Hallo, hallo het gaat nu wel erg snel allemaal: zit je net je op een berichtje te reageren, zijn er alweer 10 andere berichtjes geplaatst over een heel ander onderwerp. Oh ja voor ik het vergeet: mooi buikje Kwebbels en jeetje wat een verschil met de foto van 1 week ervoor!
Ja die site heb ik ook gebruikt. Ik heb diverse gedichtjes en kraamvisite teksten eraf gehaald. Nu nog even een definitieve uitzoeken.
Hahaha hahaha dat deed ik vroeger thuis met snoepjes in de kerstboom, haalde ik netjes uit de boom, at het chocolade op, en maakte dan weer een mooi modelletje in het celefaan en hangde hem dan terug. Schuurde het celefaan, dan stopte ik het gewoon tussen de bankkussens!
Ja dan kan ze altijd nog zeggen " Het strikje zit er nog omheen, zal wel een fabrieksfoutje zijn" 8-[
Nog ff 1 ding, want mijn pauze is alweer voorbij . Ik word echt gek van mijn schoonmoeder :x . Echt elke keer als ik haar spreek, begint ze weer over zwangerschapsgym. En ik heb daar vooralsnog nog steeds geen zin in. Maar dan zit ze weer: "het is zooooooo belangrijk" en "je hebt het echt nodig tijdens de bevalling" en "dan weet je straks precies hoe je de weeën weg moet zuchten enzo". Ook mijn schoonzus zegt er veel aan gehad je hebben. Maar een tijdje geleden toen ik de vraag hier dropte, kreeg ik vaak zat de respons dat het zonder zo'n cursus ook gewoon is gelukt. Nou wil ik als het kan sowieso die waterbevalling, dus ik weet überhaupt niet of zo'n bevalling heel anders verloopt. Maar wat is nou beter: zwangerschapsgym of zwangerschapsyoga? En doen ze allebei aan ademhalingsoefeningen voor tijdens het bevallen? En wat is eigenlijk het verschil? Kan iemand me informeren, want op de sites word ik niet veel wijzer .
volgens mij (maar dat is mijn idee) is yoga meer gericht op ontspanning en dan nog een beetje contact daarbij met mede zwangeren en bij gym is het contact met de medezwangeren wat belangrijker. De puf oefeningen komen volgens mij bij beiden aan bod. Is er toevallig niet een cursus omtrent een waterbevalling (vanuit de stichting die het bad verhuurt ofzo?) ik dacht daar ooit iets over gelezen te hebben? Of ga je een waterbevalling inhet ziekenhuis doen?
Jij hebt toch heel veel van woezel en pip? Ze hebben nu ook geboortekaartjes! http://www.woezelenpipgeboortekaartjes. ... tekaartjes Misschien iets voor jou?
Essie1979 ik kan alleen spreken vanuit mijn ervaring. Maar bij Steijn heb ik gym gedaan en ik vond het meer informatief nuttig (veel uitleg over hoe de bevalling verloopt etc..) en een hoop geklets. Heb er niet veel aan gehad moet ik zeggen. Was wel gezellig hoor, maar meer niet Yoga vind ik meer ontspanning. Er is meer aandacht voor ontspanningsoefeningen en oefeningen voor je rug, bekken etc... Niet zoveel geklets. Wat betreft het gepuf heb ik de eerste keer dat gedaan wat mijn vk zie dat ik moest doen Ik was de lessen alweer vergeten. Oh nog een gedichtje: wil je beschuit met muisjes komen eten, laat het mijn papa en mama dan even weten. Hadden we er de vorige keer bij opstaan, deze keer doen we na 6 weken een kraamfeest op zondagmiddag. Daar moet ik nog een uitnodiging voor in elkaar draaien
ik heb mijn buikschildering gepland ! Ik vind het nu al zo leuk ! Ik ga 22 mei , dan ben ik 33w4 dagen... tegen die tijd zal ik nog wel een plaatje plaatsen, want jullie zijn de enige met wie ik het kan delen, omdat de schildering dus op het geboortekaartje komt en de naam zal ook op m'n buik komen te staan waarschijnlijk!
Essie: Het kan inderdaad heel nuttig zijn om oefeningen te doen. Ikzelf heb zwangerschapsyoga gedaan, maar vond dat een nogal soft gebeuren en heb hier helemaal niets aan gehad. Er is wel een boek :duik in je weeen, schrijfster even vergeten, maar wel te vinden op internet. Mijn advies is dit te lenen of kopen (misschien via marktplaats) en op internet kan je ook heel veel info vinden. Ik doe zelf nu ook geen pufklasje meer, maar ga het boek weer grondig doorlezen. Ik heb overigens alleen maar rugweeen gehad en daar valt niet zo veel aan weg te ademenen. Zwangerschapsklasjes zijn overigens wel leuk voor contacten met medezwangeren. Met die van mij heb ik geen contact meer, want wij zijn na de bevalling verhuisd.
Wij vinden dit gedichtje heel mooi: Ogen als sterretjes, een mensje zo klein. Wat zijn wij blij, jouw papa en mama te mogen zijn. En deze: Graag eerst even bellen, voordat u vingertjes en teentjes komt tellen. Ow ja, mijn vriend zit erover te denken om werk te gaan doen waarbij hij elke avond thuis is (hij is nu van maandag tot vrijdag weg). Hij vind het nu al verschrikkelijk moeilijk om weg te gaan, soms staan de tranen in zijn ogen. En bij mij ook, helemaal met mijn hormonen kan ik af en toe wat dramatisch doen maar goed dat terzijde..Op zich ben ik heel blij dat te horen dat hij straks vaker thuis wil zijn ivm met zijn dochter! Aan de andere kant ben ik bang dat als het tóch niet bevalt(en ik denk dat die kans heel groot is aangezien hij nou eenmaal gewend is in het mooie frankrijk, spanje, noorwegen en noem maar op te werken) dat hij weer internationaal wilt. Ik heb nu zoiets van: ik ben er aan gewend hij doet het zolang als we elkaar al kennen. Straks ben ik eraan gewend dat hij elke avond thuis is en dan zou die dus weer elke week weg zijn(mocht het niet bevallen dan he). Hij wou vandaag eigenlijk al ontslag nemen(toen had ik pas door dat ie het écht zat was) maar heb tegen hem gezegd dat hij eerst er echt heel goed over na moet gaan denken aangezien ik (en onze dochter natuurlijk) het straks echt heel moeilijk gaan krijgen als hij toch weer internationaal gaat rijden. Jullie denken vast van ''goh dat is toch alleen maar mooi als die elke avond thuis wil zijn'' en jullie moeten mij niet verkeerd begrijpen, dat lijkt mij geweldig! Maar toch zit ik ermee in mijn maag dat hij het toch niet leuk vind om in Nederland te werken en dat hij het dus ook niet voor zichzelf doet.
Meid ik begrijp je helemaal.. Nu ben je eraan gewend en weet je niet anders.. Maar als de kleine er straks is en papa is altijd thuis.. En hij gaat toch liever weer internatinaal is dat idd veel moeilijker.. Moeilijk hoor! Hoop dat jullie eruit gaan komen.. En dat hij lekker 's avonds thuis is en hem dat ook bevalt (dat zou natuurlijk het mooiste zijn!)
Snap wel wat je bedoel, maar hij kom zelf met die gedachten en hij doet het voor jullie dochter..dus wel voor zichzelf..hij wil gewoon een papa zijn die zijn kind elke avond ziet, in plaats van zaterdag en zondag tijd te hebben..chapeau voor hem dat hij zichzelf wegcijfer en aan zijn kind denk, want meestal is dat alleen de moeder en de vader vind het belangrijkste dat er geld in de lade komt. Hij maak zelf die keuze, en als het hem niet beval kan hij misschien altijd weer Internationaal gaan rijden..maar dan kan hij nooit zeggen, 'jij wilde dat ik dit ging doen'. En als straks de kleine er is, zal jij het waarschijnlijk ook heerlijk vinden om 's avonds even op de bank te ploffen en papa te laten tuttelen met zijn dochter
Essie, ik heb 1x een puf klasje gedaan en toen de lessen aan bod kwamen over het daadwerkelijke puffen lag ik in het ziekenhuis. En Sven en Maarit zijn allebei goed ter wereld gekomen. Heb er wel een goede vriendin aan overgehouden, maar das dan ook het enige. Ik ga nu dus ook geen pufclub doen.