Hoi Allemaal, Ik dacht, ik kom ook weer even om de hoek kijken. Vaak lees ik tussendoor wel even mee met de verhalen, maar omdat op het moment bij mij eigenlijk alles als vanzelf gaat heb ik vaak niet zoveel te vertellen. Heb echt voor mij gevoel een voorbeeldige zwangerschap als ik de verhalen hier soms lees. * Christiea: erg mooi gedicht, vooral ook als jou man en jij samen een brok in de keel krijgen. Dan zou ik zeggen, zeker gebruiken. * Rensie: Ik zal met je meeduimen. Hopen dat de kijkers een mooi bod zullen doen. * Kwebbels: Indy is inderdaad een mooie naam, maar dan wel met de Y op het eind. *Patricia01: wat fijn dat vandaag bij de gyn alles weer goed was. *Mama van Perine: succes vandaag bij de gyn En wat betreft die kilo's, bij mij zijn het er op het moment 6 kilo's extra en dan ook alleen bij mijn buik. Om mij heen wordt wel beweerd dat ik op het moment meer eet, grotere porties. En de chocola kan ik echt niet laten staan!
Essie: Het zou best een blaasontsteking kunnen zijn, aangezien de symptomen anders zijn als je zwanger bent. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even een potje urine inleveren Is de kans groter dat je blaasontsteking krijgt als je zwanger bent trouwens? Valt mij namelijk op dat er regelmatig dames zijn met blaasontsteking.. Niesje: Wat een rot opmerking zeg Tja..mannen he Die van mij is ook niet zo heel erg oplettend met wat ie zegt hoor haha, ach ik kan er wel om lachen als hij keihard door de huiskkamer roept ''Jeetje je hebt écht een buik gekregen'' En ik denk ook maar, beter een buik als géén buik! Iemand dacht laatst dat ik 4 maanden was terwijl ik nu toch al 6 maanden ben..dat steekt mij dan meer als dat iemand zegt dat ik een lekkere dikke buik heb..snappie hem nog Ik snap ook niet waarom.. Ik krijg zowat een tennisarm van die vingerpoppetjes breien..Als de kinderen ze niet mooi vinden zwaait er wat Patricia: ooo haha ik vond het al heel erg knap dat je zo weinig was aangekomen! nou ja dan lopen we ongeveer gelijk op, dacht echt dat ik een van de weinige was die al best veel aan was gekomen!
Oja wat de kilo's betreft, ik ben denk ik (gezien ik me bij de gyn niet hoef te wegen) iets van 7/8 kilo aangekomen, maar bij mij houdt dat in dat ik nu wel tegen de 100 kg aanloop! Maar volgens mijn man zit het alleen op mijn buik en mijn gezicht wordt ook boller. Dus ook niet zo gek dat mijn rug het niet aankan. En de laatste dgn snoep ik als een gek, maar dat komt gewoon echt van de verveling. Groetjes
Silla: Ik ben ook zoiets aangekomen en krijg inderdaad ook wel een wat boller gezicht. voor de rest gelukkig niet op mijn benen ofzo het is echt mijn buik..Zou ik dan een groot kind krijgen? of is dat een hele stomme vraag? Ik ga trouwens na de bevalling Sonja bakkeren (al weet ik niet of dat mag als je borstvoeding geeft) en anders doe ik het na de borstvoeding..
goedemiddag ik ben er ook weer ffies, ik lees dat iedereen wat kilos aangekomen zijn maar ik ben in totaal maar 2 kilo aangekomen terwijl ik best een snoepert ben en elke avond 2 glazen cola max drink. en mijn kindje ligt ook gewoon goed op schema dus ik hoef niet bang te zijn dat ze een achterstand krijgt/heeft. misschien dat t komt omdat ik normaal nooit zo aankom. ik kon altijd al snoepen wat ik wilde maar mijn gewicht zat altijd tussen de 61,2 kg en 63 kg. t zal wel goed zijn denk ik. zal t eens gaan navragen bij de VK ik ga ff yorin-travel kijken en daarna de pfaffs, maar eerst eens een broodje naar binnen werken want ik begin nou toch wel aardig te knorren van binnen hey dames ik ben er later op de dag weer ff groetjes susanne
T sneeuwt hier gewoon. keek naar buiten en t is me toch wit hier super cool. nou ik ben er weer weg van susanne
Nee de grote van je buik e.d. zegt niets over de lengte van je baby... Sommige hebben een kleine buik maar krijgen een 10 ponder en sommige hebben een buik alsof ze een 4ling verwachten en krijgen gewoon een kleine baby (normaal dan). Mijn moeder wist dat ze zware kinderen kreeg (ik en mijn broertjes waren dus 10 ponders en 53 cm bij de geboorte). Zij had dat berekend (mss bakerpraatje maar bij haar kwam het uit) door het geboorte gewicht van vader en moeder zelf bij elkaar op te tellen en dan te delen door 2 (ofzo)? En bij haar klopte het (en mijn vader was niet schrikken bijna 13 pond bij de bevalling). Net gebeld door P&O, de ARBO man is met vakantie! Dus is er pas over 2 wkn, afgesproken dat ik volgende week nog thuis blijf en daarna voor een paar uurtjes ga proberen en ik krijg een gesprek met P&O en leidinggevende in de 1ste week van April. Nou ja het zij zo...vind het een beetje raar maar goed ik hoop dat we eruit gaan komen. Greetz
Hoi meiden, Ben ik ook weer even, een paar daagjes erg druk geweest. Gisteren naar de gyn geweest in het zh, we kregen een echo dit wisten we niet, maar erg leuk natuurlijk. Ze doen het echt hartstikke goed. Ze liggen wel beide overdwars met alletwee de kopjes aan de rechterkant bij me. De ene was al 670 gram en de andere 630 gram. Voor een tweeling was dit erg mooi. De gyn zei ook dat als ik niet gestopt was met werken dat ik per direct had moeten stoppen om tot rust te komen wel lekker weer zo'n bevestiging. Wat mn gewicht betreft nu 3 kilo aangekomen.
Ik ben weer terug van de huisarts. Het is nog geen blaasontsteking maar hing er ene beetje tegen. De zuurgraadwas te laag, dus ik moet heeeel veel drinken en dan zou het weg moeten gaan. heb er dus maar gelijk een bidon water bij gepakt.
Tja ik loop er al een tijdje mee, maar omdat ik er vrij weinig last van heb (alleen bij weinig drinken), heb ik er nog niks mee gedaan. Ik had er voor mijn zwangerschap ook al last van. En ik ben niet zo "naar de huisarts toegaan" achtig. Maar dat heb ik met alles: huisartsen, tandartsen en ziekenhuizen, ik ga pas tot ik echt verga van de pijn ](*,) (al ga ik wel, zij het met grote angst, braaf 2x per jaar voor controle naar de tandarts). Voor mij is het dus een hele stap die ik heb moeten zetten om zwanger te raken. Ik ben gewoon zo'n angsthaas om pijn te hebben, word me straks nog wat . Ik lees trouwens inderdaad dat zwangere vrouwen eerder blaasontsteking hebben als normale vrouwen.
Vergo, fijn dat alles goed was met de baby's en wat super zeg, een echo! Ik ben jaloers! Wie weet dat? Krijgen wij überhaupt nog een echo, of was de 20 weken echo echt de laatste? Alle meubels zijn klaar en de babykamer begint er nu echt op te lijken, nu verder met aankleden. Ben er zo blij mee, en ga regelmatig even in het kamertje staan! Nu zal ik de lijst doen, er zijn weer heel wat berichtjes binnengekomen!
In principe is de 20-weken echo de laatste echo Echt jammer hoor... Zow joh, ovedr gewicht gesproken, ben net ff los gegaan in de winkel.. Ik heb o.a. gekocht: appeltart, notenmelange, brie, teramisu, ijs, chocoladebonbons, snoep, chips, chocolademelk, slagroom, eiersalade, drop en weet ik het allemaal... ERG!
@vera: volgens mij was de 20weken echo de laatste als je niet onder medisch toezicht staat om t zo maar ff te zeggen. toen ik mijn 12weken echo had werd er die dag ook meteen een afspraak gemaakt voor de 2oweken echo. die is ondertussen al geweest maar er is ook geen andere afspraak gemaakt. daarom hebben jeroen en ik ook besloten om nog een pretecho te doen rond 27weken zwangerschap. groetjes susanne
Tiramisu, mag je dat eigenlijk wel eten? Wat ik ga vanavond uit eten en ik had daar ook wel zin in, maar ik vraag me ineens af of het wel mag...
Nee tiramisu mag je absoluut niet. Veel plezier met uit eten Wij hadden ook een 3D echo gedaan omdat we dachten dat de 20 weken echo de laatste zou zijn. Maar nu we onder medisch toezicht staan krijgen we elke keer bij de gyn een echo. Heerlijk vindt ik dat steeds weer even naar ze kijken.
Ja dat kan ik mij voorstellen, ik zou het liefst zo'n echo apparaat thuis hebben Maar bedankt voor de snelle reactie, ook al had ik liever iets anders gehoord
Essie, nee hoor bloed word hier standaard rond de 28ste week nagekeken op Glucose gehalte en je Hb gehalte. Je bloed kan in de loop van de zwangerschap veranderen en dan houden ze dat even tussentijds in de gaten. Hierna zal het niet meer gebeuren of het moet noodzakelijk zijn. De gyneacoloog was trots op me Mijn lichaam doet de zwangerschap goed, en werk extra hard om het groeien van de baby op te vangen..toch wel super om te horen! Moet nu terugkomen als ik 28.5 week ben, dus hij zei: zo vanaf daar gaan we aftellen hihihi dat gaf wel een lekker gevoel hoor Die kilo's die ik nu in totaal ben aangekomen zitten ook alleen maar op mijn buik (godzijdank) want ik heb positiekleding maat 36, dus ben niet bij mijn billen of benen aangekomen. Wat Silla zeg, de grootte van je buik zeg niets over de grootte van je kindje. Ik had met Björn echt een mega toeter met 36 weken en hij was echt maar 44 cm groot, je vruchtwater telt ook mee.. Zo eindelijk na 2 dgn een klein zonnetje hier te bekennen, vanmorgen hagelde het echt keihard..en moesten vanaf het parkeerterrein nog een stukje lopen naar de ingang, niet echt praktisch gedaan voor een ziekenhuis Gelukkig mocht ik van mijn mannetje voor de deur uitstappen en heeft hij de auto geparkeerd..wat een gentlemen
he meiden ik ben er weer! Heb heerlijk genoten! Heb namelijk voor het eerst de kleine tegen mijn hand aan voelen schoppen! Heerlijk gevoel zeg! Ik heb nog niet bijgelezen.. Sorry.. Dat komt gauw hoor! Nu eerst alles uitpakken! Liefs (als er iemand is die mij de belangrijkste dingen wil pb-en heel hartelijk dank! Hoeft niet natuurlijk)