hey, Al en tijdje geleden dat ik iets gepost heb, maar heb er echt behoefte aan om dit te vertellen.. Sinds gisteren heb ik bruinachtig slijmverlies ben er niet echt gerust in. heb geen buikpijn of krampen, maar ben zo bang dat het mis gaat. kan pas dinsdag naar de gynecoloog bellen om afspraak te vervroegen. Moet de eerste keer gaan op 12 december en zou dan 11 weken zijn, maar ik hou het echt zolang niet. Ik wil nu weten of alles ok is. Wat een gedoe allemaal he! Waarom kunnen we nu niet rustig genieten van de zwangerschap zonder alle zorgen. Kristine
Jeetje, dat is minder zeg... Ik zou, als je toch zo ongerust bent, even bellen met de VK of de afdeling geneacologie van het ziekenhuis en het uitleggen. En aandringen op een echo... Succes
Ik dacht een keer dat ik zwanger was, maar omdat na mijn miskraam was belde ik niet eens de VK maar meteen naar het ziekenhuis en ze deden totaal niet moeilijk mocht gewoon meteen komen (Was helaas geen zwangerschap maar restHCG van mijn misgelopen zwangerschap)
Ik heb nog geen positiekleding gekocht. Nu kan ik alles nog aan. Ik heb een aantal jeans waar wat stretch in zit, die kan ik vast wel blijven dragen. Op de site van H&M, waar ik zowiezo veel shop kijk ik ook altijd alvast eventjes bij de positiekleding. Gewoon om te zien wat er allemaal te koop is. Voor de moeders met ervaring: vanaf welke week in jullie eerste zwangerschap moesten jullie positiekleding dragen? Kristine, balen van je bruinverlies. Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Sterkte meid. En als je het niet vertrouwt zou ik bellen naar vk.
Met mijn eerste zwangerschap had ik rond de 8ste week al zwangerschapskleding aan, had al een echte zwangerschapsbuikje. Nu draag ik ook al mijn oude positiebroeken, ik draag veel skinnyjeans en daar kom ik amper nog in..vorige week eentje aangehad en kreeg zoveel buikpijn dat ik haast onderuit ging. Tegenwoordig heb je zoveel leuke positiekleding, dat je het niet eens hoef te zien dat het voor zwangere is. Draag nog wel mijn eigen shirts, maar doe wel mijn positiebroek aan...ga niet het risico lopen met een te strakke broek als het ook comfortabel kan Omdat mijn borsten ook steviger zijn geworden draag ik ook gewoon mijn zwangerschapsbh's, ik vind het zonde van mijn geld om nu allemaal nieuwe BH's te kopen met een grotere cupmaat die ik straks misschien niet meer aankan na de zwangerschap.
Ik had volgens mij met een week of 12 een positiebroek aan, kon echt niet meer in mijn eigen broeken!
Hey iedereen, Ik denk dat ik me hier ook mag aansluiten. Heb vrijdag een dikke possitieve test gehad. Het is men tweede kindje, ik ben in augustus bevallen van een dochtertje en heel onverwacht (dochter verwekt via ivf) terug zwanger. Ik denk dat ik rond 17 juli uitgerekend ben.
Dat is wel vervelend kristine als je het niet vertrouwd gewoon bellen met de vk of zorgen dat je maandag een echo kan krijgen desnoods in het ziekenhuis ofzo. Sarake: Gefeliciteerd! geniet ervan
Overzicht Juli Mama's 2008 01-07-2008 Go4baby - Amsterdam - 33 jaar - 1e kindje Droom - ? - ? - ? Veraatje - Groningen - 30 jaar - 1e kindje NinaVI - Rotterdam - 26 jaar - 1e kindje Nin0 - ?- 43 jaar - ? Mother Nature - ? - 24 jaar - 1e kindje Goudvis22 - Friesland - 22 jaar - 1e kindje Triessie - ?- 28 jaar - 1e kindje 02-07-2008 Claud27 - brabant - 26jaar - 2e kindje Monkeylove - DenHaag - 33 jaar - 3e kindje Kristine - Belgie denderleeuw - 27 jaar - ? Bloem82 - Drenthe- 24 jaar- 1e kindje 03-07-2008 Senninha - Utrecht - 29 jaar - 3e kindje Sas7 - Brabant - 36 jaar - 1e kindje Vergo - Weesp - 32 jaar - 1e kindje 04-07-2008 Niesje1980 - Noord Holland - 27 jaar - 2e kindje Mandy80 - Overijssel - 27 jaar - 1ste kindje 3 vlinders Marieke15 - Gelderland - 38 jaar - 1e kindje Phemme - Friesland - 26 jaar - 2e kindje Lobj - Aalst - ? - 1e Kindje 05-07-2008 Anno niem - ? - 24 jaar - 2e kindje Memoiikke - zuidholland - 23 jaar - 1e kindje 06-07-2008 Lientje10 - ? - 38 jaar - 2e kindje Kwebbels - ? - ? - 1e kindje Christiea - Enschede - 33 jaar - 2e kindje 07-07-2008 daantje86 - utrecht - 21 jaar - 2de kindje Mirre - Zwijndrecht - 34 jaar - 1e kindje Freesia - Hulst - 35 jaar - 1ste kindje Marieke - brabant - 29 jaar - 3e kindje Caro73 - ? - 34 jaar - 1e kindje 08-07-2008 Susi - ? - ? - 1e kindje Sann - Brabant - 34 jaar - 1e kindje 09-07-2008 Patricia01 - Vlaardingen - 28 jaar - 2de kindje 10-07-2008 Anne75 - Rotterdam - ? - ? Esthertje80 - Beverwijk - 27 jaar - 1e kindje Miniro - ? - ? -2e kindje Jusi - Noord-Brabant - 24 jaar - 1e kindje Athina - ? - ? -1e kindje 12-07-2008 Ramoontje - Noord-Brabant - 30 jaar - 2e kindje Beastie - Lagedijk - 32 jaar - 1e kindje Joki - Gelderland - 30 jaar - 2e kindje Sassa25 - Amsterdam - 25 jaar - 2e kindje 13-07-2008 Liesje76 - Enschede - 30 jaar - 1e kindje 14-07-2008 maudmorris - coevorden - 27 jaar - 3e kindje 15-07-2008 Diavolo - Flevoland - 24 jaar - 2e kindje Silla - Noord Holland - 29 jaar - 1e kindje Pluys - Gelderland - 27 jaar - 1e kindje 16-07-2008 Minka - Gelderland - 38 jaar - 1e kindje 17-07-2008 Sarake - ? - ? - 2e kindje 18-07-2008 Heidi77 - Schoonebeek - 30 jaar - 3e kindje 19-07-2008 Mayo1982 - Hengelo - 25 jaar - 1e kindje Esther1986 - Groningen - 21 jaar - 1e kindje Controle lijst: 12 nov Nina 1e echo 12 nov Sas7 1e echo 12 nov lobj 1e x vk 13 nov Mirre gyn/1e echo 13 nov go4baby gyn/vk 1e echo 13 nov Marieke15 vk 16 nov Freesia HA 16 nov maudmorris huisarts 19 nov veraatje eerste echo 19 nov Sann eerste echo+gyn 20 nov claud27 vk 20 nov Phemme 1e echo gyn 20 nov Triessie vk intake 21 nov mandy80 1ste echo gyn 21 nov Anne75 Vk 21 nov Monkeylove 1ste echo 22 nov Esthertje80 1e echo gyn 22 nov Patricia01 1e gyn + echo 22 nov Anno niem 1e vk + echo 23 nov Lientje vk + eerste echo 26 nov daantje86 eerste echo 27 nov Silla gyn + eerste echo 27 nov niesje1980 gyn 27 nov lobj gyn 1e echo 28 nov Mother Nature 2e echo 29 nov Christiea gyn en 1e echo 29 nov Senninha vk+ 1e echo 29 nov Vergo zh+ 1e echo 30 nov Mandy80 intake VK 03 dec Bloem82 intake VK 03 dec Kwebbels 1e echo 03 dec Liesje76 1e echo 03 dec Triessie 1e echo 04 dec Liesje76 vk 04 dec Athina vk 06 dec Heidi77 06 dec Beastie vk 07 dec Diavolo 1e echo 10 dec Jusi vk 11 dec Diavolo intake VK 12 dec Kwebbels vk 12 dec kristine 1e echo 12 dec Caro73 1e echo + eerste afspraak vk 19 dec Memoiikke, 1e afspraak vk + echo 27 dec daantje86 vk 03 jan maudmorris 1e echo De laatste lijst Quoten anders gaan de kleuren weer weg! en de quote bovenin + onderin weghalen
@Sarake, gefeliciteerd! Welkom bij de juli 2008 mama's! Dus je dochter is mbv IVF verwekt en nu via de natuurlijke weg? Dat is wel bijzonder. Heb even mijn gaderobe doorgelopen en een broek die voor de zwangerschap al aan de krappere kant zat durf ik nu niet meer dicht te doen. Ben bang om teveel druk op mijn buik te zetten. Ben benieuwd wanneer ik er echt aan moet!
Ja idd, ik was nooit ongesteld geweest na men bevalling! Maar je ziet de natuur is zit raar in elkaar. Jullie ook allemaal gefeliciteerd hé!
Test is toch wel heel possitief. Had een week ervoor ook getest en die was negatief. Je kan natuurlijk gelijk hebben hé. We zullen zien, donderdag heb ik men eerste afspraak bij de gyn.
Vraagje: (kon het niet vinden op de mvm site). Mijn fles voor vandaag is bijna vol. Die van afgelopen vrijdag is maar halfvol. Kan ik de rest van vandaag daar nog bij doen? Hebben jullie nog andere tips?
Sarake, ik bedoel dat doordat je HCG in je lichaam hebt toch vruchtbaarder bent dan voor je eerste zwangerschap en dus nu daardoor zwanger bent geworden! Vrouwen die via een andere weg zwanger willen worden krijgen namelijk ook HCG toegediend. Maar ik ben geen deskundige hoor.
Ik mag maar 6x in die fles gooien zei die vrouw van MVM daarna een nieuwe fles gebruiken anders ging de kwaliteit achteruit ofzow, dus ik plas gewoon netjes 6x in die fles en dan begin ik aan een nieuwe, komt prima uit zo want volgens mij red ik het op deze manier precies tot Dinsdagmorgen als ze die flessen komen halen...
Ah, ja zou kunnen. We zullen donderdag wel zien. Ik vind het zelf wel heel erg snel na men dochtertje. Maar ik zou het toch ook nooit kunnen laten weghalen. Dus het zullen waarschijnlijk 2 zware jaren worden. Hebben jullie al syptomen? Ik voel nog helemaal niks!
Haha volgens mij heeft iedereen het hier KOUD! En veel zijn er misselijk (waaronder ik) Maar dat was in het begin van deze topic ook niet echt zo, toen vroeg iedereen zich ook af waar de kwaaltjes bleven, hoe verder de zwangerschap hoe meer kwaaltjes, maar hoeft niet, kan ook kwaaltjesvrij zijn haha... Vind het superbijzonder dat je zo snel zwanger bent geraakt, echt gaaf, hoef je straks nbiet weer die hele gang te maken mocht je een tweede willen... Die 2e is in aantocht haha
@MonkeyLove: Oh, dat heb ik niet van mvm te horen gekregen. Ik denk dat ik dan maar vanavond met een nieuwe fles begin. Zal morgen nog even bellen met de mvm contactpersoon. @Sarake: Zere borsten, af en toe steekjes in de buik, af en toe licht in het hoofd, sneller moe. Ik ben (nog) niet misselijk.