Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb sowieso een jasje, 's avonds koelt het snel af en je weet nooit op welk tijdstip je uit het ziekenhuis word ontslagen, vroeg op de morgen kan het nog best fris zijn..en in NL weet je nooit welk weer het word van de zomer. En een baby kan het snel koud hebben, dus heb wel een jasje bij mij in de ziekenhuistas. En een schoon shirt voor mijn mannetje, hij was vorige keer helemaal bezweet hahahaha en wilde na de bevalling zo snel mogelijk naar huis om te douchen en schoon shirt aan te trekken. Dus nu deo en een schoon shirt in de tas erbij gedaan :) die muts ;)

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Oei pubers die gaan stappen, wil er nog even niet over nadenken hihihi
    Maar wat Silla zeg, ik kom zelf veel op party's om te feesten of om te dansen dus heb wel veel ervaring met alles ;) Dus als het zover is kan ik Björn wel goed inlichten over het wel en niet doen van dingen, omdat je zelf ook veel heb gezien en meegemaakt weet je wel wat er op zulke feesten afspeelt. Maar ik wil nu nog even van mijn kindjes genieten, en de eerste paar keer gaat hij maar mooi hier in de Haven stappen..lekker dichtbij en ff het vertrouwen opbouwen bij papa en mama (meer bij mama denk ik ;) ) want papa gaat gerust mee het cafe in hahahahaha hahahahaha zit mama wakker te wachten op haar zoons en vent :( :) :)

3. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Whahaha idd Patries!
    Ff genieten nog...
    Maar ik vind het wel toevallig omdat mijn mannetje en ik het er gister toevallig ook over gepraat hebben.
    Wij zijn ook behoorlijke feestbeestjes en ik zie mijn vent ook wel met zijn zoon aan de bar hangen hihihhihi en moeders maar wachten op "the boys". Maar idd stappie voor stappie en komt het helemaal goed!

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Jah haha ik dacht ook altijd, bah ze gaat stappen, maar ze is dus niet zo stapperig...
    Meer optredens enzow, dus nou jah...
    Maar gaat hard hoor...
    Toen Michelle net geboren was zei mijn vader: "Geniet ervan voor je het weet zijn ze groot." en het is echt zo, het is voorbij gevlogen.
    Vond het zo raar dat ze 15 werd, dat is echt zo'n mijlpaalleeftijd... Een net-wel/net-niet leeftijd :)

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ja ML, je kleine prinsesje wordt een klein koninginnetje hihihhi.
    Maar je hebt een prachtige meid met een verstandige (en knappe) kop op haar schouders en da's toch heerlijk! Wees er echt trots op en geniet ervan...maar dat doe je wel!

6. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

In dat geval kan ik ook maar beter een jasje halen..
    Heeft iemand nog luke sites waar je kan bestellen?
    Wat voor beide kan?
    Ik vind het groene jasje ook erg leuk van Lief, maar kan dat wel voor beide?

7. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

In dat geval kan ik ook maar beter een jasje halen..
    Heeft iemand nog leuke sites waar je kan bestellen?
    Wat voor beide kan?
    Ik vind het groene jasje ook erg leuk van Lief, maar kan dat wel voor beide?

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Jeetje het gaat hier echt super hard!~die 1000 hebben we bereikt!
    dus nu 2000!

kwebbels wat een mooie foto's al die lieve kleertjes!

zag ook leuke kaartjes voorbij komen en moest erg lachen om een aantal gedichtjes! :)

sorry weet ff niet meer van wie de kat was die is overreden :oops: maar dikke knuf! Kan me voorstellen dat je het nu een plekje kan geven maar het blijft kl*te!

wij hebben ook een jasje voor beide maten!
    het is eigenlijk meer een "dik"vestje omdat zoals patries al zegt er wel koude dagen/avonden bij zitten hier!

9. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik had via de negenmaandenbeurs al kaartjes gezien van Woezel en Pip. Ik heb nog gekeken, want ik had een kortingsbon op de beurs gekregen. Maar we hebben besloten het niet te doen, want anders wordt alles wel heel erg Woezel en Pip.
    Maar toch bedankt voor de tip!

10. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Buddy wendie gefeliciteerd met jullie nieuwe auto!

even een vraagje omdat ik bij gyn onder behandeling ben beval ik sowieso in het ziekenhuis. Krijg je dan ook een kraampakket van thuiszorg toegestuurd?

en over de flessen wie heeft een magnetronsterilisator en hoeveel flessen hebben jullie?

begin gewoon wat paniekerig te worden en ineens komen er allemaal vragen naar boven... :oops:

11. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ben je even weg en wordt er hier al weer 4 bladzijdes volgekletst!
    Volgens mij gaan we met de juli2008 dames een record verbreken!
    Ik hoop dat er genoeg ruimte hier is!

De gordijnen hangen, erg mooi geworden en nu ga ik tv kijken!
    Misschien tot straks.

Oja, mijn moeder heeft een allerschattigst vestje gebreid!

12. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Zo dames,

Jullie hebben er vandaag heel wat afgekletst. Volgens mij wel bijna 20 pagina's. Ga ze dan ook niet allemaal terug lezen, want dat kost me nog wel een paar uurtjes :) :)
    Misschien morgen want dan ben ik lekker vrij!
    Vandaag erg lange dag gehad.
    Want na mijn werk had ik om vier uur nog een cursus die tot half 7 duurde... Was dus om half 8 eindelijk thuis.
    Nu echt moe...
    Ga zo nog even lekker op de bank en op tijd naar bed.
    Hier nog geen leuk kaartje gevonden, ook nog niet zo heel fanatiek gezocht. Gaan we binnenkort mee beginnen. Mijn mannetje is gelukkig heel makkelijk, vind alles al gauw mooi, dus dat scheelt mij weer :)

Liefs misspiggle

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Esther dat jasje van Lief, is wel uni sex denk ik hoor..zowel jongen als meisje kunnen het dragen. Vind ik dan he hihihihi

Ik duik onder de douche, en mijn bedje in! Trusten lieve meiden en tot morgen!

14. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Nou dan ga ik die denk ik bestellen.. haha... Ik vond hem ook wel voor beide.. maar had toch een beetje twijfels..
    Meiden een fijne avond! Doegie!

15. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ja ha, ha ik weet ook wel dat je bloedverlies hebt tijdens een bevalling, maar dit heb ik gevonden op het internet:

Even over het in je eigen bloed liggen, dat valt reuze mee. Natuurlijk scheelt het bloedverlies per persoon, maar over het algemeen is het minder dan op 'het droge'. Bij mij bijvoorbeeld kwam het bloedverlies pas na het loslaten van de placenta en dat was op bed. Het water was dus nog 'schoon' en niet roodgekleurd.

Daarnaast zie je bij foto's of filmpjes van onderwaterbevallingen op het internet echt geen bloed als de baby eruit komt en dat zijn niet alleen filmpjes van bedrijven die zo'n bad verhuren, ook privé filmpjes.

En over het pas in bad mogen bij 4-5 cm ontsluiting, daarvan is het volgende de reden:

Wanneer je er al heel vroeg tijdens je bevalling in gaat zitten, kan het zijn dat je je zo ontspant dat de weeën weer even wegvallen. Dit is de reden dat sommige deskundigen aanraden om er pas in te gaan als je 5 cm ontsluiting hebt. Maar dit is dus niet noodzakelijk. Je kunt het beste zelf aangeven wanneer je het ontspannende effect van het water goed kunt gebruiken.

Maar goed maakt niet uit: ieder zijn manier van bevallen, maar als ik lees:
    Een waterbevalling zorgt bij de aanstaande moeder voor....
    * meer rust dankzij het warme ontspannende water;
    * een lagere bloeddruk;
    * een snellere ontsluitingsfase;
    * een geleidelijkere uitdrijvingsfase, waardoor de kans op inscheuren of een knip kleiner wordt;
    * een natuurlijke pijnstilling;
    * een gewichtloos gevoel, waardoor de buik geen belemmering geeft tijdens het bewegen;
    * dat ze zich beter kan ontspannen tussen de weeën door. De bekken, rug en de benen kunnen tot rust komen in het warme water.

....... is het voor mij duidelijk. Verder hoeft niemand dat te gaan doen hoor!

16. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Mijn vriend en ik zijn ook best wel feestbeesten hoor :oops: Toen ik nog niet zwanger was zaten we sowieso elk weekend in de kroeg/discotheek. Dan weer in Utrecht dan weer in A'dam en soms ook gewoon bij huis..heb gekke dingen gedaan met mijn vriend en ik kan mijn dochter dan ook wel inlichten daarover...alhoewel hoe zal de tijd zijn over een jaar of 15? :-k
    Ook zal de papa hier rustig mee gaan om te stappen denk ik hoor haha en anders ik wel. Met koninginnendag wilde we net zoals vorig jaar naar a'dam gaan maar ik denk dat ik het toch maar gewoon lekker wat dichter bij huis houdt.

17. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Wij hebben een magnetronsterilisator (toch net iets makkelijker als steeds alle flesjes uitkoken) en een startersset van Avent. Daarin 2 flesjes van 125 ml en 2 flesjes van 260 ml.

18. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Een jasje of vestje hebben wij ook nog niet. Ik heb wel zoiets van die moet je hebben, maar ze zijn zo vreselijk duur dat ik op dat gebied nog tegen wordt gehouden. Ik heb ook geen idee qua maat, ik denk aan 56. Maar als ze dat zo kort dragen, vind ik het jammer daar € 30,- aan uit te geven, want zoveel kosten gemiddeld de jasjes die ik tot op heden leuk heb gevonden.

19. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Wij hebben een jasje van de prenatal zo duur waren ze daar niet... maar ja verschil in smaak natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina