Dames goedemorgen, Heb alleen even de laatste 2 pagina's gelezen. Mirjam, je meot doen wat jou het beste lijkt en niet wat je omgeving van je verwacht. Patries, rustig aan meis en anders kom je Björn hier een dagje brengen. Chris, sterkte met je oma. Btw, we hebben nu al net zoveel pagina's gekletst als de juni mama's. Spreek jullie laters weer!
Ik heb dat bij Chris gedaan, bijna van het begin af aan en ik heb dat 8 maanden vol kunnen houden. Nou had ik wel geluk dat mijn borsten mee werkten, want je hoort wel vaak dat de bv dan erg terug gaat lopen en dat je dus vrij snel niet genoeg meer hebt voor de voedingen die je wel nog zou willen geven. Maar als het lukt is het een ideale oplossing. Ik ging werken zonder te kolven op de zaak en ik gaf s morgens, aan het begin van de avond en later op de avond BV.
Snap wel wat ie bedoeld hoor! Toen het bij mij niet zo lekker liep en hem een flesje gegeven had had ik echt zo'n gevoel van: nu is hij niet puur meer... Vreemd dat ik dat zo dacht maar ja moedermelk is iets natuurlijks en flesvoeding niet! Maar goed als het niet lekker loopt door wat dan ook dan kan je het moeilijk blijven forceren! En ja om nou ruzie te maken daarover... Nou ja een discussie zou misschien wel kunnen maar echt schreeuwen... Daar krijg je alleen maar nog meer stress van en loopt je bv helemaal terug!
Je zal het vast vaker al hebben uitgelegd maar was toch wel erg nieuwsgierig wat cluster aanvallen zijn? Soort van epileptie ofzo?
Zo ben weer enigszins bijgelezen Wat een geweldige foto's allemaal zeg! Ik heb lekker met Danique de hele morgen in bed doorgebracht. Beetje drinken, beetje knuffelen, beetje lachen naar elkaar... heerlijk Gisteren bij het CB geweest. Danique is nu 4510 gram en 55 cm. Ze doet het dus prima op de BV. Heb ook even gevraagd hoeveel ze nou zou moeten drinken als ik een flesje bv geef. Ze zei dat ze 5 voedingen mag hebben van 135 ml. Aangezien ik nog 6 voedingen geef, mag er ook iets minder in zitten. En voor de komende weken moest ik iedere week 5 ml per voeding erbij tellen (weer uitgaande van 5 voedingen). Verder alles prima. Ze is erg sterk vond de arts. Dat heeft ook te maken met het feit dat ze 2 weken langer in mama's buik haar spieren heeft kunnen oefenen. En oja, ze vond dat ze grote handen heeft Mijn vriendin moest gisteren ook (bij ons is het bureau alleen op maandag open). Haar dochtertje is 3 maanden en krijgt ook BV. Dat gaat op zich heel goed, maar ze was toch soms wat ontevreden. Toch slaapt ze wel al nachten door, dus de ontevredenheid was volgens de arts niet van de honger, maar gewoon omdat ze aan iets anders toe is. Ze mag dan ook vanaf nu al fruithapje gaan geven en voorzichtig beginnen met potjes avondeten Heb nog nooit meegemaakt dat je zulk advies krijgt bij het CB! Maar goed, ze heeft dus gisteren meteen een half fruithapje gegeven en ze zat er van te smullen! Liefs, Lientje
Balen Christiea, en je kunt zo weinig doen. En hoe oud je oma ook is, het blijft je oma en dan is het niet echt fijn om je te realiseren dat het ook ooit afgelopen kan zijn. Mijn oma is nu 4 jaar weg en ik mis haar nog ooit zo erg. Laat haar maar heel veel genieten van haar achterkleinkinderen ...
Zo, was ik ook weer eens.. Gister lekker naar Emmen geweest. Heb een heel lief spijkerjurkje gekocht bij de Prenatal voor Esmée en een ontzettend schattig truitje bij de v&d van nijntje.. Zal straks ff het truitje showen... Hier geef ik ook nog steeds bv, maar ik heb ontzettende last van mijn rechtertepel als ze eraan ligt, maar ook gewoon. Links helemaal niet. Hoe kan dit? Esmée had gisteravond weer eens last van krampjes. HEEL erg last zelfs, zo erg dat ze het uitkrijste! Dus rond kwart over 10 ben ik maar met haar onder de douche gesprongen en daarna gevoed en toen heeft ze van kwart voor 11 tot half 3 geslapen.. Daarna gevoed en van 10 voor 3 tot half 7 geslapen! Toen van 10 voor 7 tot 10 uur.. Heerlijk. Ze ligt nu weer te slapen.. Ze heeft echt genoten onder de douche. Lieve geluidjes te maken elke keer en lachen! Vanmorgen ff lekker met haar op de bank gezeten. Waarempel, madam begint een beetje terug te teuten! Elke keer van die euh geluidjes wat vanuit haar tenen moet komen.. LIEF! Liefs Wendie
Precies wat jij zegt, van dat pure dat gevoel had ik ook ! Net met de lactatiedeskundige aan de telefoon gezeten en die zegt dat de kolf die ik heb (medela mini electric) niet goed genoeg is voor fulltime kolven maar dat ik de symphony moet huren.. En dat ik ook zonder tepelhoedje moet proberen maar ik durf gewoon niet meer ! Het deed in het begin zo'n pijn daar heb ik gewoon een trauma van over gehouden Voor de bv mama's: Wordt het ooit niet pijnlijk om te voeden of blijft 't zo ? Dat je bh zeer doet, dat douchen zeer doet enzo... Iedereen bedankt trouwens voor jullie reactie.. voel me al minder schuldig over een eventuele flesvoeding
Wat zielig die krampjes he Wendie? Gisteren was het hier ook gillen. Maar gelukkig was het na een kwartiertje weer over. Fijn dat de douche zo goed werkt bij jullie! Oh en zo geweldig dat ze beginnen te reageren! Kan wel uren met haar zitten...Heb jij dat ook?