Juli 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Miss Sil, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nee joh, als je met verstandelijk gehandicapten gaat werken heb je haast geen diploma nodig! En het was helemaal niet zwaar want ik sliep gewoon op mijn werk! Ging er vaak om 22 uur al in en werd om 7 uur wakker en het was puur die mensen opvangen van de dagbesteding, koken, kletsen en 's morgens opgang helpen met opstaan en weer naar de dagbesteding te gaan!

Ik zou het iedere jonge moeder aanraden! Ik was eigenlijk maar 2 dagen van huis en dat was in het weekend...

2. Niemand weet een antwoord over het afkolven?

3. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    :D dat is wel beter dan! ik hou het in mn achterhoofd. lijkt me ook wel leuk, en als ik dan Novalie niet hoef te missen ;) en er voor jor kan zijn.. dat is voor mij het belangrijkste.

4. dit is de vraag

5. lovelykids

lovelykids VIP lid

sorry, maar nee ik niet tenminste

6. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Sorry ik heb geen verstand van borstvoeding..

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Sry, ben niet bekend met afkolven...

8. hoe weet je wanneer borst leeg is?

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou als ik kolf dan doe ik eigenlijk een beetje de bewegingen van Marcus na dus wanneer ik denk dat er niks meer uitkomt ga ik even snel kolven zal maar zeggen en dat komt er vaak nog veel meer uit... Tot er daarmee ook niks meer uitkomt dan is ie wel zo goed als leeg!

10. ok, alvast bedankt..

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    hier voorlopig nog even geen kdv of wat dan ook. Mijn afdeling is kort voor min zwangerschap gesloten wegens reorganisatie. Ik zit nu nog tot 1 november of 1 december in een sociaal plan. Moet dus na 27 sept, einde verlof, weer solliciteren. Kon dus niks regelen want heb geen idee wat ik ga doen.
    Als ik aan het einde van het sociaal plan niks gevonden heb krijg ik wel een oprotpremie en die zou ik dan uit willen smeren over een jaartje. Dan blijf ik lekker zelf bij haar.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik wil ook vaker kolven zodadt ik zie hoeveel mnr krijgt. Ik kolf voor een voeding aan, dus ipv dat hij het dan aan de borst drinkt drinkt hij het vanuit een flesje.

Net ook, vanmiddag 140 cc afgekolfd en deze heeft hij net opgedronken. Hoop zo ook een betere ritme te krijgen.

13. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Zo he, net wel 3 kwartier gewandeld met Demi.. lekker naar 't centrum geweest, ijsje gegeten en weer terug.. best warm buiten 8)

Ik kolf ook maar wil meer melk, ze drinkt alles op wat ik kolf en soms heb ik maar 80 cc en dan krijgt ze nog 30/40 flesvoeding erbij..
    Hoe krijg ik 't voor elkaar dat ik meer melk krijg ? Ik kolf om de 3 uur ongeveer en dan komt er maar 80/90 uit.. als ik 4/5 uur wacht dan heb ik meestal wel 'n hele maaltijd bij elkaar (+- 140)
    Moet ik dan om de 2 uur gaan kolven ofzo ? Weet iemand dat misschien?

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Volgens mij moet je tussendoor ook kolven als je je melk omhoog wilt krijgen.

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hoe doen jullie het met sterilliseren van de kolf? Doen jullie dat elke keer?

En voor de bv en kv mama's, hoe vaak steriliseren jullie de flesjes? En als dat 1x per dag is of zo, spoel je het daarna gewoon af onder de kraan en dan aan de lucht drogen of zo?

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik steriliseer elke dag, ook de kolf en na gebruik spoel ik hem grondig af (flesjes ook) en bewaar dan alles in de koelkast

17. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik kook de flessen een keer in de week uit, en verder, was ik ze dagelijks af en spoel ze heel goed af na de tijd. Ook na elke voeding, en dan voor de volgende nog een keer.

18. lovelykids

lovelykids VIP lid

probeer elke dag te steriliseren. (in de magnetron) na die tijd gaat alles de koelkast in verder doe ik er niks mee.

19. ok, dan ga ik dus voor de voedingen aan kolven. heel erg bedankt allemaal. ik heb nu om half 5 afgekolfd en kreeg er 130 cc uit! Dus geef ik haar straks ong. 110cc (op advies van de huisarts)
    maar dan moet ik dus om half 9 weer kolven, want esmée vraagt meestal om de 4 uur. is dat juist? of moet ik wachten tot ze zelf komt en dan het flesje geven van wat ik net heb gekolfd en daarna gaan kolven?

20. dan nog een andere vraag:

waar kan je betaalbaar, leuke merkkleding kopen voor meisjes? van o.a oilily ofzo? leuke jurkjes vooral? online dan he?

Deel Deze Pagina