dit zit in de winkel wat ze zouden kunnen (maar het is zoveel dat er maar een beperkt aantl dingen is wat ze ec ht knnen dus het s een richtlijn) de 1 is nl fanatieker in communicatieve dingen en de ander lichamelijk spelen zelf doen - hoofd ampersteunen - hoofd onmiddelijk voeiend van links naar rects bewegen - soepel met de ogen iets volgen - is drukker en actiever - billen optillen bij verschonen als spel - omrollen met behulp van je vingers - teentjes in de mond - zonder hulp gaan zitten vanuit halve zitstand - optrekken tot zit met behulp van vingers - prbeert op schoot te gaan staan - afzetten met voetjes pakken'tasten en voelen - pakt en houdt vast met 2 handen - pakt gericht,bewust met 2 handen zelf een speeltje (aan) - kanmet een rammelaar schuden - bestudeert jou van top tot teen - stopt alles in de mond - aait ziczelf (met speelgoed) over het hoofd kijken - bestudeert zichzelf helemaal - bestudeert een ander van top tot teen diversen - laat merken dathij iets leuk vindt - kan zih duidelijk anders gedragen bijverschillende mensen - laat duidelijk merken dat hij verveel wordt als hij steeds hetzelfde ziet bedenk steeds dat je baby nooi in een klap alle 'goederen' in deze winkel kan opkopen. rond 12 wk krijgt hij voor heteerst toegang tot de winkel. wanneer hij zich iets eigen maakt hangt af van eigen interesse en de gelegenheid die hij krijgt zo staat het du in mijn boek heb alleen bij de andere 2 ervaren dat er ook weleens iets niet op de list staat en d bij de volgende sprong of nog later stond het er dan wel bij. dit is dus een richtlijn