Ik zit er wel aan te denken, alleen is het bij ons nogal tegenstrijdig. Ik wil de kinderen graag in mijn geloof laten dopen maar mijn mannetje is Katholiek..dus tsja..misschien dat we het gewoon helemaal niet doen, en hun zelf laten kiezen als ze oud genoeg zijn
Nu ben ik er, en gaat de rest weer weg Kan niet in mijn uppie battlen, dus word even wachten totdat de rest ook maar klaar is met eten
Hier bijna hetzelfde. Maar omdat ik op het moment niet aangesloten ben bij een kerk, en mijn man heeft er helemaal niks mee, laat ik de keuze over aan Marin later!
dat ken ik niet.. ik ben vrijgemaakt gedoopt. toen ben ik bij de evangelische gemeente terechtgekomen dankzij christian en heb ik me 2,5 jaar geleden bewust laten dopen toen ik zelf de keus had gemaakt om gelovig verder te gaan.. esmée is opgedragen. dat is dat je een zegen vraagt aan de ouders en aan esmée zelf totdat ze zelf ook de keus kan maken om gedoopt te willen worden (heel verhaal, maar snappen jullie het een beetje?)
Ja die gedachten spelen bij mij de laatste tijd ook, heb zoiets van: als jullie oud genoeg zijn, en jullie willen zelf een geloof kiezen zullen wij daarachter staan. Wie ben ik of Maan om te nu te beslissen dat ze voor het Hervormde of Katholieke moeten kiezen, misschien maken we de verkeerde keuze en voelen ze op latere leeftijd meer bij het andere geloof..
Snap het helemaal Heb gehoord dat de Evangelische gemeenschap het makkelijkst mensen toelaat, het is ook een gemeenschap en vind het anders dan het Katholieke of Christelijke geloof. Daar sluit je je bij een kerk aan, en vind dat minder sluitend dat het Evangelische..maar kan dat ik mij daarin geheel verkijk hoor. Ik ben daarin een buitenstander, en dan kan dat al snel anders overkomen. Dus corrigeer mij als het niet zo is.