hier genoeg te doen maar de puf is ver te zoeken.... Mijn to do list voor vandaag cq morgen: was vouwen stofzuigen beneden dweilen 2 wc's + 2 badkamers poetsen buro opruimen kasten uit en inruimen piens kleding kast checken (heeft net een groeispurt gehad) enz
Ik zat er net aan te denken. Daar komt het werk buiten nartuurlijk nog bovenop. Kan manlief geen betere knechten inhuren?
hmm denk dat ik nog onder de plakresten van mijn ouderlijk huis zit....zondag is zondag dan doe je niks alleen op visite gaan of krijgen.... ben dus echt niet vooruit te branden. En daarom hou ik ontzettend van zomervakanties, dan vergeet ik nl welke dag het is
ik trek momenteel onzichtbaar aan de touwtjes en dit word langzaam merkbaar. tot voor een paar weken hadden ze de hele morgen nodig de beesten te melken voeren verzorgen enz nu zitten ze om 9.30 aan de koffie binnen en kunnen ze andere dingen gaan doen. Dankzij de werkverdeling die ik maak
En de knechtenregeling doe ik momenteel..... heb de afgelopenweek manlief op ziekteverlof gezet, een knecht met ziekte verlof gestuurd en een andere geregeld via het agr.ub. Morgen weer een stagair, dus 3 pers die kunnen werken ipv 2, helaas mag de stagair niet zelfstandig melken en de vaste bijna ex- knecht een dieren verbod heeft. Vraagt dat enig nadenkwerk voor de werkverdeling.
Ik heb juist zoiets van op zondag ben ik veel thuis en moet ik ook wat doen omdat ik de dagen erna weer moet werken.
hmm ja en nee, ze zijn vd week tot dingen gekomen te doen er al een poos op het programma staan. Nl een nieuwe heining zetten zodat we eindelijk zoals al 8 jaar de planning is echt alle beest naar buiten kunnen dus ook het jongvee