Juli 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Miss Sil, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Nou het is in elk geval goed dat ze weer bij bewustzijn is.
    Ik weet niet of ernstig bloedverlies iets met je hersenen kan doen. Wel weet ik dat lang buiten bewustzijn raken dat kan doen. Toen mijn echte schoonvader dat was, werd er gezegd "hoe langer die buiten bewustzijn is, hoe groter de kans wordt op blijvende schade". Alleen werd het bij hem ineens een coma. En ik moet wel zeggen dat hij een hartinfarct had gehad, dus dat is zwaarder en hoeft dus helemaal niks over je vriendin te zeggen.
    En als de doctors zeggen dat alles weer goed komt, mag je daar wel vanuit gaan. Bij mijn schoonvader gaven ze al aan dat het niet goed was.
    Ik hoop dat alles goed komt met haar!

2. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Daar heb je wel gelijk in, al is dit volgens mij wel een "uitzonderingsgeval".
    Maar ik ben tijdens mijn zwangerschap ook wel eens geschrokken als ik verhalen hoorde of films zag waarbij de moeder tijdens de bevalling overleed. Mijn lichamelijk toestand is ook niet super met mijn overgewicht. En toen kwam daar die hoge bloeddruk ook nog eens bij...................... Soms was is echt bang voor de bevalling.

3. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Noppies en BFC zijn zoooooo lief.
    Laatst op Kleertjes.com ook diverse dingen in de uitverkoop gekocht van Noppies.

4. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Spannend.

5. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    :)

6. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Misschien moet ik dan toch maar eens een boterham proberen met de lunch.
    Dus dan mag ze hoogstwaarschijnlijk ook yoghurt.
    Waarom zit er dan in al die potjes geen zout en suiker toegevoegd? Dat krijgen ze met brood, margarine, smeerworst, smeerkaas enzo toch binnen.

7. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ah oké.

8. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik ga Merel eens een beker Olvarit Drinksap geven en een Bambix startkoekje.

Krijgt ze met de lunch een boterham met geprakte banaan en een beker opvolgmelk.

En als tussendoortje vanmiddag een fruithapje.

9. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    goedemorgen dames,

net met mika naar het cb geweest, weegt nu 8770 gram, had zelf gedacht dat hij meer zou wegen maar goed, is weer een meevaller zullen we maar zeggen en is 68 cm.

mika mag nu ook pap en de 3de fles mag hij minderen. met 7 mnd mag hij al een boterhammetje. moet 25 februari weer terug, moeten jullie nu ook zo snel terug?

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    daantje

hoe was het gisteren?

ik vind het trouwens raar dat mika pas vanaf 7 maand een boterhammetje en de rest van de kindjes hier nu al?
    ik vraag me af wat het cb volgende week bij mij gaat zeggen

11. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    bij mij zei ze dat drinksap helemaal niet nodig was. als je kindje goed groeit en goed aankomt en goed drinkt dan hoef je geen extra drinksap te geven. (heb hier thuis 3 flessen van dat spul staan, krijg je met die pakketten van de bevalling)

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Klopt ook wel. Julian krijgt het hier af en toe omdat ie anders je glas zowat uit je handen rukt. Is meer een kwestie van er klaar voor zijn dan nodig hebben, bij ons in elk geval!

13. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Geen idee. Merel vind het gewoon lekker. En als er een fles vanaf gaat, krijgt ze toch minder vocht binnen. En ik neem aan dat je dat moet compenseren.

14. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ja mocht ook wat eerder beginnen, maar moest eerst eens pap proberen nutrix, en dan langzaam aan overgaan op bambix en dan pas de boterham, anders kreeg ie teveel dingen ineens, en wil hem eerst ook even laten wennen aan pap, en een fles met wat minder melk, en als ie aan de pap gewend is de boterham. wil het rustig aan doen anders is ie zo snel groot ;).

gister was het erg emotioneel. toen we bij mijn tante kwamen zei mijn vader al meteen: opa ligt nu gewoon in de kamer als je de kamer binnenloopt zie je opa liggen, je hoeft niet te kijken maar het mag wel. ben wel de kamer in gegaan. ze wilde net opa klaar maken om in de kist te leggen, ook daar hoefde ik niet bij te zijn, maar wilde er wel bij zijn. begon ook meteen te huilen toen ik opa zag liggen, mijn vader kwam me troosten en hebben samen gehuild (pff begin alweer bijna te janken als ik dit typ). toen hebben ze met een paar man opa in de kist gelegd (raar gezicht iemand die zo stijf (bevroren) is. paste ook maar net in de kist, was bijna te breed geweest. de kinderen van mijn tante hebben nog wat in de deksel geschreven, mijn vader heeft nog een foto van mika en hem in de kist gelegd. heb wel mee geholpen de kist dichtschroeven. bleek dat de achternaam van opa verkeerd op de kist stond, waarop de man van de uitvaart dinges zei, ik schrok me al dood, waarop wij weer allemaal moesten lachen waarop hij zich weer schrok van die opmerking. toen opa naar buiten naar de auto gereden en in de auto gedaan. naar heeze naar het crematorium gereden. daar konden we in een gezinsruimte bij elkaar zijn en na een tijdje mochten we de aula in waar opa stond (klinkt raar) en daarna kwamen de mensen binnen op het nummer van il silencio. daarna een woordje van iemand van de dela (uitvaartbegeleiding). mijn 2 nichtjes en neefje hadden een gedichtje gemaakt en voorgelezen (erg knap) mijn tante had nog wat geschreven en opa zn pete kind had nog wat geschreven. was erg emotioneel allemaal, vooral toen ze voor het laatst allemaal afscheid gingen nemen. toen werd het nummer van rob de nijs zo zal het zijn gedraaid, toen brak ik, en toen brak mijn vader ook. hebben elkaar even vastgepakt voor zover het ging (mijn moeder en broertje zaten er tussen). en als laatste gingen wij afscheid nemen. was erg mooi.

nou nu zit ik weer te janken! maar lucht wel op. vind het wel fijn om er over te praten merk ik.

maar heb me ook liggen ergeren maar dat is weer een ander verhaal

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hoezo de derde fles minderen? Minder erin zodat je die straks kan lten vallen?

16. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik ga bij Merel gewoon die boterham uitproberen. Geen idee of het CB het daar mee eens is, want daar is ze de afgelopen 2 maanden niet geweest en hoeft ze pas volgende week weer heen.

17. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    dat zou kunnen ja dat weet ik niet, maar in de pap zit ook melk dus dat krijgen ze evengoed binnen. ik vind het prima nu hoe het gaat. ze zei nog van ben blij dat hij niet zwaarder is want dan zou ik de rem erop gooien. dus doe het lekker rustig aan het komt allemaal wel.

18. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ja als ik het mika ook voor schotel dan drinkt ie het ook op daar niet van. maar als het niet hoeft dan doe ik het niet, want anders went ie er straks aan...

19. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    haha ja dat bedoel ik ja ;)

20. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hier wennen we hem er ook niet aan, alleen als ik merk dat hij echt dorst heeft dan krijgt hij een beetje. Geef hem ook geen fles vol want dan wil hij hem ook helemaal leegdrinken.

Deel Deze Pagina