Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Volgens mij las ik v/d week hier dat er geen "kamerinspectie" gedaan wordt. Maar goed het kamertje ziet er toch goed uit?

Ik ben net terug van de HA (urine inleveren) maar de ass. doet waarschijnlijk op woensdag wat anders ofzo want ze leek een beetje vreemd op te kijken dat ik langs kwam?
    Rond 11 uur ff bellen naar de HA voor de uitslag (please laat het geen blaasontsteking zijn want ik wil er gewoon echt niet meer bij hebben) en het neuroloog verhaal ff doornemen.
    Tevens even kijken of ze open staat voor de na controle na de bevalling, gezien ik bij de gyn loop en dus geen na controle krijg. Anders moet ik alsnog een vlos.pratijk bellen :(

Hier vreslijk geslapen, ik was moe maar kon de slaap niet bevatten, ben om 00:30 uur naar beneden gegaan, TV gekeken (lang leven UPC digital), in slaap gestort om vervolgens weer om 05:30 uur wakker te worden en niet meer geslapen tot die tijd. Ik hoop dus dat ik 11 uur red om wakker te blijven hihihihi. Maar goed kep GSMwekker gezet 2 be sure...

2. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Morgen allemaal,

Hier redelijk geslapen: het blijft redelijk heet zo op de slaapkamer. Plus dat mijn buik me lichtelijk in de weg zat en manlief weer bossen hout aan het doorzagen was :( .

Ik heb laatst bij een vriendin inderdaad zo'n foto album van de Hema gezien en wilde die inderdaad ook eentje gaan samenstellen over de zwangerschapsperiode.

ML fijn dat je weer goedgekeurd bent. Bij mij is het tot op heden ook nog steeds een vraagteken hoe mevrouw ligt. Misschien dat het maandag voelbaar is.

Senninha: 5 jaar getrouwd, leuk hoor en alvast gefeliciteerd (mocht ik het vergeten).

Veraatje balen dat je zo slecht geslapen hebt, zeker als je nog een hele dag moet werken. Sterkte ermee!

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik weet het niet ML, hier komen ze niet langs..zit op hun telefoontje te wachten want ik heb tussen 09.00-10.00 telefonisch intakegesprek.
    Omdat dit de tweede is komen ze niet meer langs voor controle, en Björn is ook in een andere woonplaats geboren..verschilt denk ik per Kraambureau.
    Fijn om te horen dat je weer door je APK heen ben :D

Silla, heb jij geen nacontrole bij de gyneacoloog :(
    Hier in het ziekenhuis word bij ontslag gelijk een vervolgafspraak met je gemaakt voor de nacontrole..

4. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Kep trouwens bij de DA van die kleine potjes Sudocreme gehaald! (1 voor mij en 1 voor de oppas) want ik heb hier en daar begrepen dat zo'n grote pot lang niet altijd op gaat!

By the way...
    Hoeveel en welke verzorgingsdingen hebben jullie?
    Ik heb;
    - Zwitsal bodylotion
    - Zwitsal haar en bodyschuimgel (of zo iets)
    - Zwitsal haargel (maar dat vond ik gewoon leuk hihihihi)
    - Sudocreme
    - Billendoekjes (zwitsal en pampers~ gratis)
    En wat zou ik evt. nog meer moeten halen?

5. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Tis geloof ik meer voor eerste dgn. de evt. hechtingen of je BMweer op ze plek gaat, hielprik en dat soort dingen? Ik neem aan dat ik heus nog wel es langs moet...toch...zal het vrijdag nog ff met de gyn bespreken.

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Hechtingen, BM stand controle worden door je kraamzorg gecontroleerd, hielprik zal wel in het ziekenhuis plaatsvinden want dat doet normaal de VK als ze op huisbezoek komt. Of misschien hebben ze in het ziekenhuis verpleegsters die huisbezoeken afleggen voor de hielprikjes..dat weet ik niet zeker.

7. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Oh :oops:
    Dan vraag ik me af waarom ik van de Gyn de nacontrole met HA of Vlos moet gaan regelen?
    Toch fijn dat er hier ervaren moeders zijn ihhihi
    Mijn moeder beviel van zowel mij als mijn broertje in het ZH en bleef daar ook een aantal dagen.
    2 van mijn vriendinnen bevielen in het ZH en bleven ook en de ander is wel thuis bevallen maar toen moest ze weer met de kleine mee naar het ZH dus kep niet echt een referentiekader wat dat betreft hihihi.
    Maar goed neem het in elk geval ff met haar of de verpleegkundige door.
    Thanks!

8. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik loop vanaf 35 weken bij de geneacoloog, maar de VK komt de nazorg doen...

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja misschien dat hij de nacontroles uit handen geeft omdat hij het te druk heeft, zou het gewoon even navragen. Ik liep met Björn gewoon bij de VK en pas met de bevalling overgedragen aan de gyneacoloog dus bij mij is de VK wel langsgeweest voor de hielprik. Na controle is meer om de bevalling door te spreken, of je eventueel last heb van urineverlies na de bevalling enz enz
    Nu ik ook gelijk medisch gaat bevallen is het voor mij ook onduidelijk hoe en wat ivm de hielprik, zal het morgen eens vragen aan mijn gynaecoloog. Ik weet in ieder geval wel dat ik mijn nacontrole gewoon in het ZH krijg.

10. monkeylove

Bij Leroy was dat trouwens ook zow. Ik heb bij hem nooit bij de VK gelopen, maar na de bevalling was ze er in ene voor de nacontrole, weet niet wie of hoe of wat dat zo geregeld had mahjah :)

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat had ik met Björn ook, maar dan heb je grotendeels bij een VK praktijk gezeten. Meiden die direct naar de gyneacoloog zijn gegaan hebben zich natuurlijk nooit ingeschreven bij een VK.

12. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Huh?
    Dat is vaag! Handig maar vaag?! Staat er inene een vreemde voor je deur...

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien regelt het ziekenhuis dat als ze zelf geen nacontrole verrichten?

14. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Idd dat is bij mij het geval...
    Bij mijn vorige 2 zwangerschappen had ik wel een afspraak staan maar die gingen uiteindelijk niet door vanwege de MK.
    Bij de laatste zwangerschap in December 06 ging ik direct naar de gyn, maar goed ook van korte duur want MK 3 werd een feit.
    En na alle controles (chormosomen onderzoek e.d.) ben ik bij deze zwangerschap gelijk doorverwezen naar de Gyn door mijn HA.

15. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ben ik ook wel benieuwd naar. heb er nog niks van gekocht want weet bij god niet wat ik nodig heb. Op sommige van die uitzetlijsten staat zo belachelijk veel, dat gebruik je volgens mij echt niet allemaal.

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een boekje meegekregen van het ziekenhuis, wanneer je moet bellen enz.
    Hier staat het volgende over de nacontrole:

Het is gewenst, dat u zes weken na de bevalling wordt gecontroleerd door de verloskundige of gynaecoloog (afhankelijk van een PK of MI bevalling). Word u begeleid door een gynaecoloog, dan wordt bij uw ontslag uit het ziekenhuis een afspraak voor u gemaakt.

Dus zal per ziekenhuis verschillen.

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Silla, je heb alle basisspullen al in huis hoor..je kan alles wel kopen maar je gebruikt de helft toch nog niet in het begin. Ik had wel met Björn een extra potje met natte pads voor 'berg'..dat is een gele schifferige substantie wat baby's op hun hoofdje kunnen krijgen. Door met die pads dat nat te houden kan je het makkelijk eraf wassen..verder zou ik niet zo 1,2,3 weten wat je vergeten ben hoor.

18. monkeylove

Jah ik beviel van Leroy in Amsterdam maar woonde in de Zaanstreek, daar zal het ook wel aan liggen...

Heb voor die kleine
    - Badgel en ook 1 voor 's avoonds met lavendel
    - Haargel :p ook omdat ik het leuk vind
    - Bodylotion
    - Olie
    - Billenzalf
    - Sudocreme
    _ Talkpoeder, zal het wel niet echt gebruiken maar heb toch maar gehaald...

19. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ja ik ken het daar zat ik nog aan te twijfelen...
    Nou dat kan ik altijd nog aanschaffen toch? We hebben praktisch op loopafstand een DA drogist.
    Super!
    Dan nog 1 vraagje, mss is ie al gesteld, maar hoeveel pakken luiers kopen jullie.
    Kep 1 pak New Born (uit de "Blije doos") maar wat nou als ik een "beer" van een baby krijg (was zelf 9 pond bij de geboorte) en hij er met zijn surinaamse kont er niet in past?

20. monkeylove

Ow jah en van die Switzal kant en klare washandjes, das wel handig lijkt me...

Share This Page