Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanperine

mamavanperine Bekend lid

Apr 11, 2008
    607
    0
    0
    Frankrijk

Wil je niet bang maken maar laat je eens testen op zwangerschaps thrombose en laat je lymfe stelsel doormeten in je rechterbeen.

Voorkomen is beter dan genezen!
    Ik had nl in 2000 zoiets en ben er mee door blijven lopen tot mijn onderbeen net zo dik was als mijn bovenbeen. Ik had een akkuutte thrombose in mijn linker onderbeen, wat me ook bijna dat been gekost heeft........

2. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Superrrrrrrrrrrr! :D

3. Thnx Senn :) ga er zeker van genieten morgen, daarna Steijn ophalen bij mijn ouders kan ik mijn mams direct even vragen om ze in te scannen en dan zal ik ze plaatsen.

ML zag net de foto's van de kittens, schatjes zeg :)

Mijn vader had vanmorgen weer een kijkoperatie in zijn blaas. en de poliepen zijn er weer :( Hij heeft de afgelopen 3 maanden geen spoelingen gehad omdat bij de laatste operatie er maar een paar poliepen waren en die waren niet kwaadaardig. Het goede nieuws is dat het er dus wel minder zijn die terug gekomen zijn, maar ja hij moet wel weer geopereerd worden, want ze moeten eruit en het moet weer op kweek :( Hij had zo'n goede hoop dat ze weg zouden zijn nu, omdat hij helemaal geen last meer had. Gelukkig hoeft hij pas het ziekenhuis in na pinksteren. Hij wilde niet voor onze bruiloft en de dag daarna gaat hij met de ballon mee (heeft hij van ons allemaal gehad voor zijn 60e verjaardag, dat wilde hij heel graag een keer doen).

4. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi,

Veraatje, kan inderdaad nog wel een baantje gebruiken na de bevalling.. :D
    Ben ook al druk op zoek, maar ja, nu iets vinden is natuurlijk niet makkelijk.. Ach, ik denk maar zo, er komt vanzelf wel iets leuks voorbij...

Silla, ik moet ook zeggen dat je groot gelijk hebt dat je daar niet zo blij mee bent. Mijn mannetje gaat ook wel eens zonder mij op stap, omdat ik dan gewoon geen zin heb, maar als ik lief vraag of hij een keer met mij op de bank wil gaan zitten begrijpt hij dat gelukkig wel en blijft hij ook thuis.

Wat vervelend van Vergo.. Het zit haar ook niet mee.. Vergo, meid, heel veel sterkte!

Wat betreft eerder bevallen! Ik ga er juist vanuit dat ik wel 42 weken door blijf lopen. Heb het gevoel dat het een eigenwijsje is net als papa en mama :) Dus ben bang dat het nog wel even kan duren...

Hier is de babykamer ook al zo goed als klaar. Moet nog wel een paar dingetjes, zoals gordijnen, maar merendeel is al aanwezig.

Zondag gezellig met de meiden van de dartclub naar Tarzan geweest in Scheveningen. Wat een ontzettend mooie musical. Kan ik echt iedereen aanraden. Was helemaal onder de indruk. De kleine ook, want wanneer de liedjes werden gezongen werd er gedanst in mijn buik :) Wat actief zeg! Mijn blaas vond dat alleen iets minder, dus de eerste helft moest ik wel even rennen naar de wc...

Verder weet ik het even niet meer... De 'dementie' begint hier nu ook toe te slaan.. :)

5. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    MissP...ik hoop eerder te bevallen. Maar het zal "Jantje de Boer" niet zijn dat IK natuurlijk zwaar overtijd ga lopen hihihihi en dat mijn bevalling iets van 48 uur gaat duren ofzo whahahaaha.
    Ik ga in elk geval uit van het ergste scenario!
    Maar hoop en smeek dat ik eind Juni al ga bevallen! Maar dat heeft te maken dat ik nu zoveel pijn in mijn rug en benen heb.

Greetz

6. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    @Esther buddy gecondoleerd meis!

@veraatje mooi dat alles weer goed was... spannend he de controles volgen nu steeds sneller! :D

@silla knap van je hoor dat je het nog tot zover hebt gepikt!
    ik was idd ook woest geweest en had er echt geen leuk weekend meer van gemaakt. Dat je af en toe wat voor jezelf wilt doen klaar maar dit soort fratsen! :evil: ziche nu dat je toch ook behoorlijk kwaad bent geweest... terecht! ;) Lekker gister even weg geweest dus...

@penny ik houd ook vocht vast (enorm) je voeten omhoog houden, komkommer eten en goed drinken is tegen mij gezegd. Maar ik moet er rekening mee houden da thet de hele zwangerschap blijft en ook nog wel erger kan worden...

@patries van zoutloos kreeg ik idd ook te horen. Mocht absoluut NIET zoutloos gaan oid. iedereen maar tegen mij zeggen dat ik zonder zout moet...

@ ML wat een schatjes zeg... als ze zo klein zijn vind ik ze zo schattig!
    maar onze hond zal ze niet zo leuk vinden haha

@misspiggle wat leuk de musical... zou zelf nog wel naar dirty dancing willen. Ben ook helemaal weg van die film!

wat erg van vergo! Sterkte meid het zit ook echt niet mee!

over het bevallen ik heb enorm het gevoel dat ik 42 weken blijf rondlopen of in ieder geval veel later dan 6 juli beval... waarom weet ik niet.
    Iedereen krijg tnatuurlijk wel eens te horen van "zitten er 1 of 2 in " maar ik word er de laatste weken gek van. Het is mijn eerste maar ik ben behoorljik gegroeid en groei natuurlijk nog steeds. Weet ook wel dat ik een enorme buik heb maar iedereen moet er steeds maar wat over zeggen. Jeetje jouw buik groeit met de dag op het moment :confused: ben nu 16 kilo aangekomen dat is niet weinig maar ik kan het ook niet helpen. T is niet zo da tik enorm veel snoep of zo... word er soms zo verdrietig van... :cry:

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    oh ja en ik ben van plan om FV te geven. Waarom weet ik niet maar heb niks met BV. Kan iemand mij de voor en tegens noemen?

Liefs Nannie

8. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik kreeg vandaag ook weer te horen of er 2 in zaten!
    Arghhhhhhhhhh ik weeg nu 102 kg schoon aan de haak! En ik baal ervan maar goed ik hoop dat als ik bevallen ben dat er minstens 10kg af gaat en daarna maar weer aan de "Sonja"

9. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Ik krijg ook van die 'geweldige' opmerkingen te horen, Nannie! Probeer je er niks van aan te trekken en ik denk dat ik nu ook wel al 16 of 17 kilo ben aangekomen! Laat de mensen maar lekker praten, meid!

Tarzan vond ik ook geweldig! Mijn favoriete musical is nog steeds Aïda, dat was mijn eerste musical en het heeft enorm veel indruk op mij gemaakt! Wil ook nog graag naar Dirty Dancing...

Ik hoop ook dat ik eerder ga bevallen, maar ik denk het niet. Mijn zus vertrekt eind juni voor 4 weken naar Amerika en ik zou toch graag van te voren willen bevallen!

Christiea, wat vervelend voor je vader zeg! Ik hoop dat ze dit keer weg blijven!

Ik ga CSI kijken...

10. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Jeetje wat een verhaal over Vergo. Het zit er ook absoluut echt niet mee.
    Heel veel sterkte meid!

Jeetje wat is iedereen toch al bezig met eerder bevallen, maar helaas zal dat er voor de meesten met een 1ste kindje niet inzitten, tenminste dat neem ik aan. En helaas hoor ik daar ook bij.
    Als het inderdaad niet uitdraait op inleiden dan geloof ik dat ik daar maar voor ga. En ja qua duur: laten we ook maar uitgaan van het langste, maar 48 uur :confused: ...................liever niet. Vind 24-36 uur al lang genoeg.

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Ik ben met 21 weken opgenomen in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen en zei toen al tegen mijn vriend dat je zal zien dat we met 42 weken ingeleid moeten worden....
    Van mij mag het ook met een week of 38 komen.

Goh zeg sommige meiden kunnen al over 8 weken gaan bevallen, wat gaat het hard! Ik moet nog 13 weken (als ik uitga van 40 weken). Hoop wel dat er dan nog wat meiden hier zijn zodat we nog samen af kunnen tellen.

12. Susi

Susi Bekend lid

Mar 19, 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Heeft iemand nog eens iets van Mrietje gehoord?!?

Susi ;)

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Hier even een berichtje vanuit bed :( De griep is vreselijk doorgebroken hier, mijn keel doet gewoon pijn als ik alleen al moet slikken, mijn hoofd bonk alsof er allemaal slijm vastzit (sorry voor het detail :oops: ) en mijn neus is al helemaal schaal van het snotteren..blegg geweldig!
    Had vanmiddag bij de drogist zuigtabletten gehaald die volgens de drogist gebruikt mag worden door zwangeren, maar ik ben nogal achterdochtig dus op internet opgezocht..mag je ze alleen innemen als je arts toestemming geef :confused: maar ik had er al 3 van op.!
    Dus HAP gebeld, die 3 konden geen kwaad maar ik mag niets innemen :( alleen als ik koorts krijg mag ik paracetamol gebruiken en ik mag stomen (maar ZONDER iets in het water)..geweldig :rolleyes:
    Lig nu dus met waterige oogjes, rood neusje en een kop thee op bed!

Nannie, het allergrootste voordeel van borstvoeding vind ik dat het direct klaar is en gelijk op tempratuur. Niets is erger dan 's nachts in de keuken moeten wachten totdat de fles warm is :)
    Je kindje krijgt de belangrijkste antistoffen via je borstvoeding, dus ideaal als je kindje een vergrote kans op allergieen of astma heeft.
    Nadeel van BV is dat je wel extra vitamine K en D moet bijgeven op een theelepel :( dus zo compleet is BV nou ook weer niet..

ML, ik zie al heel wat gegadigden voor je kittens. Mocht je het meissie overhouden dan willen wij die graag van je overnemen (tegen betaling uiteraard)

Nou ik ga mijn laptopje afsluiten, en proberen wat te gaan slapen.
    Jullie ook allemaal trusten voor strakkies, en meiden die morgen controle/echo hebben, succes! En geniet ervan!

14. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Beterschap Patricia.

15. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    pff wat een narigheid voor vergo! bah!

ik draag dit keer ook meer naar voren dan bij Nick, maar aangezien wij niet weten wat het wordt heb je daar denk ik niet veel aan Veraatje.

Patricia klinkt goed, een dagje voor jezelf! maar zo te lezen ga je het ook echt nodig hebben om uit te zieken. Bah.

ook hier genoeg opmerkingen over mijn buik, zeker nadat ik na een week terug was van vakantie. Ik laat het maar langs me heen gaan...
    Ik had trouwens vandaag wel moeite met opstarten op het werk. Na een weekje rust, was is alles kwijt, kon niks meer vinden, had het terug en was het drie tellen later weer kwijt en echt niet weten waar het gebleven is. grr...en iedereen maar lachen om me heen....zwanger he...bah!

ML: volgens mij hoef jij je geen zorgen meer te maken om je kittens kwijt te raken!

Nannie: ik sluit me aan bij de voordelen van Patricia over borstvoeding. Daarnaast vond ik het heerlijk om nergens over na te denken als ik weg moest, omdat ik voeding altijd bij me had. En omdat de BV zo goed liep ben ik gaan kolven etc. had ik van mezelf niet gedacht. Met name in de nacht en ochtend vond ik het heerlijk om Nick uit bed te halen, weer op bed te gaan liggen en gelijk te voeden. Ook vond ik het lekker dat door de BV ook weer hormoon wordt aangemaakt waar zowel baby als mama weer wat slaperig van worden, wat 's nachts wel handig was. Overdag is dat soms lastig...Maar nadelen zijn er ook hoor....ik heb bijvoorbeeld een megakloof gehad, dat is superpijnlijk en twee borstontstekingen en daar werd ik ook echt niet vrolijk van. Zo'n hoge koorts had ik sinds de puberteit niet meer gehad...
    Maar ondanks de problemen die ik had ben ik wel echt voor BV. De intimiteit die het geeft vond ik ook erg bijzonder en dat wil ik nog wel een keer...
    Overigens ben je zonder BV natuurlijk sneller zelf ook weer vrijer om te gaan en staan waar je wilt, omdat iedereen je uk een flesje kan geven. Zolang ik BV gaf kon ik niet zomaar een avondje weg, of ik moest toch kolven..

16. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik ga ook BV geven. Sowieso is het makkelijk wat Patricia al zegt. Kleintje ligt naast me in het wiegje, haal m eruit en leg m eraan...
    Maar ik leg mezelf geen tijd op hoelang ik het wil gaan geven, ik zie het wel...

Patricia, jij hebt het nu ook wat ik 2 weken geleden had, vreselijk was het, zo erg verkouden en pijn in mijn neus en keel en koorts...
    Het ius gelukkig wel snel over alleen hoest ik soms nog steeds de longen uit m'n lijf :(

17. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

Mar 22, 2007
    549
    0
    0
    Hallo

Ik heb vandaag de hele babykamer gesaust (hi hi hoe schrijft je dat eigenlijk?) en heb een heel deel van de tuin netjes gemaakt. pffffffffffffff en nu doet alles me zeer. beetje te veel gedaan dus.

wat mij betreft mag de kleine ook wel iest eerder komen.
    Ben 12 juli uitgeteld en ben zelf de 22e jarig wat ik nooit leuk heb gevonden aangezien iedereen dan op vakantie is met je verjaardag enzo.
    Vandaar dat het van mij wel eerder mag komen.
    Maar oh oh wat gaat de tijd toch snel vinden jullie niet?
    De dag dat ik teste is als de dag van gisteren. Maargoed.
    Ik ga zo lekker naar m´´n bedje toe.

gr mayo

18. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Hee Meiden,

Ben ik ook eindelijk weer een keer. Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen!

Ik ben sinds 2 weken weer full-time aan het werk. Ik was nml nog steeds aan het opbouwen ivm mijn MS en wilde dus echt uit dat hele Wet Poortwachter verhaal en na een maand gaat de teller weer op nul zeg maar. Vandaar dat ik dus ondanks de zwangerschap weer fulltime aan het werk ben. Op zich gaat het werken best goed, maar ik merk gewoon dat ik er niet veel naast kan doen. 's Avonds heb ik echt geen energie meer over. Gelukkig deze week maar 2 dagen werken aangezien we woensdag voor anderhalve week op vakantie gaan. Daarna nog maar 1 fulltime week en 2 halve weken. Dan al met verlof! Wow gaat echt snel!

Ik moest zo'n 50 pagina's nalezen, dus da's niet helemaal gelukt.. :oops:

Ik zag wel hele lieve foto's van kittens langskomen! Wat een schatjes!

Ik las ook dat Vergo in het ziekenhuis ligt. Meid het zit je echt niet mee zeg. Heel veel sterkte!

Oh en Buddy Niesje, ik lees dat je jarig geweest bent. Oeps.. vergeten... :oops: Alsnog van harte gefeliciteerd.

Sen, ik zal ook ff het geld overmaken! Nogmaals bedankt voor het regelen, het zag er echt schitterend uit!

Liefs,
    Lee

19. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Krijg net het bericht dat mijn oma nu in het ziekenhuis is opgenomen. De artsen zeiden al dat ze zeer ernstig ziek was en momenteel ook heel erg uitgedroogd was. Morgen krijgt ze allerlei onderzoeken. Mijn moeder kon het niet over haar hart verkrijgen om haar in het verzorgingtehuis te laten liggen en dus feitelijk dood laten gaan. Ze wilde in elk geval nog 1x een poging doen om het ziekenhuis te laten helpen, voor zover mogelijk.

Meiden trusten allemaal en iedereen met controle en/of echo's veel plezier/suc6 allemaal.

20. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Sterkte Essie...

Share This Page