Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Wij hebben een vestje van prenatal € 14,95 kostte het geloof ik.
    Mevrouw raadde mij aan om maat 62 te kopen omdat als je een flinke baby krijgt ze al niet eens in maat 56 passen (met hun normale kleertjes er onder. Het is een dik vestje met capuchon, erg stoer, dus kan eventueel ook op koudere dagen (wat ik natuurlijk niet hoop. Van mij mag het deze zomer heerlijk weer zijn!)

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb een jasje gekocht bij hans textiel , nouja een rose vestje, mt 56 was afgeprijsd toen voor 9 euro :) . Ik vond het te lief om te laten hangen, maar ik was het eigenlijk helemaal niet van plan!
    Ik had eigenlijk zoiets van: Als ze zo klein zijn, dan is dat allemaal zo'n gefriemel.. lekker gewoon een omslagdoek of dekentje om d'r heen, das veel gemakkelijker. Maarja, toen zag ik dus dat vestje wat ik voor die prijs niet kon laten hangen ;) .

Verder heb ik dus ook een magnetronsterelisator. Vind ik makkelijker dan uitkoken, hoewel steriliseren steeds minder hoeft tegenwoordig volgens mij (regels zijn dit jaar weer aangepast) . Maar dan nog vind ik het wel een prettig idee. En verder heb ik dus 2 flesjes en ga ik een derde bij kopen van tommie tippie, zo'n borstvoedingsflesje zeg maar, met zo'n speciale speen.

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ja de regels worden iedere keer weer aangepast.
    Zo hoorde ik ook dat water niet meer gekookt hoeft te worden voor die kleintjes.
    Dat was in de tijd van Michelle en Leroy ondenkbaar!

4. lovelykids

lovelykids VIP lid

weet zo niet meer wat er allemaal geschreven is (moest bijna 40 blz bijlezen) maar dit is blijven hangen.

@memoiikke sterkte! als ik die verhalen lees van katten die wegblijven dan ben ik blij dat mijn katten altijd binnen zitten.

@essie (dacht ik) heb zelf 2x yoga gedaan en doe nu gym, maar ik vond de yoga hier beter als de gym. bij de yoga kreeg ik 5 ademhalingtechnieken en 3 perstechnieken. verder heel veel ontspanningsoefeningen, mar ook bekkenbodemoefeningen. en dan ook nog de nodige theorie. de gym daarentegen heb ik donderdag de laatste les en vind ik allemaal wat oppervlakkiger. (is maar een mening hè)

@vergo ik hoop dat je deze dagen gauw een beetje bij je neer kunt leggen en dat jullie weer gauw een beetje lichtin deze duisternis krijgen.

ik heb inderdaad ook leuke en minder leuke kaartjes voorbij zien komen, maar weet even niet meer welke van wie was.

en dan die mooie zondagse foto heeft ook indruk gemaakt met het mooie verhaal erbij. foto is erg mooi.

(.)(.) die lekken hier geen last van

dit is dus blijven hangen

5. lovelykids

lovelykids VIP lid

verder hier mijn eigen verhaal nog even.

vrijdag allerlei inkopen gedaan bij ikea, prenatal ed.
    voor de baby niet zoveel, maar maud moet naar een nieuwe kamer dus die heeft nieuwe meubels enzo nodig.
    vandaag de pretecho gehad was weer erg leuk en het is nog steeds een gezonde meid. foto's volgen nog.

nou dat was hem eerst wel weer

groetjes

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow ik ben benieuwd :) fijn dat je genoten hebt :) ! ik zou best nog een keer willen, we moeten nu nog zolang wachten voor we die kleine druktemaker zien... maarja, dat is niet anders..

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    lovelykids heb je een 2d echo gehad?
    ben benieuwd naar de foto's :D

athina denk dat ik zelf ook maar de magnetronster. aanschaf hoor er idd veel goede verhalen over.
    Ik heb nu qua flessen 2 een kleine en een grotere van difrax zou dat genoeg zijn? ik ga geen BV geven

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    kep geen idee of het genoeg is, maar een extra flesje is zo bijgehaald mocht dat handiger zijn toch? En je hoort wel eens dat een kindje uit de ene fles fijner drinkt dan uit de andere, dus wat dat betreft zou ik zowiezo even hierbij laten en het met deze uitproberen. Bevalt het goed en is een 3e flesje praktisch erbij, dan haal je die na de geboorte wel.
    En daarbij; kraamzorg kan natuurlijk ook nog adviseren.

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Morgen dames,

Hier weer een klote nacht achter de rug :(
    Ben van half vier tot zes klaar wakker geweest :rolleyes: Wat rondgelopen in huis, beetje geDS't in bed bbrrr ben echt brak nu! Straks maar even een uurtje op de bank gaan liggen.

Wij hebben voor het geval de BV niet lukt de magnetronsteralisator (leuk scrabblewoord :)) van Avent. Maar ML, waarom mag je tegenwoordig geen water meer koken voor een kleintje dan..?

Dames die vandaag controle of echo hebben, succes!

Lovelykids, ben erg benieuwd naar je echofoto's :D

10. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ken het meissie hier was ik om vijf uur wakker en kon niet meer slapen.

mijn kraamverzorgster zei dat ze tegenwoordig de flessen niet meer sterriliseren ivm dat alles in de vaatwasser gaat. en het water is hier zo zacht dat je ook niet meer hoeft uit te koken,

maar ik heb evengoed een magnetronsterrlilisator gekocht en ga het water ook sterriliseren als ik fv ga geven maar ik ga bv geven dus gaat voor mij niet op.

gr kim

11. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Lovelykids ben ook benieuwd naar je foto s!
    Ik heb geen magnetronsterilisator, wil borstvoeding gaan geven en anders heb ik het zo gekocht want ik woon praktisch naast de prenatal :) Misschien dat ik het niet eens aanschaf, uitkoken werkt net zo goed..Ik heb nu ook 1 flesje mocht de bv niet lukken dan hebben we er wel 1 in huis.
    Patries vervelend dat je een klote nacht heb zeg, irritant is dat als je dan ook niet meer in slaap kan komen. En je voelt je de hele dag brak, althans ik dan.
    Ik heb trouwens een keer gedroomd dat ik niet kon slapen, was ook erg vermoeiend :rolleyes:
    Pf ik heb weer een nat t shirt van mijn lekkende borsten, omdat ik s nachts met BH slapen echt geen pretje vind ga ik dat ook niet doen..Maar ja nu heb ik elke morgen een nat t shirt. Wat lekt er eigelijk uit mijn borsten? Melk toch nog niet dat krijg je toch pas bij de bevalling?
    En is het wel goed als er zoveel uit lekt?
    Hier wel een rustige nacht gehad verder, mijn vent was heel onrustig en heeft veel lopen praten in zijn slaap.. :)

12. monkeylove

Wat er nu uit je (.)(.) lekt, heet geloof ik colostrum...
    Patricia, ik weet het niet maar een kennis van mij heeft net een baby gehad en die mag gewoon ongekookt kraanwater voor die kleine haar flesjes gebruiken :confused:
    Nou, ik haal wel gewoon tig pakken Bar le duc hoor...

Hier ook een BAD night...
    Kon niet lekker liggen door mijn buik en moest steeds naar de wc en dan kom ik ook weer zo moeilijk m'n bed uit door die buik. Moet ik me eerst draaien wat al moeizaam gaat dan op handen en voeten het bed uit :( hahahaahah

13. Goeiemorgen allemaal.

Er hebben er weer een paar slecht geslapen lees ik, waaronder ikzelf... :(
    Moet nu wachten op de man die de verwarmingsketel de jaarlijkse beurt gaat geven...
    Hier vannacht geen lekkende (.) (.) gehad. Gelukkig...
    ML, hoe ga jij je bed uit zei je? Op handen en voeten?
    Mij is gezegd: Op je zij draaien en dan met je benen alvast proberen naast het bed te hangen en je dan met je handen omhoog drukken. Werkt prima moet ik zeggen.

Patricia, ga jij 's nachts spelletjes doen? Wat voor spelletjes dan? :)
    Ga straks nog ff lekker slapen joh..

Liefs Wendie

14. monkeylove

Haha jah maar ik lag op de verkeerde kant van het bed, dus moest eerdet de rand bereiken want de kant waar ik lag staat tegen de muur hahah...
    Dus vanavond ga ik maar meteen goed liggen :p

15. monkeylove

Eeeh trouwqens, niet handen en voeten maar handen en klnieen :p hahahah

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ow hier komen ze donderdagmorgen voor het jaarlijks onderhoud, hoop niet dat ze voor de deur staan als ik Björn naar school breng anders kan ik weer een nieuwe afspraak maken.
    Ow ik doe 's nachts Touchmasters op mijn DS :) Beetje 21-igen, hartenjagen..alles om de tijd te doden, en te hopen slaap op te wekken maar vannacht ging die vlieger niet op :( Heb mezelf wel verslagen in de topscore :)

17. Ach kijk, je topscore verbeteren is ook iets leuks :D
    Haha ML, ik dacht al, die doet haar naam eer aan, als een aap uit bed komen. Haha.

18. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Goede morgen allemaal,

Hier ook om 5 uur wakker, maar ik was blijkbaar een gelukkige die wel weer in kon slapen. Al voelde ik me echt een wrak toen ik er om 8:00 uur uit moest. Gisteren nogal laat geworden: we hebben de box nog opgezet, maar omdat manlief hem pas rond 10:15 uur in elkaar ging zetten, stond hij uiteindelijk pas om 23:30 uur naar alle tevredenheid (steeds weer verplaatsen en/of een kwartslag draaien) en dan stond de lamp weer niet mooi :( . Maar goed hij staat! Eigenlijk wilde manlief hem nog helemaal niet in de kamer hebben staan, maar ik wel (gewoon leuk vond ik). En nu staat ie dus wel, mede omdat de doos erg groot en zwaar was en we geen zin hadden hem naar zolder te tillen en zo'n grote doos in de woonkamer, nou dan kan je beter een box met mooi Woezel en Pip boxkleed hebben staan :) .
    Na de box, ben ik nog bezig gegaan met het versje wat op de muur van de kinderkamer moet komen.
    Alles bij elkaar was het 1:00 uur voor de lamp hier uit ging :( .

Nou verder iedereen met echo's en controles vandaag veel suc6/plezier.

En oh ja dames doe ons werkende dames nou eens een lol: schrijf a.u.b. niet zoveel in werktijd, zodat het voor ons ook nog bij te houden is :) :) .

19. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Nou zooooooo rustig hoeft nou ook weer niet :) .

20. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    he hallo,

Ik las dat er meerdere dames slechter slapen...nou ik hier ook blehhhh moet er wel zo'n 4 a 5 keer uit om te plassen en voordat ik dan weer geinstalleerd ben......!

Leuke jasjes en vestjes voorbij zien komen..ik vind de kleding echt lastig...wanneer heb je nu genoeg en van welke maten moet je hoeveel hebben?

liefs nina

Share This Page