Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ja ook goedemorgen,

Nin0, fijn dat je toch nog een leuke vakantie hebt gehad ondanks alle ongemakken. En de namen komen jullie vast wel uit voordat de kleine is geboren.

Patries, kan me voorstellen hoor dat je heel trots bent op je mannetje als hij met zo'n uitslag uit school komt. Sven mag waarschijnlijk ook naar groep 3 (alleen zij krijgen geen cito toets), maar is dan nog net 5.
    Suc6 bij de schoolarts zo dadelijk.

Bd81 en Nannie doe maar lekker rustig aan.

Duikster, het blijft lief spul dat van Woezel en Pip.

Essie, wat Patries al zei, een druk knd in je buik wil niet zeggen dat je een druk kind krijgt als het geboren is of juist anders om. Heb nu 2 kids die allebei heel druk in de buik waren en 1 is erg druk (komt door ontwikkelings problemen) en 1 is redelijk rustig. Nu ook weer een druktemaker in de buik dus ik zie het wel.

Silla, wij zetten wel zover het bekend is de lengte en gewicht op het kaartje. Op de een of andere manier willen mensen (in mijn omgeving) dat graag weten.

Gisteren ben ik op Sven zijn school geweest om daar in het kader van het thema broertje/zusje mijn dikke buik te laten zien. Ook hebben we naar de DVD gekeken die we bij de vlos hadden gemaakt en bij de vlos een pop geleent die zwanger is om aan de kinderen te laten zien waar de kinderen nu uit komen als ze geboren worden.
    Het was een groot succes en de kinderen en de juffen waren erg enthousiast. Kreeg ook nog 2 cadeautjes, 1 doosje bonbons voor de moeite en een pakje met slabbertjes (roze :rolleyes: ). Ja Sven heeft het er op school alleen maar ver dat hij een zusje wil dus moesten ze gokken. En ach baby's zien toch het verschil in kleur nog niet.

Volgens mij zijn er verder geen controles vandaag.

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Goedemorgen...

Michelle en Leroy waren rustig in de buik en waren rustige baby's.
    Maar ik hoor ook wel eens van drukke baby's die rustig zijn als ze geboren zijn, dus sjah... Ik weet het niet, heb nu weer een rustig mannetje in mijn buik, we zullen het zien :p

3. Wij hebben wel de lengte en gewicht op het kaartje gezet. vind het wel leuk... ook de tijd van geboorte...

Hebben jullie nog een gedichtje op het kaartje? wij niet (hubbie vindt dat niks) maar het kaartje was nu ook toch redelijk vol... haha. maar wel helemaal zelf ontworpen dus das wel leuk!

de kleine heeft de halve nacht/avond liggen trappen. kan ie al best wel hard zeg, voor zo'n klein humpie!

Heb net op internet de zitter/ligzak voor de kleine besteld. heb de doomoo seat lime splash. vond hem zo leuk! had een site gevonden doe gratis verstuurde en 10 % korting gaf...

we hebben trouwens weer ons huis verkocht en van de makelaar gehoord dat deze mensen het hypptheekgesprek goed hadden doorstaan en het dus kunnen betalen! pfjoeh echt een opluchting, was zo bang weer een kutresultaat hierop te krijgen en het zelfde gezeur nogmaals te hebben...

heb lekker een vrije dag!alleen is hubbie thuis aan het werk en dan kan je toch minder je gang gaan, want hij moet werken... maar ja ook wel gezellig dat hij thuis is!

Nou ga ik maar effies teruglezen...

liefs rensie

4. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Goede morgen allemaal,

Ik heb even weinig te melden. Wel ben ik kapot, maar da's mijn eigen schuld: op zich heel goed geslapen, maar veel te laat erin! Wel baal ik ervan dat ik de laatste weken de nacht niet meer door kan komen zonder te moeten plassen.

Oh ja straks in mijn pauze ga ik even wat geboortekaartjesboeken halen. Erg leuk, kunnen we daar ook mee beginnen :D !

Nou als er nog meiden zijn voor controle/echo's (en ik heb ff geen idee of die er überhaupt wel zijn vandaag :oops: ), in elk geval veel plezier.

Tot later.

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Essie dat heb ik ook sinds 2 weken. Moet elke nacht rond half 4 naar de wc, echt irritant aangezien ik moeilijk in slaap kom daarna.

Rensie, lekker als je dat huis hebt verkocht, scheelt toch weer wat stress...

6. zekers kan nu ook eindelijk gaan inpakken, verhuizen al over 1 maand!

7. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Rensie, fijn dat jullie je huis verkocht hebben voordat jullie gaan verhuizen. Scheelt toch weer dubbele lasten toch?

Essie, veel plezier met het neuzen in de boeken.

Ik heb de link al ooit een keer eerder geplaatst maar als je niet te veel mag sjouwen i.v.m. de rug bijvoorbeeld dan moet je hier maar eens gaan neuzen voor ideeën.

http://www.kolibriecardsengifts.nl/

En dan geboortekaartjes aanklikken.

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Hey dames,

hier zijn we eindelijk een keertje weer, snotverkouden, compleet met keel en hoofdpijn...kon er niet langer vrij van blijven....

Wat een verontrustende verhalen allemaal over weeen enzo...hoop dat de beeb nog even mag blijven zitten zeg.

ik heb zelf nou regelmatig last van harde buiken...niet fijn maar volgens mij ook nog niks om je druk om te maken.

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Volgens mij ook niet. Heb ze zelf ook en de vlos zegt zolang ze niet met regelmaat komen en niet pijnlijk zijn dan komt het waarschijnlijk omdat ik te veel hooi op mijn vork neem. Je lichaam geeft dan d.m.v. die harde buiken aan dat je het rustiger aan moet doen. Harde buiken kunnen nu ook veroorzaakt worden doordat de kleine hard tegen de placenta aan het trappen is en daardoor een harde buik wordt veroorzaakt.

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb nu een tablet gehad tegen de weeen, met Björn had ik echte flinke weeen met 30 weken en toen heb ik ruim een week aan het infuus gelegen.

Net naar de arts geweest, alles was goed..alleen hij moet stoppen met duimen, gelukkig doet hij dat alleen vlak voordat hij in slaap valt en als hij eenmaal slaapt valt zijn duim vanzelf uit zijn mond..dus maar één puntje waar we op moeten letten.

ga hem nu weer van school halen ppfff druk druk druk

11. Ga zeker niet te veel tillen! laten het doen en ik ga delegeren! hihi

5 kilo is heel netjes! heb ech halve nachtmerries over het aankomen! was bij 20 weken bijna 7 kilo aangekomen. moet volgende week weer en ben nu al nerveus! :(

12. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Kreeg net een telefoontje van het UWV.
    Uitgelegd dat er nog steeds niet echt verbetering in zit en ze gaat in ieder geval de financiële afdeling opdracht geven om tot aan mijn verlof alle uren die ik niet werk uit te betalen aan mijn werkgever.

Krijg zo ook nog een telefoontje van de ARBO dienst en vrijdag komt mijn chef en coördinator op huisbezoek (ze wilde mij de trip naar het werk besparen :) ) om te kijken of ik volgende week voor een paar uurtjes weer aan het werk zou kunnen op AT basis. Maar dat gaat wel lukken zeker nu ik net het UWV gesproken heb.

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Penny het klopt dat ze max 4 weken van te voren de formulieren pas willen ontvangen, maar vaak raken ze de papieren kwijt, of hebben nog aanvullende gegevens nodig waardoor ze alles weer terugsturen..al met al krijgen ze het zelden binnen 4 weken rond.
    Kijk als je partner een goede baan heb en het is niet erg dat je langer moet wachten op je eerste uitbetaling, dan is het niet erg. Maar sommige hebben de centjes toch echt hard nodig, en dan is er niets vervelender dan elke dag achter je geld aan te moeten tijdens je verlof.

Senninha, wat lief dat ze een huisbezoek doen..scheelt je zeker weer wat reistijd en je kan lekker thuisblijven.

Rensie, geen nachtmerries over die extra kilo's krijgen die heeft je baby nodig..en is puur voor je zwangerschap. Straks na de bevalling gaan de kilo's vanzelf weg. Zolang je verantwoord blijft eten zal je straks geen tot weinig kilo's extra overhouden.

14. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    memoiikke
    seks hier gaat nog wel maar het is allemaal gevoeliger...manlief zegt wel dat ik voller ben van binnen en dat mijn vagina dikker is groter.
    maar het is normaal hoor dat het daar dikker is want je vagina is meer doorbloed en dus voller....en als het niet lekker voelt dan heeft manlief pech seks is hier momenteel ook minder ook door de dikke buik etc....

ik krijg ook al wat meer moeite met sokken aantrekken etc want dan zit die buik toch wel in de weg,Hebben jullie hier al intaken gehad van de kraamzorg....ik nog niet ze doen dat van isis pas met 7 mnd
    gr heidi

15. Je haalt me de woorden weer is uit de mond Patricia :) Rensie ik ben de vorige keer bijna 20 kilo aangekomen, en dat was naast de gebruikelijke kilo's van de zw allemaal vocht. Ik was net een opgeblazen ballon. Maar een paar dagen na de bevalling was het meeste vocht alweer weg. Dat gaat vrij snel.
    En we bevallen in een mooie tijd, dus je kan heerlijk stukken gaan wandelen straks met je kleintje, heel goed voor je lichaam. :)

Vandaag is Steijn naar mijn schoonmoeder en ik heb geslapen als een blok vanochtend, ben net een half uur wakker (erg he?)
    Ga me toch zo maar is aankleden en ff naar de stad, kijken voor een nieuwe jas. Mijn winterjas wordt me nu echt wat te warm en mijn jassen van vorige jaar lente/zomer krijg ik niet dicht met die buik.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    christiea: Gefeliciteerd met Steijn zijn wandelkunsten :D dat wordt srtaks rennen en vliegen voor jou :D

nin0: welkom terug :D

Nannie: Wat vervelend dat je vocht vasthoudt :( is daar ook wat aan te doen?

Senninha: Was leuk zeker om je buik te showen :D en dan ook nog een doos bonbons voor in de plaats ook :D en slabbertjes, wat wil je nog meer :p

rensie: Gefeliciteerd met de verkoop van je huis :D toch weer een last van je schouders zeker ;)

heidi77: Vervelend is dat als je bloeddruk laag is, maar inderdaad een mooi smoes om dropjes te eten ;) al je ervan houdt natuurlijk ;)

Ik heb ook nog geen intake gehad met de kraamzorg hoor, zal overal wel verschillend gaan.

Liesje76: Beterschap :( Doe maar rustig aan!

Penny: Fijn dat alles goed was bij de vk :D wat is floradix eigenlijk?

Senninha: Fijn dat de ARBO langskomt, scheelt je veel tijd, reistijd enz.

Sorry als ik iemand vergeten ben :oops:

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Hihihi Cristiea, ja ik ben altijd een beetje bang dat vrouwen onbewust minder gaan eten in angst voor de extra kilo's..en dat is niet goed voor de baby. De ene komt gewoon meer aan als de ander, maar het ene kindje heeft ook meer nodig als de ander.
    Als je je figuur niet wil verliezen moet je zeker geen zwangerschap aangaan :)
    Ik ben met Björn 17 kilo aangekomen, en was 3 dgn na de bevalling 19 kilo kwijt..dus hoef helemaal niet dramatisch te zijn.

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Zoooo, vanmorgen weer een gesprek gehad, nou ja gesprek...... Ik wordt er een beetje moe van hoe alles wordt afgeschoven naar andere mensen daar.

Weet iemand hoe het met een min-max contract zit? Ze hebben geen vervangende werkzaamheden voor mij dus nu wil ik dan een paar uu per dag aan het werk. Nu zegt P&O dat wanneer ik in de ziektewet kom naar het minimaal aantal betaald wordt. Dit lijkt mij niet kloppen aangezien ik gemiddeld altijd bijna aan het maximum uren zit. Zo kun je iemand inderdaad wel voor 100 % uitbetalen :S dan kom je op net zoveel of misschien wel minder als wanneer ik mij gewoon ziekmeld en 70% krijg uitbetaald naar mijn gemiddeld aantal uren. Weet iemand waar ik het allemaal kan vinden?

19. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zo net weer een fijn gesprek met de Arbo gehad.
    Ik mag gaan werken voor wat voor mij haalbaar is op AT basis.
    Geen minimum uren per week en ook de dagen ben ik vrij in omdat het afhangt hoe mijn nacht is geweest.
    Ze gaat nu de probleem analyse opstellen en ze hoopt dat ik die voor vrijdag heb zodat ik het gelijk met mijn chef kan bespreken.

Een week voor het verlof (ze zijn wettelijk verplicht om iedere 6 weken contact te hebben) neemt ze weer telefonisch contact op om te zien hoe het gaat. Maar dat was meer een formaliteit zei ze.

20. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik ben net terug en ik mocht 4 boeken meenemen. Het viel me echt heel erg mee hoeveel verschillende boeken ze hadden, echt heel veel. Ik heb dus daar eerst maar een kleine schifting gemaakt welke boeken een beetje in ons genre liggen en daardoor vielen er gelijk al een aantal boeken af. Op zich is het wel logisch dat ik weer in het Mercard en Intercard genre uitkwam, aangezien onze trouwkaart ook van Mercard was. Wij zijn toch een beetje meer van de luxure kaarten (mooi glanzend papier, strak lettertype, mooie foto erop enzo) en niet heel speels (ik weet niet helemaal hoe ik het uit moet leggen).

Deel Deze Pagina