Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Morgen dames,

Hier een redelijk goede nacht gehad.

Niesje, vervelend dat je je zo brak voelt en dat Damian uit z'n bedje is gevallen. Wij hebben de eerste tijd toen de kids over gingen naar een groter bed een matrasje naast het bed op de grond gehad dat als ze er uit zouden vallen (wat ook diverse malen is gebeurt) ze niet gelijk op de grond zouden vallen. Dan is de schrik ook niet zo groot.

Lee, gefeliciteerd met je mannetje vandaag.

Mila, fijn dat je kleine geen groeiachterstand meer heeft. Weer een last van je schouders.

Silla, is je vriendin al bevallen?

Bloem, ons kamertje was allang klaar want dat blijft hetzelfde zoals bij Sven en Maarit. Het moest voornamelijk opgeruimd worden omdat het de laatste tijd meer als opslagkamer diende.

Veraatje, voel je je weer iets beter vandaag?

Tuttifrutti, fij dat je enkels weer aan het slinken zijn. Ik heb er gelukkig geen last van maar lijkt me alles behalve fijn.

Wen, was het gezellig in de bios en welke film is het geworden?

Even over het breken van de vliezen.
    Als je inderdaad rond je uitgerekende datum zit willen ze je na 24 uur gaan inleiden als er nog niets gebeurt qua weeën. Dit i.v.m. infectie gevaar.
    Zoals nu bij Nannie is het eigenlijk nog veel te vroeg dat de kleine ter wereld komt. Tuurlijk blijft er kans op infectie gevaar maar daarom lig je of in het ziekenhuis of als je naar huis mag moet je iedere dag voor controle naar het ziekenhuis en moet je aan de CTG om te kijken of de kleine het nog goed doet en dat je genoeg vruchtwater hebt. Ze zullen dan geen inwendig onderzoek doen om het daar zo lang mogelijk met rust te laten en te voorkomen dat er een infectie ontstaat. Het infuus wat Nannie nu heeft is ook om de weeën tegen te gaan.
    Ik hoop dat er zo een beetje duidelijkheid is.

2. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Goedemorgen allemaal,

Dank je wel Senninha, ja ik snap het. Maar begrijp dat het dus wel risico vol is en dat je dus echt streng onder controle moet blijven...

Wat vervelend Niesje dat Damian uit z'n bed is gevallen. Hopelijk trekt ie het inderdaad, want das toch wel erg leuk met opa en oma op stap.

Silla en en en .... ?

Lee gefeliciteerd met je man!

HIHI Essie mijn gedachtens! Negen maanden met me meegedragen, dus de komende jaren blijf IK dat ook doen ;) Af en toe mogen ze die kleine wel vasthouden, maar niet continu van hand op hand. Had ook begrepen dat dat helemaal niet goed is voor die kleintjes...

Zo Veraatje hoe heb je je katten dat afgeleerd? Die van mij moeten in alles wat nieuw is en als het niet mag maak ik het alleen maar aantrekkelijker voor ze *zucht*

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ja het is risico vol.
    Daarom iedere dag controle en voor nu die weeënremmers om die kleine maar zo lang mogelijk binnen te houden.

Vrienden van ons hadden het met 30,6 weken.
    Ze heeft tot 35 weken in het ziekenhuis gelegen en het infuus werd in die tijd afgebouwd.
    Daarna mocht ze naar huis en moest ze iedere dag voor controle naar het ziekenhuis. Uiteindelijk is ze pas uit zichzelf met 39 weken bevallen.

4. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Goedemorgen allen,

Ik heb vannacht heerlijk geslapen, en voel me direct een beter mens! :D

Niesje, wat een gedoe zeg vannacht. Ik kan mij voorstellen dat je behoorlijk brak bent! Maar kun jij straks dan niet weer even gaan slapen?

Senn, bedankt voor de uitleg! Het is voor mij nu ook duidelijker!

Tja, mijn katten weten heel goed wat het woordje 'nee' betekent. Tuurlijk proberen ze het in het begin wel, maar als ze steeds 'nee' horen, dan stoppen ze er uiteindelijk wel mee. En om nog eerlijker te zijn :D , onze ene kat is een behoorlijke dikzak en die springt nooit zo hoog. Dus die komt al helemaal niet gauw in de box of iets dergelijks.

5. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Nannie, pfff hoop dat alles goed met je gaat en dat je kleintje blijft zitten voorlopig.

Fijn dat je lekker geslapen hebt veraatje, nog een paar dagjes werken en je hebt ook verlof! (knap hoor van je katten, die van mij? bedje staat nog niet, er was een spijltje gebroken en het duurt nog even voordat het nieuwe bedje komt, maar ze mogen niet het babykamertje in!)

Hier ook een paar mindere dagen gehad. Gisteren was de verjaardag van mijn 2 oude poezen die vorig jaar overleden zijn. Ik heb de hele dag tegen de tranen aan zitten vechten (en af en toe ook laten gaan).
    Met mijn handen is het prut, maar mijn skate-beschermers doen hun best s'nachts en ik slaap gelukkig wel weer redelijk/goed.

Allemaal, geniet van deze zonnige zondag

Tot snel
    Minka

6. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi meisjes...

Ben mega brak....
    Gister hadden we een feestje en ik ben tot het eind gebleven hihihihi. Het was zooooo gezellig. Wel zat ik gewoon op een stoel de hele avond en later waren mijn benen zooo dik dat ik mijn slippertjes aan moest, maar toen was het feestje toch weer afgelopen.

Kep nog niets vernomen van mijn vriendin. Ik hou het er op..."Geen nieuws is goed nieuws" wil ook niet om de haverklap sms'en ofzo.

Verder weinig te melden eerlijk gezegt. Iemand nog wat van Patries gehoord, ben het niet gewend hoor dat ze 3 dgn afwezig is.

Buddy ML...hoe is het met jou meis! Kep je ook alweer een dag niet voorbij zien gaan?

Dikke knuf Silla

7. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Silla, heb gisteren wat over en weer gesmst met Patries.
    Ze is erg moe, slaapt veel en heeft last net als een groep anderen van ons van de hormonen. Zal haar straks nog even een sms sturen maar gisteren heeft ze tot 14.00 uur geslapen dus wil haar niet wakker sms-en.

8. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Etentje gisteravond was erg gezellig (en lekker gegeten!). Massage kwam er niet van, want die vrienden waren nog even mee naar huis gegaan en toen zij om half een weggingen was ik helemaal op. Meteen inslaap gevallen. Mannetje nog maar even lief aankijken of ik vanavond dan een massage krijg.

Vandaag al weer 31 weken. Vind het nu toch wel erg hard gaan hoor.
    De kleine kan zich over 6 weken al aandienen pfff.... Vind best beetje eng idee. Natuurlijk wel heel veel zin in, maar ook beetje bang voor de bevalling (wat kan ik verwachten, gaat alles wel goed, etc). Ook de periode daarna (stel dat kindje veel huilt doe ik dan iets niet goed, etc).
    Stom he. Normaal ben ik eigenlijk best wel nuchter en laat ik alles over me heen komen, maar dit is zo nieuw.

Hoe gaan jullie daar mee om, of hoe ging je er mee om toen je je eerste kreeg?

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Maar gelukkig was het feestje gezellig.

10. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Oh oke...doe haar maar de groetjes als je wilt!
    Tja die hormonen he! Wordt er gek van eigenlijk.
    Maar goed...

Gister tijdens het feestje zaten er 2 ervaren moeders van mijn leefdtijd....1 had een mega goede zwangerschap de ander had een goede zwangerschap, slechte bevalling en slechte tijd na de bevalling. En ze zei...Sil ben gewoon heel eerlijk tegen je...iedereen zegt altijd wel nee hoor fluitje van een cent bla bla, maar je ziet het is niet altijd even leuk zo'n bevalling. Vind het wel fijn dat ze daar gewoon eerlijk over is.
    Maar toen ik vroeg of ze na al die bevallingsellende nog een 3e wilde (en er vanuit ging dat ze nee zou zeggen) sloeg bij haar toch te de twijfel toe...hihihihi dus wie weet dat wanneer mijn kleine een maand of 6 is zij weer zwanger is hihihhi.
    By the way ze zei ook nog (al grappend)..."Ik heb het mijn dochters vergeven (de pijn v/d bevalling en uiteindelijk keizersnede) maar vergeten doe ik het nooit ;) "

11. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Gewoon over je heen laten komen en je zult zien dat het vanzelf gaat.
    Het moeilijkste is nog eigenlijk opnieuw je ritme vinden omdat je je aanpast aan het ritme van de kleine. Maar ook dat went snel genoeg.

En mocht je vragen hebben als je kleintje er is kun je ze ook altijd hier kwijt. ;)

Wat je van de bevalling kan verwachten kan ik niet zeggen.
    Zoveel vrouwen in de wereld zoveel bevallingsverhalen en die van jou zal weer anders zijn.

12. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Hi meiden,

Even ilegaal vanaf het werk.. Had vroege dienst om 7:15 beginnen.. Morgen ook.. En dan drie late diensten tot 23 uur..

Hier heerlijk geslapen vannacht! We zijn tegen 22 uur naar boven gegaan en nog geen 10 min later was ik vertrokken! Ttodat de wekker ging vanmorgen!

Niesje, wat vervelend zeg dat Damian uit zijn bedje is gevallen.. Ze hebben tegenwoordig ook van die "hekjes" die kun je bij het hoofdje tussen het matras en bed maken.. Snap je het?

Veraatje geweldig zulke katten!

Bedankt Senniha voor de duidelijke uitleg!

Silla, wat goed zeg tot het eind gebleven! wel spannend van je vriendin zeg!

Minka ook voor jou beterschap!

Essie, ik begin dat nu ook wel te krijgen hoor! Ik dacht eerst dat ik nooit erg zou vinden maar nu.. :(

Bloem, ben beneiuwd naar je kamertje hoor! Die van ons is klaar! Ik moet er gewoon elke dag even heen! haha..

Lee gefeliciteerd met je mannetje!

ML en Patries, ik heb jullie ook al even gemist!

Verder weet ik het meer! Rustig aan meiden!

13. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zal ik doen.

14. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Werk ze, en je boft dat het weekend is dan wordt er toch een heel stuk minder gekletst. ;)

15. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Jah voelde me weer helemaal MENS!
    Nu ik zo lang thuis zit en weinig kan lijkt het net of de wereld om je heen doorgaat en jij blijft stil staan!
    Iedereen vond me (ondanks mijn opgeblazen gezicht en voeten) er wel GEWELDIG uit zien... (of ze nou me blog op Hyves hadden gelezen ik weet het niet) maar ik voelde me heerlijk. Ook Hugh stond volledig in de belangstelling, want tja komt toch mede door hem dat ik er zo geweldig zwanger uit zie hihihihi.

Wat ik ook zo grappig vond. Hugh (mijn zeer ijdele man) zei: "Shit Sil moet de hele tijd mijn buik inhouden". Dus ik schiet in de lach. En nu hoorde ik van 2 andere meiden dat hun man precies hetzelfde had toen zij zwanger waren...de mannen kregen ook een buikkie. Dus ik zeg: "Hoor je het schat...je bent gewoon ook een beetje zwanger! " hihihihi

16. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Ik vind het ook echt super spanend hoor allemaal! En als ik aan de bevalling denk krijg ik het behoorlijk benauwd om het zo maar even te zeggen.. En tja, als de kleine straks veel huilt.. Daar ben ik ook wel bang voor.. Aan de andere denk ik.. Er zijn me al zoveel vrouwen voor gegaan.. En tegenwoordig kun je overal hulp vragen.. Gelukkig is mijn moeder altijd bereikbaar! Dat vind iok ook een lekker idee..

17. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    :) :)

Die van mij heeft ook een buikje maar die had hij al voor de zwangerschap. Kan ie in ieder geval zeggen, ja voor mij is het ook al de derde. :)

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Esther...
    Hihihihi ik hoop dat 't een rustige werkdag voor je wordt, kun je zo nu en dan toch ff mee kletsen hihihhi

19. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

en dat jullie niet teveel kletsen! anders kan ik het komende week niet helemaal bijhouden denk ik.. Moet tot en met donderdag werken dan drie dagen vrij en weer van maandag tot vrijdag.. dan twee dagen vrij en dan nog drie late diensten.. En dan?

VERLOF!!!!!!!!!!!!!!!!

20. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Whahaha.
    Die van mij had het dus niet...
    Van de week kwam ie al "paniekerig" naar beneden dat er vast wat mis moest zijn met de weegschaal want hij was 6 kg. aangekomen :rolleyes:
    Maar ik zag gewoon een vetrolletje dus ik zeg nou zou best kunnen dat je toch bent aangekomen. Hij vindt het dus 3x niets maar goed hij kan het hebben hihihhi.

Deel Deze Pagina