Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    goeiemorgen allemaal,

patricia, wat verdrietig nieuws zeg, maar ik kan me voorstellen dat je hierdoor wel wat meer 'vrede' hebt met het feit dat je een andere naam moet kiezen. Dit weegt zo zwaar.

senningha: een fijne dag! leuk hoor zo'n speurtocht idee hihi

over de mini monkey: volgens mij heb ik hem rond dezelfde tijd als patricia besteld en ook ik zag even later een mailtje in m'n mailbox. Ik ga ook doen wat er staat, goed checken en regelmatig blijven checken, maar we gaan hem wel gebruiken als het kindje er tenminste fijn in ligt.

Verder heb ik nog niets gehoord van de prenatal, ben wel erg benieuwd naar de doos :) . Wel kreeg ik vanochtend een ander pakketje: m'n kraampakket! Lekker charmant: Ik had de slippers van m'n man aan, lekker warme skisokken, m'n pyama en daar over heen de badjas van m'n man.. ahum.. schaamde me wel een beetje, maarja, ik ben dan ook weer wel zo nieuwsgierig dat ik gewoon de deur opendoe om het pakje in ontvangst te nemen haha.
    Maar alles zat in een praktische plastic box (en die weer in een leuke kartonnen doos) , dus dat is wel fijn en verder was het wat ik er van gehoord had ;) . Gewoon wat je nodig hebt.

over luiers: Ik heb nu al heel wat proefpakketjes gehad en dan wacht ik de blije doos nog even af en dan haal ik denk ik 1 pak (kruidvat) luiers bij. En daarna is het zo gehaald denk ik. Maar ik weet dus niet hoeveel er in de blije doos zitten.

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

In de blije doos zit een pakje pampers voor kindjes van 2-5 kilo. geloof 27 luiers...

3. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    He dames, even een vraagje.

Ik heb net een pakketje met 2 bestelde positieshirts binnen gekregen. vind ze superleuk staan maar 1 ding vraag ik me af of dat wel kan. er zit zo'n naad zeg maar die volgens mij onder je borsten hoort te vallen. Bij mij zit ie er alleen op. Mn voorgevel is te groot om het er onder te krijgen. is dat erg raar of ben ik niet de enige die daar last van heeft?

4. monkeylove

Maar Athina, zou toch eens contact opnemen met Prenatal want volgens mij had je die mail al moeten krijgen hoor, ik had hem begin Maart al...

5. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ik heb ook nog niks gehoord van de prenataldoos en ook niet van de kruidvatdoos. Alleen die van de etos heb ik al.

6. Hoi meiden,
    Patricia, snap dat je dan idd een andere naam kiest.... veel sterkte voor die vriendin van je, bah echt naar!
    Nilo vind ik wel een mooie naam, al spreek ik het in mijn hoofd wel automatisch met een ooo uit :D

seninha, veel plezier!

Wij gaan vandaag nog even naar groete babywinkel, dus zal wel weer veel kopen ;)
    en vanavond bowlen en steengrillen met schoonfamilie (gadeverdamme echt geen zin in!, steengrillen is in zo'n zaak als vegetarier toch al ranzig, niet te eten....)

ik heb het niet dat die band bij positieshirtjes over mijn (.)(.) vallen, maar wel dat ik vind dat de meeste van de positieshirtjes een onwijs laag decolletee hebben, of ligt dat dan weer aan mij?

ga ff naar postkantoor pakketje ophalen, geen idee wat voor een, maar ben onwijs nieuwsgierig wat het dan is.... zal wel iets stoms zijn, zit je je daar op te verheugen! :p
    liefs rensie

7. heb minimonkey gewoon maar een mail gestuurd om het te vragen....

8. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ja, deze die ik nu heb hebben ook een erg laag decollete. Ach, vind manlief wel leuk. Twijfel alleen over die stomme naad. Als het nou echt een gekleurde band was zou ik het niet mooi vinden, maar het zijn gewoon helemaal zwarte shirts met een dus ook zwarte naad, dus het valt niet vreselijk op. Lastig hoor.
    Je kan er altijd nog een hemdje onder doen als je het decollete te diep vindt.

9. monkeylove

Jah echt he, diep decollete in die shirtjes allemaal. Als ik met een mannelijk persoon praat praat ie tegen mijn decollete :( :)

10. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hihi Sann, ik had daar al last van zonder dat ik zwanger was! Oplossing...
    Koop een simpel mouwloos hempje doe die eronder en dan kun je je bovenshirt wat lager dragen zonder dat je inkijk hebt zeg maar!

Senn ben erg benieuwd wat voor verrassing het wordt! We krijgen zeker pas maandag de update? Have fun anyways!

Luiers, tjonge ik vroeg het aan mijn vriendinnetje, die had gewoon 1 pak en haar man haalde pas na de bevalling een extra pak. Zij heeft ook 3 dgn met de kleine in het ziekenhuis gelegen dus thuis had ze de eerste dgn niet veel verbruikt hihihihi.

Ik loop ook niet goed hoor, mijn schoonvader (fysio) had in de regio rond mijn bekken gemasseerd maar het wordt steeds gevoeliger! Ik was gister bij mijn moeder en die zei dat de overbuurvrouw aan haar had gevraagd of ik b.i. had, gezien ik zo moeilijk liep! Vandaag boodschappenmandje voor mijn kinderwagen gehaald, wilde het ook zelf erop doen nou dat merkte ik hoor in mijn rug. Ook ging ik ff oefenen met de kinderwagenbak + maxicosi erop en eraf halen...WAT EEN DRAMA met die rug en dan zit er nu nog niet eens een kleintje in!

Athina, wat maakt het uit hoe je er thuis bijloopt hihihhi je zou mij soms wel eens moeten zien, net Ma Flodder. Prachtige kleuren combinaties maak ik hoor, legerprint vest, rode trainingsbroek met roze bies, grijze ski sokken en "beige" kleurige sloffen en dan mijn haar als een "inheemse bosnegerin" (ik ben half surinaams, ben zo wit als sneeuw, heb donkerblond haar en blauwe ogen, maar ik heb mega kroeshaar hihihhihi)

Patries, jeetje meis sterkte met jullie vriendenstel!
    Was het zo heavy de bevalling?
    Maarre ik vond Jayden een leuke naam maar nu ik Nilo lees en uitspreek vind ik die eigenlijk leuker! Simpel, Stoer (en daar houd ik van hihihi)en vind ik leuker passen bij Björn.
    Maar goed het blijft balen dat je om deze reden toch jullie eerste keus hebben moeten aanpassen.

Ik heb overigens ook geen mail van minimonkey ontvangen?
    Na ja ik wacht het wel af, ik heb hem vrij laat besteld volgens mij, maar ik ben er nu al van op de hoogte.

Het is gewoon @%@ weer hier in Haarlem (ja daar woon ik) en ik verveel me nu alweer en ik heb geen zin om thuis te zitten of te rommelen. What to do, what to do? :rolleyes:

11. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Senninha, veel plezier van het weekend! Vind het echt grappig bedacht die puzzeltocht.

Patricia, de naam lijkt wel gewoon niet voor jullie weggelegd. Maar ik vind Nilo ook superstoer.
    Is het misschien een idee om een streepje er op te zetten niló zodat het wat duidelijker is hoe je uitspreekt? Want toen ik de naam las dacht ik ook gelijk Nilooh (wat ik ook een leuk variant vind trouwens hihi)
    Veel sterkte met je vrienden, lijkt me erg confronterend om daar nu mee om te gaan.

Rensie, veel plezier met babyshoppen vandaag.

Sann, 6 kilo is netjes toch? Enne dat pinguinloopje is helaas een typisch zwangerloopje, maar dat maakt je niet minder mooi zwanger hoor!

Ik ben gisteren weer wezen zwangerschapszwemmen, maar op het einde werd het me iets te pittig en had ik ontzettend last van harde buiken dus de laatste minuten maar even uitgedobberd.
    Mijn borsten doen trouwens nog steeds een wedstrijdje met mijn buik en het gaat niet lang meer duren voordat ze uit mijn (positie)badpak gegroeid zijn. :oops:
    Weet iemand een leuk (goedkoop) internetadresje waar ze positiebadpakken met grote cupmaten hebben?

12. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

Nov 20, 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    kruitvat kreeg ik meteen in de mailbox; uitprinten klaar! of in mijn geval ff doorsturen naar ma. Etos en prenatal nog niks van gezien

13. Het pakket was mijn kraampakket (wel snel zeg)
    inderdaad ook in curverbox in kartonnen doos, maaar heb nog niet alles bekeken..... (heb zoiets, komt wel weer!)

liefs rensie

14. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    lekker helder ben ik wer hoor. Ik heb m toen ook gelijk gekregen. Was alleen al zo lang geleden dat ik het vergeten was, maar hij staat keurig in mn mailbox. Hoe bedoel je zwangerschapsdementie :confused:

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha ik ben hier ook maar gaan zoeken! Ik mag die van de kruidvat vanaf de 14e ophalen, nog heel even geduld dus ;)

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dank je wel voor jullie leuke reacties op de naam :)
    Qua uitspraak zal je dat altijd blijven houden, wij hebben dat zelfs met Björn..je spreek het eigenlijk uit als Bjurn maar er zijn ook mensen die Bjorn (korte o) uitspreken. Met het verhaal van Jayden, zat mijn schoonmoeder heel de tijd Jeyden ipv Jayden. Je houdt met bepaalde namen altijd meerdere uitspraken. Mijn ouders zouden waarschijnlijk Niloo zeggen, maar de Spaanse kant zal het weer wel als Nilo uitspreken.

Ik ken het stel via Manuel (vriend van hem), maar dat maak het natuurlijk niet minder heavy allemaal. Maar het geef wel een nare nasmaak als we hem alsnog Jayden zouden noemen. Silla, er waren complicaties tijdens de bevalling die zelden gebeuren, daarom wil ik het ook niet echt gaan vertellen want dat bezorgd al hoofdzorgen terwijl het misschien 1:1000000 gebeurd. Denk dat er een hoop kindjes het overleefd hadden maar hij was ook te zwak omdat ze 32 weken zwanger was, denk dat een voldragen kind het wel had kunnen redden. Probeer het wel zo veel mogelijk naast mij neer te leggen, want ik kan dan ook lekker panisch gaan reageren terwijl het bij mij helemaal niet hoef te gebeuren natuurlijk. Ik ga in ieder geval ook niet naar de begrafenis, Manuel zal namens ons daarheen gaan. Denk dat het voor mij even niet goed is gezien mijn geestelijke gesteldheid momenteel.

Over het naadje van sommige shirts heb ik (nog geen) last van, ze zijn wel groter geworden dus met shirts met lage uitsnede moet ik wel oppassen dat het er niet 'te' ordinaire uitziet. Meestal doe ik er dan een hempje of zomershirtje onder om het allemaal wat te bedekken :D

17. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ik vanaf de 15de. Leuk verlaat verjaarskadootje dan. ben benieuwd of het een leuk pakket is.

18. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Jeetje Patricia wat een verhaal. Maar het lijkt erop dat het je nu inderdaad wat minder moeite kost om van de naam Jayden af te stappen. Ik moet persoonlijk wel ff wennen aan Nilo, maar dat komt allicht omdat het hier geen allerdaagse naam is.

Senninha ik hoop dat de speurtocht een beetje leuk is, ondanks dit vreselijke fluitweer wat momenteel boven ons landje hangt. Al geeft buienradar aan dat het einde van de buien in zicht is.

Hier trouwens ook nog geen Prénatalbon ontvangen. De Etosdoos inmiddels al 2x binnen (1x opgehaald en 1x bezorgd door de post) en de Kruidvatdoos mag ik vanaf 30 april ophalen.

Ik had zojuist echt even een dipje: ben de 100 kg weer gepasseerd :cry: . En dat terwijl ik toen zoveel moeite heb gedaan om eronder te komen. Ik zat er toen een aardig stukkie boven en ben toen 25 kg afgevallen en toen voelde het zooooo goed om beneden de 100 kg te komen! En op de een of andere manier zie ik niet in dat dit zwangerschapskilo's zijn. Frummel weegt immers momenteel maar ca. 1 kilo. Wat zijn die overige 8 kilo dan? Manlief zegt wel heel lief dat mijn bibs en heupen niet dikker worden, maar toch.........

19. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Zo er is weer een hoop gekletst, heb het even vluchtigterug gelezen.

Ook ik begin anders te lopen hoor, vooral als ik zo een last heb van mijn onderbenen..maar goed echt waggelen is het gelukkig nog niet hoor maar dat komt nog wel :)
    Ik heb mijn kraampakket ook nog niet gehad, ben benieuwd wanneer het komt. De blije doos heb ik al wel gehad, deze is echt goed invergelijking met die van de etos..
    Niesje1980: lekker zeg dat ze bij jouw in de buurt wel zwangerschapszwemmen hebben! Hier hebben ze dat jammer genoeg niet, vind ik echt jammer want ik vind zwemmen heerlijk. Babyzwemmen hebben ze weer wel en dat ga ik ook zeker doen :D
    Athina: ik heb ook wel eens gehad dat ik de deur open deed en er werkelijk waar niet uit zag :oops: laatst nog, toen kwam er iemand voor de meterkast (straalvergeten natuurlijk) en ik lag een middagdutje te doen..snel wat aangetrokken maar het zag er niet uit met me slaperige kop :) ach ja.,jammer dan hoor

Patricia: Ik snap dat je nu voor een andere naam kiest, veel sterkte voor je kenissen. Lijkt me echt heel naar zeg

Bij de verloskundige was trouwens alles goed :D ik moet alleen een eenmalige cursus gaan volgen voor me bekken omdat ik daar in de avond last van heb, dat kan geen kwaad! Nou mijn vriend is weg, die zit in Kroatie :( maar als het goed is is hij dinsdag weer lekker thuis bij mij. Hier is het echt snertweer dus ik ben even lekker alles aan het wassen, poetsen en verbouwen :rolleyes: De gordijnen zitten nu in de wasmachine, hoop dat het goed gaat want het zijn veloursgordijnen en had ze nog niet eerder gewassen :oops: maar heb ze pas een klein jaartje. Ook heb ik de boxkleden gewassen de maxicosi bekleding en knuffeltjes die ik gekregen heb en ga zo maar door. Nu ga ik de computer in de huiskamer zetten dus op hoop van zegen dat ik alles weer goed aan sluit straks, duim maar even voor me please :)

20. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Essie: ik snap wat je bedoelt meis, ik sta ook elke keer weer met afschuw op de weegschaal omdat het er voor mijn gevoel gewoon aanvliegt :( Ik snap dat het voor jouw helemaal frusterend moet zijn omdat je veel bent afgevallen(wat ik trouwens heel erg knap vind :thumup: ) Mijn troost is dat ik van iedereen te horen krijg dat het echt op mijn buik zit als ik vertel dat k al 10 kilo ben aangekomen :oops: Maar zo een grote buik heb ik ook weer niet dus dat snnap ik dan ook niet echt :rolleyes: Wel groeien mijn borsten echt heel erg waar dus nu allemaal striemen op zitten,dat heb ik op mijn buik gelukkig niet..Ik heb me nu voorgenomen om straks lekker te gaan sonja bakkeren en dan komt het (hopelijk) weer goed. Nou probeer maar niet te veel op de weegschaal te staan dat doe ik ook niet.. ;)

Share This Page