zwanger worden na een keizersnede

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door madchen30, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik wil graag met mama's uitwisselen die na een KZ weer zwanger willlen worden of al zwanger zijn.

ik ben 6 mnd geleden bevallen dmv een keizersnede en hoop snel weer zwanger te zijn.
    vind het alleen ok nog wel er spannend.....

ik ben nog niet ongesteld geweest en heb dus ook geen enkel idee of ik nu wel eisprongen heb (geef nog BV)

2. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    ik hoop dat er veel meiden mee komen kletsen

3. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik heb 3 KS gehad.

De eerste keer was ik zwanger na een KS toen m'n zoon 5 maanden was, bij de 3 de heeft het 12 jaar verschil.

Welke vragen heb je , stel ze maar ;)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mij is sowieso afgeraden binnen 6 mnd tot een 1 jaar alweer zwanger te worden.
    Als je nu alweer plannen hebt kan je dat misschien beter eerst bespreken?
    Elmo

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    het was me ook afgeraden toch besliste de natuur er anders over. Nam de pil en was zwanger, heb strenge controle gehad toen maar voor de rest verliep alles vlotjes buiten dat Zoë ook klein was en op 7 maanden ook niet meer groeide.

6. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    mijn gyn vertelde mij dat ik na 6 mnd weer zwanger mocht worden heb dus ook de pil voor 4 mnd meegekeren (was toen 2 mnd terug bevallemn) deze hbe ik nooit gebruikt wij deden met zakkie zegmaar
    voelt het nou anders dan wanneer je geen KZ hebt gehad met het groeien in de buik?

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    neen, alles blijft net hetzelfde hoor

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ik voeg ne bij dit clubje!
    Toen mn eerste 6 maanden was ben ik gestopt met de pil. Nog geen "normale" cyclus gehad, tot nu toe 5 en 6 weken geduurd... ben aan het tempen en met ovutesten bezig...

Ben zo bang dat ik niet meer zwanger kan worden?

9. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    loveleynonnens

ik heb nu mijn 1e ongesteldheid gehad dus ben benieuwd hoe mijn cyclus wordt

10. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Tja dat blijft helaas afwachten. Moeilijk hoor. Heb je na de ks geen pil meer geslikt dan ofzo? ik wel 3 maanden...

11. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hi meiden,

Ik wil me tot jullie voegen.

Ik ben vorig jaar april bevallen dmv KS. Ook mij is afgeraden om een jaar te wachten, nou dat heb ik bijna braaf gedaan :D want sinds vorige week ligt de pil in de prullenbak.
    We willen heel graag maar gaan nog niet gericht aan de klus. Als het komt dan komt het en dan zijn we dol gelukkig, mocht het nog iets langer duren hebben we er op dit moment ook niet zo heel veel moeite mee (maar ben benieuwd voor hoelang we dit beide zeggen :) )

Ik verwacht eigenlijk geen moeilijkheden. De gyn vertelde mij dat ik bij een volgende zwangerschap een extra controle zou krijgen en mocht mijn bevalling gaan beginnen krijg ik direct een echo om te kijken of ons kindje er goed voor ligt en of hij/zij niet te groot zal zijn want dan hebben ze al gezegd dat ze direct ingrijpen. Nu heb ik namelijk heel wat uurtjes tevergeefs pijn liggen lijden en uiteindelijk niet verder gekomen dan 8 cm omdat ons zoontje er niet goed voor lag.

Groetjes

12. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    @ Isra, ik moest een half jaar wachten, direct toen mn stripje pil op was lag de rest in de prullebak!
    Ik heb ook zon bevalling from hell gehad, 24 uur weeen en pijn en uiteindelijk spoedKS....

Ben vandaag bij de dokter geweest aangezien ik altijd een regelmatige cyclus heb gehad en nu niet meer, moet blijven tempen van de dokter en dan over 2 a 3 maanden terugkomen om deze templijsten te bekijken, als er geen eisprong is mag ik meteen naar de gyn.

13. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik heb ook een ks gehad..ook mij is verteld dat het beter is om een jaar te wachten i.v.m. de wond die je barmoeder heeft.
    Nog 1 maandje en dan zit onze jaar er ook op.. :) ..foliumzuur is al weer in huis gehaald

14. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    mij is gezegt dat 6 mnd wachten tegenwoordig voldoende is

wij gaan nu nog niet gericht aan de klus, maar mocht het zo zijn is het welkom
    als de kleine een jaar is en ik ben nog niet zwanger wil ik gericht aan de klus gaan

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik kreeg ook te horen 1 jaar wachten maar de natuur wou niet mee

16. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nou Justin is inmiddel 10 maanden en ben nog niet zwanger, dus of het nou een jaar is of een half jaar....
    Denk dat het er ook een beetje vanaf hangt hoe je jezelf voelt.

17. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Toch wel apart dat de ene gyn zegt dat je beter een half jaar kan wachten en de ander een jaar. Maargoed tegen mij is een jaar gezegt dus heb me daar ook aan gehouden.

Zico t'ja dat is weer een ander verhaal. Als de natuur anders wilt kan je het toch niet tegen houden ;)

18. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik zie dat jullie kleine zo een jaar wordt Isra..gaan jullie dan aan de klus voor de volgende?

19. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Mariska ben sinds 2 weken gestopt met de pil maar gaan nog niet echt gericht aan de klus. Mocht ik zwanger raken zijn we dol gelukkig, maar als het wat langer duurt zouden we dat ook niet zo heel erg vinden. We zien wel hoe het loopt. Maar we hebben wel heel bewust gekozen om toch tot dat jaar wel aan de pil te blijven, want ik vond anders het risico te groot als ik toch zwanger mocht raken.

20. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Wij denken er net zo over Isra..Ik ben vandaag met folium begonnen...nog 4 weken de nuva ring en dan gaat die de deur uit...

Deel Deze Pagina