Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Fijn hè Essie dat ze dan ook iets tastbaars hebben. Kan me nog goed herinneren dat mijn mannetje het voor het eerst voelde en trots dat ie was. Nu heeft ie zoiets moet ik nou weer voelen. :)

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Haha nee Andre van Duin vind ik niet grappig :p

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ach als hij een beetje het karakter van je anderen kinderen heeft en wat meer genen van jou dan van zijn vader komt het vast goed met hem. ;)

4. monkeylove

Hahaha jah psies :p We krijgen in lek geval zomerkindjes, dat is al een idee om vrolijk van te worden, het kan ook zijn dat er enkele onder ons een lentekindje krijgen, ook mooi seizoen...

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Zo ben ook weer thuis met de kids, hahaha komen we net de woonkamer binnen..lig Angel vanuit haar mand te loeren naar Björn's klasgenootje. Zeg tie: dat is een HOND! :confused: ..blijk dat ventje doodsbang voor honden te zijn :) gelukkig blijf ze koest in haar mand liggen..al zie ik aan haar kop dat ze stiknieuwsgierig is :D

ML, ik heb niet echt een gevoel hoe deze kleine gaat worden..zal wel niet veel verschillen van zijn broertje :rolleyes: god sta mij bij! :)

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik krijg net ook het mailtje van MiniMonkey binnen of ik de sluiting wil nakijken op gebreken..nou ik ga hem dus mooi niet als draagdoek gebruiken, gewoon voor de zekerheid niet :(
    Gebruik hem wel als hangmatje in de box, als hij dan losschiet valt hij misschien 5 cm in de box..beter dan midden op straat :confused:

7. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Doe ik het ook voor, al zal het bij ons toch echt meer naar een zomerkindje neigen :) . Een lentekindje moet sowieso voor 21 juni geboren worden, ik denk dat dat er niet veel onder ons zullen worden, of wel? Maar alles beter als een herstkindje, want daar hebben wij al 2 verjaardagen zitten, minder qua weer helaas.

8. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    :) :) Ik mag aannemen dat dat moment voor ons nog wat verder weg ligt, hij heeft het immers net ontdekt.

9. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Bij ons zou het omgekeerd zijn: Noushka (onze oudste hond) is als de dood voor kinderen :( . Daarintegen zou Storm (onze jongste hond) nooit van zijn leven in de mand blijven liggen.

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Angel en Björn zijn met elkaar op gegroeid, dus helemaal gewend aan kinderen :D
    Ze heeft wel moeite om in haar mand te blijven hoor, haar voorpoten komen dan al uit de mand hangen en ze kwispeld met haar staart :)

11. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ja dat wordt bij ons nog wat met Noushka straks. Maar misschien scheelt het als ze er straks van baby af aan bij is. Toen Noushka nog een pup was hebben de buurtkinderen het verbruit. Tijdens 1 van de eerste wandelingen met haar stormden een groepje buurtkinderen op haar af en helemaal om haar heen staan enzo. Dat is ze dus nooit vergeten en sindsdien is ze dus echt bang voor kinderen van een bepaalde lengte (zijn ze die lengte voorbij is het goed). Tot echt grommens toe als ze zich erg bedreigd voelt. Echter beiten zal ze niet, maar kinderen laten we nooit alleen met haar.
    Met Storm moeten we ook nog opletten straks, want die heeft altijd honger. Dus zodra er een kinderhandje met iets lekker op zijn grijpniveau komt, denkt hij dat het voor hem is en pakt hij het. We proberen het hem nu al wel flink af te leren.

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Dan zou ik zeker beiden honden erg goed in de gaten houden als de kleine is geboren..en bij Storm nu alvast leren geen dingen zomaar uit je hand te eten. Dat kan je zelf al oefenen met een koekje ofso, en dan corrigeren zodra hij die neiging krijg. Noushka zal straks vanzelf wel aan de baby wennen, die kan gelukkig nog niet lopen of kruipen..en tegen die tijd zal ze genoeg gewend zijn aan haar :D

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet niet of het voor sommige moeders bekend in de oren klinkt, maar als Björn een klasgenootje meeneem merk ik pas hoe goed gemanierd Björn is :confused:

Wij hebben nog een schaaltje op de woonkamertafel staan met wat overgebleven paaseitjes. Daarnet loop dat knulletje ernaartoe, en pak
    gewoon een eitje uit het schaaltje :(. Björn stond naar hem te kijken, toen weer naar mij, en weer terug..Dus ik zeg heel rustig: Jamie, hier in huis vragen we netjes of we een snoepje mogen pakken. Zeg hij: Nou thuis hoef ik dat nooit te doen... :( :( Dus geef als antwoord: Ja maar je bent nu hier in huis, en Björn moet ook altijd netjes vragen of hij een snoepje mag, dat pakken we niet zomaar..Zeg hij weer: Nou bij ons thuis wel! ... naahhh daar breek je klomp toch van! :rolleyes:

Ook met eten, Björn smeert netjes zijn boterham met boter en doe er dan beleg op..die placemat van dat jongetje zag er niet uit :confused: Alles zat onder de boter en pindakaas en over de vloer niet te spreken.

Soms denk ik weleens: Björn ik leer jou toch manieren! Maar als ik dan naar sommige andere klasgenoten kijk, denk ik nou mijn kind is toch wel een stuk netter in zijn omgang.

14. monkeylove

Hoe gaan jullie trouwens de babykleertjes wassen? Met welk wasmiddel enzo?

15. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik heb gewoon het C1000 huismerk en verder wat er in de aanbieding is. Meestal zo'n jumbo verpakking van Witte Reus.
    Als de baby er allergie van krijgt kan ik altijd nog over gaan op Neutral. Dus het proefsachet van Prenatal blijft nog even dicht. ;)

16. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Mensen vinden van Sven en Maarit ook dat ze zo goed gemaniert zijn.
    Zeggen altijd netjes dank je wel als ze iets krijgen. Of nee dank je wel als ze iets niet willen of hoeven. Vragen ook altijd netjes of bijv. de t.v. aan mag of dat ze een snoepje uit de trommel mogen.

Tegenwoordig zie je dat toch een stuk minder hoor.
    Lijkt wel alsof mensen het tegenwoordig niet meer nodig vinden of zo.
    Maar ja ik denk daar anders over dus breng het ze gewoon bij.

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja het is echt schaamteloos hoe sommige kinderen zijn tegenwoordig, ik zou mij echt schamen als mijn kind zo zou zijn..en helemaal bij andere mensen. Hier word alles gewoon netjes gevraagd, anders gebeurd het gewoon niet.

Jes, ik heb geen kraampakket omdat ik sowieso in het ziekenhuis moet bevallen :) Heb je je ondersteek er ook al bij? Dat is een schaal waar ze je placenta in opvangen, weet alleen niet of die standaard in het pakket zit..

18. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn eerste was op medische indicatie (prematuur), dan word je normaal al bij de tweede ook direct naar de gyneacoloog verwezen. En ik heb een ziekte, waardoor het voor mij en de baby veiliger is om in het ziekenhuis te bevallen zodat de neuroloog direct bij mij kan zijn.

Ow heb je tegenwoordig geen ondersteek meer nodig met een thuisbevalling, waar zullen ze dan de placenta neerleggen...?

19. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Volgens mij zit die in geen enkel pakket maar moet je die samen met de klossen bij de thuiszorg winkel (bij ons Vitras) halen.

20. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja heb het even opgezocht, en klopt je kan een ondersteek vanaf 37 weken bij de thuiszorgwinkel ophalen:

Wat heb je nodig voor een thuis bevalling

Celstof onderleggers 8
    Grote onderlegger
    Pakken kraamverband 2
    Steriele gaasjes
    Watten 250 gram
    Desinfecterende zeep
    Alcohol 70%
    Navelklem

Dit zit allemaal in het kraampakket wat je bij je verzekering aan kan vragen

Verder :

Een digitale thermometer (geen oor)
    Klossen om het bed te verhogen ( ongeveer 70 a 80 cm)
    Een ondersteek (po) Een shirt of nachthemd die vies mag worden
    2 kruiken
    Hydrofiele luiers
    Kleertjes voor je kindje
    Mutsje

Deel Deze Pagina