Ten eerste Marjon, heel veel sterkte met het nemen van jullie beslissing. Zo'n bericht is toch wat iedere aanstaande ouder vreest. Mone en Mirjam, wat fijn dat de 20 weken echo goed was. Patricia, laat je maar lekker verwennen vandaag, heel veel plezier saampjes (leuk he dit is toch de voorpret op DE dag ) Essie, zorgen tijdens de zwangerschap zijn normaal. Maar ik geloof niet dat de bevruchting is gedaan door een 18 jaar oude zaadcel, volgens mij worden die regelmatig door het lichaam afgebroken en nieuw geproduceerd. Maar evengoed blijft een 20 weken echo een serieuze aangelegenheid. Silla, ik hoop dat in jouw geval echt is geen nieuws goed nieuws want anders hadden ze vast al wel gebeld toch. Ik heb nog steeds gruwelijke jeuk over mijn hele lichaam en gezicht. Het ziet er uit over er kokend water over mij heen is gegoten, heel rood en vurig. De mentholgel is er ook niet meer tegen op gewassen. Vannacht alles bij elkaar zo'n drie uur geslapen, de rest krabbend door gebracht. Ik zit nu nog op mijn werk mijzelf ellendig te voelen en heb net besloten mijzelf ziek te melden want het is echt geen doen meer. Maak me wel zorgen dat dit misschien invloed heeft op de beslissing van mijn leidinggevende over het aanpassen van mijn contract maar voor nu is het even niet anders.
marjonz: Jeetje zeg wat erg Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en sterkte met het maken van een beslissing en die is heel moeilijk . Esther 1986: Hihihi, kleine wereld he met mij gaat alles prima rond en gezond met jou ook? Ik heb volgens mij niet meegekregen wat er met Silla was, kan iemand mij dat vertellen? Senninha: Jaaa vanavond weer de Mol ik denk dat het Dennis is 8) Fijn dat je moeder weer naar huis mag in eigen omgeving knapt ze toch het snelst op Groot gelijk hoor dat je een klacht indient! Ik heb zelf ook zoiets een keer meegemaakt (niet zo erg gelukkig) maar had een keer een krab op mijn hand van de kat en kreeg vlekjes en het deed zeer. Dus ik de huisarts opbellen omdat ik dacht dat ik bloedvergiftiging had, moest ik een andere bellen (mijn eigen was er niet). Dat had ik gedaan, kreeg ik eerst een preek dat ik sóchtends had moeten bellen (alsof ik toen wist dat ik s'middags er heel veel last van kreeg) daarna moest ik er maar een vochtig doekje omheen doen en wachten tot de volgende dag om mijn eigen huisarts te bellen..... Ik heb toen de huisarts van mijn man gebeld, daar was ik toen ook en moest direct komen. Bleek dat ik een infectie in mijn hand had (kattekrabziekte) en had ik niet nog een dag moeten wachten en een vochtig doekje was al helemaal slecht omdat dat natuurlijk een heerlijke plek is voor de bacterien Mone: Gefeliciteerd met je goede echo en je zoon Patricia: Inderdaad veel plezier met je ondertrouw en het is inderdaad wat je er zelf van maakt, het in ondertrouw zelf gaan stelt niks voor Susanne: Wat fijn dat je nu gewoon kunt weigeren! nu kun je met een gerust hart rustig aan doen Hoe voel je eigenlijk dat je bekken instabiliteit hebt? Christea: Fijn zo'n bureau je moet maar zo denken, de ene loopt heel snel en de andere praat heel snel er zijn zoveel kids die met die leeftijd nog niet lopen... niks mis mee heel raar dat ze ook zoiets zeggen :S mirjam2112: Gefeliciteerd met je goede echo en je meid Zo... Als ik iemand vergeten ben spijt me dat oprecht Hier is alles goed, ik weet nu zelf niet meer wat ik wou typen
Zo, er is weer veel bijgetypt. Lieve MarjonZ. Wat een vervelend bericht hebben jullie gekregen zeg. Wat moet dit moeilijk voor je zijn. Laat de keuze alsteblieft niet afhangen van anderen, maar ga er met zijn 2tjes voor! Heel veel succes... Niesje: Wat vervelend die jeuk. Heb je geen allergie ergens voor? Ik herken je omschrijving en dat heb ik altijd als ik wol aan heb gehad. En na het teveel aardbeien eten.. We hebben hier te horen gekregen dat mn mannetje waarschijnlijk een functie omhoog gaat voor de baby er is. Dat zou heerlijk zijn, want dan stop ik heel misschien met mijn huidige baan en word ik gastouder.. Heerlijk lijkt me dat. Lekker bij je kleintje thuisblijven. Dus nog ff duimen hier.. Vandaag het geboortekaartje uitgezocht. Mooi dat ie is. Wordt er 1 met handjes en voetjes.. Heeeeeel lief... Weer een jongetje en een meisje erbij. Sjonge jonge, het loopt wel een beetje gelijk hoor. Spannend! Mijn man en ik schelen ong. 1,8 jaar. Ik ben ouder als hem, maar dat maakt niet uit vind ik. Daar merk je toch niks meer van. Oja, nou moet ik dus nog het nummer hebben van buddy2, dus als je die nog ff wilt pben? Ik hoop dat ik weer een beetje bijgekletst ben. Liefs Wendie
Mirjam gefeliciteerd met de mooie echo en natuurlijk met jullie MEID! Essie, ookal hebben Jeroen en ik niet zo'n medische voorgeschiedenis, ik ben ook heel nerveus voor de 20 weken echo. Door m'n werk kan ik niet altijd gezond en voldoende eten. Ik leef soms een hele dag op koffie, 2 Balisto's en een Twix Nu probeer ik tijdens de zwangerschap wel wat beter op te letten maar soms heb ik gewoon geen tijd om te eten. Helaas heb ik ook niet snel trek als ik druk bezig ben, dus vergeet ik het gewoon. Ik maak me echt zorgen of het kindje wel voldoende gegroeid is, en wel voldoende stoffen heeft gehad om gezond te groeien met alles erop en eraan. Ook heb ik tot 9 jaar geleden 2 jaar lang Roacutane geslikt. Dit is een middel tegen erge acne, waardoor je talgproductie stil komt te liggen. Je mag dan abosuluut niet zwanger raken omdat je kindje dan ook geen of niet voldoende talg krijgt om te groeien. Volgens de artsen moet dat spul nu inmiddels echt wel uit mijn lijf zijn. Maar m'n huid heeft er zelf nog wel de nadelige gevolgen aan over gehouden. Hele droge huid met de kenmerken (verstoppingen enzo) van een vette. Ik ben bang dat dat alsnog ervoor zorgt dat m'n kindje niet compleet kan groeien. Sorry voor m'n lange berichtje. Ik bedoel te zeggen....... Ik ben ook zoooooo zenuwachtig!
ik kan me die angst goed voorstellen hoor voor die echo. Hoewel ik moet bekennen dat ik zelf gewoon bang was voor hetgeen nu bij iemand gebeurd is, een open ruggetje of open hoofdje. En niet eens nagedacht heb meer bij vroeger medicijn gebruik. Dat speelde wel heel erg bij de nekplooimeting, maar toen die goed was, heb ik dat gelukkig af kunnen sluiten. (ook al had dat er feitelijk weinig mee te maken). Maar oke, nog even geduld en dan is er voor jullie hopelijk ook goed nieuws en rust!
Penny, wat al twee weken geen sex! Nou dat valt me nog erg mee hoor, alleen als ik er al aan denk ga ik over mijn nek. als het hier 1x in de 5 a 6 weken gebeurt is het veel. Ik laat hem wel weten dat ik me ervan bewust ben dat ik hem verwaarloos. Dat met de kleding heb ik niet. Ik heb niet zo heel veel zw schapskleding en ik heb zoiets voor die paar maanden ga ik niet bergen geld uitgeven om weer nieuw te kopen. Essie, over die zaadproductie zal ik me maar geen zorgen maken. Zaadcellen worden regelmatig afgebroken en opnieuw aangemaakt. Mirjam, fijn dat je 20 weken echo goed was en gefeliciteerd met je meid! Niesje ik hoop echt voor je dat de jeuk gauw over is. Bloem, Silla zou misschien het HELLP syndroom hebben en daarvoor hebben ze haar bloed onderzocht. Als ze gisteren niets gehoord had dan was de uitslag goed. En ze heeft niets gehoord. Knuffelkonijn gefeliciteerd met de promotie van je man! Ik hoop dat het lukt het gastouderschap. Ik ben blij dat ik er nu vanaf ben en een stukje van mijn vrijheid terug heb.
mirjam en mone gefeliciteerd een jongen en een meisje erbij! penny om even op je eerste verhaal terug te komen: dat herken ik wel! Bij ons schiet het er de laatste tijd ook erg bij in voel me op dit moment ook net een opgeblazen kikker met pukkels! de ene dag is het erger dan de andere maar ja het is voor een goed doel! meiden die nog 20 weken echo moeten succes! Het is logisch dat je bang bent dat wordt nog even extra bevestigd met een slecht bericht van marjon! Het is alleen niet anders 9 van de 10 zijn goed... en wellicht zijn het er zelfs nog wel meer dus blijf positief en ga er lekker van genieten! Liefs Nannie
Hier beginnen de zenuwen nu ook wel een beetje te komen voor de echo. Over een kwartiertje ga ik mijn mannetje ophalen van zijn werk en dan worden we om 16.00 uur verwacht. En nu ik dat verhaal van Marlon gelezen heb, worden de zenuwen er niet minder om. Hoop dat het straks allemaal helemaal goed blijkt te zijn. Liefs misspiggle
hoi meiden, Net terug van de verloskundige en ze hebben me vanaf vandaag toch met uitgerekende datum verzet! Op de echo's bleek kindje telkens 1,5 week ouder te zijn maar ivm IVF traject wist ik mijn ovulatie maar nu bij het voelen van de baarmoeder was deze kwa groei ook weer 2 weken verder dan ik eigenlijk zou zijn dus nu gaf ze aan dat ze toch van de termijn echo uitgaan en ben ik dus verzet naar 25 juni...! Verder was alles ok! Ze vertelde me dat deze praktijk een policy had dat wanneer de bevalling is begonnen de verloskundige niet meer weggaat! Ze blijven dus letterlijk aan je zij! Hebben jullie daar al iets over gehoord? Ik vind het wel een fijn idee! En ook over pijnbestrijding was ze duidelijk als ze zien dat je het slecht trekt of de ontsluiting verloopt langzaam zij een voorstander zijn van pijnbestrijding! ook een opluchting! Kortom een fijn gesprek! xx nina
Je hebt me met deze opmerking aan het googlelen gezet en op meerdere (Belgische) sites vond ik dit: Tussen de aanmaak van zaadcellen en het tijdstip dat zij bij de zaadlozing naar buiten komen zitten twee tot drie maanden. Ongebruikte cellen worden na ca. 1 maand door het lichaam afgebroken. Oftewel de zaadcellen die gebruikt zijn tijdens de bewuste lozing zijn nooit echt veel ouder geweest dan 3 à 4 maanden. Dus bedankt Niesje: een hele zorg minder voor me dat dit vooraf al geen probleem is en dat ik net zoals ieder ander "normaal" de 20 weken echo in kan gaan (de rest natuurlijk ook bedankt voor jullie lieve reacties!).
Meis, ik snap best dat je nu extra zenuwachtig bent na het verhaal van Marjonz. Zal voor je duimen dat alles goed is.
Hallo mede-zwangeren! Bij deze wil ik me hier ook aanmelden, tenminste als jullie dat goed vinden... Ik lees echt al een hele tijd mee hoor, maar op de één of andere manier was er in mn achterhoofd altijd nog een zekere vorm van angst dat het nog mis kon gaan....misschien omdat we er zoveel moeite voor hebben moeten doen..? ( 9 x IUI en 2 x IVF) Ik heb me daar nu overheen gezet en ben nu alleen maar aan het genieten! Sinds een week werk ik nog maar halve dagen ivm bekkeninstabiliteit dus ik heb nu de tijd om hier gezellig mee te kletsen Vorige week hebben we de 20 weken echo gehad,alles zit erop en eraan maar helaas lag ons eigenwijsje er (bewust?) verkeerd voor om te kunnen zien of het een jongen of een meisje is... over 3 weken hebben we weer een echo, hopelijk zien we dan meer! Nou, dit was mijn voorstel-praatje, hopelijk vinden jullie het gezellig dat ik erbij kom!
Welkom Patricia! En gefeliciteerd met je goeie echo, kan me voorstellen dat de angst erin zat na al die behandelingen, maar je bent hier natuurlijk welkom...
MarjonZ heel veel sterkte met het nemen van een onmenselijke beslissing! Christiea: hier is Nick juist motorisch wel snel, maar praten ho maar. hoewel ik nu toch af en toe iets signaleer wat op papa of mama lijkt....maar daar houdt het echt mee op. Ach alles op zijn tijd he... wat betreft de duowagen. Wij gaan een phil and teds wagen lenen van een vriendin van ons. Dat is er zo een waar ze allebei achter elkaar in kunnen liggen. De oudste zit in eerste instantie voorop, de jongste ligt er in een 'bakje' achter. Later als de jongste ook gaat zitten in de wagen/ uit het bakje groeit, vervang je het bakje door een tweede zitje en gaat de oudste (zwaarste) voorin en de lichtste in het achterste zitje. Maar wij hebben dus de luxe deze te mogen gaan lenen. Suzanne fijn dat de fysio zo resoluut was in zijn oordeel! Shennina fijn dat je mams naar huis mag! Penny: hier is door de drukte van verbouwing en zw.schap momenteel ook echt sprake van verwaarlozing van onze relatie. Dat is al vervelend genoeg, maar ben zo moe dat ik echt niet anders kan. En dan nu ook nog een ziek mannetje erbij. Binnenkort gaan we maar eens een echt dagje samen plannen, het weekendje wat we voor maart bedacht hadden zit er nl. ook al niet meer in, verbouwing loopt te veel uit maar het geeft af en toe wel wat chagrijnigheid zeg maar. essie sterkte, wanneer mag jij voor de echo? knuffelkonijn: spannend of je man's nieuwe baan doorgaat. hoewel ik het heerlijk vind om thuis te zijn, ben ik ook blij als ik weer mag werken, dus ik zou mijn baan niet snel opgeven, maar dat is voor iedereen gelukkig anders. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. enne ik ben wel heeeeel blij met gastouders....Nick en onze nieuwe uk gaan ook naar een gastouder. Nina bijzonder dat de datum alsnog wordt aangepast en zeker gezien de IVF je zou toch zeggen dat je daardoor vrij zeker weet wanneer je bevruchting is geweest. Patricia welkom hier. vervelend dat ook jou bekken al aan het rommelen zijn. Nou hier weer een vermoeiend dagje met een verre van fit kind wat telkens op me klimt, wat mijn buik niet zo waardeert... thank trouwens voor alle complimenten op onze handenfoto, na juli komt er een foto met vier handen
Patricia welkom op het forum bij de juli mama's en klets lekker mee. Fijn dat jullie een goede 20 weken echo hadden en dit kindje zal voor jullie extra bijzonder zijn als ik zo lees wat jullie er voor hebben moeten doen.
Patricia 34 welkom bij de juli-mama's en gefeliciteerd natuurlijk!!! Ik begrijp dat jullie dus ook wel willen weten of het een jongen of een meid is, spannend. Misschien kunnen we jou gewoon 34 noemen om de verwarring met de andere Patries te voorkomen,hihi. Ben blij om te lezen dat meer meiden hun lief een beetje verwaarlozen Zal het wel een beetje bij de zwangerschap en alles erom heen horen. Zoveel nieuwe dingen om je mee bezig te houden, en inderdaad verbouwingen. Laten we afspreken dat we het na de bevalling en het herstel weer een beetje goed gaan maken.
nee hoor senninha ik blijf lekker hier ketsen! Moet er niet aan denken weer iedereen een beetje te leren kennen van vooraf aan! Fijn essie dat we je hebben kunnen geruststellen! Hee patricia leuk dat je mee komt kletsen! Ik ken je nog van vruchtbaarheidsbehandelingen hier op de site! Ben blij dat je nu kan gaan genieten! Vervelend van de BI. Hier ook erg veel last van bekken en rug! Doe jij nog iets bijzonders ertegen? Hebben jullie over 3 weken pretecho of een "normale" echo? Duikster ik ben niet zwanger geworden door de IVF behandeling! Ik moest die bewuste maand na mijn ovulatie starten met de injecties voorafgaand aan het hele IVF gebeuren dus dit ventje is een werkelijk wonder! Maar ik heb mijn ovulatie toen wel met testen in de gaten moeten houden maar nu blijkt dat ze de termijn echo toch betrouwbaarder vinden! xx nina