Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Patricia01, fijn dat het weer wat beter met je gaat...
    Het was ook wel alles tegelijk in een keer... Bah!

Gister heb ik een heleboel buikfoto's voorbij zien komen, dus ik heb er vandaag ook maar weer eentje in mijn album gezet.

Liefs misspiggle

2. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Patries fijn dat je er weer bent hoor!
    We hebben je gemist! Zal zeker even wennen zijn met zoet de dag beginnen! En idd de kilo's zijn voor latere zorg! Belangrijkste is dat je weer beter gaat voelen!

Silla, jeetje waar haal je de energie vandaan?
    Kun je mij wat energie sturen? Ben niet vooruit te branden..
    Vandaag is mijn 6e dag werken.. En moet zeggen, ben aan mijn drie vrije dagen toe.. Volgende week nog 5 en de week daarop nog 3 dagen.. Moet te doen zijn..

BD1, jeetje een blaasontsteking.. Beterscap!

Lee, heerlijk je 1e dag verlof!

Ingrid, veel plezier vandaag!

Essie, vervelend zeg op je werk! Sterkte ermee!

Niesje, wat vervelend zeg van je kleine man! Jij ook sterkte ermee!

Miss Sil, af en toe kijk ik de gouden kooi.. Ben benieuwd wie er gaat winnen..

Kwebbels, spannend hoor e babykamer!
    Verder weet ik het even niet meer..

Zonet nog even snel naar de etos geweest.. daar hadden ze nog steeds pakken billendoekjes van zwital in de aanbieding.. Ideaal..

3. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Mooi buikje hoor!

4. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    ja mooie buik misspiggle :) dat ziet er uit als een jongetjesbuik, maarja dat zegt niks!

5. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ach ik kan me er niet zo druk om maken, eerlijk gezegd. Ik wil nl. 20 juni mijn laatste werkdag gaan maken (gewoon lekker op een vrijdag en niet midden in de week) i.p.v. 25 juni wanneer ik echt moet stoppen. En als ze nou echt heeeel erg moeilijk gaan doen en ik me tegen die tijd nog goed voel, wil ik er misschien over denken er die 3 dagen dan toch maar te zijn.
    Verder had ik zo'n net uitdraaitje op mijn werk afgegeven van de site van SZW (Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid). Daarin stond precies wanneer ik met verlof mag en wanneer het moet. Er stond ook heel duidelijk uitgelegd wat er met het verlof gebeurd als de kleine eerder komt (niks dus, want je houdt gewoon je 16 weken) of wat er gebeurd als de kleine te laat komt (dan wordt het max. naar 18 weken verlengd). Dus dat mogen ze nog eens rustig doornemen.
    Maar goed ik ben de enige vrouw hier, dus ik kan me voorstellen dat het soms niet allemaal heel duidelijk is ;) .

6. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou moet zeggen dat ik op dit moment ook niet te porren ben.
    Sinds mijn laatste berichtje kwam mams ff langs, belde collega, kreeg 3 sms'en dus kep nog steeds niets gedaan hihihi.
    Dussss kep niet genoeg energie om naar je toe te sturen ;)

Kep net geantwoord op het bericht van mijn manager (dat ie langs wil komen). Kep echt (hoe scheinheilig hihihi) een slijm berichtje gemaakt met...(in een notedop hihi)
    Ik waardeer het dat jullie langs komen, maar hoe gezellig ook zou ik het ook leuk vinden om de andere collega's nog ff gedag te zeggen bla bla bla. Met andere woorden....ik kom wel bij jullie langs..

7. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Jeetje elke keer een inwendig onderzoek :( . Dat lijkt me absoluut niet prettig. Waarom toch zo vreemd doen: je kunt het toch ook anders meten!?

8. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Nou ik ga weer aan het werk, tot later.

En oh ja: Patricia fijn dat je weer even van je hebt laten horen en Bd81 vervelend dat je blaasontsteking hebt.

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Mooie buik MissP!

Krijg net berichtje terug van manager (zo zo die is snel) maar echt zakelijker en korter kan gewoon niet...ik citeer:

"Is ook goed. Tot dan."
    Mvrgr...

Nahhhhhhhhh niet TE enthousiast hoor ;) het hoeft niet hihi.
    Hoe bedoel je hij heeft er eigenlijk ook geen zin an! hihihi

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey dames,

gister was alles weer goed bij de vk, bloed goed, groei goed, het kindje ligt met het hoofdje naar beneden.
    Als ik zo de buikfoto's zie van de jongetjes dan zou ik toch ook een jochie moeten krijgen, maar ze hebben toch echt een meid voorspeld....
    we zullen het zien...

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Wow ben erg popi vandaag hihihi.

2 dinnetjes wilden lunchen met me vandaag!
    1 collega heeft al 2x gebeld
    Moeders komt langs! (Om me te helpen maar moeten we maar niet doen met zo'n lage bloeddruk dus die heb ik weer naar huis "gestuurd" hihi)
    Krijg nog smsjes van vrienden die vragen hoe het gaat! hihihihi Zo heb ik de hele dag geen contact met de buitenwereld (muv jullie hihi) en zo wordt ik gek gesms'd en gebeld...leuk hoor!

12. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Super Liesje!
    Tja jongetjes buik...ik moet zeggen dat ik het niet zo goed zie hoor hihihi. Maar goed hoe mijn buik ook is...ik weet voor 100% zeker dat het een jongentje is hihi

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    het rare is dat ook iedereen om mij heen zegt dat het een jongetje wordt terwijl dat niemand weet dat het een meisje wordt

14. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Vreemd genoeg dachten wij zelf dat het een meisje werd en iedereen zei dat het een jongetje werd...totdat de vruchtwaterpunctie ons echte uitsluitsel gaf hihi.

Ik bedoel het zegt niets hoor...ex-collega'tje van mij is onlangs bevallen van een kindje..ruim 9 pond en 56 cm...en ze had bijna geen buik en had zelf een normaal postuur, iedereen dacht dat het een meisje werd en het is uiteindelijk een jongetje.

Hoe dan ook...laat ze lekker gissen, mss moet je een poultje maken hihihi!

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Zo Silla dat is dan mooi geregeld met je werkgever!
    Gewoon lekker daar langs gaan dus!

16. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Tja ik heb ze (manager en hfd. P&O) toch niets te melden dus wat moeten ze dan bij mij thuis? Dus dan ga ik een kwartiertje met hen ff kletsen en de rest v/d tijd ga ik langs mijn andere collega's, want die heb ik wel wat te melden en zij mij ook hihihi.

Vanmiddag zal er nog een collega ff bellen dus eigenlijk is het niet meer nodig maar goed joh ben ik er weer ff uit hihihi.

Nou wat de nesteldrang betreft heeft nu een diepte punt bereikt!
    Kep 1 doosje buiten neer gezet...dat moet in de schuur maar gezien het allemaal onderhoud spul voor de motor van Hugh is moet ie zelf maar ff bepalen waar ie dat wil dumpen (want daar ga ik me niet mee bemoeien natuurlijk hihi).
    2 vuilniszakken buiten gezet, 1 doos apart gezet voor de kringloop en 1 tas welke naar boven moet! Dusss die tegeltjes en gasfornhuis laten nog ff op zich wachten hihihi. Maar goed wat ik zei...die 2 houd ik altijd goed bij dus tis een klussie van niets maar goed moet wel ff gedaan worden.

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Silla wat heerllijk dat jij de hoogtepunten even op een rijtje zet. Zelf met dagelijks kijken lukt het me nl. niet alles te lezen, dus je gaf een heerlijk beknopt overzicht van de laatste 2 weken! :)

BD doe je rustitg aan. Met jou geschiedenis zijn pijnlijke buiken niet goed!

Shennina: vervelend dat je niet op of neer kon. hoop dat het inmiddels weer iets losser is.

meisje0123: en toch zie ik een streep. Duim voor je!

Nannie: fijn dat ukje nog veilig bij je zit! hou dat nog maar even zo. Hoop dat de antibiotica aanslaat.

volgens mij is nu iedereen 30 weken gepaseerd of niet?

Niesje: ik leef met je mee en ervaar met je mee...volgens mij hoort het een beetje bij de leeftijd dat onze kids weer aan het spoken kunnen gaan. sprongetjestijd volgens dat boek...maar door dromen kunnen kids nogal eens wakker worden. Nick is de afgelopen dagen ook al weer een paar keer 's nachts aan het huilen geweest, hoewel hij het gelukkig iets minder lang volhoudt dan Damian. Anderzijds is hij vandaag wel weer echt aan het mamahangen...pfff

Patricia: fijn dat je weer klein beetje op de been bent. En snoep ze...daar krijg je denk ik ook genoeg van...maar voor het goede doel!

Essie toch zou PZ deze dingen rond zwangerschap moeten weten, of zich er in moeten verdiepen. Maar hoop dat je lekker straks van je verlof kan genieten. Ik vind het juist wel lekker om midden in de week met verlof te gaan. Ik moet volgende week nog werken en dan maandag/dinsdag nog en dan is het op...

Silla: niet goed voor je nesteldrang als je zo afgeleid word :)

Gisteren hier telefonische intake kraamzorg gehad. Zij gaf aan dat het mogelijk was dat er een leerling kwam die dan afhankelijk van hoever ze was in de opleiding meerdere uren begeleid werd door een KV-ster. Ik heb gezegd dat het mij niet uitmaakt, maar dat ik wil dat er iemand met de BV meekijkt die daar deskundig op is...dus als de leerling dat niet is, dat ik dan iemand anders wil. Het was even stil aan de andere kant....maar ook bij mij niets gezegd over niet komen aan aantallen uren, hoewel als er bijna de hele dag een leerling is....kom je toch wat professionals te kort denk ik.

18. Hier vandaag intake gesprek gehad met kraamzorg.
    Krijg 49 uur. Volgens mij is dat standaard, of niet?
    Ze vond het wiegje dat we op de slaapkamer hebben staan een plaatje en zei dat ons kindje in een warm nest werd verwelkomd..
    Doet me ff goed..

Liefs Wendie

19. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Zow was ik weer ff, nou niet gerust eigenlijk hoor.
    Moest nog zoveel gebeuren.
    En nu zik weer heel even in n dipje. In het begin van mijn zwangerschap hadden mijn moeder en mijn zussen beloofd me te helpen. En ze zijn het niet verplicht maar ik heb wel altijd voor hun er gestaan als het nodig was.
    Ik zit nu al zolang thuis met bekkeninstabiliteit, n huis waar nog ongelooflijk veel opgeruimd, weggegooid en schoongemaakt moest worden, m'n moeder zei'"maak je geen zorgen, wij helpen je door de zwangerschap heen." Nou echt ik heb haar hier heel af en toe gezien en ze heeft me gewoon nergens mee geholpen. Niet eens een afwasje als ik niet meer lopen kon....
    M'n zusje ook, same story, altijd maar roepen jah ik sta er voor anderen blaballbaa, ook niet gezien. Niet met het kamertje, helemaal nergens mee.
    Alleen m'n vader is komen helpen en een vriendin uit Noord-Holland nota bene omdat die ook wel zag dat het niet ging zo. Ik ben zooooow pissed he!
    Daarom werk ik me nu ook zo uit de naad omdat ik toch weet dat het klaar moet zijn en niemand anders het voor me zal doen. Ik ben zo onwijs afgeknapt op mijn familie, behalve mijn vader dan... Ik kan wel janken... Sterker nog, ik zit nu te janken! Gelukkig ben ik heel anders, maar ik ga nu ook alleen maar aan mezelf denken...

Sorry voor het geklaag maar moest het even kwijt...

20. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Duikster!
    Tis volgens mij een drama wat de kraamzorg betreft. V/d week was het ook op TV, was alleen te laat met kijken. Ook een vrouwtje die maar 22 uur kreeg ofzo.
    Ik wil geen leerling/stataire hoor! Tis mijn 1ste kindje dus voor mij is alles sowieso nieuw en dan moet ik (met alle respect) niet zo'n snotaap van 19 die nog geen ervaring heeft. Bij de 2e mss wel maar dan ook liever niet.
    Ik ben erg benieuwd hoeveel uren ik krijg maar goed dat hoor ik pas over 4 weken!
    Gelukkig woont mijn moeder in de buurt dus als ik het echt ff niet meer zie zitten omdat ik niet het aantal uren krijg heb ik altijd haar nog hihi. Al is het maar voor de "emotionele" steun.

Deel Deze Pagina