Ja en wanneer ik weer een scheerbeurt moet ondergaan! Ik heb nooit tandenstokers in huis voor Manuel, dus misschien ook makkelijk
Terug van de Gyn! Man wat zag ik ertegen op...in de wachtkamer zei ik tegen Hugh dat ik het liefst snel weer wilde wegrennen. Maar goed ze (de Gyn) vond het vreselijk om te horen dat ik de bevalling zo traumatisch heb ervaren. Ze gaf toe dat ik erg heftig op de morfine spuit heb gereageerd en dan te weten dat ik er dus 2 heb gehad. Op mijn vraag waarom de dienstdoende gyn tijdens mijn bevalling moest ingrijpen (de arts-ass. deed op dat moment de bevalling) zei ze... Dat is Gyn..eigen. Omdat het schoudertje niet geboren wilde worden hebben wij de "nare" gewoonte om 't gelijk over te nemen van een arts assistent omdat we gewoon het voor de baby en voor de moeder het zo snel willen laten verlopen en we meer ervaring hebben. 't Was een "simpele" handeling maar dat soort dingen doen we gewoon "graag" zelf. Maar 't houd dus niet in dat de arts - ass. aan het "prutsen" was (zoals IK dus dacht). Verder zei ze dat ik "technisch" gezien een prachtbevalling heb gehad. De vacuüm was omdat ik te oververmoeid was maar goed verder heb ik het heel goed gedaan en moet er ook rekening mee houden dat de volgende bevalling ook zo "snel" gaat. De rede waarom ze niet geknipt hebben is omdat zij de ervaring hebben dat een knip erger is dan een scheur. Een scheur ...scheurt op "natuurlijke" wijze en een knip kan erger en "onnatuurlijk" uitscheuren. Toen heeft ze nog mijn onderkantje bekeken, ik moest mee kijken met een spiegel alsof ik daarop zat te wachten maar goed... Het zag er allemaal goed uit volgens haar alleen vond ze 't jammer dat er dus 1 binnenste schaamlip geschuurd is maar wel goed geheeld. Over de pijn kon ze me na inwendig onderzoek melden dat mijn rechter bekkenbodemspier erg strak stond en dat dus bij "bedgym" en plassen voor pijn kan zorgen omdat ik de boel dan NOG MEER aanspan. Ik moet dat nog 3 maanden aan kijken en proberen me meer te ontspannen en als het dan nog niet gaat...moet ik terug komen. Al met al een prettig gesprek! Ik moet alleen zo weer naar de ARBO maar wou jullie 't gesprek niet onthouden!
Godver ik moet zo weg...ik bel wel een taxi om Björn naar school te brengen. Stop 10,00 in zijn jaszak en gassennnnnn