Juli 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Miss Sil, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Mobbeltje gefeliciteerd met je zoontje Nick!

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Zo vandaag de een na laatste juli baby geboren, nog eentje en we kunnen definitief hier naartoe!
    Alle nieuwe mama's van harte welkom hier :D

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    gefeliciteerd met je kleine! en welkom!

4. Iedereen van harte gefeliciteerd met de kleintjes! Hopen dat het hier net zo gezellig mag worden als bij de bevallingslijst.. Nog maar 1 te gaan.. Spannend...

Liefs Wendie

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ola ladies!

Hmmm kep wat berichten gemist geloof ik!
    Welkom alle "nieuwe" juli mama's...

Ff een vraagje...
    Zullen we hier ook een lijst bijhouden met bijv. CB afspraken en intentingen gewicht enz enz.
    Zullen we het buddysysteem behouden? Voor het geval dat er eens via via wat gemeld moet worden?
    Ik houd me aanbevolen (mits mijn zoon het toelaat ;)) om evt. met een back-up mama om de lijst bij te houden....

Ik hoor het wel!

6. Ja, leuk idee Silla.. Wil je wel helpen met lijst event.

liefs wendie..

de laatste is bevallen...

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Volgens mij is de laatste juli mama bevallen! Alle nieuwe mama's van harte gefeliciteerd met jullie baby!

Volgens mij gaat dit wel een gezellig forum worden!

En dat lijstjes systeem vind ik wel een goed idee hoor, moeten we jou dan een pb sturen silla?

8. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Yep...

Voor alle ladies?!
    Gaarne doorsturen wanneer de CB afspraken zijn (nu zal dat grotendeels de inentingen zijn hihi)
    En mss ook wanneer we weer moeten beginnen met werken enzo...
    Voor de ladies die nog niet op de vorige lijst stonden...
    Gaarne je naam, naam baby + geboortedatum

En voor de rest moet ik nog ff nadenken wat we er nog meer op kunnen doen enzo!

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ohhh enne gezien die kleine van mij een vage periode doormaakt zal de lijst niet deze week nog komen hoor. Ik ga daar pas mee beginnen wanneer onze ander topic definitief gesloten is en Tygo weer een beetje zichzelf is.
    Maarre PBen kan natuurlijk wel!

10. De laatste is bevallen :)
    Wel even wennen een nieuw topic :)

Silla goed idee.
    Mijn cb afspraak is alleen morgen al :)
    Hoe is het met Tygo nu?

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Chris...
    Tja dan kan het niet op de lijst hihihi. Volgende keer beter!

Tygo is een klein draakje vandaag!
    Doet hazeslaapjes, komt dan weer inene om de 2 uur ipv 3,5 a 4 ligt nu weer in "coma" in de Domooseat (look-a-like) als slaapt ie errug onrustig maar ja durf hem niet te verplaatsen.
    Ik hoop echt dat dit niet lang duurt hoor want ik trek het niet zoooo.
    Zo'n engeltje dat het aan het begin was (had echt geen kind aan hem) zo'n draakje is het deze week!

12. Heb je hem al is gebakerd? Dat had je toch nagevraagd op het cb toch?
    Mees slaapt ook erg onrustig in. Zelf heb ik een pacco voor hem. die kun je bij de thuiszorg winkel krijgen (ook wel via marktplaats geloof ik want hij is niet echt goedkoop 44 euro). Hij is ontwikkeld door een moeder die haar kindje ook bakerde maar ze vond het gebruik van 2 doeken erg lastig en dit is hetzelfde idee maar dan simpeler. Mees wordt er altijd erg rustig van. Hij geeft dan nog wel een paar kickjes en af en toe een huiltje (met zijn ogen dicht :rolleyes: maar dat negeer ik dan en hij slaapt zo verder)
    Hij heeft het huilen voor het slapen nodig.

Steijn had het ook en omdat hij mijn eerste was maakte me dat ook erg onzeker. Ik kon het niet aanhoren. Af en toe zat ik om half 2 's middags nog in mijn pyama, vreselijk.
    Tot een kennis zeï: "elke mama heeft recht op 1 douche per dag en dan huilt hij maar even' :D en dat werkte ben gaan douchen, heb hem laten huilen en toen ik eruit kwam sliep hij. Daarna ging het steeds beter.

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Joepie, we mogen hier verder kletsen!

Silla mijn PB'tje komt eraan (en doe m'n best de afspraken nu wel door te geven ;) )

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Heb het bij het bevallingsforum ook al geschreven,maar doe het hier ook nog maar even:
    wil er iemand alsnog mijn buddy wil zijn....????

15. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Misschien ff kijken wie er allemaal meekomen naar de mama's?
    Zullen er straks vast meer zijn zonder buddy.

16. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    misschien n domme vraag maar wat is n buddy?

enne silla ik zal je ook even een pb sturen met mn afspraken. Ben net gisteren naar het CB geweest en timo was goed gegroeid.

verder heb ik nog n vraagje:
    Vanmiddag om 16 uur kreeg timo een voeding, daarna was hij wakker en dat is op zich geen probleem hij was heel vrolijk en tevreden, maar rond 18 uur sliep hij nog niet en werd hij huilerig tot op een gegeven moment hij hysterisch aan het huilen was. ik heb hem maar geknuffeld en dat hielp wel aardig maar niet lang dan moest ik weer wat nieuws verzinnen, hij had geen honger. Dit ging zo door tot hij een half uur voor zn volgende voeding in slaap viel, hij werd 45 min later wakker en toen kreeg hij zn voeding, waarna ik hem in zn bedje legde na 10 min begon hij eerst zacht maar later heel hard te huilen, ik heb hem er uit gepakt en wat gewiegd toen viel hij eindelijk in slaap.

Beetje lang verhaal maar ik heb dat nog nooit zo gehad, iemand enig idee of tips wat ik kan doen?
    alvast bedankt

17. mamavanperine

mamavanperine Bekend lid

11 apr 2008
    607
    0
    0
    Frankrijk
    Hallo dames,
    zoals eerder gemeld ben ik blij dat ik ook deze topic gevonden heb, al zal ik denk ik hier niet zo aktief zal zijn als op de andere topic. Volgens mijn Jan is nl mijn vakantie wel voorbij :) Voor de nieuwe dames: mijn man is een zeer nuchtere hollandse boer en wij wonen in frankrijk met 2 kids.
    Dezelfde Jan heeft tijdens mijn zwangerschap ontzenttend veel voor me gedaan. Als ik iets vroeg deed ie het ook en nu zegt ie doe t zelf mar.....dus das afkicken geblazen van het luxe leventje:)

O ja ook ik zoek een nieuw maatje....dus wie wil?

18. mamavanperine

mamavanperine Bekend lid

11 apr 2008
    607
    0
    0
    Frankrijk
    Misschien heeft ie last van krampjes? je zou m eens op zijn buikje op je onderarm kunnen leggen, het hoofdje richting elleboog en je hand, vd arm waarop ie ligt, tussen de beentjes voor houvast. Met je andere hand wrijf je zachtjes op het ruggetje.

Succes ermee

misschien n domme vraag maar wat is n buddy? Een buddy is iemand die voor jou het kontakt verzorgt tussen de topic en jou voor jou indien je langere tijd niet online kunt komen vanwege ziekte, internet uitval enz.
    Deze persoon mail je dan via de pb je 06 en jij krijgt de hare. Mocht jij dus door omstandigheden niet online kunnen komen, stuur je je budy een berichtje en zij plaatst dit namens jou op de topic.
    Is het een beetje duidelijk zo?

19. mamavanperine

mamavanperine Bekend lid

11 apr 2008
    607
    0
    0
    Frankrijk
    k ga nu hier een flesje warm stoken, 1tje wakker maken misschien kan ik hier dan door slapen tot 6 of 7 uur.......

20. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Misschien had hij buikkrampjes en kon hij uiteindelijk even niet zelf de slaap vatten? Maar goed als hij ontroostbaar in je armen ligt zal het wel iets van buikkrampjes geweest zijn, denk ik...

Ik geef bij buikkrampjes een theelepeltje venkelthee, dit werkt echt vrijwel meteen!

Deel Deze Pagina