Ach meisje toch Dat is schrikken inderdaad gelukkig dat hij gelijk begon te huilen! Door een echo van de trap kan het harder klinken dan het was he! Heeft hij ook een buil op zijn hoofdje nu? Knuffel hem maar lekker en een knuffel van mij aan jou!
Hij heeft er wel hulp bij gehad hoor . Ik had het vandaag nog met de juf erover....Rick is een kindje van bouwen, rijden, treinen, met auto's rijden, ravotten, stoeien etc. Als hij moet knutselen of in de kring moet zitten (met bijv. voorlezen) dan kost 'm dat grote moeite. Hij is best druk.... Nu klopt dat ook wel met het beeld van thuis.... Dat geeft verder niks, maar we moeten gaan proberen (PSZ en thuis) om zijn concentratievermogen te vergroten. Rick plakt 3 stukjes papier, of zet 2 strepen met een kwast en is dan klaar... Heb nu aangegeven dat hij thuis ineens helemaal into puzzelen is. Dat gaan ze dus nu op school ook vaker met 'm doen . En in het kader van onze verhuizing heb ik vandaag besproken of het verstandig is om hem vast te laten wennen aan vaker naar school gaan. Dat vonden ze best een goed idee. Ik mag deze week bellen om te kijken of er dan na de zomervakantie plek is voor 'm en de juf heeft er ook vertrouwen in dat het dan met het concentreren ook beter gaat...ze kunnen er dan iig vaker aandacht aan besteden.[/quote] dan vind ik het helemaal bijzonder, juist omdat hij zo snel afgeleid is! wel fijn trouwens dat hij dan alvast vaker naar de psz kan!! ik hoop dat de overstap dan voor hem ook wat makkelijker word!
Zo heeft Joost al sinds zaterdag plezier van een tijdschrift, lekker 'lezen', scheuren, kreukelen..... Af en toe probeert hij ook hoe het smaakt .
Hij is erg mooi Ramoontje Rick heeft goed zijn best gedaan Ik reageer niet veel hoor, want het forum is heel erg traag
Dat wel ja [/quote] Zo heeft Joost al sinds zaterdag plezier van een tijdschrift, lekker 'lezen', scheuren, kreukelen..... Af en toe probeert hij ook hoe het smaakt .[/quote] hoezo zou je ook allemaal speelgoed aanschaffen als je tijdschriften en lege nijntje dozen hebt!! plezier voor tien!!
Ja, misschien dat we zo dan zijn concentratie wat kunnen opbouwen. Maar met verhaaltje lezen voor het slapengaan en zo is het precies hetzelfde. Hij zit op bed heen en weer te schuifelen, stapt van bed af etc. En hij moet van mij dus wel op bed blijven anders stop ik met voorlezen . En met kleuren hier thuis ook zo....3 strepen en dan is hij 'klaar'. Daarentegen kan hij wel op zijn gemakje in een hoekje een boekje lezen/bladeren...dan gaat hij lekker op het grote kussen zitten of liggen, bij zijn boekjes'blok' (een vak van onze boekenkast onderin is voor zijn boekjes ) en dan kan hij het dus wel..... (ik hoop alleen dat het geen voorbode is voor later )
Ik hoop dat er idd plaats is na de zomervakantie. Dan zou hij dus 2 ochtenden en 2 middagen gaan (had liever 3 ochtenden gehad, maar dat schijnt niet te kunnen.....ga ik wel proberen voor elkaar te krijgen 8)). Dan zou hij idd gewend zijn aan het vele naar school gaan als we gaan verhuizen en hoeft hij alleen nog te wennen aan het nieuwe huis . Scheelt weer een slok op een borrel .
Heeft ook lang geduurd eer Rick door had hoe dat nou zat met die glazentafel bij opa en oma. En omdat er nog wat zware dingen op staan (grote schaal en een waxinelichtje in zware voet) zette oma dat aan de kant toen meneer ging lopen. En telkens als we komen moet dus de salontafel leeg....nu nog steeds .
Ja, misschien dat we zo dan zijn concentratie wat kunnen opbouwen. Maar met verhaaltje lezen voor het slapengaan en zo is het precies hetzelfde. Hij zit op bed heen en weer te schuifelen, stapt van bed af etc. En hij moet van mij dus wel op bed blijven anders stop ik met voorlezen . En met kleuren hier thuis ook zo....3 strepen en dan is hij 'klaar'. Daarentegen kan hij wel op zijn gemakje in een hoekje een boekje lezen/bladeren...dan gaat hij lekker op het grote kussen zitten of liggen, bij zijn boekjes'blok' (een vak van onze boekenkast onderin is voor zijn boekjes ) en dan kan hij het dus wel..... (ik hoop alleen dat het geen voorbede is voor later )[/quote] misschien vind hij knutselen dan gewoon niet leuk? en dat een verhaaltje lezen wel leuk is maar naar bed gaan niet..