Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selma 2

Selma 2 Lid

13 feb 2008
    66
    0
    0
    Leiden
    Sommige mensen van de Arbo zijn ook zo koppig, ze willen dan gewoon niet toegeven!
    Heb ook een keer problemen gehad met de Arbo, hielden ook vol dat ik moest werken.
    Om een lang verhaal kort te maken, ben uiteindelijk naar me werk gegaan.
    1 uur daar gezeten,en ben daarna weer naar huis gegaan.
    Ik hield het gewoon niet meer. Toen was ik niet eens zwanger.
    Bij jou kan het alleen maar erger worden.
    Ik kan me dus voorstellen dat dus 1 uur werken al te veel is!
    Veel succes en hou ons op de hoogte :) :)

Mrietje, bedankt voor je reactie ;) , weetje toevallig ook of ik er wat aan kan doen, want lopen is echt pijnlijk krijg steeds meer steken.

2. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hey meiden ben ik weer de echo was vanmorgen super!
    heb een hele mooi meegekregen zodra ik m digitaal heb zal ik m in mijn album zetten!
    Enne bij ons mag ipv :(: een :-# komen :D !
    we wouden het toch graag weten maar durf geen risico te lopen dat hier wel bekenden zitten!

zal nu ff snel mannetje van werk halen ben er vanavond weer en zal dan reageren...

3. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Even een hele andere vraag. Hebben meerdere meiden last van het volgende: ik heb aan het eind van de middag en in de avond echt een vreselijke opgeblazen buik. Vooral het gedeelte boven mijn navel. Normaal als ik daar 's ochtends op druk dan veert dit normaal terug omdat daar geen spanning op staat. Echter later op de dag dan is het zo hard, net een leren voetbal. Alsof de hele boel op exploderen staat. Is niet pijnlijk ofzo, maar wel vreselijk irritant.
    Vroeg me af of meerdere dit herkennen.

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Susanne, vervelend he als je iemand nodig heb en niemand is bereikbaar. Maar volgens mij mag je eerst een second opinion vragen voordat je daadwerkelijk aan het werk hoef..succes in ieder geval!

Nannie, gefeliciteerd met de goede echo! :D
    Owww dus jullie hebben nu het geslacht gezien, en klopt je
    eigen vermoeden wel..?

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Je baarmoeder komt nu tot je navel, alles wat normaal daar in buurt zat zit dus nu boven je navel..darmen en incl je maag ;)
    Omdat je je maag door de dag heen vult met eten en drinken word je buik boven de navel hard en opgezet :)

6. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Crisis zeg...wat is je baas een dodo....en de Arbo ook... :evil: :evil:
    Niet te geloven...pfff Maar geen genoegen nemen met wat ze zeggen..Jij voelt het en jij zit er zo mee als het niet goed gaat..Dusse wat de leedies hier ook al zeggen:huisarts en verloskundige inschakelen..

Zou die mensen zo mee willen slepen naar een cliente die ik altijd verzorg(nu dusse ff niet maar das duidelijk denk ik)..De had ook ooit bekkeninstabiliteit en er is toen niks mee gedaan..Inmiddels is deze mevr incontinent en moet zich voortbwegen in een rolstoel... :(

Susi ;)

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    :confused: dat is erg zeg..!

8. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Dat kan je wel zeggen idd....dat heeft ertoe doen bewegen niet zomaar te doen wat baas e.d zegt...En dan nog,mijn baas kent deze mevrouw ook goed..Toch nog probeerden ze me een maand geleden nog aan het werk te krijgen... :( Geloof je dat nou?! :confused:

Susi ;)

9. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Jeetje wat kan je baas moeilijk doen zeg :( Luister naar je eigen lichaam en als jij aan geeft dat het niet gaat zo dan gaat het niet! Dat is dan heel erg jammer voor hem maar jouw gezondheid en die van je kleintje gaan toch echt vvoor! Succes ermee

Ik heb misschien een stomme vraag maar mag je mosselen eten als je zwanger bent. Toen ik het vertelde aan een collega dat ik zulke lekkere mosselen op vakantie had gegeten was haar reactie ''Hallo zou je dat wel doen, je bent zwanger hoor(alsof het een ziekte is, zo zei ze het)''
    Dus ik zei tegen haar ''Wat is het probleem dan met mosselen ze zijn toch niet rauw?'' ''Ja maar er kan een verkeerde tussen zitten''
    Mijn reactie weer: ''Ja dat ken met een gehaktbal of een aardappel ook hoor :rolleyes: :( '' Maar toch vraag ik het me af of ik het beter niet kan eten..ik ben namelijk gek op mosselen. Ik word trouwens wel gek van dat bemoeizuchtige gedoe van haar. Toen ik vertelde dat ik de aerosleep had gekocht(nieuw soort matrasje) zei ze dat ik me niks moest laten aanpraten en dat het onzin was! Ik moest het van haar aan me VK vragen :confused: Dus ik zei heel pissig: Wat heeft mijn VK er in godsnaam mee te maken op wat voor matrasje mijn kind ligt :evil: :confused: toen was ze stil.. :p (grr ken haar niet uit staan)

10. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Kijk hier maar eens in:

http://www.medicinfo.nl/%7B44a1c079-e1d ... 37f683f%7D

Wat verder op die pagina zit een schema met alle voedingsmiddelen die je wel of niet mag hebben als je zwanger bent. En mosselen, mits goed doorbakken of gekookt, staat aangegeven met een kruisje onder de kolom wel.

Ikzelf zat nog even te twijfelen over spareribs, want die komen in die tabel niet voor. Maar ze gaan lang in de oven dus ik ga vanavond lekker spareribs eten. Ik las ook ergens anders op het forum dat dit wel mag als ze maar goed doorbakken zijn. Verder kan ik over spareribs maar verdomd weinig vinden.

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja hoor Spareribs kunnen geen kwaad, heb ze ook al een paar keer tijdens de zwangerschap gegeten. Is gewoon vlees (ribdelen), en dat geldt voor al het vlees/vis,als het maar goed doorbakken is.

Wij eten vandaag pannekoeken hhmm en voor morgen heb ik lekkere Boerenkool op het programma staan!

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
  13. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Zooow 23 weken, zover ben ik morgen...
    Dat zit dus in mijn buik zo'n kleintje... aggos....

14. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Bizar he! En zeker een gek idee dat het er al zo uitziet, opeens zo echt baby al..

15. monkeylove

Jah... Nou dat voel ik ook wel hoor haha...
    Die draait zich een slag in de rondte die gek hahahaah

16. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @patricia haha als ik hier wel of niet ga bevestigen dat mijn eigen vermoeden zou kloppen kunnen jullie het ook raden dus dat doen we mooi niet! :)

Wat een foto's he van dat hele kleine hummeltje! dan schrik je toch ook wel eventjes hoor!

@ suzanne meid wat zit jij in een moeilijk pakket!
    Laat je niet gek maken, het heef took maar net te maken met wie je bij arbo krijgt. Hier doen ze ook totaal niet moeilijk. Snap het ook niet want volgens mij mogen ze bij zwangerschap/bekken helemaal niet weigeren!
    Succes!

wij eten lekker rode kool met gehaktbal en gaan nu even babykaartjes kijken :D

eet smakelijk voor iedereen

17. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Jeetje...wat een ukkie..Onvoorstelbaar dat het ook nogn twee keer in een buik zit bij mij over een week..pfffff :confused:

Susi ;)

18. monkeylove

Merk nou wel dat ie steeds sterker word hoor, m'n hele buik beweegt al als ie zich draait :(
    Ik krijg ook blauwe aders in me (.)(.) en ze zijn superopgezet...
    Ach, ervaring leert dat het niet blijvende is... zucht...

19. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    is me dat wat, verhuis je voor mooi weer naar frankrijk....zitten we hier in de najaars- en sneeuwbuien! Bah. verder behoorlijk last van ,tjee hoe heten die botten eigenlijk tussen je benen? het gevoel vanNet of je heel lang niet gefietst hebt en je komt dan van je fiets af......auwaah. nou ja zal er ook wel bij horen. doe maar rustig aan heb nu voor 2x in de week hh hulp in huis en zelf flodder ik wat aan. 1x in de week komt er een kindermeisje dus das ook wel luxe en lekker rustig voor mij.... Nou dames lees jullie weer

20. monkeylove

Nou dan maakt het niet uit of je in NL of FR zit want hier ook hagel, wind, stortregens, kou BAH!
    Heb net maar een hete douche genomen ter compensatie :p

Deel Deze Pagina