Hoezo geen ananas? Als dat zo is, dan zou ik wel eens een heeeeeel groot probleem kunnen hebben. Ik heb namelijk met hele grote regelmatig als toetje een versneden ananas van de AH op.
omdat het de weeen kan opwekken! Vandaar dat ik het vroeg de een zegt van wel de ander niet. Lee het is echt aan te bevelen die thee ik werd er ook helemaal gek van
goedemorgen allemaal.. hopelijk dat iedereen weer beetje uit zijn/haar dipje is. wat een weer he vandaag? Niesje goed dat je je hebt ziekgemeld. het is gewoon goed om aan jezelf en je kindje te denken, want stress is ook niet goed. Heidi dat van die buikpijn en leeglopende darmen ken ik. had ik vorige week ook heel erg last van. maar nu nergens meer last van gelukkig. had ook niks verkeerd gegeten. maar ja, beter dan obstipatie lijkt me... Susanne wat een vervelende baas heb je. die kan je beter kwijt zijn idd. Maar kom goed voor jezelf op. Hij kan en mag je eigenlijk niks maken in je zwangerschap. Denk alsteblieft eerst aan jezelf en je kindje!! Kwebbels Gefeliciteerd! gaaf nieuws hoor! trouwen is echt heel gaaf en is het onverwacht dit? of stond het al wel vast? hier gaat het wel lekker. vandaag een rustig dagje. vanavond lekker op kraambezoek bij een collega van mn man. ff kijken naar zo'n klein frummeltje.. ik heb een vraagje: ik wil na mijn zwangerschapsverlof stoppen bij mijn werk. wat moet je dan doen? nu al aangeven, of kan dat ook nog na de geboorte? omdat ik nu in de ziektewet zit weet ik niet wat ik moet doen. liefs wendie
Zo na een lamlendige dag als gisteren gaat het vandaag weer wat beter. De halve ochtend bezig geweest met de belastingaangifte maar het is gelukt denk ik. Nu nog even met manlief nalopen en dan kan hij de deur uit. ML Balen dat je zo zeeziek bent geworden. Hopelijk heeft dit geen invloed op het shoppen gehad. Lekker rustig aan doen even. Athina mooi buikje heb je! Bd81 doe je rustig aan meis? Essie leuke canvassen van Woezel en Pip. Lee leuk hè dat onze kleintje ook al op de poes reageren. Dat doet die van mij ook. Rensie en Inez gefeliciteerd met jullie 20 weken, nu kunnen jullie ok lekker gaan aftellen. Heidi vervelend hè als je darmen zo aan het krampen zijn. Je denkt natuurlijk gelijk o er is iets met de baby. Ik in ieder geval wel. Ziek het maar lekker uit (voor zoverre dat gaat met nog twee kids). Tuttifrutti die lekkende borsten horen erbij. Bij de een wat eerder dan bij de ander. Ze zijn zich in ieder geval aan het voorbereiden op wat komen gaat. En wat ML al zei zoogcompressen is het enige wat een beetje helpt om vlekken in je kleding te voorkomen. Je kunt ze bij iedere drogisterij halen. Mayo jij ook rustig aan hè! Susanne wat zul je geschrokken zijn zeg toen je adem stokte! Gelukkig viel het mee. En echt pas op de plaats hoor! Vergo zover ik weet mag ananas gewoon. Ik lees op het forum bij de meiden die bijna moeten bevallen dat ze het iedere dag wel eten in de hoop dat de bevalling begint. Kwebbels hartelijk gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Trouwen jullie i.v.m. de baby of zouden jullie anders dan sowieso gaan trouwen? Patries, denk maar even goed aan jezelf hoor! Ben ik dus lekker bezig met de aagifte komt Maarit naar beneden. Ik denk wat ruikt ze toch lekker, en dan bedoel ik niet omdat ze gisteravond in bad is geweest. Had ze in onze slaapkamer een flesje met bodyolie te pakken. Het zat werkelijk overal, mijn wekker is stuk, of mijn horloge het nog doet moet blijken. Ze had al mijn kettingen onder gesmeerd. Een fotolijstje die naast mijn bed stond, de kast de lade, de vloer enz. En dan nog zeggen dat ze het niet gedaan heeft hè dit terwijl broerlief op school zit. Maar goed aan een kant ze wordt volgende maand pas 3 maar aan de andere kant ze weet donders goed dat ze niet op onze slaapkamer mag komen als wij daar niet zijn.
Het enig van de ananas wat echt zou kunnen helpen om de weeën op te wekken is het hart van de ananas. En die gooi ik toch altijd weg omdat ie zo bitter is.
Aan het einde van de zwangerschap als mensen maat niet bevallen adviseren wij wel eens om de kern van een ananas te eten, omdat daar kinine in zit. Aan het eind van de zwangerschap zou dit weeën kunnen veroorzaken Het klopt dus... als je het hart eet van een ananas, kunnen deze weeen opwekken. Maar ook ik gooi altijd het hart weg; veelste bitter. Trouwens... ik kom ook eens om de hoek kijken, ben dan wel eind juni mama, maar kan ook wel een juli mama worden. Hebben jullie trouwens ook dat je veel moet plassen, maar dat er af en toe zo weinig uitkomt. Nu heb ik trouwens heel erg veel last van m'n rug. pff.. word er zo moedeloos van. En zeker als de kleine in mijn buik tegen mijn blaas aan ligt (of te schoppen of gewoon liggen). Gisteren heeft m'n hubbie de baby voor het eerst gevoeld. Zo gewelig is dat Gr. Bianca
Yep, en dan denk je dat je heel nodig moet en komt er maar een zeikstraaltje. Ook krampt mijn hele blaas dan samen. Auwie.
hoi bianca, dat van dat veel plassen herken ik ook, maar dat komt omdat mn ukje laag ligt en dus gewoon heerlijk op de blaas gaat liggen of er tegenaan gaat schoppen leuk he? en mn mannetje heeft 4 weken geleden uk ook voor het eerst gevoeld en het wordt steeds krachtiger. lief is dat he? ik kan me zn gezicht nog zo naar voren halen. hij keek echt heel blij en verbaasd... liefs wendie
Precies. En ik dacht echt: OMG ik heb of krijg een blaasontsteking. Ik ben gisteren zelfs naar de huisartsenpost gegaan omdat ik echt dacht dat ik een blaasontsteking had. Gelukkig niet zo, maar ik had ook pijn in mijn zij. Precies waar de nieren zitten (links) en dus ik dacht ook meteen aan een nierbekkenontsteking. Gelukkig ook niet, want dat zien ze meteen aan de urine voor de blaasontsteking. Al met al een rare zondag gehad. Maar het schijnt er bij te horen.
vergo ik kreeg van verse ananas dus weeen bij nanouk toen ik op het eind was en bij die uit blik niet.....die verse was gewoon echt heel heftig dus ik eet geen verse ananas meer behalve als ik overtijd ga...... bianca ik plas ook veel maar ja dat komt ook omdat je baarmoeder het vruchtwater nu telkens ververst dus dat helpt extra mee maar ik wordt er af en toe wel moe van had het bij de echo ook voor de echo geplast en na de echo kon ik weer das binnen 40 min....dus was wel aardig snel.... nou ik ga de weer ff bank hangen nanouk moet zo weer naar school......dus dan maar ff met de auto....want fietsen is me iets te vermoeiend nu.... gr heidi
BD hoe gaat het vandaag? Essie: ik vind ze erg mooi de canvassen. En inderdaad die met de zon is erg leuk! heidi ook jij beterschap. Ik zit in hetzelfde (ziek) schuitje. Heb veel last van de keel en vannacht bijna niet geslapen van buikrommelen. Vanochtend dus maar ziek gemeld en een dagje rustig aan doen. hoop dat het dan weer snel over is. Sann sterkte met verbouwing. Het duurt altijd langer dan je dacht he! hier raakt het einde gelukkig ook in zicht... Mayo veel drinken! wel erg lastig nu al zoveel vocht vasthouden. Ik heb ook wel eens wat opgezette vingers of voeten, maar dat verdwijnt gelukkig nog snel Suzanne denk aan jezelf! rust heb je echt nodig. Hoop dat de arbo dan nu ook snel begint te snappen. VErgo kan me voorstellen dat je je soms verveelt. Je mag volgens mij gewoon ananas eten hoor. Ik eet het tenminste regelmatig, evenals het drinken van ananassap. het ananashart (dat vieze middengedeelte van een verse ananas) zou weeeenopwekkend kunnen zijn op het moment dat je er al gevoelig voor bent. kwebbels: nog een trouwlustige dus! Knuffelkonijn: hoe lang is je opzegtermijn op je werk. In principe kun je die aanhouden. Als je je er prettig bij voelt kun je ook eerder opzeggen. Shennina fijn zo'n lieve dochter! hoop dat je het nog fatsoenlijk schoon kan krijgen... Nou vannacht dus weer een zeer levendig ukje in mijn buik gehad die me naast de darmkrampen en keelpijn ook nog uit mijn slaap hield. ga zo nog maar effe liggen...
Heel herkenbaar ook met die nieren erbij. En aangezien ik met de eerste zwangerschap nierkolieken heb gehad blijf ik er een beetje huiverig voor.
Jeetje 4 weken geleden al!? Toen was je pas 17 weken, voelde Frummel zelf pas zo'n beetje voor de 1ste keer toen. Dit is toch ook pas jullie 1ste kindje!? Mijn mannetje probeert 's avonds als ik Frummel voel elke keer ook contact te krijgen, maar tot op heden geen resultaat. Baalt ie wel van.
Ik dacht dat ik de enige was waarbij dan inderdaad de blaas samenkrampt als je hem leegplast. Maar nee dus. Ik heb het inderdaad ook af en toe.
O gelukkig maar want ik dacht ook dat ik de enige was. Niet dat ik het fijn vind dat je hebt want zo prettig voelt het niet.
Mijn vriend heeft het kindje vorige week ook al gevoeld. Ik lag erg rustig op de bank en voelde het constant, toen m´n vriend z´n hand op m´n buik legde ging het vrolijk verder. Meestal als ik het voel en hij wil het ook voelen is het zo weer weg. gr mayo
he meiden, Ik kwam een aantal meiden tegen die zich niet zo vrolijk voelen...voor al die meiden een hele dikke knuffel en in het bijzonder Patricia ik hoop dat er iemand is die je snel kan helpen verwerken wat nog als een open wond voelt zodat je je lekker gelukkig mag gaan voelen! Kwebbels wat onwijs schrikken als je je zo beroerd voelt! Ik heb het voral in drukke winkels of lange wachtrijen! Stampen met je voeten op de grond wil ook wel helpen en inderdaad altijd iets zouts in de buurt hebben! Veraatje ik las dat je nog twijfelde over de 3d echo..het enige wat ik kan zeggen is dat het voor ons echt heel bijzonder was en totaal niet te vergelijken met de 20 weken echo! Het lijkt wel of je dan voor het eerst echt een minimensje ziet echt fantastsch...natuurlijk kan ik in niemands portemonnaie kijken maar als het kan zou ik het echt doen.. Wij zijn in Delft geweest en waren 70 euro kwijt voor half uur DVD en 5 foto's! Heidi leuk dat ik je weer voorbij zie komen! Wij hadden ook met foto's van de 3d echo dat we echt trekjes konden zien van de papa hahahaha! Zelfs verschillende mensen in de omgeving bevestigde dat los van elkaar en zonder erna te vragen echt erg grappig! ML is het shoppen nog een beetje gelukt in Londen? Ik heb eigenlijk beetje intiem vraagje...ik had ergens gelezen dat je op dit moment in de zwangerschap je erg sexueel kon voelen...nu is dat dus erg ver te zoeken bij mij...Gisteren wilde ik er echt wel in zin in maken maar ik voel mijn buik de hele tijd en soms ook erg pijnlijk! Ik vroeg me af of iemand dat herkent? Weinig zin, moe, moe en moe en buik zit in de weg! xx nina
Ik moet zeggen dat het er bij ons helemaal niet van komt om diverse redenen. Ik vind het wel lullig, maar hij heeft zich erbij neergelegd dat er de hele zwangerschap geen sex zal zijn. Ik hoop natuurlijk dat hij daar geen gelijk in krijgt. Maar de zin is bij mij ver te zoeken. Maar dat schijnt ook te kunnen: sommige zwangere vrouwen veranderen echt in een soort van sexverslaafden en andere hebben ineens totaal geen zin meer, onder invloed van de hormonen. En moe, moe, moe dat speelde vooral in het begin heel erg mee en nu zit inderdaad dat buikje in de weg. Ik schaam me er wel voor dat het al zoooooooo lang geleden is , moet ik zeggen. Maar als ik er niet achter sta, begin ik er liever ook niet aan, want dat werkt gewoon voor geen meter.