Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Silla, ik gebruikte voor de zwangerschap Ventolin en Furadil voor mijn astma. Maar ik moest met alles stoppen net als mijn medicatie voor mijn clusteraanvallen. Van mijn huisarts mag ik onder geen beding gebruik maken van mijn Ventolin, ook niet één pufje! :( vaag dat dat verschilt dan want jij mag het wel gebruiken als het noodzakelijk is.
    Ik heb nu weer Amoxicilline gehad (enige wat een zwangere mag he :rolleyes: ) deze aantal tabletten als met mijn blaasontsteking (3x daags 500 mg). Denk dat hij dit heeft voorgeschreven omdat hij hoorde dat er al ontstekingen op mijn longen zaten, mijn neusverkoudheid zal gewoon uit zichzelf moeten wegtrekken..

Annelies, welkom bij de Juli 2008 mama's en klets gezellig mee! En gefeliciteerd met jullie kleine dametje :D
    De moeder waar ik het over had heeft ook alleen de 20 weken echo laten doen hoor, ze wilde daarna wel een 3D echo doen maar kwam tussentijds veel in het ziekenhuis te liggen door tussentijdse bloedingen.

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Silla ik heb het even opgezocht maar Ventolin gebruiken tijdens de zwangerschap kan voor een verhoogde hartslag zorgen. En ik zat natuurlijk door mijn Cluster aan hoge dosering harttabletten, dus waarschijnlijk doen ze het bij mij uit voorzorgsmaatregelen aangezien ik die harttabletten nu niet meer mag innemen..

3. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    @Essie: onze meid lag de eerste poging voor de pretecho met de beentjes gestrekt omhoog langs haar hoofdje, dus we konden inderdaad recht tussen haar beentjes kijken en het was zowel in 2D als 3D overduidelijk een meisje.
    @Patricia: wat vreemd dat je je ventolin niet mag gebruiken zeg. Ik mag het wel gewoon, maar doe het zelf liever ook niet. Heb eht gelukkig nog zonder kunnen redden.

4. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

He meiden,

Ik heb net onkruid verwijdert.. Ik ben kaopt zeg..
    Jeetje mina.. En heb ik alleen maar een kleine stuk bij de schuifpui bij ons gedaan.. (zat ook meeste)
    Jee ben gewoon buiten adem..

Verder gaat het hier allemaal goed! Mijn zus heeft de kleine zien bewegen vanmiddag.. Ze glunderde helemaal..
    Morgen lekker even naar de mama mazzel dagen.. Nog even flink shoppen! Gaan er nog meeer dames?

Verder heb ik wel even terug gelezen, maar weet niet alles meer.. Wat ik nog weet reageer ik even op!

Patricia, veel beterschap mied! Het zit je ook echt niet mee!

Essie heel veel sterkte met je oma!

Annelies, welkom en klets gezellig mee! Gefeliciteerd met jullie meisje!

Veraatje gefeliicteerd met je 30 weken meid!

Sann, wat fijn dat de echo nu goed gelukt is, en wat een lieve foto!

Nannie, rustig aan he! Sterkte met je voeten meid!

Nou verder weet ik het allemaal even niet meer hoor..

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Sann wat een schattige foto! Maar ik zie dat jij ook bij Babyview Barendrecht ben geweest, maar jij woon toch in Brabant..?
    Lieve vrouw he met haar Engelse accent :)

6. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Leuke foto sann!

Ik ben officeel verliefd op mn zoon.. heeft ie een knuffeltje voor de baby gekocht :D vind het zo lief, eerst een uitgezocht in het intertoys boek, zelf naar de winkel geweest, afgerekend enz (hij heeft het zelfs in laten pakken) ben zo trots op hem :D
    Hij heeft zelfs gekeken in het boek of het wel voor 0 tot was, zodat de baby hem gelijk kon.

7. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ik woon echt aan het randje van Brabant. Aan het einde van die snelweg die langs Barendrecht loopt (A29) woon ik, dus het is voor ons maar 20 minuutjes daarheen.
    Is idd een lief mens. Ze moest zo lachen om onze eigenwijs :)

8. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    @Anno niem: wat ontzettend lief van je zoon zeg :D

9. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Zo dames lekker veel geklets zie ik.

Vanmorgen Maarit naar het KDV gebracht, daarna gelijk met mannetje boodschappen wezen doen. Om 9.30 uur stond mijn collega op de stoep om weer even naar het werk te gaan. Ik was om 15.00 uur weer thuis en zo net bij de vlos geweest en Maarit weer uit KDV gehaald.

Bij de vlos was bloeddruk weer goed, was maar 1 kilo aangekomen :) , 8 nu in totaal. Buisje bloed afgegeven om te kijken of ik antistoffen aan maak. En ik mag gewoon thuis bevallen. Hier kijken ze naar het gewicht van voor de zwangerschap.

Ben nu helemaal op.

Silla ik gebruik precies dezelfde medicijnen als jij en inderdaad de Ventolin alleen als het nodig is.

Patries ik heb tijdens deze zwangerschap ook een andere antibioticum gehad dan de Amox. Dit waren redelijk kleine capsules (ben ook een moeilijke pillenslikster). Hopelijk knap je snel weer wat op.

Sann, mooie foto! :D

Annelies, Welkom en klets gezellig mee.

Veraatje, gefeliciteerd met je 30 weken! Nu lekker gaan aftellen.

Nannie, wijs zo op een voorpagina.

Heidi beterschap voor Tessa, hopelijk knapt ze snel weer op. En dan juist nu met het mooie weer. :(

Minka, fijn dat je nu in ieder geval weer, al is het via de buurman, online kan komen.

Mrietje, fijn dat alles goed gaat en hopelijk tot snel.

Zo nu even koken, mmmmmmmm we eten sla, daar is het ook echt zo'n dag voor. :D

Eet smakelijk iedereen en tot straks nog even.

10. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Patries, idd vaag dat het zo verschillend is. Maar van het verhoogde hartslag wist ik. Toen we nog de "oude" pufjes hadden en toen had ik de dosis van 200. Daar ben ik toen "verslaafd" aan geraakt. Ipv de 3 pufjes op een dag (wanneer het nodig was) nam ik hem wel 6 a 8x per dag omdat ik het gevoel had dat het niet minder werd. Ik sporte toen ook elke dag (3x in de week 2 uur Teakwon-do en elke dag hardlopen...de goede oude tijd ;))Mijn hartslag rees toen de pan uit. Maar dat kwam omdat ik het gevoel had dat het niet werkte (met name in de winter).
    Toen ging ik over naar de dosis van 400 die werkte prima, hoefde het idd alleen te gebruiken wanneer ik het ECHT maar dan ook ECHT nodig had. Deze is nu uit de "handel"...de levernancier zegt dat het nu niet meer uit maakt of je 200 of 400 hebt, maar ik moet eerlijk zeggen...ik vind die nieuwe rotandisk Ventolin 3x niets. Maar goed (ff afkloppen) ik heb ong. 3x in de WEEK maar een puffie nodig.
    Ik moet ook zeggen dat ik nu elke dag Qvar moet gebruiken ipv Symbicorte maar die werkt ook niet zo hoor en "smaakt" hartstikke chemisch. Maar goed deze heeft geen invloed op de zwangerschap maar is wel noodszakelijk gezien ik wel een zeer lage weerstand heb en zeer gevoelig ben voor ontstekingen aan de luchtwegen.

Maar meis ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt. Als zwangere vrouw heb je al een wat mindere luchtinhoud en als je dan ook nog es Astma hebt...poeh! Sterkte meissie.

11. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

nah ben eindelijk klaar met de kamer...
    Ik ga zo foto's in m'n album gooien... Ook ff 1 bnog van de kittens, ze lagen zo cute te slapen :p

12. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ben errug benieuwd naar je stylo kamertje!
    En natuurlijk van de kittens!
    Mijn ventje vond overigens de kittens prachtig en was helemaal weg van de moederpoes !
    Is het een ras kat?

13. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hey dames

Wat een pagina's erbij weer zeg, heb niet alles bijgelezen...Even vluchtig erdoor heen gegaan. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Ik las ook het bericht van Vergo, wat rot zeg ik hoop dat snel alles goed komt!

Hier ben ik best wel druk..Maar morgen lekker een rustige dag dus dan ga ik lekker even shoppen morgen in Utrecht. De babykamer schiet op gelukkig. Had er nog wel een discussie over met mijn vriend want die wilde over het behang heen verven :rolleyes: Nou dacht dat dus niet he, dus toen hij thuis kwam en zag wat voor puinhoop het was geworden omdat ik behang heb staan krabben(tja de hele kamer lag onder het behang enzo maar goed met stoffer en blik is dat zo weg :rolleyes: ) hadden we een aardige discussie over het feit dat we beter over het behang heen konden verven, maar ja heel jammer maar het is er nu al af :) verder lekker genoten van het zonnetje hier...Ik hoop dat het goed gaat met iedereen uiteraard!

14. kwebbels

Ow ja ML wat een scheeetjes zeg! :D

15. monkeylove

De moederpoes is de dochter van mijn shadedsilverpers ;) Die heeft zich laten bezwangeren door een niet raskat hahahaahah....

16. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    ML...wat een ONWIJS leuke kamer zeg! Helemaal mijn ding!
    En de kittens...how cute! Welke zijn er nou al besproken? Want die 2 lichte zijn mijn favo! (ik heb nl. al een donkergrijze ex-kater...een "mislukte" Blauwe Rus)

Kwebbels, heerlijk he zo lekker eigenwijs zijn! Maar goed meis het komt allemaal wel goed met het kamertje...
    Wij gaan a.s. weekend beginnen! Ik kan zelf bijna niets doen maar ik heb er zin an!

17. monkeylove

Er is er 1 lichte een mannetje die besproken is. Dan is er nog een licht vrouwtje en een wat donkerder mannetje...

18. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ahhh gigigi. Silvershaded...daar waren wij toen ook naar op zoek maar dan het ras Exotic Shorthair (kortharige pers). Deze konden we zo 1,2,3 niet vinden en zijn uiteindelijk verliefd geworden op een witte Exotic Shorthair (zonder stamboom). Deze was een beetje "mislukt"..scheve kaak, later bleek hij HCM te hebben (is daar vorig jaar ook aan overleden) en bleek HALF langharig te zijn ipv kortharig. Maar wat was DAT een heerlijk beest.
    Onze Rebel (de mislukte Blauw Rus ~heeft nl. een paar witte haren in zijn vacht~ en die in de veronderstelling is dat hij half mens half hond is) is ook zo'n lieverd maar mist wel een maatje sinds onze Rocky (zwarte HTK is verdwenen). Vandaar dat ik zo idolaat van je kittens ben hihihihi.

19. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Wat mij betreft kunnen de onderhandelingen beginnen voor het lichte vrouwtje (na 3 katers zou ik wel een wijffie erbij willen hebben).
    Maar mss moeten we dat dan ff via PB doen?
    Ik hoor het wel...neem de tijd want je kan nu nog lekker van de cuties genieten ;)

20. kwebbels

Ja hij is toch de hele week weg en daar heb ik goed misbruik van gemaakt met het behang eraf halen :) Dus toen hij thuis kwam schrok die er ook wel van :rolleyes: :)

Share This Page