het was een inwendige echo, het is 0,7 cm groot enneh ik heb natuurlijk een foto meegekregen. Ik heb echt vol ongeloof zitten kijken. Ik voel namelijk helemaal niets daarbeneden en toch groeit er iets. Ik moet nu wel gaan beslissen of ik een vruchtwaterpunctie laat doen of niet. Ik ga eerst maar voor een bloedscreening en nekplooimeeting en aan de hand van die resultaten kan ik altijd nog beslissen. Wat zouden jullie doen. Bij mij is het vanwege mn leeftijd dat ik ervoor in aanmerking kom. enneh over luchtjes waar ik niet tegen kan, dan is kookluchtjes. Ik kan niet meer koken, dus dat mag mn partner nu doen. En verder ben ik s'avonds ontzettend misselijk. Ik ga me zo maar eens opgeven voor moeders voor moeders. Nu ik de echo gehad heb, durf ik dat wel.
Super Sas! gefeliciteerd! Moest ff checken hoor of er al nwe berichten omtrant echo waren. ik hoop morgen hetzelfde te mogen aanschouwen Zooooooooooo slecht geslapen ..wat een drama. Vriend snurkte zo enorm...heb vanaf 23.00 alle slaapplaatsen in huis uitgeprob. uiteindelijk amper een oog dichtgedaan. Brr was ook koud ..had een pyama EN een badjas eroverheen aan Vanmorgen braakneigingen/kokhalsen de hele tijd , maar ben toch gaan werken. ben niet de enige die ee slechte nacht heeft gehad zag ik. Moet weer ff wat gaan doen hier op kantoor. Tot laterszzzzzz. Mirre
Liesje, Proficiat met je verjaardag! Sas: Wat geweldig! Kan me zo goed voorstellen dat je opgelucht bent. Ik ben ook de jongste niet meer en kom straks ook voor de keuze. Mijn man riep al voor de zwangerschap dat we alle mogelijke testen laten doen, maar ik heb hem een beetje geremd. Ik wil eerst iets meer weten over risico's en dergelijke. Toch ben ik in principe wel voor testen. Wat je met de uitslag doet is ieder voor zich, maar dan ben je in ieder geval goed voorbereid op wat er gaat komen. Wij gaan ook beginnen met de combinatietest. En vanuit die uitslag kijken we dan weer verder. Liefs, Lientje
Oja, luchtjes. Bij mij valt het nog wel mee. Alleen schoonmaakmiddelen, vooral die sterke zoals bleek en antikalk achtige spullen. Brrrr. Kan helaas niet meer schoonmaken (Ben bang dat ze daar niet instinken hier thuis...., dan maar alles met Ajax eucalyptus, dat kan nog wel) Lientje
Hoi Sas, ik vind dat heel moeilijk. Mijn vriend en ik hebben het er ook al heel vaak over gehad. Ik zit nog net onder de leeftijd. Nekplooi met bloedonderzoek geven ook alleen maar een kans aan. En met een vlokkentest neemt de kans op een miskraam weer toe. 100% zekerheid heb je nooit. We zijn nog heel erg aan het twijfelen.
Proficiat Liesje. En jij ook Sas, superfijn voor je. Ik ruik verschrikkelijk goed, maar niet dat ik echt misselijk wordt van luchtjes, gelukkig. En Lientje, ik zou het, denk ik, ook doen zoals jij zegt met die testen. Maar ff een stomme vraag misschien. Op wat precies heb je meer kans als je al wat ouder bent? Op een kindje met het syndroom van down weet ik, maar verder.... xxx
Voor zover ik weet kijk je met de combinatietest naar de kans op het syndroom van down. In de 20 weken echo kunnen ook andere aangeboren afwijkingen gescreend worden. Dit haal ik van: http://www.verloskundigenviandenstraat.nl/
jeetje mina wat kletsen jullie wat af! we hebben gisteren het blije nieuws verteld aan onze ouders ze waren helemaal super blij! Vandaag tussen 17 en 18 de verloskundige bellen.. Spannend! verder voel ik me prima! nog steeds allemaal heel onwerkelijk.. het dee dat er van binnen een klein mensje aan het groeien is.. Geweldig! niet misselijk ofzo.. maar wat er niet s kan nog komen..
Hebben meiden hier Hyves..? Ik heb al een tijd een profiel, maar nooit zoveel mee gedaan. Aangezien ik niet zon MSN'er ben, dacht ik: ach laat ik mijn profiel eens onderhanden nemen. Lijk mij leuk om wat meiden van hier op mijn lijst te hebben.
Hey! Gefeliciteerd Liesje en Sas, cool dat je t hartje gezien hebt... Ik had gister amper last van kwaaltjes terwijl ik iedere dag misselijk was en sliep. Ik was gister juist megaactief en helemaal niet misselijk dus was erg bezorgd... Maar nu ben ik toch wel moe maar dat kan ook komen omdat ik, voor ik in slaap viel, een hele tijd heb liggen piekeren over die echo. Ik maak me zo ongerust, ik durf echt niet en als ik nu al zo bang ben kan je nagaan hoe dat zal zijn voor ik die echo krijg....
Ik heb trouwens Hyves maar ik wil toch nog even wachten met die te geven tot ik n echo heb gehad...Als die weer niet goed is is dat zo confronterend als ik het een beetje achter me wil laten, dus na mijn echo zijn jullie de eerste
Leuk idee hyves! Alleen ik wacht ook nog heel eventjes, want er zijn daar veel bekenden van mij actief en ik wil niet dat die er al lucht van krijgen. Liefs, Lientje
Ik weet niet of je mij bedoelt heb het wel in voorstel hoek verteld.. we zijn er deze maand voor het eerst echt voorgegaan.. en ja hoor gelijk raak!
hier zijn de kwalen ondertussen goed gevorderd. Alles erop en eraan.. misselijk, braken, moe, kou heb het allemaal. Niet leuk! wel een geruststelling dat waarschijnlijk ondanks het bruinverlies alles toch wel volgens plan verloopt. Waarom heb ik toch zo uitgekeken naar de eerste echte kwalen? Kristine
Iedereen dank voor het warme welkom! Ik zie dat ik de oudste ben, nou ja, heb ik in ieder geval iets bijzonders Liesje gefeliciteerd! Sas, fijn dat je je echo hebt gehad! Tests, tja, combinatietest zal ik zowiezo moeten doen, als alles goed blijft gaan. Straks eerst naar de afdeling verloskunde in het ziekenhuis, moet er toch zijn voor de oogarts. Tjee, verloskundige....... MOET ik die wel in het ziekenhuis zoeken of zal ik er 1 zoeken die een eigen klein praktijkje heeft? Wil wel iemand die niet gaat zitten zeuren over mijn prachtig ronde vormen, want ik ben bang dat ik dan ga rammen (ben van nature geen agressief persoon hoor, echt niet ) Iemand schreef dat ze het zo koud had, ik ook gisteravond, en de afgelopen weken al vaker terwijl ik het normaal nooit koud heb. En vergeetachtig, ja, ik ook wel vaker dan normaal. Verdere symptoompjes zijn vrijwel continue onhoudbare DORST, alsof al het vocht in mijn lichaam naar een plaats gaat, en mijn gloeiende buikwand.