Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joki

Joki Bekend lid

Nov 5, 2007
    978
    0
    0
    @goudvis, hoeveel dagen telt je cycles normaal gesproken.? Daar wordt nl rekening mee gehouden.

@monkeylove, ik heb je verhaal gemist volgens mij. Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen. Je kan altijd je hart luchten bij ons.!

@heidi, ik ga weer naar de vk praktijk waar ik met mijn vorige zwangerschap ook ben geweest. Ze maken daar gelijk een echo met 8-9 weken.

@sassa, ik kan ook janken om niks. Laat mn vriend het niet merken, want dan lacht ie me uit.!
    Wat raar dat mensen al een oordeel hebben over jullie huis. Jullie moeten daar toch wonen.. ze moeten altijd iets te zeuren hebben.!Niet druk maken hoor.

@niesje, ik heb met vlagen last van kwaaltjes. Nu voel ik me echt goed. Beetje last van mn rug, maar mag geen naam hebben. Zoals vandaag maakt me echt onzeker hoor. Dan haal ik de stomste dingen in mn hoofd. (ik ben toch wel echt zwanger enzo,heb ik me niet vergist)
    We moeten maar blij zijn eigenlijk.!

@mother nature, wat balen zeg. Probeer positief te blijven en volgende week is er vast veel meer te zien.

@silla, ik heb ook wel druk in mn liezen. Met vlagen hel erg en dan zakt het weer.

@mrietje, ik ban de volgende dag teug gebeld. Wel vreemd inderdaad.

@nieuwe mama's, gefeliciteerd en welkom.!

Hopelijk heb ik iedereen gehad.

Silla, zijn ze er nog achter gekomen op het feestje gisteren? Of heb ik daar overheen gelezen.? Ik heb vanavond een feestje. Ik schreef in een vorig bericht dat het vrijdag was. Ben nu al in de war.! haha...
    Ben benieuwd of het op gaat vallen.

2. heidi77

heidi77 Bekend lid

Aug 12, 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    hoi dames
    ik heb me toch al een buik ben net 4 weken maar kan mijn eigen kleren nog maar moeilijk aan.Het is natuurlijk al een derde en ik heb bij de meiden ook erg naar voren gedragen.....Maar manlief is maar bang dat het er meer zijn.Ik heb gewoon al af en toe last van mijn vel...
    Ik vind het ook zo raar dat ze niet eerder naar het hartje luisteren dan bij 13 wkn......Hebben er meer dat bij de intake doen ze alleen bloeddruk en vragen beantwoorden.....Ik snap het niet en vind mijn buik ook al erg dik....
    gr heidi

3. Joki

Joki Bekend lid

Nov 5, 2007
    978
    0
    0
    Nou hier dan eindelijk mijn bevallingsverhaal van ons prinsesje.:

Het begon 's morgens met wat steken, dacht dat het weer oefenweeen waren dus schonk er geen aandacht aan.
    Tegen de middag werd het steeds erger en ben maar gaan liggen.
    Begin van de middag kwamen ze al om de 3 minuten en duurde en minuut lang. Kon ze al nauwelijks meer opvangen. Echt vreselijk die pijn.
    Heb een uur onder de douche gezeten, dat hielp een beetje.
    Na een uur was ik ook daar klaar mee. Wist niet wat ik met mezelf aan moest. Ik had hele heftige weeen. volgde mekaar razend snel op en het waren alleen maar pieken.
    Dit hield ik niet vol en ben toch naar het ziekenhuis gegaan.
    (ik wilde thuis bevallen) Daar zijn mn vliezen gebroken. Ze had in het vruchtwater gepoept. dus de gyn nam het over.
    Ik kreeg ook een ruggeprik. ook een infuus, want de weeen waren niet krachtig genoeg.
    Dit was pas na 7 uur heftige weeen. Ik ging echt door een hel. Gelukkig hielp de ruggeprik iets. Hij stond op zn hoogst en ik voelde het nog.!
    Wel dragelijk nu. Na 4 uur kwam de pijn er zo doorheen dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest.
    Het was ondertussen 12 uur later en nog geen volledige ontsluiting.
    Ik kreeg nog en spuit morfine in mn been. Daar werd ik wat rustiger van. Ik heb geloof ik wel 100 x gezegd dat ik naar huis ging en het niet meer wou.! haha..
    Uiteindelijk toen ik volledige ontsluiting had moest ik 1,5 uur pers weeen weg puffen. Dat is geen pretje kan ik zeggen.!
    Het hoofdje lag te hoog en de weeen waren te zwak om het te laten dalen. Ze hadden het al over een ks.
    Ik dacht alleen maar dat kind moet eruit en wel NU. Ik mocht toen proberen mee te persen.
    Na 67 min persen is mn dochter geboren.! Zonder tang/pomp of keizersnee.!
    Heb het helemaal zelf gedaan. Ben wel flink ingekinipt. De arts had niet gedacht dat ik dit zelf kon.
    Hij was wel in paniek. (dit vertelde hij mij later)
    Ik ben in totaal 16 uur bezig geweest (vanaf de heftige weeen)
    Ik zei echt NOOIT meer.!
    Mijn dochter was trouwens bijna 9 pond.!

4. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    hey meiden

heb gisteren ene bruiloft gehad. en het was gezellig. er zijn nieuwe bijgekomen zie ik en ik ben niet meer de enigste op dag 7 juli. ben alweer 6 weken ondertussen en begint het spannend te worden. met me miskraam bleek het met 6 weken gestopd met groeien. dus de spannende weeken zijn hier aan gebroken

5. @Daantje, ik ben ook van 7 juli. Heb jij een langere cyclus dat 3 dagen verschil is? Mijn cyclus was 28 dagen.

Vandaag heb ik een zwangerschapsdagboek gekocht. Die ben ik nu aan het doorlezen en invullen. Leuk zo'n boek!

6. Susi

Susi Bekend lid

Mar 19, 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    @Joki...Wat een bevalling..pffff..Neem er mijn petje voor af hoor... ;)
    Hoop voor je dat het deze keer voorspoediger gaat voor je en je mannetje.

Ik lijk wel last te hebben van middagmisselijkheid...ipv ochtend..
    Ben weer zo misselijk nu...jakkes...Toch zo maar proberen wat te eten met een kopje thee;dat holp gisteren ook goed.

Ook ik zie op om het tegen bepaalde mensen te gaan zeggen..We hebben ook drie honden en die blijven natuurlijk!(zijn ook een beetje mijn kids :oops: )Er zijn mensen in onze omgeving die het zowieso al belachelijk vinden dat we drie honden hebben..Laat staan dat we er een beebje bijkrijgen..Ze verwachten het niet ook;omdat we tot een half jaar geleden keihard hebben gegild dat we geen kids wilden.Als het beebje er is ben ik ook al 37 by the way.
    Dus het kan heeeeeel leuk uitpakken..of ik ga met tranen weg daar;Wat die familieleden kunnen wel eens NOT-tactisch zijn....

Susi ;)

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Zo net terug van de kinderverjaardag en al een paar pagina's achter hier hahaha. was erg druk, merk dat ik op dit moment niet veel kan hebben! Al die rennende, gillende kinderen in die woonkamer, op een gegeven moment kreeg ik het spaansbenauwd! :( ben even naar de keuken gegaan om adem te happen want het zweet stond op mijn voorhoofd.
    Nu weer lekker thuis, straks eten maken en vroeg naar bed want ben een beetje draaierig vandaag zeg (en toch goed gegeten).

zag dat er weer nieuwe dames bij waren gekomen, allemaal welkom hier en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

8. Susi

Susi Bekend lid

Mar 19, 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    @Caro
    Waar heb je dat boek vandaan?En kan dat ook via internet...ben zón internetkoopmiepje tegenwoordig...lol

Susi ;)

9. Joki

Joki Bekend lid

Nov 5, 2007
    978
    0
    0
    @susi, ik hoop ook dat het dit x anders gaat. Gelukkig is het nog ver weg.!

Wanneer ga je het vertellen.? Succes.

10. Susi

Susi Bekend lid

Mar 19, 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    @ Joki:Als ik de echo gehad heb en alles is goed....met St.Klaas...;)
    Dan ben ik dan 9 weken en 3 dagen.. :D
    Ik heb hier het idee gelezen van de chocolade letters(weet effe niet meer van wie :oops: )Dat vond ik zo leuk!

Susi ;)

11. triessie

triessie Bekend lid

Nov 4, 2007
    961
    0
    0
    ben vandaag helemaal mezelf niet...alleen maar sago en ontzettend emo...flinke huilbuien...en niet goed kunnen benoemen waarom...m'n man weet zich geen houding te geven en alles wat ie wel of niet doet is niet goed...dus hebben we alleen maar ruzie terwijl dat het laatste is wat ik wil...probeer het uit te leggen maar komt niet aan....zucht...vanavond eigenlijk 2 verjaardagen maar daar moet ik nu niet aan denken...schuldgevoel speelt op naar mn man dat ik zo onaardig ben...probeer ik dat uit te spreken....gebeurd er weer iets tussen ons waardoor het eigenlijk alleen maar weer erger wordt....ik vind er niets aan... help!

12. @Susi, ik heb het in een kinderwinkel gekocht (geen keten). Titel: 9 maanden dagboek van Marianne Amelink. Is vast ook op internet te vinden.

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ook weer bijgelezen: voor MvM : In de goudengids.nl kun je ook in je woonplaats moeders voor moeders opzoeken en dan zelf rechtstreeks bellen naar degene die bij jou in de regio zit. Zo hebik het zelf ook gedaan :) .

Ik heb overigens weinig klachten, af en toe last van m'n darmen, 1 x heel erg gehad, maar dus niet continue, de ongi krampen merk ik s avonds als ik bed lig alleen nog wat van en m'n borsten zijn ietwat gevoelig, maar dat valt ook erg mee nu. Het wordt eerder minder dan erger!

Ik heb vandaag diploma's uitgedeeld bij het baby-diploma zwemmen :) echt zo ontzettend leuk al die ukkies :) !

14. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

Mar 22, 2007
    549
    0
    0
    nou ik heb ook een dikke buik.
    Ben van mezelf erg slank en heb nu een soort vetrol over m´n broek heen hangen.
    Had ik eerder alleen als ik last van m´n darmen had!
    Lijkt me ontzettend leuk als m´n buik gaat groeien maar tot de 10e 11e week mag het van mij wel langzzam gaan anders zie je het zo snel
    Draag altijd strakke kleding, ga maar eens wat lossere truitjes kopen denk ik. Heb eigenlijk weinig zin om andere kleding te kopen, kan ik toch niet lang aan. en ga nu echt nog niet met zwangschapstruitjes lopen.
    Maargoed.

Net naar puppiecursus geweest, ging weer eens voor geen meter, hond vind andere dingen veel interessanter! haha
    Met de bazin ging het goed. beetje duizelig maar viel nog mee.

gr mayo

15. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Zooo, de boodschappen zijn weer binnen gelukkig. Ik doe het tegenwoordig voor de hele week, op wat verse spulletjes na. En ik had mijn eerste onhandige aktie. Kan me herinneren bij de vorige dat ik regelmatig van dit soort grappen had. Ik had een setje van 6 bierflesjes speciaal bier voor mijn man gekocht maar toen ik ze van de band wilde pakken glipte er 1tje weg en PETS op de grond. Kapot en alles onder het bier. Gelukkig waren ze erg vriendelijk, maar dan zou je toch willen dat je het al kon zien dat je zwanger bent, dan heb je tenminste nog een soort van excuus of in ieder geval kijken mensen dan toch anders naar je. Nu wat boze gezichten omdat ze langer moesten wachten bij de kassa...

Morgen naar mijn beste vriendin in Den Haag. Anderhalf uur rijden, hoop dat ik niet te misselijk ben. Heb er wel zin in. We zouden het nog aan niemand zeggen, maar ik denk dat ik het voor haar niet verborgan zal kunnen houden.

Leuk trouwens al die verhalen van jullie over het vertellen aan iedereen. Enne Susi, reacties van mensen kunnen best nog wel eens meevallen om je heen hoor. Over het algemeen vertedert zo'n bericht zelfs de meest brommende beer.
    Wij hebben ook 2 grote honden en uiteraard blijven die gewoon hier, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het toch een beetje eng vind, omdat ik geen idee heb hoe die op een baby zullen reageren. Ze zijn dat ook helemaal niet gewend. We hebben wel een grote ren voor ze in de tuin, waar ze na de winter ook in zullen gaan slapen. Niet dat ze ooit lelijk gedaan hebben, maar je weet het maar nooit.

Vanavond lekker op de bank met wat lekkers en een groot glas Lessini zomer light. Heerlijk vind ik dat nu. Terwijl ik vooral een cola light drinker ben. Maar daar heb ik niet zo veel trek meer in als anders.

Groeten,
    Lientje

16. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Wat leuk! :D Ik ben ook zo benieuwd hoe mijn familie gaat reageren. Heb je er ook nog foto's van gemaakt?
    Het telnr van MvM is 0800-0228070

17. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    MMM dat krijg je als je reageert voordat je alles gelezen hebt, dat nr heb je nu al een paar keer gekregen hahaha

Misschien is je contactpersoon met vakantie ofzo?

18. Joki

Joki Bekend lid

Nov 5, 2007
    978
    0
    0
    Grrr..,heeft mn vriend vanmorgen koffie over het zwangerschapsdagboek gegooid.
    Als dat maar geen slecht voorteken is...

19. angel1978

angel1978 Actief lid

Sep 6, 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Joki wat erg van de koffie, hopelijk niet zo erg dat je het weg moet gooien.

Bij mij worden de krampjes volgens mij ook minder. Hebben jullie ze aan 1 kant zitten of aan beiden kanten? Bij mij is het rechts erger dan links.

Ik kan sinds gisteren geen geurtjes meer ruiken, dan wordt ik zo misselijk. :oops:

Groetjes Angele

20. Joki

Joki Bekend lid

Nov 5, 2007
    978
    0
    0
    Ik kan hem nog wel gebruiken, maar het is wel zonde.

Ik ga zo eten en dan een feestje.
    Fijne avond allemaal en tot morgen.

Share This Page