Sem soms ook wel hoor.. Vaak ook voordat daadwerkelijk echt bedtijd is.. Soms is het echt even doorbijten hé.. Sem is nu ook echt drammerig.. Báh.. Niks aan..
hier ook wel hoor...dan weer even zelf spelen en dan weer drammen en dan weer overal aanzitten wat niet mag enzenz
Zow heb ff Mayron net opgehaald, hij zat lekker aan de vla haha.. Hij wilt trouwens echt niet meer gevoerd worden. Dan wordt ie heel boos... Dus nu steekt ie zijn lepel in het eten maar hij schept niet en dan doet ie de lepel met bijna niets in zijn mond haha... Ik heb trouwens 3 afspraken in 4,5 uur gemaakt WHIHOEEEE!!! Is dat lekker verdiend of niet dan JEEEEH!! Mag ook wel een keer na al die jaren van een mager salarisje
kijk aan! Nou als dat niet een goed begin is! Raak je ook wel gemotiveerd van als het goed gaat! En Indi heeft dat ook dat ze wel schept maar niks erop krijgt. Nu eet ze dus eigenlijk gewoon met haar handen
Ik heb hier mevr. wel weer op bed gelegd. Niks was meer goed, alleen maar huilen, chagrijnig doen enz... En toen lag ze in de box met beer bijna te slapen, dus heb d'r maar ff op bed gedaan. Laat haar ook maar 3 kwartier liggen ofzo
Hier hetzelfde verhaal vandaag. Alleen maar aan het dreinen Niks is goed en er hoeft maar iets te gebeuren of ze zet een keel op. Nou geef ik daar verder geen aandacht aan anders word ze alleen maar vervelender Nu krijgt ze 2 kiezen tegelijk dus ik snap wel dat ze een beetje uit haar doen is...
Ja, en bij Esmée weet ik wel wat het is. Christian was vanmorgen thuis, dus dan slaapt ze sowieso al lichter op 1 of andere manier.. Ze is naar bed gegaan toen hij weg ging en wakker geworden en alsmaar papa roepen. Dus die was Christian kwijt. En daarbij is ze gewoon slaap van het afgelopen jaar aan het inhalen denk ik...
Susanne, jullie doen toch ook freelance werk? Weet jij hoe dat precies zit met de btw? Moet je die meteen helemaal overmaken elke 3 maanden of niet. Want ik heb wel eens gehoord in de wandelgangen dat je daar over de eerste paar 1000 euro vrijstelling van krijgt? Zal wel weer niet kloppen maar vraag het toch maar even.
/ nee ik doe geen freelance werk. maar heb een eigen bedrijf, t is eigenlijk heel simpel. zal ff uitleggen hoe ik t doe. alle klussen die ik doe maak ik een factuur en stop die per maand in een map. dat doe ik ook met de spullen die ik voor styletrip in koop, per kwartaal tel ik t bruto ontvangen bedrag en t netto ontvangen bedrag bij elkaar op en de btw tel ik van alles ook op. ( dan krijg je dus 3 kolommen met bedragen) dat doe ik ook met de bonnen van wat ik betaald heb. wat ik betaald heb trek ik af van wat ik ontvangen heb aan geld. dan hou je dus een bepaald bedrag over.(ligt eraan wat je ontvangt en betaald he) en als je onder de 1800 euro aan btw ontvangst zit per jaar mag je dat houden. dan val je onder de kleine handels onderneming. is makkelijker uitleggen in live of over de tel maar ik hoop dat je m snapt je vult dus per 3 maanden de opgaves in op de site vande belasting en dan vul je ook in of je onder de kleine handels onderneming valt of niet. als je daarniet onder valt moet je dus elke 3 maanden betalen.
en die 1000 eur die wordt weer recht getrokken met je hele jaaropgave die je voor 1 april moet indienen. maar dat is zon werk dat ik dat aan mijn accountent over laat maar die kwartaal opgave doe ik altijd zelf
Bedankt! Het is me idd al een stuk duidelijker. Ik had ook al zoiets gehoord. Als ik nog vragen heb weet ik je te vinden Mijn msn is holymar@hotmail.com. Ook voor anderen hier die msn hebben ahha...
is wel verstandig ja. toevallig is de vrouw van jeroens baas accountent dus die doet dat altijd voor ons en dient m dan ook in voor 1 april.
ML zal wel heel wat administratie zijn maar ik hoop dat het je gaat lukken!! Nou net lekker gegeten, en ga zo even naar de sportschool om lekker zumba te doen! tot later!
dit kan wel eens van pas komen voor jou als freelancer: Als er geen sprake is van ondernemerschap of van een dienstbetrekking, maar als u wel werkzaamheden verricht die rendabel zijn, geniet u resultaat uit overige werkzaamheden. U bent dan bij ons bekend als 'resultaatgenieter'. Uw resultaat wordt berekend alsof u ondernemer bent. U kunt de kosten die u maakt voor de werkzaamheden aftrekken. Kosten met zowel een zakelijk als een privé-element kunt u niet of beperkt aftrekken. Voor zaken als de aanschaf en het gebruik van een auto, het uitvoeren van werkzaamheden en de aanschaf en het gebruik van een pand, gelden dezelfde regels als voor ondernemers. U hebt geen recht op bepaalde faciliteiten, zoals de zelfstandigenaftrek of de investeringsaftrek. Voor uw fiscale plichten hoeft u geen administratie bij te houden van uw opbrengsten en kosten uit de overige werkzaamheden. U bent wel verplicht gegevens over deze opbrengsten en kosten op aanvraag en bij controle te verstrekken. Het is dus belangrijk dat u deze gegevens bewaart. Onder deze gegevens vallen bijvoorbeeld (kassa)bonnen, facturen, kwitanties en rekeningoverzichten van uw bank of giro. Ook een door u gemaakte berekening van de afschrijving van een bedrijfsmiddel behoort hiertoe. U kunt ook met uw opdrachtgever afspreken dat hij loonbelasting/premie volksverzekeringen en bijdrage Zorgverzekeringswet (Zvw) voor u afdraagt. Dit wordt ook wel de opting-in-regeling genoemd. Kiezen u en uw opdrachtgever voor dit systeem, dan moet u dit in een gezamenlijke verklaring aan ons melden voordat u met de werkzaamheden begint. U kunt dan de gemaakte kosten voor deze werkzaamheden niet aftrekken. Wel kan de opdrachtgever bepaalde vergoedingen onbelast aan u verstrekken, bijvoorbeeld een reiskostenvergoeding of een vergoeding voor de aanschaf van een computer. U kunt per taak of opdracht kiezen of u de opting-in-regeling wilt toepassen of niet. Als u voor opting-in hebt gekozen bij een taak of opdracht, kan dit niet meer ongedaan worden gemaakt. Let op! De opting-in-regeling geldt niet voor de werknemersverzekeringen. U kunt door deze regeling dus geen aanspraak maken op uitkeringen uit werknemersverzekeringen. Ook is de werkgever niet verplicht de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet te vergoeden, zoals dat bij gewone werknemers wel moet. En u komt niet in aanmerking voor arbeidsrechtelijke regelingen, zoals het ontslagrecht.
O ja nu je het zegt, daar staat me iets van bij. Heb ook zoveel aan mijn hoofd dat ik het niet allemaal meer kan onthouden.