Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Dit stukje komt van een ander forumonderdeel en is erop gezet door zelf 2 onderwaterbevallingen heeft gehad en er nu professioneel mee bezig is. Zij schrijft: "Even over het in je eigen bloed liggen, dat valt reuze mee. Natuurlijk scheelt het bloedverlies per persoon, maar over het algemeen is het minder dan op 'het droge'. Bij mij bijvoorbeeld kwam het bloedverlies pas na het loslaten van de placenta en dat was op bed. Het water was dus nog 'schoon' en niet roodgekleurd."

Daarnaast nog even een stukje van de site van 't Duikertje, verhuurder van bevalligsbaden:
    WAAROM IN WATER BEVALLEN?
    - Warm water werkt ontspannend. Hoe meer je ontspant, hoe meer endorfine je lichaam aanmaakt.
    Dit is een soort natuurlijke pijnstiller en zorgt ervoor dat je de weeën beter op kan vangen.
    Daardoor verloopt de ontsluiting sneller.
    - In het water kan je erg makkelijk bewegen. Hierdoor is het zoeken van een andere houding minder
    zwaar dan uit het water.
    - Meestal gaat een waterbevalling wat geleidelijker, waardoor het perineum ook geleidelijker oprekt.
    Het warme water zorgt er ook voor dat je perineum wat soepeler wordt. Hierdoor is de kans op
    Inscheuren of een knip kleiner.
    - Voor de partner is een waterbevalling vaak ook positief, omdat die zich nuttig kan maken. Het bad moet
    opgezet en gevuld worden en ze kunnen mee in bad om jou te ondersteunen als je dat wilt. Hierdoor voelen
    zij zich niet zo aan de zijlijn staan. Bovendien heeft de vader ook gelijk intens contact met zijn baby.
    - Voor de baby is de overgang van de baarmoeder via het water naar de buitenwereld een rustigere overgang.
    Hierdoor zijn waterbaby’s over het algemeen vrij rustig als ze geboren worden. Soms huilen ze zelfs nauwelijks
    of niet.

De meeste dingen spreken mij toch heel erg aan! Maar ieder voor zich natuurlijk.

2. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    He stelletje kletskousen, nog even en ik kan het niet meer bijbenen ;) haha

Lientje, gefeliciteerd met je dochter!
    Ramoontje, gefeliciteerd met je zoon!

Ik las al allerlei verhalen over de bevalling, dat blijft toch een spannend iets he.
    Mijn bevalling is niet geweldig verlopen en uiteindelijk moest er een spoedkeizersnede aan te pas komen en toch kijk ik niet negatief/bang op de gebeurtenis terug.
    Ik heb zelf niets van de ruggeprik gevoeld sterker nog, na 26 uur weeën waarvan 3 uur persweeën was het een verlossing toen de verdoving begon te werken.

Ik krijg net een naar smsje van mijn zwangere collegaatje (20 wkn zwanger), met de echo vandaag hebben ze iets afwijkends gezien bij de blaas/geslachtsorganen.
    Nou zit ik me de hele tijd zorgen om haar en dr kindje te maken.

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Jeetje Niesje dat is even schrikken zon smsje :(

Ik wil alvast alle dames voor morgen succes wensen voor de echo/controles..!

Duik mijn bed in want voel een cluster opkomen, dus zo even aan de zuurstof lurken :( Ik lijk wel een junk, ik verlang zo naar mijn injecties..niet normaal meer! Nog even doorbijten helaas.

trusten voor straks allemaal

4. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Ramoontje gefeliciteerd met je knul

Patries, sterkte! Hopelijk helpt de zuurstof!

Niesje, sterkte met je collega.

Mama van Perine, gelukkig ook nog een positief bevallingsverhaal :) :)

Meiden die morgen een echo hebben, succes en veel kijkplezier! Ben benieuwd of de dames verder gaan inlopen!

5. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    pff druk weekend gehad.
    Gister uit eten geweest jeetje ik knapte zowat :oops:

zie dat er weer een meid en een jongen bij zijn! gefeliciteerd...

jullie hebben allemaal al best veel kleertjes als ik het zo hoor... over 2 weken komt onze babykamer, dan ga ik maar eens goed shoppen! haha

nu lekker naar bed... iedereen alvast weltrusten!

6. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,830
    884
    113
    Noord Holland
    zoals ik dit verhaal lees dan lijkt t ook veel ideaaler dan gewoon op bed. lijkt alleen maar voordelen aan te zitten. mijn vriend was er van de week ook al over begonnen. dus ik ga ff serieus erover nadenken

fijne avond en beterschap voor jou patricia

groet susanne

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    een bevalling in het water trekt mij niet echt, doe mij maar gewoon ouderwets op een bed in het ziekenhuis :oops: .

ik heb af en toe rechts onderin mijn buik steekjes weten jullie wat dit is?
    heb het sinds een paar dagen

Patricia beterschap. Lijkt me erg moeilijk om zo naar je medicijnen te verlangen!

8. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Er zijn volgens de site ook enkele nadelen:
    WAT ZIJN DE EVENTUELE NADELEN VAN EEN WATERBEVALLING?
    - Je moet wat meer organiseren, zoals het reserveren en opzetten van het bad en deze na de bevalling leegmaken en retourneren. Onze baden zijn echter wel gemaakt om de voorbereiding en het werk na de bevalling zo minimaal mogelijk te houden.
    - Het kan een teleurstelling zijn als je uiteindelijk niet in bad kan bevallen. Mogelijk moet je zelfs het bad verlaten om naar het ziekenhuis te gaan. Houdt hier van te voren goed rekening mee. Het doel van de bevalling is uiteindelijk je kindje ter wereld brengen, hoe en waar dan ook.

Maar in het laatste geval krijg je op € 35,- na wel het geld terug. Annuleren zonder medische reden mag trouwens ook, maar dat
    kost je € 50,-.

Een ander nadeel wat ze niet op de site noemen: het kost wel aardig wat, maar het is alsnog aanzienlijk goedkoper als poliklinisch bevallen zonder medische indicatie, want dat kost nog veel meer. En persoonlijk heb ik het bedrag ervoor over.

Oh voor informatie kan je eens kijken op http://www.duikertje.nl/ en misschien dat je dan voor jezelf meer duidelijkheid kan krijgen.

Suc6 met beslissen in elk geval.

Voor de rest trusten allemaal en voor degenen met echo's en/of onderzoeken morgen: ook suc6.

9. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

Jan 13, 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Goedenavond,

Ik begrijp dat de dames aardig inlopen. Toch leuk hoor dat het aardig aan het recht trekken is, maar het belangrijkste is toch nog dat ze gezond zijn en er geen gekke dingen worden gevonde.

Wij hebben vandaag de kinderwagen gekregenvan mijn vader. Het is de quinny speedy geworden...

Morgen naar de verloskundige en woensdag voor de echo, vind het echt super spannend!

Patricia sterkte!

Niesje wat heftig zeg, wat zou het kunnen zijn dan?

10. Susi

Susi Bekend lid

Mar 19, 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Sooo jullie tikken enorm veel hoor...lol
    Ik las net over pijn bij bevalling etc..Daar zie ik van ene kant tegenop;ook het stuk onbekend denk ik.Van de andere kant zijn er al
    zoveel voor me gegaan dus het zal wel goedkomen dan..
    Net ff op de link gekeken en t ziekenhuis waar ik kom geeft 24 uur per dag een ruggeprik...jippiedepippie!(mocht het nodig zijn)
    Maar goed vandaag nog deze in het nieuws...
    http://www.depers.nl/binnenland/175931/ ... -vast.html Hopelijk komt dit nog voor iedereen op tijd... ;)

Verder is het hier stilletjes...weinig te melden.
    Gisteren bezig geweest met de gordijnen van de babykamer.Dat gaat helaas in episodes omdat ik niet lang kan zitten met de bekken..

Susi ;)

11. heidi77

heidi77 Bekend lid

Aug 12, 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    ja ik las het ook op teletekst van rtl7 dat ze willen dat iedere vrouw tijdens haar bevalling een ruggeprik kan krijgen als zij dat wil en dan ook snachts en in het weekeinde en dat wij het enigste westerse land zijn waar dat niet zo is,....zo toch voor een aantal a.s mama's een verademing zijn......
    nou dames we moeten nog 1 pagina en dan zijn we gelijk met de juni mama's kom we kunnnen het!
    Verder had ik gisteravond mijn avond niet eerst val ik buiten over de glijbaan van de meiden kon me nog net zo draaien dat ik met mijn heup op de glijbaanrand viel en niet mijn buik...Glijbaan met huis staat er ook pas een jaar.......
    en daarna wil ik naar beneden lopen vanaf mijn slaapkamer en dus ik doe het traphek open veert hij terug terwijl ik doorloop en krijg ik hem keihard in mijn lies die doet nu nog pijn en is blauw net als mijn heup.......en meteen harde buik erbij.....ppfff was wel ff schrikken hoor....
    nou dames goedemorgen allemaal

12. HOi meiden,
    weer even een berichtje van mij (werd weer eens tijd he)
    Hier alles goed, voel de kleine nog niet, maar wel constant steekjes en gerommel.
    yes over iets meer dan 2 maanden krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en kan ik ook aan de babaykamer gaan denken!
    dat waterbavallen lijkt mij zelf ook wel wat... er zijn toch ook ziekenhuizen waar dat kan? lijkt mij daar wel prettiger, is er ook geen gedoe met verkassen als je er toch uit moet....
    heb me trouwens opgegeven voor zwangerschapscursus, als het goed is over een maandje...
    vandaaag lekker een dagje relaxen met mijn hubbie naar de sauna! wel rustig aan doen en mag van vk geen koude douches of baden....

fijne dag
    rensie

13. Goedemorgen dames,

Alle meiden met een echo en controle vadaag veel succes :)

Weer een jongen en meisje erbij las :) gefeliciteerd :)

Gisteravond weer yoga gehad, was lekker en daarna als een blok in slaap gevallen :)
    De kleine was lekker aan het trappelen tijdens de ontspanningsoefeningen.

Vandaag ga ik maar is wel wat doen op mijn werk (maar het is hier zo stil met die vakantieperiode, het is gewoon saai!)

Oh Rensie sauna..lekker, veel plezier.

14. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Morgen dames,

Hier een onrustige nacht gehad, hoefde maar 1x aan de zuurstof, het aantal moest terug worden gezet omdat te veel zuivere zuurstof ook
    niet goed is voor de kleine.

Het is erg triest weer hier zeg :( grauwig en regenachtig bah bah!

15. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Jeetje wat is er veel getypt. Ik wil ff de bange meiden een hart onder de riem steken. Ik heb 2 geweldige bevallingen gehad! Zou het liefste de hele dag door bevallen, hoppa de een na de ander ;). Ik vond het echt geweldig, hihihihi....

Balen Patricia, lekker uitrusten dan vandaag!

Iedereen met een echo of controle vandaag, heel veel plezier en succes!

xxx

16. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ooow, een paar dagen niet gekeken en julie zijn gelijk tig pagina's verder zeg. stelletje kletskouzen.
    Hietr zitten we vol in de rommel, want gisteren is de aannemer begonnne met onze badkamerverbouwing. ze hebben gisteren alles gesloopt en zijn nu met een herrieapparaat sleuven in de muren aan het maken voor alle leidingen. wat een zooitje is het zeg, overal ligt stof :(
    Vandaag alweer 21 weken, het gaat lekker zo.

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Oww verschikkelijk dat stof he! Het gaat echt overal naartoe, door kiertjes en al..maar wel lekker dat het nu gebeurd, ben je er straks lekker vanaf als de kleine geboren is..!

Hier lekker een kop thee en de laptop op de bank, net VKpraktijk gekeken
    maar vond er niet echt veel aan :(

18. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Goedemorgen!

Niesje wat een vervelend berichtje van je collega. Hoe gaat dat nu verder?

Oh lekker Sann al dat stof! Maar het wordt vast supermooi!

Ik heb in bed net ook naar de vk praktijk gekeken, vond het ook niet zo interessant. Ik had jullie er al zo vaak over gehoord en ik dacht nu ik vakantie heb kan ik ook eens kijken...

Triest weer hier vandaag en mijn mannetje gaat vandaag drie dagen naar Cannes :(

19. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    :x , grapje!

20. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

Mar 22, 2007
    549
    0
    0
    hallo dames

Ik heb morgen om 11 uur de 20 weken echo, sta niet op de lijst volgens mij, maargoed.
    Heb er super veel zin in, hopen dat alles ok is.

gr mayo

Share This Page