Juli 2008 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by Miss Sil, Jun 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Wanneer is die jarig dan?

2. lovelykids

lovelykids VIP lid

fijne avond (hoop ik toch)
    beterschap!

3. lovelykids

lovelykids VIP lid

:( ik had vanmorgen al een sms gestuurd

4. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Meiden ik ben er wel, maar vooralsnog ga ik niet heel actief mee babbelen. Ben echt kapot. Heb dus gewoon lucifers nodig bij wijze van om mijn ogen open te houden.

Daarnaast wil ik aan het 2e foto-album van Merel gaan beginnen. Het 1e album loopt van de geboorte tot januari dit jaar. Moet dus nog een eindje, maar we zijn wel minder foto's gaan maken, dus het moet makkelijker gaan.

Wel had ik nog een vraagje: dragen jullie kids vaak schoentjes? Merel heeft ze eigenlijk de hele dag aan. Maar is dat nou slecht? Ik weet het niet meer, ik hoor zoveel dingen?

5. lovelykids

lovelykids VIP lid

dat middaguitje klinkt wel heel leuk.
    veel plezier met de film en succes morgen met die drukte

6. lovelykids

lovelykids VIP lid

wanneer ging je nou heen?

7. lovelykids

lovelykids VIP lid

das de understatement van de dag ;)

8. lovelykids

lovelykids VIP lid

heb je iets onder de leden dat je zo moe bent? of heb je teveel gedaan.

en jij ook al druk met foto's
    zoals ik gister of was het toch vandaag al zei ik moet zelfs die van maud nog doen. ik heb er zo'n ******hekel aan om te gaan inplakken

ik laat sam zoveel mogelijk zonder schoentjes.
    maar ik weet het ook niet meer wat beter is. de ene keer is het zu de andere keer zo.
    ik weet wel dat sam zonder schoentjes makkelijker loopt als met.

9. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Het beste is dacht ik om ze op blote voeten (of sokjes, dunne slofjes) te laten lopen. Binnen heeft May nooit schoentjes aan, hebben wij ook niet dus hij ook niet, buiten wel uiteraard. Op het kdv heb ik slofjes liggen...

10. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Noof heeft ook het liefst blote voeten.. maar vind ik nu toch te fris, buiten krijgt ze wel schoentjes aan (ook al loopt ze nog niet echt, meer voor de warmte)

11. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Nee ik heb niks onder de leden. Ben gewoon moe. Laat erin de laatste avonden en daarnaast ook nog eens slecht geslapen.

Ik hoef de foto's niet in te plakken, want ik maak zo'n album waarbij de foto's en teksten in een boek afgedrukt worden.

En Merel loopt makkelijker op schoentjes, maar ja als het schade aan haar voetjes gaat opleveren :( . Het gaat nu alleen wel kouder worden, dus dan zijn schoenen op dat gebied zeker niet verkeerd.

12. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Merel heeft totdat ze ging lopen meestal die Shoesme babyproof aangehad. Zo'n zacht zooltje met antislip nopjes.
    Maar sinds ze loopt, gaat dat gewoon veel beter op de walkproof schoenen. Die zool is alleen wel wat harder.

13. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Julian heeft sinds deze week schoenen aan als hij naar buiten gaat omdat het zo koud is, binnen doet hij alles op blote voeten omdat hij zijn sokken uittrekt en ergens neergooid en als ik ze weer aantrek zijn ze met 10 secondes weer uit.

14. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

He meiden,

Heb net alles bijgelezen vanaf de 19e!
    Het heeft me welliswaar bijna 2 uur!!!
    gekost haha, en helaas is nu de accu van de laptop leeg..:(

Doei meiden! Slaap lekker allemaal!

15. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

Feb 26, 2008
    6,927
    0
    36
    Female
    vlakbij groningen
    isabella heeft binnen slofjes en sokken aan (zonder sloffen kan ik de hele dag met haar sokken achter haar aan, en glijd ze ook makkelijker uit) en buiten gewoon schoenen.. weet ook niet echt wat slechter is.

16. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

Feb 26, 2008
    6,927
    0
    36
    Female
    vlakbij groningen
    mirrem beterschap!! hoop dat je je morgen weer beter voelt!

senn schiet dan al wel lekker op met maarit haar kamer!!

17. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Dit stukje tekst pluk ik net van kinderschoenen.com:

Wanneer moet mijn kind schoentjes aan?
    Voordat een baby gaat lopen, moet hij leren staan. De meeste baby's kunnen zich na 10 maanden optrekken aan bijvoorbeeld de spijlen van de box. Pas wanneer een baby zijn evenwicht kan bewaren, zal hij de eerste stapjes aandurven. Het moment waarop dit gebeurt, ligt niet vast. Sommige baby's kunnen na 9 maanden al zonder steun lopen, anderen beginnen pas na 14 maanden. leder kind ontwikkelt zich nu eenmaal in z'n eigen tempo. Dat is een heel natuurlijke zaak. De eerste ontdekkingstochten worden dus nog niet te voet afgelegd. Maar toch is het goed als de baby de voetjes onbelemmerd kan bewegen, buigen en strekken. Een absolute bewegingsvrijheid van de beentjes is vereist. Let er op dat de luier niet verhindert dat de beentjes zich normaal kunnen samenvoegen. Vermijdt daarbij in ieder geval dat de voetjes afgedekt of bekleed worden met kunststof.
    Het liefst laten wij de voetjes (binnenshuis) zo lang mogelijk onbekleed. De voetjes bewegen zich dan beter. Het geeft echt niet of de voetjes dan koud aanvoelen. De dikke laag onderhuids vetweefsel, die bij alle kindervoetjes aanwezig is, beschermt in het algemeen voldoende. Indien u besluit om sokjes te laten dragen, dan kan dit in combinatie met schoentjes. Ook al zal baby daarmee niet of nauwelijks lopen. Maar belangrijk daarbij is het dan, dat u ook bij deze schoentjes let op pasvorm en comfort. Dus let op voldoende ruimte bij de tenen.

Wij raden u aan om pas over te gaan tot de aanschaf van de eerste schoentjes, op het moment dat uw kind twee à drie weken zelfstandig loopt. Uiteraard dienen de schoentjes de vorm en beweeglijkheid zo min mogelijk in de weg te staan:
    * De schoentjes, met name de zooltjes, dienen zeer soepel, licht en buigzaam te zijn.
    * De teentjes hebben veel ruimte nodig in lengte, breedte en hoogte, zodat ze alle grijpbewegingen kunnen maken.
    * In ventilerend materiaal kunnen de voetjes veel beter 'ademen'. Kies daarom beslist niet voor plastic of imitatieleer. Koop schoentjes van echt leer.
    * Zorg ervoor dat de loopzool niet te glad is. Dit om glijpartijen te voorkomen.

18. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Heb de stekker op de laptop aangesloten!
    Kan ik nog gezellig een mee kletsen!

19. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    goedeavond,

mika vond het vingerverven gister hardstikke leuk! denk dat ik zelf ook nog maar eens wat spullen ga halen om dat een keertje te doen.
    En mika kan nu ook kusjes geven. Als ik vraag of mama een kusje krijgt komt ie met zn mondje naar je toe en geeft je gewoon een kusje! zo lief! Hij heeft me vandaag wel 10 kusjes gegeven hihi

20. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    En dit wordt er gezegd over de walkproof schoenen van Shoesme:

Het Shoesme concept Walk-Proof is een speciaal ontwikkeld concept voor baby’s en peuters die de eerste stapjes reeds gezet hebben. De schoentjes zijn niet alleen super flexibel en licht, maar ook design telt hier mee. Het loop zooltje bestaat uit een anti-slip profiel en een diagonaal flex zone wat het lopen extra makkelijk en comfortabel maakt. Advies vanaf 1 jaar tot 3 jaar.

Share This Page