In verwachting van een PC . En dan geen pijn bij het bevallen, via die kleine uitweg . Nou lekkere dromen heb jij.
goeiemorgen allemaal oef... senn, dat is wel even een gedoe zo smorgens! Gelukkig had je nog hulp, jee wat zal dat geschuimd hebben! Over tintelingen: ik merk wel dat ik sneller last er van heb. Maar ook gewoon in heel m'n arm soms. Niet zo prettig. Maarja. Verder heb ik hier net de intake van de kraamzorg gehad. Ze zou er om 10.00 uur zijn ,maar was er al om 9.40 uur! En om 10.00 uur alweer weg! Stelde dus weinig voor. Wel waarschuwde ze voor het feit dat er deze zomers heel veel baby's geboren worden, waardoor er dus overal wat moeite is met de kraamzorg. Meer dan andere jaren in de zomer schijnbaar. Want normaal gesproken hebben zij (DAT) een aanname stop in de zomer op een gegeven moment, maar dit jaar mocht dat dus niet, dus ook zij kunnen problemen krijgen. Maar oke, we zullen wel zien hoe dat gaat. Officieel krijg ik bovenop de 49 uur kraamzorg nog eens 20 uur via m'n verzekering, maar ik heb (met dank aan het forum) al gelezen dat je een vergoeding kunt krijgen op het moment dat ze die extra 20 uur niet kunnen leveren. Dus dat is op zich weer wel lekker. Zo en nu ga ik me zo denk ik maar eens klaar maken om naar de trekpleister te gaan. Ik zag dat ze daar voor 3,5 euro bigshirts in de aanbieding hadden. Toch maar even 2 halen voor tijdens/na de bevalling.
Nou verder hier weinig meer te melden. Redelijk goed geslapen en nu weer aan het werk. Maar vanmiddag een uurtje eerder weg, omdat de gordijntjes komen en vanochtend al een 45 minuten later i.v.m. het bloedprikken, dus de dag is al een stukkie korter. Weer een drempel verlegd vanochtend: ben helemaal alleen (zonder manlief) wezen bloedprikken vanochtend. Stiekem kneep ik hem van tevoren toch nog ff, ondanks dat ik wist dat er vorige keer geen ruk aan was . Ook nu ging alles gewoon oké. Alleen deze dame duwde de naald iets sneller door als de stagiare van vorige keer. Nou ik meld me later weer ff.
Maar als je op tijd hebt aangevraagd dan moeten ze toch die zorg leveren? Kijk als je je nou aanmeldt 3 maanden voor de bevalling vind ik het een andere zaak. En ach 49 uur is ook best veel hoor.
Hoi Veraatje, Lekker hé, een stagiaire. Deze eerste twee weken heb ik ook weer een stagiaire. Eentje die van aanpakken weet, dus kan ik het toch nog even rustig aandoen. En daarna nog maar twee weekjes werken... Heb je nog besloten om eerder te stoppen? Of blijf je toch tot de 36 weken doorwerken? Liefs misspiggle
nee dat schijnt dus niet zo te zijn. Iedereen heeft recht op kraamzorg. En er bestaat een kans dat er gewoon niet genoeg kraamverzorgsgters zijn. Ik had er al meer over gehoord hoor, sommigen krijgen bij voorbaat al een flinke mindering in uren zelfs! (wat ik dus eigenlijk niet vind kunnen, omdat je wel kunt schatten, maar nooit weet wanneer de baby precies komt). Maar het schijnt dus overal wat krap te zijn. Ik vond het dus wel netjes dat ze waarschuwde, en verder zien we wel .
Nope hier nog geen verandering, word er een beetje moedeloos van..en werkt ook niet echt mee aan een leuk humoer. Ben dus echt bloed en bloedchagerijnig! Arme Manuel! Morgen tussen 09.00-10.00 uur word ik gebeld voor de intake van de Kraamzorg, ben benieuwd wat ze te melden heeft Senn, moest wel erggg lachen om je "Penny-actie" zeg, sta je nietsvermoedend handcreme in je haartjes te smeren
Deze stagiaire is idd heerlijk. Die pakt goed aan. Maar dat zie je nog maar zelden. De laatste keren dat ik een stagiaire had was echt waardeloos. Ik vind steeds meer een meer dat je een stagiaire treft die totaal geen inzet heeft en die denkt (naar mijn gevoel): ach, de pabo dat doe ik toch wel eventjes. Maar hier heb ik echt wat aan en ik heb de hele ochtend al flink gewerkt aan andere dingen, dus het schiet op! Ja, ik probeer nog steeds door te werken tot mijn 36e week. Dus moet nu nog 3 weken, waarvan de stagiaire er 2 erbij is. Jij ook nog succes met de laatste loodjes!
Ik neem de minimaal aantal uren kraamzorg, dus kan ik weer iemand anders blij maken met mijn overige uren
Ja lekker he? Aan de ene kant klinkt dat alsof het niks is, maar aan de andere kant.... 7 weken... dat is nog langer dan een zomervakantie Goed van je Essie! Heel dapper om alleen heen te gaan! En ik ben blij, net gehoord dat de vergadering vanmiddag niet doorgaat Maar iets minder... moet vanmiddag met de ene kat naar de dierenarts. Die heeft haar oogje een beetje ontstoken. Zo zielig1
Das dan in ieder geval fijn dat ze van aanpoten weet. Heb je in ieder geval een goed gevoel dat als je met verlof gaat je klas in goede handen achterblijft.
hallo iedereen! Hier alles goed, lekker van het mooie weer aan het genieten, beetje bij bruinen enzo. Zo te lezen gaat het met iedereen ook wel redelijk, Patricia vervelend van je rug! sterkte er mee. Verder weinig nieuws.
Ik ben het helemaal met je eens Veraatje. Er zijn er nog maar weinig die van aanpakken weten. Dit is inmiddels de derde stagiaire in één schooljaar die we gehad hebben en de eerste twee zijn vrij snel weer weggegaan. Hadden we echt helemaal niks aan. In plaats van dat ze je werk uit handen nemen ben je zelf dubbel zo druk..
@ Christiea, wat een mooie foto's.. @ ML, wat worden de kittens al weer ontzettend groot. Gaat snel. Vorige zomer hadden wij ook een netjes met 3 kittens, echt super cut gewoon. En een mooie buikfoto. Leuk jurkje.. @Susi, wat geweldig dat het allemaal zo goed gaat met je meiden. Hopen dat jullie snel met z'n allen naar huis kunnen. @ BD81, mooi buikje.. En wat betreft dat bedzeiltje, ik had begrepen van de kraamzorg dat je die het beste vanaf week 35/36 in je bed kunt leggen, wanneer je ook je bed op klossen gaat zetten.. @Patricia01, je hebt een mooie buik en je kunt inderdaad al goed het verschil zien met nu en 30 weken, een heel ander buikje.. Sterkte met je been en hopen dat het toch nog voor de bevalling zal verbeteren. De kleine ligt hier nog hoog.. Kan ik ook merken na het eten, dan krijg ik toch last van mijn maag, aangezien die lekker in de verdrukking zit. Verder beweegt hij of zij nog goed, alleen wel rustiger naar mijn idee, maar dat komt natuurlijk ook weer door dat ruimtegebrek. Even een vraag voor de dames die borstvoeding gaan geven... Gaan jullie ook naar zo'n cursus? Of zijn jullie daar naartoe geweest? En wat moet ik me daar dan precies bij voorstellen? Zit er aan te denken om daar nog heen te gaan. Liefs misspiggle