mijn vriend denkt ook dat alleen hij een huilende Justin heeft! Ik was even boodschappen doen en toen was het gillen hier in huis. Maar ja dat heb ik natuurlijk niet de rest van de week...
Denk ik ook hoor, hij eet ook slechter, heeft nog regelmatig spuitluiers, kwijlt als een achterlijke. Dus ik hou het daar maar op.
Diarree Diarree ontstaat als gevolg van een storing in de spijsvertering. Een onschuldige ontsteking en buikgriep zijn de belangrijkste oorzaken. Als je borstvoeding geeft, dan wordt je baby tegen veel infecties beschermd. Toch kan het gebeuren dat je kind diarree krijgt. Ook oudere kinderen kunnen door een ontsteking of buikgriep diarree krijgen. Omdat kinderen zeer gevoelig zijn voor vochtverlies, kan diarree bij hen snel tot uitdroging leiden. Kenmerken van uitdroging zijn: diepliggende oogjes, een droge mond, lusteloosheid en niet meer willen drinken. Als je merkt dat je baby hier last van heeft, dan moet je meteen de dokter waarschuwen.Deze gevaarlijke situatie kan worden voorkomen door het kind veel te laten drinken. . Bij kleine kinderen moet de diarree binnen twee dagen verminderen, anders is het verstandig een arts te raadplegen. Zuigelingen die diarree hebben, moeten altijd door een arts worden onderzocht. Om het vochtverlies te compenseren kun je eventueel orale rehydratievloeistof (ORS) gebruiken. Dit is een oplossing van glucose en mineralen in water. Deze vloeistoffen (bijv. Orisel, Dioralyte, SAN) hebben geen invloed op de oorzaak van diarree, maar voorkomen wel uitdroging. Hierbij is het wel heel belangrijk dat je je exact houdt aan het doseringsschema op de bijsluiter. Raadpleeg daarvoor je huisarts of vraag je apotheek om advies.