffff. Lekker even naar de prenatal geweest en leuk shirtje gekocht en nog beetje in de stad rondgewandeld. Ben nu moe, dus ga zo eten koken en dan lekker vanavond op de bank!
Hee meiden, wat een hoop bevallingspraat vandaag! Ik moet zeggen, zie er ook wel tegenop, maar denk dan maar steeds. Miljoenen vrouwen zijn me voorgegaan dus zal het bij mij ook wel lukken Denk er maar niet te veel overna... Lee
Ja het is een bizar verhaal zeg..zo gaat alles koek en ei, en dan op het laatste moment mis bbbrrrr Die hormonen he! Ik ben altijd een nuchtere koele kikker, maar nu ze hoeven maar in dr vingers te knippen en de tranen komen al opwellen
Patries, Senninha en Christiea bedankt voor de opbeurende woorden. Zo, ik heb even flink opgeruimd vandaag. Mijn man gaat nog even de boekenkast verhuizen en dan kan ik die weer inrichten en dan ben ik klaar voor vandaag! Bd81, fijn dat je je frustraties weer te boven bent. Shoppen helpt altijd goed, toch?