Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Over de duur van je zwangerschap. Volgens mij (kheb het nog even nagelezen) mag je als je zeker weet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden rekenen met een zwangerschapsduur van 38 weken. Omdat de meeste mensen het niet weten wanneer dat exact gebeurd wordt gerekend met de eerste dag van je laatste menstruatie. Gemiddeld wordt je dan in de tweede week van je zwangerschap bevrucht. Dus Pistache: als je rekent vanaf bevruchting is je zwangerschap 2 weken korter (38 ipv 40)
    Kwa kwaaltjes etc. kan je jezelf vergelijken met iemand die twee weken langer dan jij zwanger is.

Ik voel mij vandaag niet top. Alsof de tank bijna leeg is. Rillerig ook. Als ik maar geen griep krijg.

2. Pistache

Pistache Lid

Nov 11, 2007
    15
    0
    0
    En zo'n hete kersepit lijkt me ook wel lekker Silla.
    Is een beetje verlichtend misschien.

3. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ladies,

Ga ff een kruikje maken voor mijn ruggetje en het eten alvast ff opzetten.
    Kep om 20:30 uur met een vriendinntje afgesproken, alleen IK HOOP DAT IK DAT RED!
    Ik viel op mijn werk al zowat in slaap. Maar ja ze is " een vliegjuf" (ze werkt als Stuwardes en is inval juf hihihhi) dus ik zie haar niet zo vaak en ze is echt mijn moppie dus ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om af te zeggen.

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ja ben zo happy met mijn zwangerschap, voel mij buiten de standaardkwaaltjes heerlijk zwanger...en dan zon babywinkel waar je lekker kan snuffelen heerlijk!

@Silla, ja je heb al grote borsten en nu zo nog groter en zwaarder word ben je snel geneigd een andere houding aan te nemen..je spieren lopen raar dus zou niet gek zijn als je onderrug gaat trekken...je laat mij helemaal blozen, was als grapje bedoeld en misschien is het wel de reden hihihi ben blij dat je onzekerheid wat is afgenomen!

5. Pistache

Pistache Lid

Nov 11, 2007
    15
    0
    0
    Dank je wel Caro.
    Dan zal ik waarschijnlijk halverwege juli wel uitgerekend worden.
    Inderdaad 2 weken van de zwangerschap aftrekken.
    Zoiets dacht ik al.

Ik hoop dat je niet ziek word joh.
    Maar zover ik weet zijn er momenteel wel veel zieken hoor.
    Hopelijk blijft het dan bij rillerigheid.
    Lekker vitamines nemen en je rust.

Liefs Pistache

6. Ondanks de kwaaltjes voelt het inderdaad goed om zwanger te zijn. Ook spannend. Was vanmiddag bij de apotheek en daar stonden net twee kersverse moeders met prachtige ukjes. Dan raak ik wel heel erg vertederd. Niet eerder zo sterk gehad!

7. Pistache

Pistache Lid

Nov 11, 2007
    15
    0
    0
    Ik ben heel blij voor jullie, voor iedereen hier die (eindelijk) zwanger is!

Mooi om te lezen.

8. Ik ben vandaag ook thuisgebleven. Gelukkig kan ik makkelijk thuiswerken.
    Vanavond ga ik inderdaad vroeg naar bed en ik heb al wat extra fruit en groente gegeten vandaag.

Ik denk haast dat dit bij de zwangerschap hoort.

9. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    Nou vandaag de VK gebeld en afspraak voor 21-11 eerst soort intake echo komt pas met 12 weken :( baal ik wel wat van je wilt toch graag een kloppend hartje zien.

@freesia dat is wel vervelend zo`n buikpijn ineens misschien door de baarmoeder enzo dat die oprekt en dat het misschien die 1ste keer door de innestelling kwam.

@ Liesje, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

@sas7 Wat mooi dat je het hartje hebt zien kloppen lijkt me een hele gerust stelling.

@Patricia09 ik heb wel hyves maar dat maak ik wel bekend als iedereen in mijn omgeving van de zwangerschap af weet... zo lullig als ze er op die manier achter komen :)

@ Jalea Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Etje Heel fijn zo`n goed echo en wel mooi dat je gelijk weer 1 mag maar wel een gerust stelling dat alles er goed uit ziet.

@bloem82 wat klote zeg dat bloedverlies hoop echt dat het goed zit vrijdag...

Ik heb maar de helft van de berichten gelezen ga nu ff eten

tot later

10. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Whahaha gevalletje "Creatief met KRUIK"

Kruik op mij onderug in mijn broek (legging) gedaan, mijn jurkje en sjaal eroverheen en nu ga ik ff het eten op zetten...
    Slaat nergens op maar ik vind het grappig ;)

11. Pistache

Pistache Lid

Nov 11, 2007
    15
    0
    0
    Dames, ik ga even wat doen.
    Wellicht tot later op de avond en anders tot morgen.

Silla, veel plezier met je vriendin vanavond.

12. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Zo, ik ben er ook weer!

Allereerst:
    @ Etje en Sas: Van ontzettend fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Wat zal dat een ontzettend lekker gevoel geven!

@ Bloem, heel veel sterkte toegewenst. Ik duim dat alles goed gaat!

@ Joki, ik heb precies hetzelfde. Voel me ook nog steeds niet echt zwanger. Weinig last van kwaaltjes. Maar ik probeer nu langzamerhand toch maar positief te blijven denken. Nog één weekje wachten en dan weet ik of alles goed is.

@ Pistache, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Nou, ik had al eerder bericht dat ik zo slecht had geslapen. Ik heb de hele dag mega-hoofdpijn gehad. Heb mij maar afgemeld voor de cursus die ik had en lag dus om 16.00 uur eindelijk in bed en ben net wakker.
    Heb vandaag de directrice van mijn school verteld dat ik zwanger was. Zag ik erg tegenop, omdat zij al heel lang bezig is om zwanger te worden. Ze moest ook wel even huilen, maar was ontzettend blij voor me! En stelde direct voor om mijn klas volgende week over te nemen als ik naar de vk moet.

En nu ga ik eerst eten, heb honger. Gelukkig heeft mijn man gekookt!

13. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    @Vera, toch goed van je dat je het verteld hebt. En ik begrijp haar verdriet ook wel. Maar goed het hoge woord is eruit dus hoef je je daar niet echt zorgen meer om te maken.

Eet smakelijk.

Ik heb eigenlijk alleen nog water op gezet hihihi we eten pasta dus da's gelukkig zo klaar.
    Nou merk nu al verschil hoor met het kruikje, al lijkt het net of ik van achter zwanger ben whahahaha

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    fijn dat ze zo reageerde Veraatje, toen ik enkele weken terug van m'n collega hoorde dat ze zwanger (via icsi) kwamen de tranen ook hoor, maar ik gunde het haar zo erg, dat het bij mij echt van blijdschap was en ik echt eventjes niet aan mezelf dacht op dat moment. Dat is echter niet bij iedereen zo geweest hoor, bij sommigen deed het echt pijn om te horen en reageerde ik dus maar zo als ik dacht, dat ze zouden verwachten ;) maar met pijn in het hart... maar sommigen mensen gun je het qua gevoel zo ontzettend. En hoewel dat gevoel niet te sturen is, is dat wel fijn, dat het niet altijd steekt.
    Maar oke, van haar weet iedereen dat ze zwanger is, iedereen heeft meegeleeft met de ICSI ;) maar van mij weet alleen die ene collega het pas :) dus dat is wel spannend zo op het werk, af en toe even stiekem bij kletsen, hoewel er weinig gelegenheid toe is!
    Maar fijn in elk geval dat je directrice het toch nog zo goed oppakte.. blijven moeilijke momenten voor beiden!

15. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Ik ben ook blij dat ik het verteld heb. Hoe moeilijk het ook voor haar is, ik weet ook dat ze dit mij heel erg gunt. Zij was ook de enige van het team die na de ma mij regelmatig bleef vragen hoe het was. Dit komt natuurlijk ook omdat zij weet hoe moeilijk het is als je weer ongi wordt, of als er iemand in de buurt zwanger is, enz.
    Ook vind ik het fijn dat nu tenminste één het weet op het werk. Toch een stukje een geruststelling.

:D Silla :D Zwanger van achteren? En hoe voelt dat :D :D

16. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Whahaah heerlijk warm ;)
    Soort van Jenifer Lopez Effect ;)

17. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Morgen 5 weken Silla!
    Fijn gevoel, zeker? Weer een mijlpaal!

18. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Jaha zekers!
    Ik wou het nog niet roepen maar denk het al de hele dag!
    Wauw voor het 1st na 3 zwangerschappen bloedvrij met 5 wkn!
    JIPPIE!

19. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Ik vind het echt hartstikke fijn voor je!
    Ga er lekker van genieten!

20. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    hahaha Silla gelijk wat tegengewicht met je kruikje op je billen :) :)
    en het leuke is van zwangere vrouwen word dat allemaal geaccepteerd als je zo lekker noncalant door het huis hobbelt!

Meiden wij gaan lekker pizza eten hhhmmmm zon trek in opeens :D
    Daarna lekker met Björn lezen op bed en dan zelf slapen, morgenavond heb ik een informatieavond op zijn schooltje en daar wil ik graag naar toe zonder te gapen hahahaha so boring!

Prettige avond allemaal, en morgen zijn we allemaal weer een dagje verder :whistle:

Share This Page