Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Dan zet ik de telefoon beneden lekker in de stille modus en die van boven leg ik lekker onder mijn dekbed ofzo :) :) .
    Kijk van sommige telefoongesprekken kan ik heel rustig worden, dus dan gebruik ik mijn rusttijd gewoon nuttig :) . Want slapen doe ik meestal overdag toch niet.

2. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Balen Patricia dat je nu zo'n inkijk hebt! Hopelijk wordt het geen lange klus! Nou ja anders maar gordijnen dicht..

Penny, wij zijn ook nog steeds niet uit de namen en zelfs nog niet uit de kleuren voor de babykamer. Hier ook een mannetje die veel te veel andere dingen aan zijn hoofd heeft!

Zo suzan! Dat noem ik nog eens uitslapen!

Heidi, stoere naam hoor Rajah! Helemaal leuk met de achterliggende gedachte.

Bloem, wat bedoel je met automatische stofzuiger? Ik heb er in ieder geval geen (denk ik:))

Ik heb ook nog niets gehoord van de kraamzorg, maar dat zou idd pas in de 7de maand zijn dus dat komt vast nog. Ik hoor hier alleen maar hele positieve verhalen van kraamzorg. Ben benieuwd wat ik er zelf van zal vinden.

Lee

3. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Of ík dat nou zo bezwaarlijk vind, dat betwijfel ik.
    Het is natuurlijk ook lekker voor manlief als hij na een werkdag lekker tijd heeft voor mij en onze nieuwe kroost. Als hij dan eerst nog het halve huishouden moet doen............... Dus alles wat zij op dat gebied doen, is mooi meegenomen (denk ik).

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Hihihi dat is het probleem Lee, normaal heb ik geen inkijk dus wij hebben aan de zijkant van het huis (balkondeuren en ramen van keuken en woonkamer) geen gordijnen ofso hangen. Wij hebben dat plakfolie, dus vanaf straat kan je schuin omhoog niets zien bij ons in de woning. Alleen nu er een steiger geheel om hun huis staat, dus wel :(
    Heb er wel vanmorgen aan zitten denken om iets te kopen voor die ramen, maar einde van het jaar gaan we hieruit omdat het gesloopt gaat worden...vind dat ook weer zonde van mijn geld, eigenlijk..

5. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ladies,

FF een vraagie....betreffende de Babyuitzetlijst

Op mijn (HEMA) uitzetlijst staat onder het kopje
    "Voor het slapen"
    - 3 molton HOESlakens;
    - 3 hoes-/onderlakens;
    EN nog zo 1

- 2 (Molton) bedzeiltjes
    - Bedzeiltje, klein
    Wat is in hemelsnaam het verschil?

Ook lees ik onder het kopje "voor de verzorging"
    - 6 flanellen luiers;
    - 12 Hydrofiele luiers;
    Wat is daar nou weer de achterliggende gedachte van? De hydro, kun je voor alles gebruiken, bij het verschonen/afdrogen/spuuglap enz enz.
    Maar waar gebruik ik de flanellen dan voor?

6. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

Nov 20, 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    nou ja, eh flanel beddegoed hebben wij er in de winter opliggen voor de kou maar of er ons nu zo'n koude zomer te wachten staat ? geloof ik niet!

7. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

Nov 20, 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    kijk eens op een kringloop misschien vind je iets leuks wat niet duur is?

8. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer

haha ja da's wel lastig dan... Ik heb een keer in zo'n situatie een laken voor de ramen gehangen. Stond wel een beetje armoedig, maar ja het werkte wel... :D

idee van mama van perine is wellicht een betere!

9. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja dat vraag ik me eigenlijk ook wel af! Ervaren mama's help ons 'onervaren' mama's :D !

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Vanochtend bij de arbo dienst geweest. Deden helemaal niet moeilijk. Had nu een afspraak met een tussenpersoon en niet met ARBO arts zelf.
    Misschien dat arbo aarts mij nog een keer belt om telefonisch dingen door te spreken, maar was overduidelijk wat het probleem was.
    Deden ook helemaal niet moeilijk. Gezegd dat ik deze week ga proberen te werken en vond ze goed. Maar moest zeker niet overhaasten.

Wat een weer zeg vandaag, heerlijk! Even met mijn moeder plantjes wezen kopen, mag manlief vanavond in de tuin zetten. Wat een heerlijk zomergevoel krijg je hiervan.

Oh die lijstjes met die dingen die je in huis moet halen hahaha. Heb ook maar het meeste gehaald, maar waarvoor het dient :oops: (durf dat ook echt niet te zeggen). Kan gelukkig ook dingen van mijn zus overnemen, dus dat scheelt wel.
    Wij hebben zo'n aerosleep matras en daar mogen blijkbaar helemaal geen molton en bedzeiltjes op.

11. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Van de kraam hebben we ook nog niks gehoord. Zal net als de eerste keer ook wel een telefonische intake worden.

Ook wij willen iemand hebben die niet bang is voor honden en we hoeven er ook geen stagiare bij. Ons huis is niet al te groot en met 2 hulpen wordt het me veel te druk in huis.

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Die babyuitzet lijst is bedoeld als: ouders zoveel mogelijk geld laten uitgeven :)
    Ik heb alleen hydrofiele luiers omdat ik het nut van flanellenluiers niet ziet aangezien ik gewoon pampers gaat gebruiken :D

Ja dat is geen slecht idee Mama van Perine, of misschien kijk ik van de week ff bij Xenos voor houten rolgordijnen (die zijn volgens mij ook niet zo duur) want ik wil 's morgens gewoon door het huis kunnen lopen zonder dat er een stel heren naar binnen staan te kijken.

13. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Wil je niet ongerust maken maar lees even mijn verhaal (een aantal blz terug) en het verhaal van Patricia.
    Denk dat we als enig advies kunnen geven: RUSTIG AAN!

14. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Helpt het misschien om in foetushouding te gaan liggen op je zij, of even op je rug met je benen opgetrokken..en misschien een warme kruik tegen je buik of rug..

15. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    ik zou een warme kruik erbij nemen en plat liggen. En anders toch weer bellen met de vlos. Ik had een paar weken geleden ook zo'n pijn en toen gingen ze me voor de zekerheid controleren in het ziekenhuis omdat ik de pijn niet meer vol hield. Sterkte

16. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Nou, ik kom van de vk vandaan en ik moet het rustig aandoen... Ik heb heel veel harde buiken En als ik dat weer veel krijg moet ik liggen. Komt best op een klote moment nu, omdat vanaf vandaag onze afdeling stopt op het werk en we allemaal weer rot werk moeten doen waarbij best veel stress komt. Dus nu lijkt het net of ik het erom doe.... Heb mijn teammanager maar opgebeld en het uitgelegd en ga morgen met haar in gesprek, zij vond het niet vreemd gelukkig, nu maar hopen dat mijn collega's dat ook niet vinden ;). En als ik op werk harde buiken krijg, moet ik naar huis en liggen.

17. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Deze weet ik toevallig. Over de matras heb je eerst een molton hoeslaken en daarover een gewoon hoeslakentje. De molton is bedoeld voor bescherming van het matrasje. Het houdt o.a. vocht enzo tegen.

Tja en een molton bedzeiltje ligt weer onder de molton, onder de beentjes wel te verstaan. Deze houdt nog meer vocht tegen, dus nog meer bescherming. Maar wat dat gewone bedzeiltje dan is. Geen idee.

En dat van die flanellen luiers, ook dat vraag ik me af.

18. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

he meiden,

Ik heb al even niet gereageerd.. Maar zit in een dip..
    Mijn lieverd is een week weg.. En ik voel me ongeloofelijk k*t..
    Mis mijn opa ontzettend erg! (is vorig jaar aug overleden)
    En nu is mijn lieverd ook nog weg..
    Ik ben ontzettend emo..

Sorry voor mijn ego berichtje.. En dat ik niet op jullie reageer..

Jes, Hoe gaat het nu met je? mHopelijk is niks ernstigs!

19. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Hebben jullie de nieuwe Kruidvat, Zeeman en Wibra folders al onder de ogen gehad. In alledrie de folders stonden er leuke dingetjes. Zo had de Zeeman hele lieve babyzwembroekjes met opdruk van bijv. Nijntje, Winnie de Pooh, Mickey Mouse e.a.
    De Wibra had wat leuke dingetjes in de aanbieding zoals 3 paar sokjes voor € 1,- of wat andere babykleding.
    Het Kruidvat heeft van hun babymerk hele leuke slaapzakjes, pyama's en rompertjes te koop, met o.a. een hele lieve muis erop.
    Ik weet al wat ik a.s. donderdagavond ga doen!

20. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik zag net in Buytenwegh allemaal zwangere vrouwen op een matje zitten, zat jij daar ook bij Lee? :p

Share This Page