Hallo, Ik lees hier regelmatig mee. Ik ben ook een juli 2008 mama, ben bevallen van een dochter. Zonder dat ik zelf heb meegeschreven heeft dit forum toch veel voor mij betekend, met name van de juli mama's. Als het mag zou ik hier ook graag mee willen schrijven. Ik heb ook direct een vraagje Esmée is nu 5,5 weekjes oud en slaapt overdag erg slecht. Nu heb ik haar overdag vaak in de kinderwagen gelaten (in de woonkamer), maar heb het idee dat ze hier teveel prikkels krijgt waardoor ze niet wil slapen. Ik heb haar nu voor het eerst overdag in de wieg op onze slaapkamer. Is het voor een baby belangrijk om te slapen op een donkere kamer of mag de kamer gewoon licht zijn? Ik ben bang als ik het te donker maak dat ze het nacht en dag ritme door elkaar gaat halen. Ik hoop hier ook regelmatig wat te kunnen posten. liefs een juli mama
Ook ik zal me nog effe voorstellen: Ik ben Ramona, mama van Rick (wordt 20 aug. 2 jaar) en Joost (geboren op 17 juli). Ik ben bijna 31 jaar (26 aug.) en ben getrouwd met Patrick. Joost is geboren na een lanceer-bevalling van 2,5 uur . Ik ben begonnen met borstvoeding maar sinds deze week overgestapt op flesvoeding! Wie nog meer wil weten: kom maar op .
welkom hier en natuurlijk nog van harte met jullie wondertje uiteraard mag je hier meeschrijven, maar wees gewaarschuwd je weet waarschijnlijk wel dat we soms erg hard gaan
Knuffelkonijn herken je gelige spuug van esmee...was bij senna paar dagen geleden ook hij is wat verkouden en door dat slijm spugen ze sneller! Zoutoplossing was het advies! Minka meis sterkte kan me voorstellen dat het laatste is waar je op zit te wachten! Ik ben week na bevalling opgenomen geweest en dat is dan echt laatste plek waar je wilt zijn! Ik had hier ook een mannetje die al dagen niet had gepoept en had er naar mijn idee erg last van....toen heb ik thermometer met beetje zeep in poepertje gedaan en gisteren had dat goed effect! Met bv mogen ze inderdaad zo weinig gaan poepen! Als de plasluiers maar goed zijn! Hier erg veel twijfel of ik niet heel de bv wil gaan afbouwen! Gisteren was drama dag...telkens heel druk aan de borst en nadien niet voldaan en dat is dan zo'n verschil als ik hem zijn ene flesje van de dag geef...dat gaat heel relax en dan is hij ook zo tevreden....de twijfel slaat dan weer toe als het vandaag dan weer ineens super verloopt....help wat moet ik nou... was er al wel uit niet te willen gaan kolven op mijn werk.... Duikster las dat je even lekker je zinnen hebt verzet met werken...klinkt helemaal niet alsof je iets erg zegt hoor ik kan me het goed voorstellen! Sann fijn dat je hubbie je komt versterken! Liefs nina ps is er al meer bekend over reallife afspreken?
welkom girl... hier breng ik senna s'avonds om 21.00 naar boven omdat hij s'avonds niet kon inslapen bij ons de huiskamer! Overdag ligt hij bij mij wel beneden maar dat komt omdat hij dan geen moeite heeft met de prikkels! Ik kreeg wel de tip om juist overdag het niet helemaal donker te maken ivm verstoring van bioritme! xx nina
Hier ook nog steeds twijfel hoor! En inderdaad, de ene dag gaat het geweldig en dan gaat het weer zwaar kl*te . Gisteravond had Wessel weer krampjes en zat ik ook echt een potje te janken en te schelden op die hele bv... Ik doe het echt met liefde, vind het ook leuk om te doen anders was ik er allang mee gekapt, maar het gaat zooooo moeilijk, elke keer is er weer wat. Plus het lijkt wel een obsessie voor iedereen die hele bv. Kom ik bij het cb gisteren om het over combineren met kunstvoeding te hebben omdat het mijn energie ook wegvreet. Draait ze eromheen en komen we weer op volledige bv uit. Zeg ik bijv, ik wil combineren zodat ik ook niet hoef uit te rekenen wanneer er een vriendin komt en zodat de vermoeidheid minder wordt (voeden in het openbaar doe ik niet) dus s'ochtends en s'avonds bijv bv en overdag kv. Zegt ze: dan kun je van te voren kolven en dat dan geven.... Grrrr en die vermoeidheid dan?
helaas kon ik dat dus wel.. Heb zelfs in het ziekenhuis de douche schoon gemaakt.. en ik dacht, morgen komt "de klap" wel.. maar na 2 weken was ie er nog niet, t was zo erg dat op dinsdag middag (novalie is maandag geboren), byron boven lag te slapen en ik het bezoek ontving.. Opzich wel lekker natuurlijk, alleen psychisch klopt het gewoon niet, werd ook echt nog wakker van huh waar is mn buik? oww wacht die ligt daar in de wieg! en totaal niet het gevoel van dat is MIJN kind..
Gezellig! ik denk dat je het beter wat lichter kan houd, ivm het dag/nacht ritme. zoals je zelf al schrijft
Bloem je moet doen waar jij je goed bij voelt en zo gezegd "schijt" hebben aan het consultatie bureau! Je hebt hun goedkeuring niet nodig wat voeding betreft! Als jij een borstvoeding wil vervangen voor een flesvoeding moet je dat gewoon lekker doen! Ik heb het ook gedaan hoor, om 21.00 krijgt hij een flesje ipv de borst, kan mij het schelen hoe de wereld daar over denkt!
Dat is inderdaad minder zeg, dan is het er echt gewoon uitgeplopt. Op zwangerschapsgym maakte ik altijd een grapje, ik zei altijd: die bevalling, dat doe ik gewoon even. En toen is het ook nog zo gegaan ook hahahaha. Notabene op de laatste avond van zw.gym. Psychisch klopt het inderdaad niet, gelukkig had ik wel het gevoel van, dat is mijn kind. Maar inderdaad het gevoel hebben van nog niet bevallen ken ik. Mijn kind lag al in de reismand en ik was mijn bevalling nog aan het voorbereiden . Heb er de beruchte 3e dag ook heel veel last van gehad.
Stonden je borsten niet opknappen dan? Dat ie een keer veel terug geeft kan geen kwad hoor. Karsten doet het regelmatig en op het CB zeiden ze dat het komt dat het maagklepje dan net niet goed afsluit. En dat vloeien moet je maar even bij de vk navragen. Ben je niet misschien nu ongesteld geworden?
Dat is ook zo hoor! Maar ik ben ook zo bang dat ik spijt krijg... Ik vind het echt leuk om te doen, als ik naar dat koppie kijk als hij druk aan het drinken is smelt ik, maar alles zit tegen lijkt wel. Alleen een borstontsteking en kloofjes ontbreken nog.
mijn kraamhulp voedde alleen 's ochtends en 's avonds en de rest met de fles misschien ook een optie voor jou?