Juli 2008 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by Miss Sil, Jun 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    ow ramoontje, jij weet nog wel wat van honden he en anders je man wel. Wij hebben hier dus de vijfjarige berner rond lopen die epileptie heeft. Nu was die vanmiddag dus even fijn aan het poepen in de gang toen ik beneden kwam dus ik meteen kwaad roepen waardoor hij stopte maar ik had julian op mijn arm dus die meteen in de box gelegd en terug naar de gang. Zie ik dus dat hij weer zijn kont neer wil draaien dus ik helemaal kwaad op die hond begint ie toch tegen me te grommen, dus de achterdeur open en hond naar buiten gestuurd. Hij liep langs me heen en 2 meter voor de deur begint hij opnieuw tegen me te grommen. Toen heb ik hem dus vast gepakt en toen wilde hij me bijten. Gelukkig net mis maar toen heb ik hem dus verder naar buiten gewerkt (heb hem een schop onder zijn hol gegeven :oops: ) 15 minuten later ik naar buiten stond ie in de tuin naar me te grommen, weer 15 minuten later is er niks meer met hem aan de hand. Kan dit komen door zijn epileptie of is het een gedragsprobleem? (laatste kan ik me haast niet voorstellen omdat we de rangorde enzo nog al strak hebben)

2. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    sorry voor het lange verhaal voor de rest maar wil zoveel mogelijk verschillende meningen horen voor ik besluit wat verder te doen, we gaan morgen nog met hem naar de dierenarts om hem te laten onderzoeken.

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik vind dit erg lastig, mijn eerste ingeving is toch een gedragsprobleem....maar het kan een 'gedragsprobleem' zijn wat veroorzaakt wordt door de epilepsie..... Ik weet niet wat epilepsie met de hersenen doet :oops:....en normaal zou je zeggen bij een 'gewoon gedragsprobleem' da's na die mopperpartij (en die schop onder zijn kont ;)) wel over....maar omdat hij nog doorging.......
    Ik zou het aan de dierenarts voorleggen als ik jullie was.....

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Dat bedoel ik ;).

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    En Pat is niet thuis, dus wat die er van vindt kan ik 'm niet vragen ;).

En Ingrid, hier krijgen de honden ook wel eens een schop onder hun kont hoor, daar hoef je je verder niet schuldig over te voelen ;).

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ga het ook zeker voorleggen aan de dierenarts, weet wel dat agressie een vorm of gevolg kan zijn van epilepsie.... maar weet dus inderdaad niet of het een blijvend iets is of iets wat alleen gebeurt bij een aanval. Nou ja morgen weet ik als het goed is meer. In ieder geval bedankt voor het antwoord!

7. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hier dus nooit, in ieder geval niet van mij. Vooral deze hond niet, kon hem altijd gewoon met mijn stem sturen en sinds dat hij dus die clusteraanval heeft gehad is hij zo veranderd dat dat niet kan maar ja als hij nu zo gaat doen als ik hem gewoon aanpak word het een moeilijk verhaal :cry:

8. ling

ling VIP lid

Aug 13, 2008
    9,401
    0
    0
    ik wil je niet bang maken, maar heeft hij al eens eerder gebeten? Ik ben namelijk al 4 jarige gebeten door en hond, in mijn gezicht (lip en neus) en die hond bleek al eerder een hond gebeten te hebben. Het was de hond van een bekende en die mensen hadden ook 2 kinderen van onder de 4 en die hebben na dit voorval de hond meteen laten inslapen hoe erg ze het ook vonden. Maar met 2 kids konden ze niet anders :rolleyes:
    ik wilde je niet bang maken, maar hou hem alsjeblieft in de gaten als julian rondkruipt ofzo. Ergens ben ik er wel overheen maar als ik dit soort dingen lees krijg ik helemaal de rillingen....:oops: wil je echt niet bang maken hoor!

9. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Gelukkig word ik niet zo snel bang en zijn er dingen die ik extra goed in de gaten houd waaronder dus mijn honden en kinderen. Maar hij heeft nog nooit eerder gebeten, geen mens en geen hond. Had hij ooit eerder een mens gebeten zonder reden dan was hij hier al niet meer geweest en hadden we hem in laten slapen. Maar bedankt voor de waarschuwing!

10. ling

ling VIP lid

Aug 13, 2008
    9,401
    0
    0
    ik ben altijd beetje huiverig voor maar ben ook super gek op honden hoor!! toen dit gebeurd was hadden wij net zelf en hond van nog geen jaar oud en mijn moeder dacht nog: nou die kunnen we weg doen! die heeft een trauma, maar het eerste wat ik deed toen ik uit het ziekenhuis kwam, was bij die hond in de mand gaan zitten!! :D ben echt hoindemens maar ze moeten niet grommen naar me want dan ben ik weg!

11. ling

ling VIP lid

Aug 13, 2008
    9,401
    0
    0
    trouwens hij heeft redelijk geslapen. wel paar keer wakker door neusje en met speentje of knuffel goed te stillen. Maar ja de nacht is toch onderbroken.
    Alleen vandaag heb ik probleem: de laatste dagen slaapt hij van 4 tot 5 uur smiddag en dan kan hij op blijven tot 8 uur. alleen vandaag heeft mijn moeder dat dus niet gedaan, vergeten te zeggen, en nu moest hij dus na zijn eten echt naar bed want hij was zooo moe. Dus nu moet ik hem weer wakker maken straks. Wat zal ik doen: toch even in bad netzoals de andere dagen, of een keertje overslaan en alleen fles? mijn voorkeur gaat naar het eerste om het een beetje hetzelfde te houden (ritme/regelmaat) maar dennis vind het zo raar om hem op dat tijdstip in bad te doen.
    wat zou jij doen?
    badje lijkt wel iets te doen

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ben eigenlijk bang voor honden alleen niet voor mijn eigen. Zodra ik ergens kom voor het eerst en ik hoor een hond blaffen moet roeland altijd eerst naar binnen hahaha. Hebben nu vier honden gehad waarvan we er nog 3 hebben en ben stapelgek op ze maar vreemde honden daar blijf ik mooi bij uit de buurt als het even kan.

13. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Zou gewoon doen waar je jezelf het fijnst bij voelt. Als hij het goed/beter doet op badje en fles dan zou ik dat gewoon blijven doen.

14. ling

ling VIP lid

Aug 13, 2008
    9,401
    0
    0
    ik kijk ook altijd eerst de "hond: uit de boom hoor!!:D maar als ik zie dat het goed is, dan ben ik niet weg te slaan bij een hond. mijn vriendin haar ouders hadden puppies (labrador) en die waren zo poepig!!!! *smelt* geweldig om die te zien rondhuppelen!! bolletjes wol!!

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ik ga eens even kijken of mijn serie inmiddels al op het internet te vinden is of dat ik toch moet wachten tot morgen, irritante tijdsverschil ook elke keer :(

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Van mij ook niet hoor ;)......Ik kan ook veel met mijn stem of met de riem als het nodig is. Maar heel af en toe -zeg maar als het mis gaat en de hond zich bijv. naar Pat draait ipv naar de pakwerker- dan schiet zijn voet wel eens uit ;). Ik ben er absoluut geen voorstander van, maar ik kan me op zo'n moment de reactie wel voorstellen, het is dan of je voet ertegen of gebeten worden :rolleyes:.
    Gelukkig hebben onze honden nog nooit een andere hond gebeten en ook wij zijn extra/super alert op de honden in de buurt van kinderen.

17. ling

ling VIP lid

Aug 13, 2008
    9,401
    0
    0
    ga ik ook maar doen! lijkt mij beter heeft dennis gewoon pech hihi

18. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    ow ja puppies ben ik ook gek op, als je dat al bolletjes wol vind had je die van ons moeten zien toen ze klein waren hahaha

19. ling

ling VIP lid

Aug 13, 2008
    9,401
    0
    0
    welke???

Share This Page