Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Grappig is het trouwens he, hoe vrouwen die normaal altijd roken zo ineens kunnen stoppen als ze zwanger zijn!

Mijn moeder bijvoorbeeld ook, die stopte zo, maar toen ik geboren was ging ze gewoon weer verder met waar ze gebleven was en dan denk ik, nu ben je er toch al 9 maanden vanaf hou het lekker zo, veel gezonder!

Nee ik rook niet, hihi heb makkelijk praten

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Nou meiden veel plezier morgen! Ik ga op een oor, ben kapot!

Groetjes

3. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou ik moet zeggen, vorig jaar had ik er idd geen moeite mee. Maar nu...betrap ik me telkens aan de gedachte "hmmm zou wel trek hebben in een peukie" hihihi
    Maar goed ik houd vol! Tis voor een goed doel!

Mijn moeder kon dus NIET stoppen met roken tijdens de zwangerschap. Maar na haar hartinfarct stopte ze direct.

4. anne75

anne75 Lid

Oct 27, 2007
    80
    0
    0
    Rotterdam
    He Silla,

Ik heb vorig weekend met vriendinnenweekend gezegd dat ik blaasontsteking had en dus antibiotica en daarom niet kon drinken! werkte erg goed :D

5. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ja mijn man is ook zo, hij vindt zichzelf geen nederlander :)
    ik zit hem vaak te sarren om hem belg te noemen (Ben Eerst Limburger Geweest)

6. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    Nou ik ga ook plat, kijken of ik net zo lekker slaap als gister ben een buikslaper maar dat ligt niet meer helemaal lekker door mijn borsten dus slaap nu half op mijn zij/buik

Tot morgen allemaal (weer een dagje erbij!)

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik slaap ook het liefst op mijn buik maar nu voel ik ook een "bolletje" haha, nou, ga ook maar lekr slapen, TRUSTEN

8. 01-07-2008,
    Go4baby, Amsterdam, 33 jaar , 1e kindje
    Droom
    Veraatje, Groningen, 30 jaar
    NinaVI , Rotterdam, 26 jaar 1e kindje
    Nin0, 43 jaar
    Mother Nature, 24 jaar, 1e kindje
    Goudvis22 1e kindje
    Triessie, 28 jaar, 1e kindje

> 02-07-2008 <
    Claud27, brabant, 26jaar, 2e kindje
    Monkeylove, DenHaag, 33 jaar, 3e kindje
    Kristine, Belgie denderleeuw, 27 jaar

> 03-07-2008 <
    Senninha, Utrecht, 29 jaar, 3e kindje
    Sas7, Brabant, 36 jaar, 1e kindje
    Vergo, Weesp, 32 jaar,1e kindje

> 04-07-2008 <
    Niesje1980, Noord Holland, 27 jaar, 2e kindje
    Mandy80, Overijssel, 27 jaar, 1ste kindje, 3 vlinders
    Marieke15, Gelderland, 38 jaar, 1e kindje
    Phemme, Friesland, 26 jaar, 2e kindje
    Lobj, Aalst, 1e Kindje

> 05-07-2008 <
    Anno niem, 24 jaar, 2e kindje
    Memoiikke, 23 jaar, zuidholland, 1e kindje

> 06-07-2008 <
    Lientje10, 38 jaar, 2e kindje
    Kwebbels, 1e kindje
    Christiea, 33 jaar, 2e kindje

> 07-07-2008 <
    daantje86, utrecht, 21 jaar, 2de kindje
    Mirre, 1e kindje
    Freesia, Hulst, 35 jaar, 1ste kindje
    Marieke, brabant, 29 jaar, 3e kindje
    Caro73, 34 jaar 1e kindje

> 08-07-2008 <
    Susi, 1e kindje.
    Sann, Brabant, 34 jaar, 1e kindje.

> 09-07-2008 <
    Patricia01, 28 jaar, Vlaardingen, 2de kindje

> 10-07-2008 <
    Anne75, Rotterdam
    Esthertje80, Beverwijk
    Miniro, 2e kindje
    Jusi, 24 jr, 1e kindje, Noord-Brabant

> 12-07-2008 <
    Ramoontje, Noord-Brabant, 30 jaar, 2e kindje
    Beastie, Lagedijk, 32 jaar, 1e kindje
    Joki, Gelderland, 30 jaar, 2e kindje

> 13-07-2008 <
    Liesje76, Enschede, 30 jaar, 1e kindje
    Sassa25, Amsterdam, 25 jaar, 2e kindje

>14-07-2008<
    maudmorris, coevorden, 27 jaar, 3e kindje

> 15-07-2008 <
    Diavolo, Flevoland, 24 jaar, 2e kindje
    Silla, Noord Holland, 29 jaar, 1e kindje
    Pluys, Gelderland, 27 jaar, 1e kindje
    >19-07-2008<
    Mayo, Hengelo, 1e kindje

Controle lijst:
    12 nov Nina 1e echo
    12 nov Sas7 1e echo
    12 nov lobj 1e x vk
    13 nov Mirre gyn/1e echo
    13 nov go4baby gyn/vk 1e echo
    13 nov Marieke15 vk
    16 nov Freesia HA
    16 nov maudmorris huisarts
    19 nov veraatje eerste echo
    19 nov Sann eerste echo+gyn
    20 nov claud27 vk
    20 nov Phemme 1e echo gyn
    20 nov Triessie vk intake
    21 nov mandy80 1ste echo gyn
    21 nov Anne75 Vk
    21 nov Monkeylove 1ste echo
    22 nov christiea vk
    22 nov Esthertje80 1e echo gyn
    22 nov Patricia01 1e gyn + echo
    22 nov Anno niem 1e vk + echo
    23 nov Lientje vk + eerste echo
    26 nov daantje86 eerste echo
    27 nov niesje1980 gyn
    27 nov lobj gyn 1e echo
    29 nov Senninha vk+ 1e echo
    29 nov Vergo zh+ 1e echo
    30 nov Mandy80 intake VK
    03 dec Kwebbels 1e echo
    03 dec Liesje76 1e echo
    03 dec Triessie 1e echo
    04 dec Liesje76 vk
    06 dec Beastie vk
    07 dec Diavolo 1e echo
    10 dec Jusi vk
    11 dec Diavolo intake VK
    12 dec Kwebbels vk
    12 dec kristine 1e echo
    12 dec Caro73 1e echo + eerste afspraak vk
    19 dec Memoiikke, 1e afspraak vk + echo
    27 dec daantje86 vk
    03 jan maudmorris 1e echo

Eerste echo tussengezet.

9. Het was een erg lange dag. Nu pas thuis.
    Wat een hoop berichtjes zijn er alweer bijgekomen. Nieuwe juli mama's: gefeliciteerd!

Over gemengd kindje: ik ben zelf halfbloed indonesisch. Het wordt een kwartbloed. Mijn vriend is erg hollands.
    Verder werkt de blaasontstekingssmoes goed. Heb ik zelf vanavond ook gebruikt.
    Ben uit eten geweest en een hoofdgerecht gekozen met risotto enorme plak zachte kaas in deeg gewikkeld. Het stond in het italiaans op het menu en ik dacht dat het pasta was. Alles behalve de plak kaas gegeten met het excuus dat de kaas zo stonk. En die stonk ook heel erg. Gelukkig nog geen last van misselijkheid. ;)

Morgen een intakegesprek voor mvm. Dan krijg ik ook van die groene flesjes. En nog weer een extra test waarschijnlijk (de vierde).

Ik val nu echt om en ga pitten.

Trusten

10. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies,

Kan niet slapen om diverse redenen;

- ik kan gewoon net als de hele week, niet slapen;
    - door de storm;
    - vaag dromen;
    - zit te piekeren over MK.

Ik houdt al sinds ik gestopt ben met de pil een dagboekje bij. Alle ongi's, eisprongkwaaltjes, zwangerschapskwaaltjes en miskraamverloop staan erin. En ik ben nu achter het patroon gekomen van mijn MK's en volgens mij betekend dat, dat ik t/m maandag in "mijn kritieke fase van de zwangerschap" zit;

1e Zwangerschap:
    4 weken en 2 dgn --> Eerste bloedverlies
    5 weken en 01 dg --> Vruchtje verloren

2e Zwangerschap:
    4 weken en 5 dgn --> Eerste bloedverlies
    5 weken en 5 dgn --> Vruchtje verloren

3e Zwangerschap:
    4 weken en 4 dgn --> Eerste bloedverlies
    5 weken en 3 dgn --> Vruchtjes verloren

Jullie begrijpen wel dat ik me dus enigzinds zorgen maak :cry: . De kwaaltjes voor de MK's zijn er niet echt eigenlijk.
    Maar wat voor mij wel als een paal bovenwater staat....ik voel me wel anders dan anders :) ! En ik wil ook geloven dat het deze keer allemaal goed gaat. Maar ik kan gewoon niet "ontkennen" dat er dus een duidelijk "patroon" in mijn zwangerschappen zit :rolleyes: .

Vanmiddag dus een bruiloft. Ik voel me nu dus MEGA verkouden! Ik heb een licht ontstoken oog! Vrees dat de kapper mijn "feestcoupe" niet "Stormproef" kan maken. Tjeetje het wordt nog wat vandaag ik heb er eigenlijk geen zin in, maar ja tis wel afleiding en als ik deze dag weer overleef...is weer een dag verder!

Maar goed het gaat allemaal goed komen. Ik doe erg mijn best om alles positief in te zien. En het gaat gewoon allemaal goedkomen...toch??

11. monkeylove

Heb maar vertrouwen in jezelf. Je zegt zelf dat je er nu een ander gevoel over hebt als de vorige keren en dat is al een heel goed teken...
    Ik weet niet goed wat ik moet zeggen om je een beetje op te cheeren maar neem je rust en probeer je niet al te druk te maken (makkelijk gezegd, ik weet het)

Vanmorgen schrok ik me ook rot. Ik looste mijn urine (haha) in die maatbeker van MVM en ik dacht dat het helemaal vol bloed zat (sry voor de ranzige details) Maar mijn plas is echt gewoon heel donker :s ... Hebben jullie daar ook last van?

12. Marieke15

Marieke15 Actief lid

Jul 11, 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    @Silla, veel sterkte de komende dagen. Ze zullen wel behoorlijk slopend zijn (mooi dat je wat afleiding hebt door de bruiloft), maar je bent bijna over de 5,5 week heen!

Heeft iemand trouwens iets over de echo van mrietje gehoord? of heb ik er overheen gelezen? Ik meen dat ze de eerste was van ons met een echo (woensdag?). Volgende week volgen er al meer... spannend!

Hier gisteren amper bruinverlies gehad - alleen 's avonds en slechts heel lichtbruin. Met zo'n kleine verbetering ben ik idioot blij :) :) Verder gistermiddag idioot moe en misselijk geweest.

13. monkeylove

Ja, Mrietje heeft die echo gehad, maar ze konden nog niet veel zien omdat ze nog zo vroeg zwanger is, maar in elk geval wel dat ze zwanger is

14. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    Zo best wel goed geslapen slaap gelukkig iets minder onrustig en ook niet meerzoveel zweten.

@Silla: Idd vertrouw gewoon op je eigen gevoel en eens moet het goed gaan toch? Dus gewoon positief denken snap wel dat het heel moeilijk is want je wilt jezelf behoeden voor weer een teleurstelling. Als jij je al anders voelt dat de vorige keren dan is dat wel belangrijk.
    Heb je ook een vroegere echo?

@Monkeylove: ik heb dat ook hoor met die urine is ontzettend donker s`ochtends dan he s`midddags valt het wel weer mee.

Ik heb nog even een test gedaan vandaag die van 5-11 was helemaal vaag geworden had ik vergeten foto`s te nemen maar deze zal ik even in mijn album plaatsen.

Straks lekker werken dan is het alweer weekend (op naar de 8ste week!)

Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend? wij de auto`s poetsen zijn echt ranzig en thuis ff bezig en voor de rest relaxen...

15. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    Oja nog een vraagje

Volgens de calculator ben ik 1juli uitgerekend maar nu keek ik gister in mijn 9 maanden dagboek en daar staat ook een tabel in maar dan is het 30juni

beetje vaag weten jullie hoe dat kan?

16. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    via deze site is het 2-7-8

nou ik hou het wel op 1-7-8 daar sta ik toch al... komt toch niet op die data...

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb precies hetzelfde gehad, de maatbeker is ook witter dan wit. Ik plas en giet het gelijk over want je maak jezelf alleen maar gek ermee..

@ Silla, meid ik weet dat het moeilijk is. Ik heb een miskraam met negen weken gehad..en het spook ook steeds in mijn hoofd rond. Ik verzin allemaal theorie, en dingetjes die ik nu misschien wel of niet moet doen.
    Maar kan en wil deze zwangerschap niet bederven door alleen maar in onzekerheid te zitten, het kan bij mij ook nog na die 9 weken misgaan, misschien wel met de geboorte...zo gaat dat nu eenmaal. Dan kun je nooit genieten van je zwangerschap als je het eenmaal heb meegemaakt. Het is moeilijk, maar probeer te denken : ik ben zwanger, alles gaat goed met de kleine zolang ik geen heftige pijn en bloedingen heb :)
    Heel veel plezier op de bruiloft vandaag en geniet ervan!

18. heidi77

heidi77 Bekend lid

Aug 12, 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    hallo

jaja ik mag me ook hier komen melden.
    Het is nog maar pril maar toch.....Ik ben uitgerekend op 18 juli lekker kort voor mijn andere dochter die wordt 30 juli dan 4 jaar....maar ja eerst maar kijken dat ik zo ver kom...Nou hopelijk is het hier erg gezellig.gr heidi

19. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Goede morgen!

Mijn vriend is half zimbabwaans (wat een woord) maar eigenlijk lijkt ie meer op zn vader, dus is ie meer blank dan bruin zeg maar, en ik ben hollands,
    dus het zou geen schokkende creatie worden denk ik.. haha

Verder ben ik ook wel misselijk, vooral net na het opstaan, plassen gaat hier erg makkelijk, blijf maar gaan.. en mijn kleren passen allemaal ook wel gewoon, alleen savonds, dan doe ik mn broek nog wel eens wat los, omdat het wat knelt, maar dat zijn mn darmen, waar ik ook wel last van heb, borrelen, enz... Maar verder niks te klagen! we zijn al bijna op de 6 weken! en nog steeds geen bruin verlies, dus de rest neem ik voor lief ;)

Groetjes!

20. triessie

triessie Bekend lid

Nov 4, 2007
    961
    0
    0
    goedemorgen....wat een storm he? heeft mij ook een paar keren uit mijn slaap gehouden was dan ook vroeg wakker, jammer want vrijdag's is mijn vrije dag!

* Silla; blijf gericht op hoe je je nu voelt...onzekerheid is vreselijk maar zoals je zelf zegt, je voelt je anders...hou dat vast! Fijne bruiloft he

* Marieke 15; fijn te lezen dat je bruinverlies flink minder is geworden, ik heb er deze week ook flink last van gehad, dat ik zelfs ging twijfelen of ik nog wel zwanger was om dat mijn kwaaltjes ook weg bleven.....gelukkig kan ik zeggen dat ik gister weer heeeeerlijk mmisselijk was en daarbij een nieuw kwaaltje ' diuzeligheid' eraan toe mocht voegen....mijn bruinverlies is nog heeeel af en toe....fijn he om de kwaaltjes dan te hebben? hahahah

* Monkeylove; ik heb juist hele lichte plas tot nu toe.

Ik zit nu lekker met de katten (loerend naar mijn broodje) op de bank met bakkie en broodje kip kerrie...had ik me helemaal op verheugd...mar helaas ik krijg het niet naar binnen,....ik vind nog maar heel weing lekker op brood en mijn favoriet file american mag neit meer...zucht!
    Ik heb zowiezo niet zo'n trek in eten, pas als ik zo'n honger gevoel krijg dan weet ik dat ik echt iets moet eten anders wordt ik misselijk....hoe is dat bij jullie?

Share This Page