Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Net ff vluchtig het kraampakket bekeken en word niet vrolijk als ik al die "surfplanken" (zoals manlief ze noemt) zie: inlegverbanden, kraamverbanden en jeetje wat veel.............
    En wat een partij matrasbeschermers, kraammatrassen en onderleggers: maar goed dat er een gebruiksaanwijzing bij zit wanneer je wat en waar moet gebruiken.
    Enne die stretchbroekjes: moet ik die nou werkelijk passen :( .

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Surfplanken...... :)

3. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ja dat kraamverband ben ik ook niet zo fan van :rolleyes: Het lijken wel luiers..Heb altijd al een hekel gehad aan maandverband, vind dat zo vies gewoon. Maar ja tampons zullen wel uitgesloten zijn :(

4. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Daar ga je het helaas niet mee redden, tenzij je heel weinig vloeit. ;)

5. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Maar stel dat ik weinig vloei, dan mag het dus wel?
    Heb namelijk zelden maandverband gebruikkt, ook omdat het zo geiiriteerd raakt van onder dan. En ik vind het gewoon onhygienisch om in je eigen bloed etc te ''soppen'' :rolleyes:

6. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Dat lijkt me inderdaad niet zo gezond na een bevalling, tampons.
    Ikzelf heb trouwens geen problemen met maandverband, maar wel met zulke dikke :( .
    Ik zie trouwens ff niet zo snel het verschil tussen de inlegverbanden en de kraamverbanden. Maar het schijnt dat de inlegverbanden voor direct na de bevalling zijn en de kraamverbanden aansluitend te gebruiken zijn.

7. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Blijven tampons überhaupt wel zitten als je zo uitgerekt bent? En is het niet pijnlijk om tampons vlak na een bevalling te gebruiken?

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik weet niet of tampons helemaal niet mogen want die gebruik ik nooit.
    Vraag het anders even aan je vk?
    Als je door je kraamverband heen bent voldoet nachtverband ook, in ieder geval bij mij wel.

9. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Nee ik hoef het niet te weten hoor: ik gebruik ze ook nooit. Was meer een vraagje.
    En ik denk (lees hoop) toch niet heel snel door de verbanden heen te raken: er zaten 8 inlegverbanden bij en 24 kraamverbanden. Maar misschien is dat ook wel veel te weinig, geen ervaring mee.............

10. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Tampons worden volgens mij afgeraden, en volgens mij zit je er ook niet op te wachten om daar te wroeten nadat je een kindje er daar door heen hebt gewerkt.

Ik heb die surfplanken eigenlijk alleen maar gebruikt toen mijn vliezen gebroken waren.
    Toen ik thuis was na de bevalling heb ik gewoon maanverband gebruikt, veel minder dik en comfortabeler.
    Maar ik vloeide niet zo veel na maar dat kan ook omdat het uiteindelijk een spoedkeizersnede is geworden.

11. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Dat hangt weer vanaf hoeveel je vloeit en hoe vaak op een dqag je verschoont. En mocht het bijna op zijn en je vloeit nog veel dan is een pak nachtmaanverband zo gehaalt. Is het vloeien een stuk minder dan kan je ook weer gewoon maandverband gebruiken. Maar is ieder voor zich natuurlijk.

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Even snel tussendoor want moet nog boodschappen en halen en nieuw spul tegen brandend maagzuur want de antagel die ik nu heb helpt absoluut niet!

Susi en man gefeliciteerd met jullie twee meiden! Dat ze maar snel groot mogen worden zodat jullie ze lekker mee naar huis kunnen nemen!

13. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    @ Susi en man, van harte gefeliciteerd met jullie meiden Kyara en Rebecca (mooie namen), fijn dat het zo goed gaat.

@ Patricia, wat fijn dat alles goed was bij de gyn. Weer een hele geruststelling.

@ Niesje, ik zou ook voor het tweede gedichtje gaan, die vind ik erg mooi.

@ Senninha, wel vervelend dat je mannetje per ongeluk de naam heeft gezegd, maar wel fijn dat je er toch nog om kunt lachen. Je kunt het inderdaad niet meer terugdraaien.
    Ben wel blij dat wij allebei nog niet weten wat het geslacht is, want zoiets zou mij ook overkomen...
    Die krampen heb ik ook regelmatig na het eten.. Alleen niet altijd na het avondeten, maar ook weleens bij het ontbijt.

@Nina, dat is wel even schrikken zeg! Kan me voorstellen dat je dan terug naar huis gaat. Hoop dat het nu allemaal weer goed gaat.

Hier op het moment wat roze afscheiding, maar gelukkig blijft de kleine goed bewegen, dus ik maak me niet al te druk.. Moet wel zeggen dat ik er niet blij mee ben. Net die kuur tegen schimmelinfectie gehad en nu meteen dit er achteraan, maar voor de rest mag ik niet klagen.

Liefs misspiggle.

14. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Misschien had ik er overheen gelezen maar het bleek dus toch een schimmelinfectie te zijn, die irritatie?

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik las een keer ergens dat mensen met een "normaal" postuur meer aankomen dan volslanke mensen, ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat echt zo is.

Ik kom ook heel veel aan (alleen te zien aan mijn buik en boobies) en ik hoor bij de mensen met een "normale" postuur.

Jullie begrijpen waarom ik normaal tussen haakjes heb gezet he ;)

Silla: Rustig aan he, denk om je bloeddruk ;). Geniet maar lekker van het mooie weer hoor, heb je verdiend :D.

Athina: Vervelend he dat vermoeidheid, ik heb er ook moeite mee hoor vooral de combinatie van slecht slapen erbij :S.

Patricia: Wat fijn dat de groei echo er goed uitzag :D weer een zorg minder :D. Geniet van het goede nieuws en van het zonnetje ;)

Niesje1980: ik zal binnenkort ook maar eens met een vluchtkoffer beginnen.

Senninha: Ooowwww wat balen zeg dat ze nu weten wat het wordt en hoe hij/zij gaat heten :( . Wat dat betreft ben ik blij dat wij niet weten wat het wordt hoor, maar bij mij floept de naam er ook weleens bijna uit. Maar goed, als mensen goed nadenken weten ze hoe onze dochter gaat heten want die heb ik al heeeeel lang. Het enige wat er jammer aan is is dat het een vrij populaire naam is :S. Een jongensnaam hebben wij nog steeds niet :oops: .

Ook vervelend dat ze dacht dat je op het einde liep. Maar je moet maar zo denken dat mensen daar nauwlijks zicht op hebben hoor ;). Ik kan ook niet zien aan iemand hoe lang zij nog moet.

Minka: Dat is ook lullig, heb je nog niet echt een buikje dan? Heeft ook zijn voordelen hoor ;)

ninaVI: Het is dan zeker wel weer fijn om thuis te zijn. Doe maar lekker rustig aan!

Buddy: Hier ook een oud wijf gevoel soms hoor ;). Lekker rustig aandoen en zoals mijn vk zegt: wat dacht je dan als je zover zwanger bent.

kwebbels: Ik voel me ook nooit pretting met klussers in huis hoor, je hebt niet echt het gevoel te kunnen doen wat je wilt doen.

essie1979: Dus 2 uur bezig geweest in de tuin, goed bezig ;). Zul je ook wel een mooi kleurtje krijgen :D.

ingrid130: Naar he dat maagzuur, ik wordt er ook helemaal kriegel van, ik wist niet dat je daar zo veel last van kon krijgen.

misspiggle: Hier ook weer een beetje last van roze hoor afgelopen nacht. Het zal er wel bijhoren. De vk kijkt er iig niet van op.

Zo... ik ga boodschappen doen :S

Trouwens he: weten jullie nog fijne en mooi schoenen om te dragen?

16. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Bloem: SLIPPERS hahahaha :p

Ik heb alldays night gehaald. Hou sowiesow echt NIET van maandverband, dat vind ik zo'n gruwel, dan is dat wel een goed alternatief. Ik heb hier ook nog kraamverband liggen voor de security, maar had ze bij die andere 2 ook niet nodig, was alleen maar ongemakkelijk.

Ingrid, ik had ook antagel, hielp ook niet, op aanraden van de VK : "s avonds een bakje vla en Rennie en het helpt idd beter als antagel...

17. monkeylove

Weet niet meer wie het vroeg maar voor de pijn in je buik: Elke dag 1 liter kamillethee...
    Heb het gloof ik wel vaker gezegd, maar kan t neit vaak genoeg zeggen want het werkt echt bij mij :)

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hihihi, tja als het mooi weer is ;) maar ik moet er ook nog mee rijden en het is voor het lopen en staan bedoelt :p

Nou wij zijn weer terug van de supermarkt en wat een ergenis.....
    Staat er een doos met haar dochter haar kar uit t pakken bij een net geopende kassa. Staat daarachter een meisje met 2 dingetjes, laten ze haar niet eens voor bij het afrekenen, ik kan hier zo slecht tegen he :evil: . De kassiere kon niet niet eens beginnen met scannen want die muts had haar kar nog niet leeg.... En dan nog.

Ik heb haar aangeboden om bij ons voor in de rij te gaan, alleen al als hint naar die vrouw, maar dat hoefde niet (voor ons stond ook weer iemand dus ze had misschien net zolang moeten wachten, maar ging om het principe)

Valt me zoiezo heel vaak op hoor, dat mensen elkaar niet meer voorlaten, eigenlijk zou ik het ook niet meer moeten doen, ik doe het altijd namelijk tenzij ik me echt beroerd voel en uit die rij weg wil ;). Maar goed... een beter milieu begint bij jezelf 8)

19. monkeylove

Haha yup ik snap, jah ik ben een ekte sneakerlady, meer skateschoen maar owkee...
    Dat zit altijd wel lekker...
    IMaar daar moet je natuurlijk wel het type voor zijn misschien...
    Ik strik ook geen veters van me 12e af ofzow, dus ik gebruik ze meer als "instappers" :p

20. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ook hier net terug van de supermarkt. En liep ik langs de groenteboer, zag ik heerlijke Hollandse aardbeien en ik had al lekker broodjes voor bij het ontbijt morgen, dus halen. Ook lekkere verse persinaasappelen gehaald.
    Eenmaal thuis iets heel anders gedaan als de bedoeling was: eerst wat sinaasappelen geperst en daarna via de blender er lekker veel aarbeien doorheen geblend. Zoooooooooooo dat was lekker! Kijken of ik morgen nog extra aardbeien kan vinden bij de groenteboer, want zo gaan ze wel erg snel.

Deel Deze Pagina