Juli 2008 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by Miss Sil, Jun 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Oh handige site zeg, ga ik ff neuzen.

Ik las trouwens dat Tygo door geslapen had! Fijn zeg voor je, ff lekker een nachtje je rust kunnen pakken

2. kwebbels

Hmm nou het is dus de eerste drie maanden van belang dat ze geen voorkeurshouding krijgen. Ik blijf dus maar gewoon haar hoofdje naar de linkerkant leggen.

3. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Niet onzeker worden hoor.... 't CB houdt het ook goed in de gate en als je twijfeld kun je altijd nog ff advies inwinnen bij je huisarts...
    Kan me voorstellen dat je je mannetje mist

DIGIKNUF!

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36

Zo, ik heb eindelijk mijn handen vrij tijdens een krampaanval (waar hij nu overigens geen last van heeft) :) . Hij zit nog niet helemaal zoals het hoort, maar oefening baart kunst ;)

Als je goed kijkt, kun je zijn handje zien (daar waar de doeken zich kruisen)....daarmee houdt hij mijn t-shirt vast, hihi.

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Oh ja, let niet op mijn 'oorwurmen'-gezicht (ben moe en heb het warm)....

6. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    HIHIHIHI

7. kwebbels

Ja inderdaad maar ik lig dan echt in bed en dan begint het.
    ''Op welke kant ligt ze?'' (ga even kijken en stap weer in bed) ''Hmm ligt ze wel op de goede kant dan?'' (gaat weer naar haar toe en draait haar hoofdje om en stap weer terug in bed) ... na tien minuten ofzo begint het weer '' Ligt haar hoofdje nog steeds zo?'' (stapt weer uit bed en gaat weer kijken en gaat weer in bed liggen)..''Heb ik wel opgelet dat haar oortje goed ligt, anders vervormt die nog'' (stapt weer uit bed en kijkt of haar oortje wel goed ligt en ga weer in bed liggen ) weer een paar min later ''Ligt ze niet te hoog in haar bedje?'' (stapt uit bed en gaat kijken of de hoogte van de ligging goed is en ga weer in bed liggen) '' Heeft ze het niet te warm of te koud''? ( en tot slot ga ik weer kijken of ze écht wel goed ligt en ga weer in bed liggen).
    Kortom het proces van naar bed gaan is bij mij een lang proces :( Ik ben zo n twijfelaar grrr. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken dat ze een plat hoofdje zou krijgen omdat ik niet goed opgelet heb. En zo gaat het dan (als ze snachts komt) na de voeding snachts ook. Pff Kost zoveel tijd ook :oops:

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    En slaapt Indi daar gewoon doorheen?

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Enne: afplatting van het hoofdje heb je snel genoeg zelf in de gaten hoor en mocht dat gebeuren dan kan daar vanalles aan gedaan worden en dan trekt het echt wel bij. Alleen in de extreme gevallen wordt er doorverwezen naar de KA voor een helmpje.

10. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik snap het helemaal,

ik ben nu ook in twijfel, wat betreft het doorslapen, Tygo heeft gisternacht 10 uur geslapen, maar eerst kreeg ik de vraag...of ie zijn hoeveelheid voedigngen wel had gehad...antwoord JA dan hoor ik dat de ander van 't CB gehoord heb dat je de baby niet langer dan 8 uur mag laten slapen.

Dus ga ik het internet op en zoek het op...ook weer wisselende dingen...'t online concultatiebureau zegt weer dat je je kleine zo lang mogelijk moet laten slapen snachts als ie de dagelijkse hoeveelheid voeding heeft gehad. Op een andere site lees ik weer dat een kleintje van 2 maanden s nachts nog een voeding nodig heeft

Tygo drinkt de laatste dagen 4 flessen van 150cc en 1 fles van 180cc (hij was vorige maand precies 5 kg)

Nou weet ik het dus niet meer...moet ik hem dan alsnog vanavond wakker maken?

11. kwebbels

Godzijdank wel. Ik zou zelf niet goed worden van dat gepluk en gedraai als ik aan het slapen ben :oops:

12. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ohhh jeetje wat erg zeg.

13. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    By the way...moet er overigens wel bijzeggen dat Tygo gister middag niet (of bijna niet) geslapen heeft dusss wie weet was ie wel oververmoeid en komt ie nu wel vannacht...

14. kwebbels

Over de voedingen zit ik gelukkig niet zo in. Ik geef haar rond een uur of 8 de laatste voeding en ik hoor het wel als ze snachts honger heeft. Mijn mening is dus gewoon lekker laten slapen (maar ik geef geen fv en dat is misschien weer anders omdat ze een bepaalde hoeveelheid op een dag moeten hebben) want hier is de ervaring als ik Indi wakker maak ze toch niet goed drinkt en ze snachts alsnog komt dus dan laat ik haar dus savonds ook lekker liggen.

15. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Zo denk ik dus ook...ik voed ook (weer) op aanvraag dus als ie komt komt ie...

Maar goed ik ben ook mega labiel op het moment dus wordt ook snel onzeker hoor...

16. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Vandaag de ha gebeld kan ik pas maandag terecht :( Vandaag heeft hij tot nu toe al 3x gespuugd na het eten, 1x papa er onder gespuugt en 2x zichzelf, op zich wel netjes van hem dat hij mij er tot nu toe nog niet ondergespuugt heeft terwijl ik hem de meeste voedingen geef. Ik heb echt geen idee wat ik er tegen kan doen, zat te denken aan andere voeding maar dat moet weer in overleg dus dat kan dan ook pas vanaf maandag. We houden hem al extra lang omhoog zeg maar om te kijken of dat helpt en laten hem tussendoor een boertje doen. Inmiddels maakt het ook niet meer uit of hij eerst heeft zitten brullen voor hij de fles krijgt of niet en ook niet of hij nou rustig of gulzig drinkt. Hebben wel zijn temperatuur proberen op te nemen, die ging naar de 37,3 en toen ineens omhoog naar 37,5 maar meneer zat dus gewoon te poepen dus wij nog een keer proberen toen we dachten dat hij klaar was en ja hoor begon hij weer te poepen dus op naar poging nr 3 en weer begon hij te poepen. Roeland was dus niet blij want die moest van mij zijn temperatuur opnemen dus die was eerst door zijn zoon ondergespuugt en daarna bijna onder gepoept :) :) :)

17. kwebbels

Tygo groeit goed en heeft ook goede luiers toch? Dan zou ik me echt niet druk maken. Als die honger heeft laat ie dat echt wel horen ;) En ik denk ook maar van; ik zou het ook niet fijn vinden als iemand mij savonds laat wakker maakt om te eten terwijl ik lekker lig te slapen :) (toen Indi net geboren was deed ik het wel hoor maar nu is ze natuurlijk groot genoeg om het zelf aan te voelen)

18. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    He bah ingrid, wat vervelend dat de kleine zo spuugd en je er niets aan kan doen...
    Vriendinnetje had het ook en mocht overstappen naar andere voeding maar idd in overleg...
    Ik hoop dat het mss de rest van het weekend minder wordt...zou het mss vandaag ook niet door de warmte komen?

19. kwebbels

Pff jeetje dat is rot zeg, en dan kan je maandag pas terecht pf. :( Enne dat poepen tijdens de temperatuur opmeten herken ik hier ook. En dan spuit het er ook echt uit :)

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Vervelend hoor, dat je pas maandag terecht kunt. En andere voeding zou voor die 2 dagen ook niet uitmaken, want meestal duurt het echt langer eer je resultaat ziet (is mijn ervaring).
    Ik hoop dat het dit weekend meevalt en dat je maandag wat wijzer wordt!

Sterkte!

Share This Page