Deze kwam ik op "keukenkikker.nl" tegen Zoet witlof hapje met ham Geschikt vanaf 7 maanden. Ingrediënten 150 gram aardappel in blokjes 1 witlof in reepjes 75 gram hamreepjes 1 zoete appel in blokjes (zonder schil) Bereiding Breng de aardappels in ruim water aan de kook en laat ze 5 minuten zachtjes doorkoken. Voeg dan de witlof en appel toe en laat het geheel nog eens 10 minuten zachtjes doorkoken. Als alles gaar is de aardappels, witlof, appel en de ham in een kom doen (vocht bewaren om het eventueel dunner te maken) en met een staafmixer tot de gewenste dikte mixen. Ongeveer 't zelfde maar dan dus wel met vlees .
Keukenkikker heeft ook nog: Witlof met ham en kaas II Geschikt vanaf 6 maanden. Recept bevat koemelk. Ingrediënten 1 stronkje witlof 2 grote aardappelen zoutarme graspte kaas hamblokjes Bereiding Snijd de aardappelen en witlof in stukken en kook deze ongeveer 20 minuten in een pan water. Pureer ondertussen de hamblokjes met een staafmixer. Prak de aardappels en witlof door elkaar, voeg de gepureerde hamblokjes toe en strooi een beetje kaas door het geheel. Goed mengen en klaar is klara!
en.... Witlof met mandarijn en rozijnen Geschikt vanaf 6 maanden. Ingrediënten 1 mandarijn 1/2 aardappeltje 1 stronkje witlof handje rozijnen Bereiding Was de witlof en laat de rozijnen wellen. Snijd de witlof in stukken. Schil het aardappeltje en snijd hem in plakjes. Maak de mandarijn schoon (dus velletjes verwijderen). Zet de witlof met de rozijnen op in wat water, en zet daarboven een stoommandje met de plakjes aardappel. Kook het geheel 5-7 min. Wellicht moet de aardappel iets langer. Voeg alles bij elkaar en pureer.
misschien via deze link ook nog wat leuks..... http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/kinderrecepten.php
Daar was ik ook aan 't kijken, maar da's idd meer geschikt voor Rick's leeftijd idd.... Het boek is heel anders.
Ik heb voor Merel al diverse dingen gemaakt en ze vond ze allemaal lekker: tagliatelle met roomsaus, sperzieboontjes met rijst en kipfilet, brocolli met zalm en aardappeltjes, worteltjes met rijst en kipfilet, macaroni, andijviestampot met varkenslapje. En dan morgen de spruitjes met aardappeltjes en varkensfiletlapje.
Wij doen voor ons zelf altijd de witlof voorkoken dan in een ovenschaal met plakjes ham en plakjes kaas en dan eventueel nog wat room er bij in de oven. Dacht 150 graden en 20 minuten en dan is het klaar. Denk dat je als je de kaas wat aanpast en de room weg laat het ook wel geschikt is voor de kleintjes.
En dan kook je gewoon alles...... doe ik dus vaak wel.....mik ik alles in 1 pannetje (haal er uit wat eerder klaar is) en dan pureren of prakken.