Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Morgen meiden,

Zo hier een drukke dag gisteren gehad, auto is gemaakt, kleding is gekocht en mama viel doodmoe op de bank toen we na de verjaardag thuiskwamen hihihi

We waren met vele op de verjaardag dus had mijn schoonvader hamburgers gemaakt met ui en ei erop, bbrrr die uien vielen echt
    verkeerd want ik heb de hele avond met vreselijke maagzuur gezeten.

Mijn schoonvader heeft van zichzelf ook 5 kinderen uit een vorig huwelijk, dus mijn jongste zwager (15) kwam voor het eerst met zijn vriendin langs. Leuk leuk om die kalverliefde te zien :D maar zij is een soort punkmeisje, zwarte ogen, en een piercingring door haar lip heen. Zitten we te eten zeg mijn mannetje opeens in het Spaans : hopelijk blijf ze niet met dat ringetje achter Brain's dingetje hangen :eek: sjesus, ik stikte haast in mijn eten! Zijn moeder liep gelijk weg, en mijn schoonvader (ken inmiddels ook aardig Spaans) grinnikte. Wat een droogkloot is het soms toch ook!

Silla, owwwww hoe jij je mannetje beschrijf zo is hij ook! :confused: Gisteren is hij 'godzijdank' redelijk snel geslaagd bij The Sting, een mooie spijkerbroek van Jack&Jones en een mooie turquoise blouse van Sutherland, en een bijpassende riem, en schoenen..hij moet altijd alles in een hele set kopen :rolleyes:

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Whoehoeeeee 26 weken vandaag! \:D/

3. Hoi meiden,
    tijd niet geweest, heel druk gehad! ouderavonden enzo... even een kort berichtje om te laten weten dat alles goed is en dat ik weer wat vaker kom als ik weer wat meer tijd heb....
    Rensie

4. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Krijgen jullie nu ook opeens zoveel commentaar op jullie buik?
    Mijn buikje kwam langzaam op gang maar gaat de laatste twee weken echt heel hard, en ik krijg nu zoveel "gezeur" van mensen.
    Jeeh gaat nu wel heel hard he, en Poehee wat krijg je een buik.
    Als of ik er wat aan kan doen ofzo :rolleyes:

5. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Kan me voorstellen dat je zowat stikte in je eten!
    Goh wat moet dat af en toe handig zijn als je mannetje zomaar iets aan je kwijt kan zonder dat bijna iemand er ook maar 1 woord van mee krijgt ;) .

6. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik heb wel dat mensen zeggen dat je het nu echt ziet. Maar voor mensen die me niet kennen, zal het nog steeds twijfelen zijn of ik nou zwanger ben of gewoon een dikke buik heb.
    Ik denk trouwens niet dat je dat commentaar als negatief moet opvatten, of wel? Ik denk dat het gewoon maar een zin is die men gebruikt, alleen dat de formulering wat slecht is. En het kan natuurlijk ook gewoon een compliment zijn.
    En het kan natuurlijk altijd nog anders zijn. Mijn schoonzus was rond de 7,5 maanden zwanger en die kreeg de vraag of ze een maand of 3 à 4 zwanger was. Ook dat is behoorlijk frustrerend hoor.

7. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hahaha die Patries, ik kan me voorstellen dat je in een deuk lag. Gefeli met je 26 wkn!

De buik opmerkingen komen me soms echt me strot uit! Ik ben niet een v/d slankste en ik had met 8 wkn al een best buikie. Maar nu krijg ik NOG STEEDS de opmerkingen..Poeh wat ben je DIK! weet je zeker dat het er maar 1 is.
    Zelfs mijn moeder (lees=120 kg!) zit tegen haar vriendinnen te vertellen. Goh Sil is zoooooooooo dik! Of als ik 's avonds (dan lijkt mijn buik nog dikker) bij haar langs kom, Jeetje Sil wat ben je dik! En dan ligt het op mijn lippen om tegen haar te zeggen: "Moet jij zeggen oma! je bent zelf zo lekker slank".
    Tuurlijk bedoelen ze het (hoop ik) niet kwaad maar er zijn soms van die dagen dat ik denk... GRRRRRRRR! Zeg dan gewoon; Meid wat heb je een mooi buikie! Ook al vind je me moddervet...hou het (voor eigen veiligheid ;) ) voor je! Kep al een T-shirt besteld met de tekst "Never mess with a pregnant women" ik hoop dat men het snapt!

8. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

Jan 13, 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Hallo allemaal,

Fijn om te lezen dat er meer zijn met de buiken frustratie ;) Ik hoor ook vaak, het zijn er toch geen twee, of wat ben je al dik. Heel fijn! Als ik dan soms hier op het forum kijk naar buiken van ongeveer dezelfde tijdsduur, dan lijkt het toch allemaal redelijk normaal te zijn! Ach ja mensen oordelen graag :D

Patricia fijn dat het allemaal wat beter gaat met je lijf. Zo te horen draai je weer aardig mee en is het rustig. Hoet is het verder met je, geestelijk gezien dan? Kan je al een beetje rust vinden?

Penny hoe is het nu met jouw?

ML geweldig dat verhaal over die spinnen, Ik heb thuis een man die mij ook het liefst er 20 euro voor zou betalen, als die spin maar weg is, maakt niet uit hoe hihihi...

Heb wel het één en ander bijgelezen, maar niet alles en ben bang dat ik ook weer wat dingen ben vergeten, dus bij deze mijn excuses alvast :oops:

9. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Wat een vreselijk flutweer is het vandaag. Echt zo'n binnenzitdag zondag. Ik ben me dan ook maar met van allerlei computerdingetjes aan het bezig houden: belastingaangifte eruit doen, foto's op harde schijf zetten en uitprinten voor mijn negenmaanden zwanger dagboek.
    Daarnaast heb ik gedaan wat ik al een paar weken eerder had gezegd te gaan doen: ik heb mijn eerste buikfoto in mijn album gezet (zien jullie gelijk waarom mensen die me niet denken twijfelen of ik dik/zwanger ben).

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Leuk shirt Essie, heb ik ook ;)
    Ach meid straks komt er een tijd dan je hoopt dat de beeb er snel zal zijn. Dan zien ze het echtw el aan je hoor.
    Lekker toch dat je buikje nu nog wat kleiner is. Is bij mij ook zo. Denk maar zo... wat er niet aan komt hoeft er ook niet af!

11. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Mijn buik is wel degelijk een stuk groter als voorheen, maar dat is voor degenen die me kennen ;) .
    En wat er niet aan komt, hoeft er inderdaad ook niet af. Maar helaas komt er wel genoeg aan.
    Heb je het witte shirt? Of het shirt van het stofje van mijn buikband? Of had je het nog over het wit/grijs gestreepte shirt waar ik het eerder vanmiddag over had?

12. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

M'n buik is gewoon dik en als mensen dat zeggen moet ik er om lachen, sjah, mijn buik groeit nou eenmaal erg snel...

Michelle heeft een vriendje en die neemt elke keer lekkere dingen voor haar mee, maar omdat hij ook vaak hier eet neemt ie ook eten mee...
    Vandaag heeft ie lasagne mee en quiche, gister truffels, echt heel lief haah..
    en als ie weggaat zegt ie altijd, bedankt voor de gastvrijheid en het eten ahahahah. kweet neit wat me overkomt :(
    Ik ben alleen maar lompe gasten gewend geloof ik ahahah...

13. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Sorry hoor ff een EGO bericht :oops:

Kep net mijn ex-collega gesproken. Ik had haar verteld dat ik a.s. dinsdag een gesprek heb met P&O en mijn manager.
    Gezien zij bij P&O gewerkt heeft vertelde ze me dat ze het niet echt over mijn "toestand" zullen gaan hebben maar dat ze gaan vragen of ik het nog wel naar me zin heb. Tevens zullen ze het gesprek ong. zo voeren dat ze me proberen een soort van schuldgevoel aan te praten oid zodat ik toch weer ga werken. DAARNA zullen ze (uiteraard) gaan vragen wat ik zelf denk te kunnen doen, maar hopen dus dat ik door hun "tactiek" gewoon weer volledig aan de slag ga!
    Ze zei ook dat ik (als ik dat durf) wel moet aankaarten dat de communicatie tussen manager en mij er niet is geweest in de tussentijd en wat ik daarvan vind. Om hen ook ff op hun nummer te zetten. Tevens zei ze dat ALS ze aan "werkuren afspraak" met me maken en ik me er niet lekker bij voel moet zeggen dat ik het eerst wil overleggen met ARBO of Fysio.

Ik sta er niet vreemd van te kijken dat dit staat te gebeuren. Eerlijk gezegd had ik het wel verwacht. Maar baal vreselijk dat ik gewoon nog steeds geen gesprek met de ARBO heb gehad. Ik zie nu helemaal tegen het gesprek op!
    Ik wil het best 2 a 3 uurtjes per dag proberen maar ik ken mezelf....ik ga (als niemand tegen mij zegt, Sil tis tijd om te gaan) zeker mijn pijngrens verleggen omdat ik niet weg druf te gaan als het niet gaat! Omdat ik me dan l*llig voel t.o. mijn collega's. En dan zit ik na het werk natuurlijk met de gebakken peren!

Ik weet gewoon dat ik het gesprek in moet gaan en een soort van "mantra" in mijn hoofd moet herhalen...HET GAAT NU NIET ALLEEN OM MIJ, MAAR OOK OM DE GEZONDHEID VAN MIJN :baby: /HET GAAT NU NIET ALLEEN OM MIJ, MAAR OOK OM DE GEZONDHEID VAN MIJN :baby: /HET GAAT NU NIET ALLEEN OM MIJ, MAAR OOK OM DE GEZONDHEID VAN MIJN :baby: /HET GAAT NU NIET ALLEEN OM MIJ, MAAR OOK OM DE GEZONDHEID VAN MIJN :baby: /HET GAAT NU NIET ALLEEN OM MIJ, MAAR OOK OM DE GEZONDHEID VAN MIJN :baby: /HET GAAT NU NIET ALLEEN OM MIJ, MAAR OOK OM DE GEZONDHEID VAN MIJN :baby: !
    Maar wedden dat ik dat niet vol kan houden? Ik weet (ondanks dat ik normaal gesproken geen blad voor de mond neem) ik me op de kast laat jagen, dat ik ga :cry: en dat ik uiteindelijk dingen ga afspreken waar ik niet achter sta om mijn werkgever maar te "pleasen".

Pfffffffffffffffffffff kreeg ik deze klachten maar eind Mei ofzo, dan zat ik al tegen mijn zwangerschapsverlof aan!
    Sorry hoor meiden maar voel me nu ff klote!

14. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

niet je werkgever pleasen, niet je werkgever pleasen, niet je werkgever pleasen...
    Je werkgever pleast jou ook niet echt..
    En ze weten dus dondersgoed hoe jij in elkaar steekt en daar maken ze misbruik van want bij mij hadden ze dat niet eens gedurft denk ik...
    Denk aan je baby hoor, hou dat echt in je achterhoofd, speel desnoods de rol van ijskoude bitch, want die managers weten idd wel hoe ze moeten lullen en ik snap dat als je niet zo in elkaar steekt dat het onwijs moeilijk is om je niet in een hoekje te laten drukken.
    Ze willen je neit voor niets in een hoekje drukken hoor, want je bent zwanger en je staat STERK!
    Dit is gewoon een tactiek waar je boven moet staan.. Laat je zwangerschap er neit door verpesten... Mag je niemand meenemen naar het gesprek? Zou ook wel handig zijn... Moet je eens navragen of dat mag...

15. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    ML...Lieve schoonzoon heb je! Dat ie schoonmama zo heerlijk verwend hihihi.

Thanks meis voor het advies en ik mag best iemand mee nemen (al wordt het niet echt gewaardeerd) maar ik weet niet wie. Mijn mannetje zal zich nl. ook laten overbluffen gezien deze NOOIT met wie dan ook in discussie gaat! Mijn moeder is TOO BITCHY en dan denk ik dat het geprek helemaal niet tot een goed einde komt (plus ze heeft het aan haar hart en is de laatste dgn. niet echt lekker), vriendinnen werken, er is wel een collega maar ik moet gewoon zelf zo sterk zijn. Ik weet dat ik door mijn zwangerschap sterk sta, maar toch baal ik van dit soort akties, waarom kunnen zaken gewoon niet normaal, waarom moet er altijd iemand "onderdrukt" worden.
    Normaal gesproken heb ik altijd de grootste bek (zit ook als enige vrouw in de OR en heb het hoogste woord als iets me niet zint), maar als het om mezelf gaat (en ze weten gewoon hoe loyaal ik naar mijn werkgever ben) ben ik gewoon een pussy! Zo stom! En DAT is eigenlijk ook een groot probleem, als ik voor mezelf op moet komen dan lukt het niet, maar is het voor "het algemeen belang" dan kan ik dat weer wel en sta ik voorraan in de rij. En daar BAAL ik dus van.

Maar goed ga nu wer ff languit, kep lang genoeg rechtop gezeten en ik krijg weer last. Ze zouden me gewoon eens een dag moeten volgen in de thuis situatie! Dan l*llen ze wel anders.

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @silla, je kunt ook zelf een gesprek met de arbo arts aanvragen. Ok ze raken in de war omdat de volgorde anders is, maar dan heb je het wel gehad. Ik heb ook bekkeninstabiliteit en heb zelf een gesprek met de arbo geplanned en werk nu per dag 2 uur minder. Ik voelde me ook lullig want het is een opstarten bedrijf, maar ik kreeg wel begrip van de baas. En het kost hem niets, want die uren worden door het uwv betaald. Gelukkig heeft hij zelf ook kinderen en had zijn vrouw bij de laatste 2 ook bekkenistabiliteit en weet hij wat het inhoud. En hij heeft liever dat ik het nu al rustig aan doe, dan te lang door te lopen en blijvende schade aan te richten waardoor ik na mn zwangerschapsverlof de ziektewet in moet. Gewoon zelf actie ondernemen met de arbo dienst, en aan je baas melden dat je de afspraak zelf gemaakt hebt, en ander P&O de afspraak voor je laten maken, met de mededeling dat je eerst een gesprek met de arboarts gehad wil hebben voordat je met je baas een gesprek hebt, zodat je weet wat je kunt en welk advies je meekrijgt. Zo weet iedereen waar ie aan toe is.

17. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    hallo dames.

Als ik zo de buiken hier zie, lijkt die van mij ook nog niet erg veel. Alhoewel ik het zelf al heel wat vind. Zit volgende week op de 24 weken. Hoeveel zijn jullie rond die periode in totaal aangekomen en al last van striae? ben nu ongeveer 5 kilo aangkomen en op mn buik gelukkig nog geen striae!

18. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Nou je hebt een mooi buikje hoor Essie.
    Ik zou gelijk denken goh die is ook zwanger.
    En die buikband heb ik ook en ook het shirt daarvan.

Ik krijg ook steeds meer opmerkingen over mijn buik van goh gaat hard nu hè of wat ben je in ene gegroeid.
    Ach ze doen maar ben er geen probleem mee.
    Zou het vervelender vinden als ik straks rond de 40 weken ben en mensen gaan steeds bellen van is het er NOG niet of als je op een verjaardag bent of zo en mensen gaan zeggen ben je nou nog niet bevallen. En dan antwoorden, jawel maar ik mis me buik zo dus heb ik een bal ingeslikt o.i.d. Dat lijkt me nog frusterender.

19. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Silla, een tip.
    NEEM IEMAND MEE VOOR BACK-UP DIE ZIJN MONDJE KLAAR HEEFT!
    Je kan het altijd gooien dat je rug te zeer doet die dag dat je niet alleen naar het werk kon rijden.
    Mocht je dichtklappen dan die persoon het voor je opnemen.

20. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Zover ver was ik nog niet met lezen........ :p

Share This Page