Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Nou ik heb nog even 2 fotootjes van de 20 weken echo (bij 21 weken en 1 dag) in mijn album gezet.
    Dit was het beste wat ervan te maken was, aangezien mevrouw niet wenste mee te werken.

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Goedemiddag dames,

Wat een bout weer hè vandaag!
    Vamorgen zijn we naar vrienden in Etten-Leur geweest die zijn net verhuisd. Maar scheelt wel hoor of je 5 minuten moet rijden of 45 minuten voordat je bij je vrienden bent.

Essie mooie foto's van je kleintje en leuke gordijnen. Wel moeilijk kiezen hoor.

Kwebbels mooi buikje heb je hoor!

MvP is het jou gelukt dan om je online aan te melden voor het Kruidvat?
    Ik heb het ook geprobeert en dan zeggen ze dat je gegevens al in het bestand staan en verder kann je niets. Dit had ik ook al met Maarit en nooit meer wat van gehoord. Zelf op email reageren ze niet.

Mrietje fijn dat alles goed was doe je rustig aan?

Lee tuurlijk mag je ook dit soort dingen van je afschrijven.
    Wat afgrijselijk zeg die man. En dan te bedenken dathet jou ook had kunnen gebeuren.

Niesje ik heb op Jayden gestemd.

Essie en Niesje, hier ook een F1 fan, heb alleen de race nog niet gezien, staat op DVD. Kijken jullie alleen F1 of ook andere autosportklasses? Ik werk zelf al 12 jaar op circuits langs de baan, nu we kids hebben weliswaar minder dan daarvoor maar probeer toch ieder jaar een paar races mee te pakken.

Knuffelkonijn doe je rustig aan meis?

Bd81, tja wat doe je de hele dag als je thuis zit?
    Forummen. :)
    Achterstallige afleveringen van ATWT kijken.
    Boekje lezen.
    Naar buiten kijken.
    Licht hh werk maar dat was het dan wel een beetje.
    Ik heb gelukkig Maarit nog thuis dus dan heb je vanzelf wel afleiding.
    Soms verveelt het enorm hoor en dan wil ik dingen gaan doen, maar laat ze omdat ik weet dat ik daarna weer hard gestraft wordt met nog meer pijn.

ML hoe heb jij de smurfen verstuurd?
    Ben bang als ik voetbalsmurf in een gewone enveloppe doe hij er dan doorheen scheurt of een deel afbreekt.
    Anders ga ik morgen even van die bubbeltjes enveloppen halen dan is hij wat extra beschermt.

3. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik volg alleen de F1. Mijn interesse is begonnen met het volgen van Schumi. Nu volg ik in elk geval Ferrari nog, met name Kimi.
    Vond het een erg interessante race vandaag, maar ik zal verder niks verraden hoor.......

Leuk trouwens dat je elk jaar een aantal races bezoekt! Zijn dat dan allerlei klassen en alleen in NL of ook erbuiten?

4. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Het is niet dat ik bij de races aanwezig ben als bezoeker maar moet echt werken.
    Ik sta namelijk langs de baan (net als manlief) als Flagmarshall. Zoals je tijdens races ziet van die mannetjes langs de baan die met vlaggen zwaaien en de puinhopen van crashes opruimen, coureurs in veiligheid brengen enz.
    Ik heb het 10 jaar binnen en buiten NL gedaan maar ben na onenigheid binnen de verening in NL alleen nog actief in het buitenland.
    Zolder in België is mijn thuiscircuit en doe naast F1 ook Touringcar races, Le Mans, Sportcars, cupraces enz. Eigenlijk van alles.
    Ben ook in Frankrijk, U.S.A en Engeland geweest voor de autosport.

5. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Ben net terug uit het ziekenhuis. Mijn schoonzusje is vandaag 38 weken zwanger en ze had al vanaf gisterenavond om de paar minuten harde buiken, soms pijnlijk. Heeft ze toch maar ff gebeld en moest langskomen. Was wel te denken, niks aan de hand. Voorweeen :(. Maar het kan wel het begin maken. Hoop zo dat ze snel gaat beginnen. Heb er zin in, mag er ook lekker bijblijven :). Hou mun telefoon maar aan....
    Zijn jullie al ooit bij een bevalling geweest? Dit wordt buiten die van mezelf de 3e ;). In de zigeunercultuur zijn er geen mannen bij de bevalling, dus elke keer als er een zus van Sani een beebje krijgt, gaan zijn andere zussen en ik (enigste schoonzus mee). Hihihihi, bij mij waren ook 2 van zijn zussen bij Nyala en bij Mikey hebben ze het niet gehaald ;).

xxx

6. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Nee ik ben nog nooit bij een bevalling geweest.
    Lijkt me wel een bijzondere ervaring om het eens van de andere kant te zien dan als je zelf ligt te baren.

Ik wist trouwens niet dat in de zigeuner cultuur de mannen er niet bij mochten zijn. Is daar een reden voor? Mis je dan zijn steun niet of wordt die vervangen door zijn zussen? Het is toch juist zo heel bijzonder na het samen zo lang zwanger zijn de geboorte meemaken van je eigen kind?
    Ben gewoon nieuwsgierig. ;)

Ik zelf zou er niet aan moeten denken dat mijn schoonzusje of zusjes aan mijn bed zouden staan. Heb aan manlief genoeg en als het nodig een verpleegkundige of dit keer hopelijk de vk. Maar hoe minder mensen erbij voor mij hoe liever.

7. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Wouw Senninha. Lijkt me echt super wat je doet, maar dan vooral op het gebied van de F1, want de rest trekt mij persoonlijk niet.

Ik had uit je 1ste berichtje ook al begrepen dat je werktechnisch bij de races aanwezig bent, maar dat maakt toch niks uit! Blijft alsnog super!

Heel misschien gaan wij volgend jaar met het uitje van de PV een heel weekend naar Barcelona en dan willen ze de GP daar meepikken. Nou ik hoop dus echt heeeeeeeeeel erg dat dat doorgang gaat vinden, maar helaas het zal wel weer niet.

8. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Hihihihi, ik riep ook altijd dat ik echt niet wilde dat er iemand anders bij was dan Sani. Maar je groeit daar wel in mee hoor. Mijn moeder was er ook bij en dat was echt mijn steun en toeverlaat ;). Sani kwam op bij Nyala's bevalling op het laatst binnen en vroeg of hij erbij moest blijven en toen wilde ik hem er niet eens meer bijhebben. Dat mannen er niet bij zijn komt omdat het echt een "vrouwending" is.
    Er wordt in hun cultuur ook helemaal niet over zwanger zijn en bevallingen gepraat waar mannen bijzijn. Ook niet over sex en menstruatie bijvoorbeeld. Of als je naar de wc moet, dan ga je gewoon. Er wordt echt door niemand gezegd dat ze ff moeten plassen. Als er een sexscene of maandverbandreclame op tv is, dan vliegt iedereen naar de tv om hem ergens anders op te zetten.
    Ergens is het wel raar allemaal, maar ik vind het ook wel mooi dat ze zo aan hun cultuur vasthouden. En zo zijn er wel meer dingen die bij ons helemaal niet zijn, maar wat voor hun heel belangrijk is. Respect voor ouderen bijvoorbeeld. Bij ons zijn er heel wat jongeren die een grote mond opzetten tegen hun ouders (of ouderen op straat) Dat zul je bij hun niet zo gauw zien. Sani zal bijvoorbeeld wel in discussie gaan met zijn ouders, maar nooit brutaal zijn.
    Ach ja, je went overal aan denk ik!

xxx

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    F1 is een van de mindere races om te mogen doen als marhall.
    Meneer Ecclestone houdt de touwtjes zeer strak in handen en je moet bijna alles op commando doen. Je mag bijna nergens komen en in de pitsstraat al helemaal niet tijdens de race dagen. Aan de andere kant heeft het wel een apart sfeertje. Ben wel als toeschouwer (in 1997) in Brazilië geweest en ook in het hotel waar de coureurs verbleven. Zo hebben ik en een vriendin heerlijk met een aantal coureurs kunnen babbelen. En het leuke daarvan was dat een aantal weken later ze op Zandvoort een testdag hadden en de coureurs mij nog herkende uit Brazilië dus dat was wel leuk.

10. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Dat is een herkenbaar verhaal. Mij lukt het ook niet om mij aan te melden, met dezelfde foutmelding. En ook hier reageren ze niet op een mailtje. Ik las zelfs op de site dat heel veel vrouwen wachten op een berichtje dat ze de doos op kunnen halen. Dus ik vraag me af of er überhaupt ooit iemand de doos van Kruidvat heeft mogen ontvangen!

11. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ha, ha, ha ik zie het al helemaal voor me dat de mannen een sprint trekken naar de t.v. om hem ergens anders op te zetten.
    Maar sex vinden de mannen blijkbaar niet een vrouwen ding. :)
    We interessant hoor om dit soort dingen uit andere culturen te horen.

12. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik ken ze wel maar het schijnt nou ook niet weer zo bijzonder te zijn.
    Je hebt meer aan de dozen van Prenatal en Etos alleen het nadeel van de Etos is dat er een hostess bij je thuis komt na de bevalling om het geboorte pakket door te nemen met wat daar in zit. Dat hoeft voor mij niet zo. Heb het nu twee keer gedaan en deze keer heb ik alleen die van Prenatal aangevraagd en die van het Kruidvat, maar dat is dus niet gelukt.

13. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Mij lukte het ook lange tijd niet om dit voor mekaar te krijgen, maar via deze link is het uiteindelijk toch gelukt!

http://www.babyenmama.nl/aanmelden/index.php?loc=27

Ik heb de uitgeprintte mail hier liggen en vanaf 25 april ligt voor mij de doos klaar, wellicht lukt het jullie hier ook mee?

Het oppassen was trouwens errug leuk, we zijn naar de speeltuin geweest....daar aangekomen kregen we een mega hagelbui op onze knarren... :(
    We waren gezellig te voet, het manneke op het fietsje en daar liepen we dan....doorweekt weer naar huis...maar wel veel lol gehad :D

14. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Nee, helaas via die weg lukt het ook niet!
    Ik heb de doos van Etos zelfs 2 keer gekregen! Eén keer opgehaald en één keer werd hij bezorgd, maar die vond ik ook niet echt super! De doos van Prenetal vond ik het leukst!

15. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Wat raar dat het niet lukt....heb ik net geluk gehad dan? En als je het in de winkel zelf aangeeft?

De doos van prenatal heb ik helaas nog niet...is dat niet pas met 7 maanden?

16. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ook daar is mij geen doos gegund.
    Krijg weer deze melding:
    Check de onderstaande punten:

De combinatie van postcode, huisnummer en toevoeging komt al voor in de database!

Nou ze kunnen die doos in hun ...... stoppen. ;)
    Krijg ik ook alle junkmail/post niet van hun partners.

Wel fijn dat ondanks de regen jullie lol gehad hebben, dat is het belangrijkste toch?

17. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ik heb nu het adres van mijn ouders ingevuld en nu kreeg ik het voor elkaar.
    Ja, die van de Prenatal krijg je vanaf 7 maand, maar ik heb hem tijdens mijn eerste zwangerschap al aangevraagd. Nadat ik toen een MA had gehad, heb ik hem toch alsnog maar opgehaald.

18. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Jazeker is dat het belangrijkste!
    We smelten niet he, van een hagelbui ;)

Toch vreemd dat het niet lukt bij kruidvat.... :(

19. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    oh, toch gelukt zie ik nu! :)

20. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Trouwens... Patricia34, weten jullie wat het geslacht van jullie kindje is of willen jullie het niet weten. Dit ivm de lijst, kan ik achter jouw naam ook een tekentje plaatsen :D

Deel Deze Pagina